Het grote Reflux topic

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door smartie1980, 11 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Krekeltje

Krekeltje Niet meer actief

Wat fijn! Dat inslaaphuiltje, dat klinkt ook anders he dan een gewoon huiltje. Heeeeel soms heeft L dat ook nodig.

2. Baco

Baco Actief lid

24 jul 2010
    183
    0
    0
    NULL
    NULL
    *breek weer ff in*

We hebben afgelopen maandag een auto ongeluk gehad. Met S in de auto!
    Mijn ergste nachtmerrie is uitgekomen maar gelukkig goed afgelopen.
    Het was glad, had ik door, dus je bent oplettend.
    En toch is het goed mis gegaan, ik begon te glibberen en we zijn over de kop in de sloot tot stilstand gekomen.
    Goddank had S een goed autostoeltje!!! En voor de rest, hebben we heel veel engeltjes om ons heen gehad! Potdikke, ik ben wel 10 jaar ouder nu!

S lijkt niets te hebben. Hij is nagekeken in het ziekenhuis. Afgezien van een verkoudheid en een sprongetje gaat het prima! Pfffffff
    Zul je net zien.....de volgende dag bericht uit Nijmegen voor de kinderneuroloog. We konden vandaag terecht maar dit niet gedaan. Ik voel me nog niet fit en....ik durf niet echt auto te rijden.

Moraal van het verhaal:
    Zorg a.u.b voor een goed autostoeltje!! Dit heeft mijn zoons leven gered.....

3. Funnyfant

Funnyfant Niet meer actief

Jeeeeeeeeeeeetje Baco wat erg zeg:$:$:$, meid wat zul je grijze haren hebben nu!! Gelukkig is alles goed afgelopen.... (Ik heb 2 maxicosistoeltjes, daar zal ik nooit op besparen ;))
    En ik zou ook niet durven te rijden, maar toch niet te lang wachten anders wordt de drempel hoger en hoger!!

Tokkel en Krekeltje: Wat goed zeg!!! jullie geven me hoop!! ;):)

Hier laten huilen is helaas niet echt een optie aangezien mn zoon dan wakker wordt;)

Ik ben volgende maand jarig en dan vraag ik dat refluxboek!!

Vraagje: Mn dochter heeft door hoe ze de Nexium moet uitspugen, en dat doet ze steeds!! Ik moet haar helemaal plat achterover houden en dan verslikt ze zich er in en dan slikt ze t door, maar anders spuugt ze t uit... Tips zijn heeeeeel welkom! Want ik heb nu de hele 15cc echt nodig om er ongeveer 7,5cc in te krijgen!!!;)

4. Flavour

Flavour Niet meer actief

Qua Nexium: met een 1-2-3-speen geven, of anders meteen speentje erin als je het gegeven hebt. Door de zuig/slikreflex slikt ze het dan vanzelf door.

Suus

5. Tokkel

Tokkel Niet meer actief

@ Baco: Jee, wat een verhaal! Wat zal je geschrokken zijn. Gelukkig heeft je zoontje er niets aan over gehouden en jij hopelijk ook niet? Behalve dan de enorme spanning die nu in je lijf zit. Sterkte!

@ Funnyfant: Inslaaphuiltje is nu pas hier succesvol, omdat het geen huiltje om de reflux is. Toen hij echt last had van zijn reflux werkte eigenlijk geen enkele methode. Alleen maar veel troosten en sussen. Volgens mij begint het boek met de volgende woorden: het komt goed!
    En er staat ergens, na het zuur komt het zoet en dat klopt ook helemaal.

6. Lynneke

Lynneke Actief lid

29 mrt 2007
    122
    0
    16
    ik heb nog niet bijgelezen sorry.

Maar het is hier weer helemaal bal. Zanna was net over op de fles... maar nu weigert ze die weer pertinent!
    Ze drinkt hooguit 30/40 cc uit de fles en dan wordt ze pisnijdig. Vervolgens gaat ze brullen van de honger... maar o wee als ze die fles alleen al ziet.....
    Dus heb ik het aangevuld met borstvoeding (ik heb nog genoeg omdat ik rustig aan het afbouwen ben/was)
    Maar nu is ze weer zoveel aan het slikken, hikken, tong uitsteken en vooral weer veel krijsen.
    Vanmiddag weer naar de huisarts en dan ga ik om een maagzuurremmer vragen. Door de motilium slikt ze ietsjes minder maar wat ze aan voeding terugkrijgt is nog wel zuur en dus pijnlijk.

7. mama079

mama079 Fanatiek lid

30 apr 2010
    1.065
    30
    48
    Hoi!

A. heeft toen hij een maand of 2 was Zantac gekregen voor verborgen reflux. Eigenlijk gaat dat erg goed en we doen al een maand of 1,5 minimaal Nutriton in de fles. Sinds gisteren spuugt hij weer veel. Ook wel direct na de fles, maar dat vind ik niet opvallend veel. Hij spuugt juist veel ong 2 uren na de fles. Het is vooral zuur wat eruit komt, want het is doorzichtig. Heeft dit nog met de reflux te maken denken jullie of is het eerder een virusje? Hij is verder best vrolijk, maar spuugt dus veel en doet hazeslaapjes (gisteren juist weer hele lange slaapjes) Hij drinkt ook erg slecht. Normaal heb ik al 7 voedingen nodig om hem zijn intake te laten halen, maar nu haalt hij krap de 500 cc in 7 voedingen:$

8. siepie

siepie Fanatiek lid

28 apr 2010
    3.424
    3
    38
    @Lynneke, mijn dochter reageerde ook zo vd motilium bleek...
    @baco, schrikken zeg!!!!
    @tokkel, ik juich met je mee!!!!

9. Funnyfant

Funnyfant Niet meer actief

Zo druk dagje met het nodige stunt en vliegwerk ! 11:00 naar de huisarts met Punky. Ze had weer 3 dagen op rij koorts 's avonds. Doorgestuurd naar het ziekenhuis in Boxmeer. Daar moest ze om 14:00 zijn (HA belde dat om 13:00 door). Eerst nog Boef naar mn zus gebracht en daar de auto geleend (ML had onze auto mee) en op naar Boxmeer. Daar helemaal nagekeken en bloedonderzoek gehad. Urineonderzoek gehad. Maar niks gevonden... Dus het is een raadsel waarom ze steeds die koorts heeft.. Om 16:30 waren we weer thuis. Boef meteen weer opgehaald bij mn zus. Daarna was Punky heel overstuur . Ze hebben haar hieltje geprikt en daarna minutenlang in haar voetje geknepen tot ze EINDELIJK 2 buisjes vol hadden. En ze lag daar maar ik mocht haar niet eens vasthouden . Zo zielig Nu wordt ze steeds met een harde krijs wakker... arme meissie...

10. Tokkel

Tokkel Niet meer actief

@ Lynneke: Jesse kreeg naast motilium ook maagzuurremmer. ik zou meteen nexium vragen en niet afwachten wat Zantac gaat doen. Hier bleek later dat Jesse zonder motilium hetzelfde was als met, dus daar zijn we toen snel mee gestopt.

@mama079: Jesse had het ook standaard 2 uur na een voeding erg zuur. Je kon de klok er op gelijk zetten. Ik zou het een paar dagen afwachten. Bij een virusje moet je na een paar dagen weer verschil zien, anders na de kerst even aan de bel trekken.

@ Funnyfant: hopelijk een rustige nacht na zo'n drukke dag..... Wil hier dan nog wel eens een slechte nacht zijn, dus hoop dat het mee valt.

@ hier: Vandaag weer een weegmoment gehad. Ondanks dat het super gaat hier, groeit Jesse toch weer minimaal. HIj wijkt weer af van zijn curve en op het CB vonden ze hem er nu toch ook wel tenger uit zien (en ik vind hem zo'n lekker koppie hebben, zucht)
    Ik schrok ook wel even van de weegschaal, had niet verwacht dat hij zo minimaal was gegroeid.
    Hij eet momenteel ook meer dan een gemiddelde baby van zijn leeftijd, dus daar ligt het niet aan. Vermoedelijk raakt hij toch veel energie kwijt vanwege zijn hartje en nu hij meer beweegt komt dat er nog eens bij. Dietiste heeft meteen weer wat tips gestuurd, dus ben zijn avondprak al aan het ophogen en we gaan dit weekend met pap beginnen. Merk wel dat ik wat relaxder ben dan vorige keren.

11. Krekeltje

Baco wat een schrik!!! Gelukkig alles goed afgelopen. Je weet dat je autostoeltje nu hierna niet meer veilig is he?
    Hoe reageerde je kindje direct na het ongeval?
    En jij spierpijn?

Even ego: hier is het vandaag dus weer helemaal NIET goed gegaan. Echt een krijsdag. :(
    Hopelijk morgen beter.

12. Puck1

Puck1 Bekend lid

3 feb 2009
    979
    9
    18
    Dag dames, ik meld mij hier ook maar even aangezien mijn dochtertje ook reflux heeft (verborgen reflux). Nu was ik aan het terug lezen en het viel mij op dat mijn dochtertje best wel veel medicatie krijgt als ik het zo vergelijk. Ze is morgen 2 mnd oud en krijgt nu 2x per dag 2 ml Zantac en nog eens 10mg Nexium. Volgens de kinderarts kon dit geen kwaad, maar als ik hier lees dat andere kindjes minder medicatie krijgen vraag ik me dit wel af. Oh en nog iets, sinds ze aan deze medicatie zit kan ze ook niet meer poepen. Hebben jullie daar ook ervaring mee? Ze krijgt hier nu Forlax voor, maar dat helpt ook nog niet al te best. Groetjes Puck.

13. Flavour

Flavour Niet meer actief

Ha Puck, mijn dochter krijgt geen Zantac (daar gaat ze juist van spugen) maar wel 10 mg Losec (2 x per dag 5) en 1,5 x 3 Motilium. Ze is gecorrigeerd drie maanden oud en weegt ruim 5 kilo. Volgens onze kinderarts is het een maximale dosering voor dat gewicht, maar wel oké.

Wij zijn gestart met 5 mg Losec, maar dat deed vrijwel niets. De verdubbeling van de dosering was hier echt nodig.

O, en naar behoefte krijgt ze Lactulose. Af en toe 1,5 cc doet al wonderen.

Suus

14. siepie

siepie Fanatiek lid

28 apr 2010
    3.424
    3
    38
    Wij hebben ook een periode infacol gegeven voor de ontlasting maar de ka gaf aan dat importal beter is.
    Infacol veroorzaakt vaak ook krampjes zeggen ze.
    Van motilium ben ik ook niet zo een fan maar als het werkt dan is het fijn ;)
    Onze dochter heeft sinds ze 6 maanden is 2x daags 1,5 ml zantac gehad.
    Met overige medicijnen geen ervaring.

Wij zijn sinds gister van de medicijnen af!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    Gaat best goed!
    Alleen als ze heel erg overstuur is hoor ik haar slikken, is tot nu toe 1 keer gebeurd.
    Hopen dat het zo doorzet!

15. Puck1

Puck1 Bekend lid

3 feb 2009
    979
    9
    18
    @Suus35,

Lactulose ken ik nog van mijn zoontje, dat werkte toen ook niet. Mijn dochter heeft nu dus Forlax, maar ze kan nog steeds niet poepen en heeft nu wel flinke krampen gekregen. Dus nu doet haar alles pijn, zo zielig! Weet iemand van jullie ook of je Nexium op een vervolg recept kunt krijgen (dus doosje inleveren bij de apotheek) of moet je een nieuw recept aanvragen bij de kinderarts? We hebben nl niet meer genoeg tot de volgende afspraak en we moesten er wel mee doorgaan.

16. Krekeltje

@puck hier had L 2x per dag 10 mg Losec Mups.
    Kan ik dus niet vergelijken.

@suus, L kreeg dus 20 mg per dag, bij hetzelfde gewicht toen.

nu krijgt ze nog een keer per dag en we proberen af te bouwen naar 0

@siepie, ik hoop dat het goed blijft gaan!

17. Adnalie

Adnalie VIP lid

24 jul 2008
    11.311
    0
    36
    hey meiden

fijne dagen gehad?

Vorige week een super week gehad. Ging echt heel goed met mn dochter. Gerochel was weg, geen hoesten meer etc, egwoon heerlijk vrolijk. Helaas sinds vrijdag is het weer terug :( en daarmee ook het spoken snachts.
    Vorige week moesten we op controle bij de huisarts en aangezien het goed ging ben ik niet meer begonnen over de nexium.
    Wat ik me nu afvraag: Kan het zo zijn dat het de ene week wel goed gaat en de andere week niet? Heeft iemand daar ervaring mee? Of zijn deze klachten dan dus gewoon niet reflux gerelateerd?

18. siepie

siepie Fanatiek lid

28 apr 2010
    3.424
    3
    38
    Even bellen naar de ka dan krijg je een nieuw recept.

Dank je!

19. siepie

siepie Fanatiek lid

28 apr 2010
    3.424
    3
    38
    Reflux gaat wel op en af met goede en minder goede periodes.
    Als ze verkouden zijn wordt het vaak erger.

20. Adnalie

Adnalie VIP lid

24 jul 2008
    11.311
    0
    36
    ze is al sinds haar geboorte 'verkouden'.....

weet je... ik word er gewoon een beetje simpel van. Ging het vorige week zo goed. Bij de huisarts verteld. Nu zijn we weer terug bij af. Heel haar longen klinken weer vol, ze hoest/ kucht, piepende ademhaling, neus zit ontzetttend vol lijkt wel. ik weet het gewoon even niet meer.

Deel Deze Pagina