Het grote Reflux topic

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door smartie1980, 11 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. siepie

siepie Fanatiek lid

28 apr 2010
    3.424
    3
    38
    Adnalie, welk ziekenhuis zit je???
    Woon ook vlakbij Rotterdam namelijk..

2. siepie

siepie Fanatiek lid

28 apr 2010
    3.424
    3
    38
    Ik herken je hoor Tokkel, wat een verademing he zo'n rustige kerst!
    Ben zo blij ook voor jullie!

Had het ook niet voor kunnen stellen hoor dat we er nu goed bij zitten.
    Medicijn vrij, zo fijn!
    Als je dan weer eens terug leest naar het begin dan schrik ik er wel eens van nog.
    Ik heb wel veel geschreven, misschien een tip voor jullie?
    Kan wel heel erg helpen.
    Sowieso hield ik een hele periode bij wat ze at en hoe laat, mocht je dan naar de ha/ka moeten dan had je dat al bij de hand.

Ik ben ook heel erg fan van alternatieve geneeswijzen, deed en doet hier ook veel goed.

Sterkte meiden, ooit komt het echt goed.
    X

3. Tokkel

Tokkel Niet meer actief

@ Suus: bij Jesse was het op een gegeven moment ook even zoeken of het slechte drinken nog van de refkux kwam of dat het gedrag was. Wij hebben het ook een tijdje slapend geprobeerd. Hier het hele trucenboek open gehad: op aankleedkussen voeden (met liedjes en muziek), prikkelarm, prikkelrijk, lopend, met een spuitje, op een gegeven proberen te drinken uit een cupje, in etappes, streng en telkens maar een halfuur voeden, op verzoek, op schema, enz enz. Om gek van te worden!
    Hopelijk met je snel verbetering, het is zo jammer dat je niet kunt uitleggen dat het zo belangrijk is.
    Misschien is dit nog een tip, hebben wij ook op het punt gestaan om te doen. In een aantal ziekenhuizen heb je een speciaal eetteam. Daar observeren kinderartsen (met de juiste ervaring), verpleegkundigen, pedagogisch mw, dietiste en psycholoog je kindje en gaan ze kijken waar het slechte drinken vandaan komt. Ik hoor daar supergoede verhalen over en omdat alle disciplines kijken weet je ook meteen waar wat vandaan komt. In het AMC zit een heel deskundig team, maar je kunt ook even googlen, als je niet daar in de buurt woont.

@ Adnalie: Ik zou ook op de nexium staan. Als het geen verschil maakt, dan merk je dat snel genoeg en dan stop je er gewoon mee. Dan weet je het tenminste.

@ Siepie: Fijn he. Ik ben ook voor jou zo ontzettend blij. Ik heb ook een dagboekje van Jesse, las er toevallig vandaag in terug omdat ik de kast aan het opruimen was. Wat een wereld van verschil!

4. Adnalie

Adnalie VIP lid

24 jul 2008
    11.311
    0
    36
    Ruwaard van putten

5. Adnalie

Adnalie VIP lid

24 jul 2008
    11.311
    0
    36
    Nog tips hoe ij dat moet aanpakken? Moeten pas over een maand terug..

6. troetjuh

troetjuh Fanatiek lid

21 okt 2010
    2.654
    34
    48
    Niks
    Op een mooie plekje
    Pff tokkel das niet niks, elke dag die strijd...
    Ben nu al op (van al dat gehuil)
    Hoop dat de zantac zijn werk doet en h.a voeding voor de uitslag...
    Hij heeft nu ook bij elke voeding een poep luier :(

Wanneer verschone jullie? Ik moet wel na Zen voeding doen omdat hij poept
    Maar dan is hij weer wakker :(

7. Flavour

Flavour Niet meer actief

Tokkel, AMC zit op tufafstand. Als het zo blijft, ga ik dat zeker aankaarten. We lopen al bij een mdl-arts daar. Supertip!

Kwam bij jullie het slechte drinken nou door de reflux? Denk je?

Adnalie, laat je man naar de poli van de ka bellen en zeggen dat de situatie onhoudbaar is en dat hij nexium wil. Onze kleine ging van zantac spugen. Misschien kun je daar iets creatiefs mee.

Suus

8. Tokkel

Tokkel Niet meer actief

@ Adnalie: Ik heb op een gegeven moment gewoon gezegd dat ik niet eerder naar huis zou gaan voor ik nexium mee zou krijgen. Ik heb gemerkt dat als je heel direct bent en je zelf meer de regie neemt, ze sneller om zijn.

@ Suus: AMC schijnt echt erg goed te zijn. Een lieve mama die mijn verhaal las pbde mij en mijn nicht heeft daar ook met haar kleine gezeten. De artsen in ons eigen ziekenhuis hebben nog steeds geen idee. Zelf denk ik dat hij slechte drinken is gestart door de pijn van de reflux, het ziekenhuis zette hem toen ook op neocate wat verschrikkelijk van smaak is. Toen de nexium zijn werk ging doen, denk ik dat Jesse puur gedragsmatig op het drinken is gaan reageren. Hij lustte het niet en drinken was voor hem niet meer een ontspannen moment.
    We zijn het patroon gaan doorbreken door hem op vaste momenten een voedmoment aan te bieden (hij meldde zich namelijk nooit voor een voeding). Daardoor ging het beter, maar was nog steeds minimaal, nooit meer dan 500cc, maar we zaten ook vaak maar op 400cc.
    Nadat we geprovoceerd hadden op kma en weer naar de normale melk gingen, dronk hij binnen een week alles op. Dus ik denk dat toen de smaak, maar ook zijn leeftijd inmiddels mee werkten. De KA zegt nog steeds dat baby's van zijn leeftijd geen smaak kunnen hebben, maar daar geloof ik helemaal niets van.

@ troetjuh: Zit de uitslag alleen op zijn gezicht en nekje?? Want dan kan het refluxuitslag zijn. Jesse had dat ook heel erg en dat is mede een reden dat ze aan KMA dachten. Dan komt er mogelijk nog te veel zuur omhoog en dat kan uitslag veroorzaken,
    Denken ze bij jouw mannetje ook aan kma? Want dan heeft het eigenlijk geen zin om na gewone melk over te stappen op h.a., omdat zijn lijfje daar dan ook gevoelig op gaat reageren. H.a.melk is wel fijn voor de ontlasting. Het is niet erg als hij veel poepluiers heeft, maar hou het wel in de gaten. Als het erg dun wordt, dan kan dat ook op een allergie wijzen.

Blijft lastig hoor. Reflux en kma hebben veel dezelfde klachten. Onze ka heeft ook eerlijk toe gegeven dat het vaak giswerk is.

9. Flavour

Flavour Niet meer actief

Tokkel, fijn om jouw verhaal te lezen. Ik denk dat het slechte drinken hier ook psychisch is. Alleen als ze nog half slaapt drinkt ze ontspannen. Ik hoop van ganser harte dat ze er snel overheen groeit. Met hoeveel maanden hadden jullie het ergste gehad?

Suus

10. troetjuh

troetjuh Fanatiek lid

21 okt 2010
    2.654
    34
    48
    Niks
    Op een mooie plekje
    Tokkel idd Zen gezichtje en nek / Liezen en billen maar dat kan ook door de vele poep luiers komen ( verschoon hem wel gelijk hoor)
    Ja ik las ook kma en reflux bijna zelfde symptomen
    Hoop dat de uitslag minder word met h.a (dan kunnen we miss over stappen op peti
    En de reflux ook met de zantac
    Echt lastig hoor allemaal...

Jij heb geloof ik ook echt moeilijk gehad he met jesse?
    Fijn dat je ons zoveel info geeft

11. Tokkel

Tokkel Niet meer actief

@ Suus: De piek qua refluxpijn zat hier tussen de 2 en 3 maanden. Maar het slechte drinken is pas sinds een maand gestopt. Het gekke is, als je er midden in zit dan is elke dag zwaar en heftig en zie je overal tegen op en als het in ene over is, dan ben je de scherpe kantjes ook zo weer vergeten (maar helemaal vergeten ben ik het nog niet). Wat ik nu vooral erg heb is dat ik het nog moeilijk vind om zorgeloos te genieten en snel denk dat het weer helemaal mis gaat, terwijl Jesse gewone baby dingetjes nu heeft.

@ troetjuh: Ja het is niet makkelijk geweest (diepe zucht vanaf hier). Jesse heeft ook nog een flinke hartafwijking en de combi met de reflux was geen beste. Hij was totaal uitgeput, deed helemaal niets en was eigenlijk gewoon een klein zielig hoopje baby. In het ziekenhuis zijn ze bij ons daarom heel snel met hulp geweest en daardoor zijn zijn refluxklachten goed behandeld. Als je hem nu ziet, dan is het gewoon een totaal ander kindje dan drie maanden terug. Hij zit nu ook naast me hele verhalen te kletsen, hahaha.

O ja, het magische woord hier was nexium. Kijk de Zantac 2 weken aan, als je denkt dat het niet voldoende werkt, meteen aan de bel trekken en betere medicatie vragen.

En die uitslag, ook op de billen, kan echt door het zuur komen hoor. Dan is het reflux gerelateerd en krijgt hij daar uitslag van. Bij Jesse verdween het uiteindelijk ook bij de pepti, maar in diezelfde week zijn wij met nexium gestart en uiteindelijk wisten ze in het ziekenhuis niet waar de verbetering nou vandaan kwam. Ze durfde toen ook niet meteen te provoceren omdat het iets beter ging.

12. Lynneke

Lynneke Actief lid

29 mrt 2007
    122
    0
    16
    even een vraagje..

Hoe hebben jullie het gesprek aangepakt met de kinderarts?
    Ik heb helaas de ervaring dat je snel als overbezorgde moeder wordt gezien en dat je dan met een kluitje in het riet wordt weggestuurd.

Zanna drinkt de FV niet heel erg goed. We mengen het nu met BV en nutriton. (afgekolfd)
    Maar eigenlijk wil ik haar gewoon weer volledig BV geven. Nu met de motilium en de ingedikte voeding gaat het wel een stuk beter met haar. Het gekrijs is nu zo goed als verleden tijd.
    Maar met live BV geven is het direct weer mis. Ik heb een paar voedingen verdeeld over de dag weer live BV gegeven en prompt werd ze weer onrustig en veel huilen en na een paar dagen ook echt weer krijsen van de pijn.
    Nu wil ik van de kinderarts een maagzuurremmer zodat ik wel BV kan geven en dat het Zanna geen pijn doet.
    Doen ze daar nou echt moeilijk over? Willen ze echt testen gaan doen, ph-metrie enz.? Of starten ze liever met medicijnen?

13. Funnyfant

Funnyfant Niet meer actief

Lynneke: Ik geef ook volledig BV en krijg Nexium waardoor ze gewoon borst kan blijven drinken! Raar dat ze je adviseerden meteen KV te geven...?

14. Tokkel

Tokkel Niet meer actief

Lynneke: Ik denk dat je zelf al een heel goed argument geeft. Ik pak het tegenwoordig gewoon heel direct aan. Dus met de mededeling: ik kom zo een verwijzing voor nexium halen. En als ze willen weten waarom, dan kan je aangeven dat je nu al een aantal weken aan het aanrommelen bent en dat de kans groot is dat je kleintje in dit tempo geen borstvoeding meer krijgt, dus wat vind de arts belangrijk.
    Ik merk dat als ik het zakelijk hou, maar wel kort uitleg hoe ernstig het is, ze toch beter luisteren.
    En je bent mama van 3, dus ik denk dat je prima weet wat wel en niet goed is voor je kindje.

15. Flavour

Flavour Niet meer actief

Nou, de kleine was bijna opgenomen geweest omdat ze zo goed als niets meer drinkt. Ze weigerde de fles inmiddels pertinent. Pas toen ik haar paracetamol gaf vanmiddag wilde ze ineens wel een flesje leegdrinken. (Godzijdank!)

Ze is weer goed nagekeken in het academisch zknhs, en heeft nu antibiotica gekregen (erytromycine) naast de omeprazol (die is opgehoogd tot 15 mg per dag).

Nu maar bidden dat ze weer wil gaan drinken, anders krijgt ze een sonde.

Suus

16. Tokkel

Tokkel Niet meer actief

@ Suus: sterkte!

17. troetjuh

troetjuh Fanatiek lid

21 okt 2010
    2.654
    34
    48
    Niks
    Op een mooie plekje
    Oei duidelijk das schrikken
    Idd hope dat ze snel weer goed drinkt

Das niet niks tokkel hoe gaat het nu met zijn hartje?

Die van mij drinkt juist echt veel 135 ml gaan hiero op (al 4x geopeerd)
    Hij zeurt ook om meer...
    Maakt wel echt een verkouden geluid als hij drinkt

18. Tokkel

Tokkel Niet meer actief

@ troetjuh: Oeh, wel even in de gaten houden, want soms drinken ze de pijn van de reflux weg en dan lijkt het of ze erge honger hebben, maar dan willen ze erg veel drinken vanwege de reflux. Kan natuurlijk ook gewoon een groeispurt zijn ;)

Hartje is stabiel, maar hij moet wel over een paar maanden geopereerd worden. Dat is wel even heel heftig allemaal, maar hij doet het nu hartstikke pittig. De artsen zijn erg tevreden.

19. troetjuh

troetjuh Fanatiek lid

21 okt 2010
    2.654
    34
    48
    Niks
    Op een mooie plekje
    Lijkt me wel shit zeg, gaat nu beetje goed,
    Heb je straks weer allemaal zorgen
    Maja niet opereren is ook geen optie

Nou denk idd dat die 100 teweinig voor hem is

Haha zo dom hij is nu aan huilen in Zen slaap...

20. Flavour

Flavour Niet meer actief

Heftig, Tokkel. Maar jij hebt een sterk kereltje, zo te lezen. Nu even relatieve rust voor jou. Hard nodig.

Suus

Deel Deze Pagina