Hoi meiden, mijn kleine meiske is opgenomen geweest. Gelukkig gaat het nu veel beter! Ik kom nog wel m'n verhaal vertellen als de rust een beetje gekeerd is...
@suus, let wel heel goed op bij die erythromycine, moet echt goed in de koelkast staan etc, en let op de houdbaarheid!!!!!!! En de samenstelling, wat de ka heeft voorgeschreven en wat je hebt mee gekregen!!! Wij hebben het ook gehad en is een aantal keer niet goed gegaan. @Adnalie, vraag anders een doorverwijzing naar het SFG in Rotterdam. Super ziekenhuis. Wij hebben dokter Verhallen, een hele rustige vrouw met een duidelijke mening, zij maakt mij altijd duidelijk dat ik ALTIJD mag bellen als ik ongerust ben, daar zijn ze voor. Regelmatig telefonische afspraken etc. Als je wat wil weten mag je me altijd een pb sturen! Vaak willen ze drinken omdat ze pijn hebben, ze drinken de pijn dan weg, die vervolgens tien keer zo hard terug komt door de reflux. Zo vervelend. Drinken op de linkerzij wil ook helpen! Sterkte!
Siep, het recept is ingeleverd, dus dat valt niet te controleren, maar het staat zeker in de koelkast en is 10 dagen houdbaar. Hielp het bij jullie? Suus
Hoi meiden, ik vroeg mij af hoe jullie het doen met werk etc. Ik moet met 2,5 week weer aan het werk, maar het gaat echt niet lekker met me meisje. Ze heeft zoveel pijn en huilt, schreeuwt bijna de hele dag. Slapen lukt haar alleen 's nachts (gelukkig!). Ik zie er zo tegenop om haar zo naar de opvang te moeten brengen. Ben vandaag nog weer met haar naar het ZH geweest. Sinds ze aan de medicijnen is heeft ze geen stoelgang meer en verschrikkelijke krampen. Zelfs laxeermiddel helpt niet. Ze heeft nu al een week niet meer gepoept. Helaas was onze KA er niet, maar een vervanger. Zij heeft me zo'n verdriet gedaan want volgens haar was er niets aan de hand met ons meisje en was ik een overbezorgde moeder. Elk kindje huilt en heeft last van krampjes en zuur. Ik wist echt even niet meer wat te zeggen. Ze krijgt toch niet voor niets die medicijnen voorgeschreven? Hebben jullie ook met zulke zaken te doen. Heel frustrerend. Ik zie gewoon dat dat arme kind in mekaar krimpt van de pijn
Klinkt behoorlijk ernstig, Puck. En herkenbaar. Natuurlijk is het niet normaal dat een kind alle dagen krijst van de pijn. Iedereen die dat zegt moet zelf eens gezellig een weekje voor een flink ziek refluxkindje zorgen, dan is het meteen over met de theoretische kletspraatjes. Zit zelf in de ziektewet omdat ik overspannen ben. Suus
@ Puck: Toen wij in het zh liepen met Jesse was ik alleen maar met Jesse bezig. Tot de maatschappelijk werkster vroeg, hoe gaat het eigenlijk met jou. Kon toen alleen maar huilen. Ik ben om die reden ook later met werken begonnen. Het ging gewoon niet goed met mij en mijn werkgever zou niets hebben aan een overspannen mama die alleen maar met haar kindje bezig is. Dus je kunt je ziek melden, omdat het voor jou heel zwaar is. Anders zou je aan zorgverlof (max 6 weken) of ouderschapsverlof kunnen denken. Pas goed op jezelf hoor! En het kinderarts verhaal is bekend hoor. In dit topic hebben de mama's allemaal een andere ervaring. Kwekijzer heeft laatst geschreven dat de artsen zelf maar eens een slok accuvloeistof moeten nemen, zo ervaren onze baby's het ongeveer. Onze KA is heel goed en behulpzaam. Had je een arts-assistent? Daar zit ook wel eens verschil tussen. Soms helpt het als de papa een zakelijk verhaal doen. Ik heb mijn man ook vaak daarvoor gebruikt als het mij even te veel werd. Blijkbaar zijn ze daar toch gevoelig voor. @ Want2be: Oh wat heftig. Ben benieuwd naar je verhaal en wat ze voor je gedaan hebben. Hopelijk snel betere tijden. @ Suus: Ik herken zo veel in jouw verhaal. Blijf adem halen, het komt echt allemaal weer goed. Hier genieten we inmiddels volop van Jesse. @ Troetjuh: Het is idd een lief klein stoer mannetje. Ben ook erg trots op hem. Hij slaat zich er aardig doorheen. En de volgende grote hobbel komt er idd aan, maar de vooruitzichten zijn goed. Meiden, ik ga slapen, morgen weer werktijd. Ik leef met jullie mee en jullie zijn allemaal kanjers van mama's!
Lynneke: Hoe gaat t nu met de BV? Kun je weer volledig voeden? Anders is het misschien een tip om zelf domperidon 10 mg, 3x 2 tabletjes te nemen om de productie omhoog te krijgen. Ik hoop dat je je verhaal bij de KA kwijt kunt en echt VOLDOENDE Nexium gaat krijgen!! Sterkte!!! Mama079: Ik denk dat er echt nog wel refluxklachten zitten na 4 mnd. Het is nog vrij vroeg om er al vanaf te zijn! Maar ik hoop t voor je!! Tokkel: He meid, jij en je mannetje krijgen t wel voor de kiezen zeg!! Gaat het EINDELIJK lekker met m, groeit hij te weinig.. Arme schat. Wat ontzettend knap dat je zo relaxed blijft! Daar kan ik een voorbeeld aan nemen Oh maar wel een heerlijk dat je zo'n goede kerst hebt gehad! Hier heeft ze het ook supergoed gedaan! Oh hij moet weer een operatie: Dat lijkt me echt zo zwaar... Je bent een echte supermama en je doet t allemaal maar gewoon!! Ik heb er heel veel respect voor meid! En dan zit je ons ook nog allemaal te helpen, wat ben je een lieverd!! Krekeltje: Oh nee krijsdagen zijn slopend Hoe is t nu? Puck: Welkom! En ik heb geen ervaring met Forlax... Wilde wel met de HA of KA bellen over versoppingen want die heeft mijn meisje ook van de nexium... Siepie: Wat goed!!!!!! He wat een lekker gevoel moet dat zijn... Nog een paar maandjes Adnalie: Geen idee of het op en af gaat, hier was het weken aaneen ellende zonder medicatie... Wat erg dat je gewoon weggestuurd bent En indd van de reflux zat mn dichter ook te niezen en snotteren en "vol". Is nu met nexium een heel stuk weg! Ik heb de Nexium de eerste keer van de HA gekregen op recept... Misschien eens via die weg proberen? Ik durf je ook niet "zomaar" Nexium te geven... Mijn KA had zo'n vragenlijst waarmee ze in een paar stappen kon zien of er een verhoogde kans op reflux was. Die was er dus ik kreeg Nexium... Suus: Oh wat naar!!! Lijkt me vreselijk als je kindje niet goed drinkt. Dan sta je zo machteloos! Sterkte! Als ik jouw verhaal lees, ben ik echt dankbaar dat mn meisje wel blijft drinken en aankomen met de Nexium.. (Ze drinkt heel vaak kleine beetjes, maar komt ontzettend veel aan, beetje te veel volgens de HA, maar CB is tevreden.) Het lijkt me een heel zwaar gevecht iedere dag. En zeer frustrerend... Ik hoop echt dat je heel snel verbetering hebt!!!OOOOOOH wat goed!! Ze drinkt slapend wel, wat fijn!!! En indd bizar! Maar tenminste een houvast, een strohalm! Wat is PCM? Oh meid toch bijna opname Jeetje wat heftig!! Ik brand ook een kaarsje voor je meid... Troetjuh; Hopelijk snel verbetering!! Even over die pukkeltjes: Ik had laatst (en dat is een uitzondering) een paar bekers koemelk gedronken. Die avond en volgende dag zat mn meisje onder de pukkels in haar gezichtje en huilde ze de boel bij elkaar van de darmkrampen! Kan dat in mijn BV terecht zijn gekomen denk je???? Dat zij ook KMA heeft? (ikzelf, mijn zus en mijn broer hebben allen KMA gehad als kind en mn zoontje heeft ook een lichte vorm) Verschonen: Meestal voor de voeding, maar soms ook na... En dan leg ik haar nog even aan om in slaap te sabbelen Boek: Ik wil m ook!!! Hier gaat t steeds met kleine stapjes vooruit. Ze heeft vandaag voor het eerst in de avonduurtjes wat geslapen in bed! Ze was wel van 13:30 - 20:00 voornamelijk wakker, maar goed, de avond heeft ze wat geslapen! Ze is ook voor t eerst bij de osteopaat geweest. Die schrok hoe vast haar maag-slokdarm zat. ook haar rechterschoudertje (waar de maagklepzenuw doorheen loopt) zit erg vast: Ik mag ook nooit aan dat armpje zitten. Met aan/uitkleden altijd gebrul! En haar bekken zit ook heel erg vast, wat weer met de slokdarm in contact staat... Wie weet helpt het ons!! 4 jan weer terug Kokhalsreflex: Is dat bij jullie kindjes ook zo sterk??? Zelfs van de tepel moet ze soms kokhalzen. Verder wil ze geen pink, geen speentje (ja heeeeeeeeeeeeeeeel zelden en alleen als ik haar handjes stevig vasthou) niks! Ze kan ook niet aanhappen, alleen de tepel naar binnen slurpen, anders moet ze kokhalzen. AU voor mama, maar ja Whahaha Tokkel: Nou mijn dochter heeft wel degelijk "smaak". Ze wil geen melk die langer dan 24 uur in de koelkast heeft gestaan hahaha. Die is te zuur Want2Be: oh meid toch Schrik er van! Ik ben wel blij dat t nu beter gaat. Puck: Wat erg meid Niet normaal hoe sommige KA omgaan met mama's... Ik moet zelf ook met 1.5 week aan t werk en zie er ook tegenop. Er zit zo'n grote gebruiksaanwijzing aan een refluxkindje.. En ik werk zelf in de kinderopvang en weet dus dat ze dat soms niet kunnen bieden... Heb er ook een knoop van in mn maag. Maar ik zet alles duidelijk op papier en ga het gesprek in. En dan zien we wel; gaat t niet goed, haal ik haar er vanaf en zoek ik een gastouder... Maar dat is indd niet voor iedereen een optie... Dan is zorgverlof of ziektewet misschien wel een goeie. Sterkte!!
oja, heb ik dat gezegd? Jah, zou zomaar kunnen, wel iets voor mij om dat te zeggen In ieder geval, als ik nu terug kijk denk ik, laat je niet uit het veld slaan. Bij mij sloeg toen zo verschrikkelijk de onzekerheid toe, ik twijfelde aan al mijn waarnemingen. Als ik dan vertelde dat ze snachts wel sliep zei de ha 'ooooohhh, dan, ze slaapt snachts wel, nou dat is mooi'. Terwijl ik nu weet 'helemaal niet mooi'! Hoort bij een reflux kindje. Ik ben om dat onrustige drinkgedrag gestopt met bv, terwijl ik optijd met de juiste medicatie misschien prettiger bv had kunnen geven en het langer vol had kunnen houden. Zo zonde allemaal! Vooral als ik er op terug kijk, het is de moeite waard om je mond open te trekken, laat ze desnoods maar denken dat je een pan af hebt, als je maar je doel bereikt 'de juiste medicatie/behandeling voor je kindje'. Moeders gevoel heeft gewoon gelijk en vertrouw daarop. Wij hadden geluk met werk, Veerle stabiliseerde toen net. Ik heb wel een maand extra ouderschapsverlof (onbetaald) opgenomen en 5 weken vakantie extra erachteraan opgemaakt. Succes en sterkte iedereen. Er komt een tijd, dan is dit alleen nog een herinnering.
Mooie uitspraak kwekijzer!!! Boek is erg fijn he om te lezen Al kon ik alleen maar janken bij de eerste keer! @Suus, mwah, niet echt. Medicijnen zijn sowieso niet goed natuurlijk maar volgens de osteopaat was haar lever hierdoor vergroot. Mede ook door de hoeveelheid aan medicatie. @werken, hier ook ziek gemeld toen het tijd was om te gaan werken. Zag het echt niet zitten. De arbo had alleen zeer weinig begrip, Heb wel tegen een pnd aan gezeten. @ontlasting, je kan ook via je ha een recept krijgen voor een laxerend middel!!! @ka, tja je moet het echt treffen.. De eerste ka waar wij terecht kwamen op nacontrole na 2 weken neo zei ook gewoon alle baby's huilen... Daar zit je dan... Toen de ha gebeld toen Rilana lag te krijsen op de achtergrond, ik mocht gelijk komen, kreeg een doorverwijzing weer naar het zh en de assistente maakte een afspraak voor me bij een andere ka. Kon de volgende dag al gelijk terecht en een wereld van verschil! Ze werd wel gelijk opgenomen maar zo'n ander kindje terug gekregen toen. Laat je niet uit het veld slaan door zo'n opmerking hoor van die ka!
hey meiden, Ik heb al een weekje of twee niets gepost maar lees nog wel mee. Ik merk dat we nu definitief in een heel nieuw stadium terecht zijn gekomen. Ze rolt nu goed en kan ze een uur op haar bolle buikje balanceren zonder dat ze zichzelf helemaal onderspuugt. Het vaste voedsel doet wonderen en ze wil de fles al bijna niet meer hebben. de eerste 180cc gaat met pap de middelste twee kleine wil ze met een grote speen of tuitbeker en het liefst gewoon zittend en alleen de laatse fles voor het slapen doet ze met een kleine speen op de arm het gaat sinds de opvolgmelk en bijvoeding echt heel snel. iemand nog intresse in friso comfort 2 tegen een schappelijk prijsje Voor iedereen dus een steuntje in de rug, een paar maand geleden was het hier nog drama met een moeder die op in storten stond en een HA die zei dat moeders de babyfoon maar af en toe uit moest zetten en zelf maar moest ontspannen :x (wordt er nog kwaad om). Als je gevoel zegt het klopt niet...dan klopt het niet!! Ik wil hier graag gaan afbouwen met de nexium, het lukte eind november niet maar we gaan in het nieuwe jaar weer een poging wagen. Ik vroeg me alleen af of we de dosis ook kunnen verlagen. In de bijlsuiter staan namenlijk dat een dosering van 10 mg (wat Elise al krijgt sinds ze 5 kg is...nu 9 ) geschikt is voor kinderen van 1-4 jaar. Dat betekent dat als ik verlaag naar 5 mg er feitenlijk nog genoeg werkzame stof in zou moeten zitten voor haar gewicht toch?? (kijk effe ook naar siepie aangezien haar KA daar wat over gezegd had meen ik ) of om de dag ofzo?? Wil wel graag van de meds af want ze heeft gewoon al 5 maand last van harde poep en ondertussen werkt de comfort, VNM kind kindicol en lactulose hier al niet echt meer voor. Maar voor alle moeders hier...ik vind VSM kind toch echt wel een tip. Ze heeft hier maanden lang druppels en tabletjes gekregen tegen onrust, krampjes en harde ontlasting...heb ook VSM kind pijnstilers en nu tegen doorkomende tandjes..ben ondertussen een wandelende apotheek.
@ Stefanie: Mooie berichten!!! Hoe is jullie eetschema nu? Ik merk dat Jesse vooral bij de laatste fles gewoon vol zit, maar wij moeten voorlopig op 4 flessen blijven omdat hij niet genoeg groeit. wij gaan volgende week starten met pap. ook het happen gaat hier heel erg goed. Je kan idd de helft gaan proberen. Ik heb in andere topics al van meerdere mama's gehoord dat die heel lang nog maar 2 mg gaven omdat helemaal zonder niet ging, maar dat net voldoende was. Dus de helft is altijd beter. Jesse heeft nooit verstopt gezeten, maar poepen kost hem wel moeite. Hij krijgt eigenlijk al maanden 7,5 mg dus ik ga er ook vanuit dat de reflux stabiel is. wij moeten a.s. woensdag naar de KA. Ben benieuwd. Ik verwacht dat hij ons een tijdje niet wil zien. @ Kinderarts: Ik heb het met onze kinderarts wel eens gehad over het "huilen hoort erbij" en vroeger huilden baby's ook wel eens. Onze KA zei toen meteen, vroeger dachten ze ook dat roken gezond was! En daarnaast hebben we nu de voorzieningen om een baby te helpen, dus waarom onnodige onrust als er oplossingen zijn. @ Kwekijzer: Ja, opmerking was van jou. Weet nog dat ik er erg hard om moest lachen en ondanks dat ik je niet persoonlijk ken het wel een typische kwekijzer opmerking vond
ps. Zien jullie mijn banner? Mijn kleine man is bijna 6 maanden! Ook hier eindelijk een mijlpaaltje. En alsof er in 1 nacht een knop om is gegaan, hij is ontzettend aan het brabbelen, dada, kaka en jaja (en manlief maar denken dat hij het woordje ja heeft geleerd, de schat)
Hoi meiden, ik heb nu niet bijgelezen (paar daagjes), maar L heeft erge last. Hier worden dus eventjes geen meds geskipt, maar allemaal netjes genomen.... Ze ligt nu wel lekker te slapen, maar heeft overdag vandaag NIKS geslapen! Wel leuk nieuwtje: L loopt een paar pasjes achter dr babywalker.
Dag dames, vandaag heb ik maar weer contact opgenomen met de poli en gelukkig was onze eigen arts er. Heb nogmaals aan hen uitgelegd dat het zo echt niet gaat. Poepen lukt nog steeds niet al 1,5 week, wel veel windjes (en die stinken aller verschrikkelijkst). Nu moeten we de dosis Forlax verhogen van 4 naar 8 gram. We hopen zo dat het nu wel gaat werken want ons meisje heeft zoveel pijn van de krampjes. Dit is niet leuk meer en breekt ons nu echt wel op. Ook loopt hier nog een klein jongetje rond van bijna 2 jaar die ook aandacht nodig heeft. Voor alle mama's hier, dikke kus en veel sterkte. Groetjes Puck.
Het schema hier is nu 8:30 180 cc pap (friso confort 2 met fijne granen bambix) 10:00 2 babyrijstewafels en kruidenthee 12:30 1 volkoren boterham met rromboter of jam/stroop en 90cc fles 15:30 fruit 2 stuks en 120 cc fles 18:00 warm eten (groenten pasta/aard/rijst en wat vlees) en 50 cc griekse yogurt 19:30 180 cc fles Sinds ze bijvoeding krijgt groeit ze harder als op alleen 4 keer 180cc, we zijn echt binnen een maand naar dit schema gegaan. Wij geven wel de flessen overdag meteen na het eten zodat het bij het eetmoment hoort. Elise geniet wel echt van het aan tafel zitten. Dus hopenlijk doet Jesse dat ook en groeit hij er lekker van. Krekeltje balen dat de meds weer effe echt nodig zijn Puck gebruik je ook meds van VSM kind, is homeopatisch en ik merkte hier echt verschil zowel de druppels tegen kramp al de druppels voor ontlasting hielpen hier
Lieve meiden Allen een hele fijne jaarwisseling. En de beste wensen voor 2012 Veel mamaliefde Veel liefdesgeluk En heel goede gezondheid Voor allemaal
@stefanie78, ik durf er eigenlijk verder niets bij te geven. Weet nl niet wat voor reactie die vsm gaat geven met haar medicijnen. Ben daar dus een beetje huiverig voor. Geven jullie vsm wel samen met de medicatie?
VSm is homeopatsich en ik heb nog nooit gehoord dat het ergens mee reageerde. Wij gaven het ook terwijl ze nexium en lactulose kreeg. Wij zijn ook met 2 maand met het hopeopatsiche begonnen. Elise had een heel hoge spierspanning, was onrustig en sliep heel onrustig (ook door de pijn natuurlijk) maar de tabletjes maakte het wel beter, net als de drupjes tegen de krampjes en die voor het makkelijker poepen. Juist homeopatsich kan je makkelijk naast andere meds gebruiken omdat ze geen intreactie hebben met reguliere meds. Het heeft hier wonderen gedaan en het voordeel van homeopathie is dat het niet belastend is voor zo'n klein lichaampje.
nou gister bij de kinderarts geweest en die reageerde zoals gevreesd erg sceptisch.. voornamelijk omdat Zanna dus niks uitspuugt. Uiteindelijk is hij gaan overleggen met dé kinderarts (hij was zelf nog in opleiding ofzo?!?!) En toen kwam hij als een omgeslagen blad weer terug. En heeft ons nexium voorgeschreven Met de motilium moeten we nu weer stoppen, hij zegt dat die geen nut heeft in combinatie met de nexium. Hoe lang duurde het voordat jullie verschil merkten met de nexium? Ik kolf nog 2 voedingen af en de rest krijgt ze flesvoeding. Die 2 BV's krijgt ze in de fles ingedikt met nutriton. Ik zou nu graag deze 2 voedingen weer 'live' geven maar ben er erg huiverig voor.