Het grote Reflux topic

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door smartie1980, 11 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Want2be

Want2be Fanatiek lid

30 aug 2010
    1.272
    0
    0
    Vormgever
    Zuid-Holland
    Dat zou wel eens overloopdiarree kunnen zijn...

2. Tokkel

Tokkel Niet meer actief

@ Suus: heb al even een pb gestuurd.

@ Funnyfant: Ja, het kan idd zo zijn dat al je kindje erg hard perst, er harde ontlasting blijft zitten en er diarree langs komt. Je kunt een arts even aan haar buikje laten voelen. Of 1 keer een thermometer en kijken of er nu ook harde stukjes zijn (thermometer niet vaal gebruiken, daar kunnen de darmpjes lui van worden)

Even een klein vraagje: Jesse drinkt weer minder sinds een paar dagen. Ik heb het idee dat hij van 4 naar 3 flessen kan, de dietiste vind het het proberen waard.

Voor de dames met oudere kindjes:
    -Gingen jullie kindjes weer beter drinken toen je van 4 naar 3 flessen gingen?

- Is dit een handig schema:
    7 u pap
    9 u fruit met beetje sap (sap moet ik nog uittesten, kan zijn dat het te dun is)

9.30 - 11.30 slapen (of van 9 tot 11 slapen en dan fruit met sap, denk dat dat nog beter is)

om 12 u bij school staan

12.30 pap of fles melk met broodkorstje

13.30 - 15.00 slapen

15.15 bij school staan

15.30 rijstewafel/koekje met beetje sap

17.00 warme hap + evt beetje toetje

18 - 19 u slapen

19 u in bad en dan nog een papfles

Dietiste vond het aan de vroege kant om een fles weg te doen, maar hij lijkt er al een week geen zin meer in te hebben.

3. siepie

siepie Fanatiek lid

28 apr 2010
    3.424
    3
    38
    @tokkel, hier kan je ik je niet mee helpen, rilana zit nog steeds op vier flessen ook.

@suus, afspraak laten maken via je ha? Naar de seh gaan? Voor jezelf een gesprek aanvragen bij maatschappelijk werk in het zh, zij kunnen ook zorgen dat je een goede afspraak krijgt namelijk!
    Qua drinken kan je nog een andere houding proberen...
    Sterkte meid!

4. Funnyfant

Funnyfant Niet meer actief

Oh pffff net hier weer drama alom! Huilen pijn, spugen, overstrekken.... Gelukkig was t tijd voor de Nexium en hielp dat snel. Nu ligt ze lekker vroeg in bed voor haar doen.. Ben benieuwd!

Is dit ook typisch reflux-baby: Ik legde haar vanavond op haar buikje in de box, want haar hoofdje lijkt een beetje te afplatten. (Ik doe dit wel te weinig) Ze begon te KRIJSEN!!! En ze was echt minutenlang ontroostbaar... Ja het is natuurlijk ergens wel logisch dat tt pijn doet, maar eerder heeft ze dit niet gehad??? Kennen jullie dit?

Tokkel: Thanks voor de tip: Ivm haar vele koorts heeft ze al heel vaak de thermometer in haar billetjes gehad, en heeft dat niet heel veel effect. Een zetpilletje wel soms... Als t echt erg is.
    Het swchema ziet er goed uit, maar ik heb 12 mnd bv gegeven bij mn zoon dus ik weet het niet zeker... Dan krijg je toch andere schema's.

5. Tokkel

Tokkel Niet meer actief

@ Funnyfant: Klopt van het buikliggen. Jesse heeft er ook een hekel aan. Gaat nu iets beter, maar hij is slim genoeg om zich weer terug te draaien op zijn buik. Ook zijn hoofdje werd platter.
    Hij heeft daar fysio voor gehad, geregeld via het zh. Waar je op moet letten is dat haar bedje zo gedraaid is dat de kant waar licht vandaan komt aan haar niet voorkeurskant komt. Haar ook veel benaderen via de niet voorkeurskant.
    Het nekje van Jesse trainde we veel door hem rechtop te houden en we hebben een speciaal stoeltje waar ze vanaf 4 maanden in kunnen.
    Bij het CB vonden ze zijn nekje nu goed sterk en ook Jesse heeft de afgelopen maanden heel weinig op zijn buik gelegen.

6. Funnyfant

Hihihihi thanks Tokkel! mn moeder is gelukkig fysio en heeft een kinderfysio in dienst. Die komt donderdag aan huis. Mn dochter heeft meer achter wat platting... Gelukkig geen vk-houding :) Ze heeft gelukkig een hele sterke nek. Bedoel je die stoel van Jumbo? Di eheb ik ook :)

7. Baco

Baco Actief lid

24 jul 2010
    183
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ Suus,
    Heel veel sterkte en succes! Wat erg!
    Hopelijk komt er snel een oplossing.

Wij hebben het langzaam afgebouwd. Wel het aantal vocht/melk van 3 flessen maar verdeelt over 4 flessen. Maar dat was alleen omdat S nogal hongerlg bleef.
    Nu zit hij op 2.5 fles. Dit houden we nog even zo...hij moet eerst wat meer drinken (sap, thee) voordat ik er weer een fles af doe.
    En toch, de sprongetjes zorgen ervoor dat kindjes ook minder gaan drinken. Zo heeft S ook periodes dat hij minder drinkt uit zijn fles.

8. Funnyfant

Wat een reflux toch veel roet in t eten kan gooien he zoveel maanden lang.... En dan nog zijn er zoveel artsen die net doen alsof we achterlijke overbezorgde aanstellers zijn... Belachelijk!! Eigenlijk zouden die artsen 3 dagen lang opgesloten moeten zitten met refluxbeebjes zonder medicatie of te weinig medicatie... En dan maar eens zien hoe ZIJ eruit komen!!! Grrrr. 'T is dat je dat die beebjes niet aan kunt en wil doen...
    Maar wat ben ik blij dat er forums zijn en dat er ervanren mama's zijn die breid zijn hulp te bieden aan andere mama's die er net tegenaan lopen... Bedankt meiden!!

9. Want2be

Want2be Fanatiek lid

30 aug 2010
    1.272
    0
    0
    Vormgever
    Zuid-Holland
    Hier sluit ik me helemaal bij aan... bedank!! :D

10. Birgitte

Birgitte Bekend lid

13 jul 2010
    792
    0
    16
    Er zijn gelukkig ook artsen die je wel begrijpen. Onze huisarts heeft zelf een reflux-baby gehad en haar hoef ik dus niet uit te leggen hoe afschuwelijk het is. Ze vertelde me zelfs dat ik goed voor mezelf moest zorgen omdat ik het anders niet zou volhouden. Grappig... ik had nog niet over mezelf nagedacht tijdens het zorgen voor mijn baby:) Hoe zorgen jullie eigenlijk voor jezelf?

11. Flavour

Flavour Niet meer actief

Ik heb helemaal geen tijd om voor mezelf te zorgen. Ben al blij als ik er een boterham ingepropt krijg.

Suus

12. Puck1

Puck1 Bekend lid

3 feb 2009
    979
    9
    18
    Dag dames, hier even een update van mijn kant. Nadat onze dochter niet kon poepen moeste we haar maar twee zakjes (8 gram) Forlax gaan geven. Hiermee kwam er eindelijk wat op gang. Zelfs zo goed dat ze aan de diarree raakte. Niet goed dus ivm kans op uitdroging. Dus weer terug naar 1 zakje en nu kan ze dus weer niet poepen. Ook merk ik dat ze weer meer last krijgt van het maagzuur ondanks de medicijnen. Kan het zo zijn dat die medicijnen na een tijdje niet meer werken? Na elke fles gilt ze het uit en overstrekt zich helemaal. ze drinkt ook heel langzaam net alsof ze weet dat als die op is ze pijn gaat krijgen. Ook slaapt ze steeds slechter 's nachts en overdag slaapt ze ook al haast niet. Ik ben bekaf, heb ook nog een zoontje van bijna 2 waar ik voor moet zorgen en die wil ook nog lekker even spelen met mama en dan mn huishouden nog. Pffffttt, soms weet ik echt niet meer hoe ik het allemaal moet doen hoor. Als mijn man 's avonds thuiskomt geef ik hem vaak onze dochter in armen zodat ik even "vrij" ben. Voor hem ook niet zo leuk natuurlijk, maar dat moet voor mij echt even. Hoe doen je dit allemaal?
    Groetjes Puck.

13. Funnyfant

Heeeeeeeeeeeeeeel herkenbaar... Ook hier een 2-jarige er bij... En hoe ik het doe? Ook zo.. Precies hetzelfde... en geen huishouden doordeweeks. Alleen samen met ML. Dat gaat anders gewoon niet.

14. Tokkel

Tokkel Niet meer actief

@ Begrip: mijn manager heeft 4 kinderen waarvan 1 met kma. Hij nam mij dus meteen in bescherming, wilde mij niet eerder zien voordat ik weer helemaal bijgetankt was.

@ Hoe kom je aan jezelf toe: eerste drie maanden: niet! Ongelovelijk in de overleefstand, door ademen, huilen, schelden, wanhopig zijn, krom lopen van de stress en geen einde zien in de situatie. Na 3 maanden voorzichtig adem halen, het huis af en toe uit met mijn dochter of alleen, slapen (medicijnen gingen werken). En nu zijn we inmiddels een normaal gezin. Huishouden wordt weer gedaan, Jesse is happy, dus zijn mama ook, rust in huis, er wordt weer gelachen. Mensen durven weer langs te komen.

@ Puck: welke medicatie krijgen jullie ook al weer? Zantac werkt vaak maar kort, nexium moet wel af en toe opgehoogd worden als je kindje groeit. Op een gegeven moment merk je dan dat de situatie stabiel is en dan blijf je op dezelfde hoeveelheid.
    Kan je geen anderhalf zakje forlax geven??? De middenweg ;)
    Wij zijn met 4 maanden gaan bijvoeden en ontlastingstechnisch was dat een goeie zet.

@ Baco: Klopt, hij heeft net een sprong gehad. Misschien dat we nog even op 4 flessen blijven, maar de tussenflessen wat minderen. Hij eet net zo een broodkorstje op. Dat gaat dus ook al goed. Gisteren als test wat dunnere melk gegeven, maar meteen meer boeren en oprispingen. Hij ging wel rustig slapen, dus dat is al een heel verschil.

@ alle meiden met jonge baby's: over een paar maanden geven jullie de nieuwe mama's advies! Hou je daar aan vast. Het komt goed.

15. Tokkel

Tokkel Niet meer actief

O ja, vergeet ik even toe te voegen:
    Vergeet allemaal niet hoe sterk jullie als moeders zijn hè! Je doet het dag in dag uit voor je kleintje. Jullie kleintjes zullen trots op jullie zijn!

16. Want2be

Want2be Fanatiek lid

30 aug 2010
    1.272
    0
    0
    Vormgever
    Zuid-Holland
    Wat zowel bij mij, als bij een kennis met een reflux-kindje het grote omslagpunt is geweest: ziekenhuisopname. Ik heb er maanden tegen gevochten. Ik weigerde mijn kind te laten opnemen, maar op een gegeven moment kon ik niet anders en ik heb er zo'n ander kind voor in de plaats!! Het is écht de moeite waard geweest. Haar reflux is onder controle, zij slaapt weer (of eigenlijk voor het eerst)... 's ochtends ligt zij mij met een stralende glimlach op te wachten en ze is zó vrolijk. Ik kan gewoon gaan beginnen met genieten!! Voor alle mama's die bijna of al ingestort zijn: het is echt de moeite van het overwegen waard. Als je vragen hebt: stel ze gerust!!

17. Birgitte

Birgitte Bekend lid

13 jul 2010
    792
    0
    16
    Ja dat vergeten we wel eens. En ik overhandig mijn dochter ook bij de deur aan mijn man zodra hij thuiskomt... niet leuk maar ik heb ook de tijd nodig om snel boodschappen te doen en te koken voor ons tweeen. Waar ik wel heel benieuwd naar ben is hoe het kdv er zometeen mee omgaat. Of gaan die gelijk bellen op het moment dat ze een aanval heeft en continue een op een zorg nodig heeft? Hoe gaat dat bij jullie?

18. Puck1

Puck1 Bekend lid

3 feb 2009
    979
    9
    18
    @Birgitte, daar ben ik ook bang voor. Moet over 1,5 week weer beginnen te werken en zie er zo tegenop. Niet alleen om mijn dochter, maar ook omdat ik doodop ben. Ik ga maar door en door en door omdat het moet (ook van mezelf), maar ook nog werken straks. Ik weet niet hoe ik dat moet doen.
    @Tokkel, onze dochter krijgt nu 2x2ml Zantac, 4mg Nexium en ik geef nu dus idd 1,5 zakje Forlax, even kijken hoe dat gaat. Ze heeft me nu trouwens net de hele tafel onder gepoept. Het kwam er met een straal uit, sorry voor de details :) Maar ik ben blij dat ze dat weer kwijt is. Misschien moeten we idd de Nexium ophogen. Volgende week moeten we weer naar de KA en wil dat dan ook even bespreken. Ben zo bang dat ze nu weer terugvalt. Moet ik niet aan denken.
    Als ik dan kijk naar mijn zus, haar zoontje is bijna net zo oud als Puckie, da's zo'n tevreden kereltje met af en toe een krampje. Tis toch ook niet eerlijk denk ik wel eens. Tuurlijk gun ik het mn zus, maar mezelf ook. En jullie natuurlijk ook allemaal. Mijn zoontje heeft ook al 5mnd bijna non-stop gehuild. Iedereen zei dat ik hem maar een daggie weg moest brengen, maar dat kon ik niet. Ik had gekozen voor een kind en zou er toch ook voor moeten kunnen zorgen! En nu hebben we weer een kleintje wat zo huilt. Moeilijk hoor!
    Gr. Puck

19. Tokkel

Tokkel Niet meer actief

@ Puck: Jesse kreeg toen al 7,5 mg nexium en zantac was niet meer nodig (is ook troep). Meteen om ophoging vragen, want vaak maakt dat het verschil!

En denk goed na over je werk. Als je zelf doodop bent, dan heb je alle recht om jezelf ziek te melden.

20. Want2be

Want2be Fanatiek lid

30 aug 2010
    1.272
    0
    0
    Vormgever
    Zuid-Holland
    Ik heb me ook ziek gemeld...
    Wanneer zijn jullie weer aan het werk gegaan? Hoe doen jullie dat met opvang?

Deel Deze Pagina