Ik kook hier alleen uit als de flessen die dag niet in de vaatwasser gaan. Volgens de kraamzorg hoeft het niet meer, maar in het ziekenhuis raadden ze het toch aan om spruw te voorkomen.
Ik twijfel altijd zo met dat uitkoken. Ons ventje heeft vaak normale luiers maar soms ook 3 dagen van die enorme natte spuitluiers en stinken dat die doet. Dan denk ik gelijk dat ie een vieze bacterie heeft ingeslikt. Hoe kan dat nou zo veranderlijk zijn die ontlasting?? Misschien moeten we juist niet te schoon willen doen en om de dag uit koken of zo.. Charlie
Hier ook uitspoelen met warm water en om de paar dagen in een magnetron sterilisator! Ik ga idd de kinderarts vragen welke HA AR voeding we kunnen geven. Vooralsnog lijkt het hier erger te worden. Nienke huilt steeds meer en harder...sinds 5 dagen ook nog harde ontlasting, dus nu last van en haar Reflux en haar darmen.. Net na haar voeding bleef ze drie kwartier haar nek overstrekken. Een badje hielp pas weer ontspannen...
iemand opperde hier zantac mengen in de fles of zo iets... maar ik geef BV moet zeggen dat het nog steeds goed gaat nu ze overal schuin ligt!
Vervelend Meijke, dat het nog niet echt beter gaat. Het is zo zoeken in het begin, en twijfel je steeds zo of je niet iets moet veranderen....zelfs met een tweede blijf je onzeker. Maar hier gaat het goed sinds hij 10 weken is...vanaf 5 weken tot 10 weken dus even echt zwaar en veel gehuil hier. Die darmkrampen zijn er gewoon en worden verergerd door de jbpm en medicijnen....super balen... Misschien eerst een week een HA AR voeding geven, maar weet niet zeker of die er zijn. Maar een echt AR voeding is wel nodig denk ik, hier komt er echt nooit wat terug zoals ik zei. En als de losec dan niet aanslaat om Nexium vragen. Nexium is echt heel fijn moet ik zeggen, lekker sinaasappelsmaakje ook . Sterkte he? Hier weer om half 6 wakker...mogen niet klagen maar een uurtje langer zou wel fijn zijn.... Straks prikjes op het CB... Charlie
Meijke: durf je niet over te gaan op niet HA voeding? Ik denk dat je echt een verschil gaat merken als je AR geeft. Het is dan even kiezen tussen de minst kwade.... Ik heb ons ventje vanmorgen een fles van 150 cc gedaan, en alles blijft er in! Helaas heeft ie gisteravond weer een paar uur last gehad van zijn voeding. Je hoort em dan echt kreunen in bed, en voeding terughalen. Het is wel een geruststelling dat hij in ieder geval geen zuur terug haalt ivm de nexium.
Dit vind ik een beetje gek (als mijn logica ernaast zit hoor ik het graag). Spruw loopt een kindje op door de schimmels die de moeder bij zich draagt. Meestal ontstaat deze besmetting tijdens de geboorte, doordat de moeder een infectie heeft of iets sluimerend onder de leden. Een flesje blijft daar ver van...
Fijn Melisa, 150cc echt super!! Ja ik wil graag over op AR, volgens mij ook makkelijker verteerbaar dan Nutriton. Haar ontlasting is zo hard, echt van die keutels... superzielig, veel te hard werken voor zo'n klein lijfje. En daarnaast gebruiken we nu bijna 3 weken Nutriton en elke voeding blijft uren omhoog komen, dus het werkt hier ook niet. Morgenmiddag belafspraak met de KA dus dan even overleggen.
Ik zeg het niet graag (want ik wil namelijk niet dat ik hier morgen moet melden dat alles anders is). Ik ben vanaf het begin amper voorzichtig geweest met bacterieën. Gewoon normaal, dus de eerste week wel wat vaker mijn handen gewassen. De speen spoel ik af, als ik hem 1 keer in de week uit kook, dan is dat écht veel. Flesjes kook ik nooit uit. Ik ben vrij laconiek met alles (we hebben ook een hond en kat). Betreft de huisdieren daar ben ik wel voorzichtig mee omdat die buiten komen en vanalles bij zich kunnen dragen. Maar ze lopen hier ook in huis rond, dus er zweeft genoeg. Ik ben ook niet overdreven poetserig en een spuuglap die een keer op de grond is gevallen klop ik rustig uit. Veerle heeft tot nu toe nog niet één keer iets geks gehad met haar luiers of iets in die richting. Er is hier nog geen griepvirus voorbij gekomen (vind dat dus eng om te zeggen, want straks zijn we morgen de pineut). Verder badder ik haar max 2 keer in de week en krijgt ze wel iedere ochtend even een natte washand door haar snoetje, handjes en billetjes (zonder zeep). Ik ben ervan overtuigd dat we allemaal veel te bang zijn en dat daardoor juist heel veel ellende ontstaat. Punt is wel, als je dat altijd bent, moet je niet in één keer gaan doen zoals ik doe, want dan is het wel de kans dat je er ziek van wordt.
Meijke de enigste HA AR voeding wat er is is de NAN AR van Nestle. Woon je kortbij de Belgische of Duitse grens toevallig?? Daar is die voeding beiden verkrijgbaar. In Duitsland heet het Nestle Beba AR ( is zeker hypoallergeen net zoals de NAN AR in België.
heey meiden, sorry dat ik ff zo weinig laat horen, maar t gaat hier met mn man nogal moeizaam op t moment.. met aaron gata t qua drinken super! heeft al 3 dagen meer dan 700 gedronken, wat een verbetering met de ar voeding zeg! nu nog iets langer in de ochtend slapen en dan ben ik helemaal blij hahaha.
Hey Trishka, Zie net dat Aaron ook van 20 feb is...wat grappig, Ben ook. Hoe is jullie schema nu? ben wordt om 05:30 wakker....grr..ha ha....rek hem dan tot 6 uur. Dan weer fles om 10, 14, 18, 22:30...dit schema heeft zich net ontwikkelt de laatste paar dagen. Liever dat hij om 07 begin maar ja, kan nu niet anders. Ben gaat direct na de 06 uur fles weer slapen tot 09:15. Hoe is dat bij jou? Wel fijn dat het beter gaat met de AR voeding nu. Kan je man nog niet wennen aan het idee dat je weer zwanger bent? Hoe voel je je verder? ben je dan nu weer super moe en misselijk? Sterkte he? Charlie
pff wat een mooi schema heb jij zeg! hier begint aaron nu net weer iets meer te drinken dus komt nog best vaak voor een voeding omdat ie nmiet gewend is veel in 1 keer te drinken. na half 6 gaat ie ook niet meteen slapen jammer genoeg, hij wil er dan gewoon uit eigenlijk hahaha, maar das ff pech voor hem . nee man laat zich erg leiden door zn negatieve gevoel en weet volgens mij niet zo goed hoe ie voorbij de problemen moet kijken.. hopelijk dat ie donderdag als we bij maatschappelijk werk zijn geweest ie weer iets positiever kan zijn. hij heeft ook hele fijne vrienden die ook nog eens t vuurtje op gaan stoken, door te zeggen dat ik heb gezegd dat als ie bij me weggaat ik m kaal zal plukken. ten eerste zou ik dat nooit zeggen of uberhaupt denken, ten tweede valt dr maar weinig te halen bij m . mn man is dan weer gelijk pissed als ie thuis komt, erg fijn allemaal. heb die vriend ook ff een smsje gestuurd dat ie niet zomaar via via verhalen moet geloven(hij had t weer van zn ex gehoord dat ik dat zei) en t eerst ff moet checken, dat we t al moeilijk genoeg hebben zo. maar goed hopelijk na donderdag weer een beetje positiviteit..
Suenne: ik ben ook niet zo van het uitkoken hoor. Vind ook dat kindjes weerstand moeten kunnen opbouwen. N. gaat om de dag in bad, en de oudste zelfs max 3x in de week. Gewoon lekker wassen 's morgens en ze zijn ook weer fris. En voor het huidje ook veel beter. Meijke: doe je wel eens 10 cc extra water in de fles? Dat doe ik wel, en dat helpt iets tegen de harde ontlasting. Er zijn ook druppels van VSM tegen harde ontlasting, dat werkt hier bij de oudste erg goed. Heb het bij N. nog niet geprobeert omdat water helpt.
Trishka jeetje fijn zo'n vrienden!!!! Vind het zo erg voor jullie, tuurlijk is het schrikken maar hij zou het als een wondertje moeten zien. Moeilijk hoor. Dikke knuffel!
@Trishka: beetje jammer ook dat hij doet alsof je het even expres hebt gedaan ofzo. Het kan gebeuren en dat is dan toch extra speciaal als het overal doorheen zwemt? Kennelijk moet het dan toch zo zijn? Had ook nog even de nutrilonlijn gebeld over de AR voeding van hun. Eigenlijk is dat eiwitsamenstelling-verhaal hetzelfde als in de nutriton forte. Het vlokt uit in de maag, wat de forte ook doet. Daardoor blijft het beter zitten. Ze zei dat als je nutriton bij de forte zou gooien, je eigenlijk dus de AR-voeding krijgt. En waarom ze altijd eerst willen dat je nutriton probeert toe te voegen aan de voeding die je al hebt, is omdat er geen immunofortis in hun AR-voeding zit; je weet wel, die prebiotische vezelmix die ook in borstvoeding zou zitten, waardoor je baby minder snel ziek wordt en meer weerstand heeft. Dat zit er dus niet in bij de AR. Maar gek genoeg dus wel in de forte-voeding (voor hongerige baby's dus), dus als je daar nutriton bij zou gooien heb je de AR-voeding, maar dan mét prebiotische vezelmix. Dus dat zou dan nog beter zijn. Helaas heb ik niet gevraagd naar de hoeveelheid nutriton die je dan zou moeten doen op 200 ml. Ik wilde eerst ook de AR-voeding gaan proberen (hoewel die niet hypoallergeen is, want we hebben hier dus wel hypoallergeen van nutrilon ivm allergieën in de familie; hooikoorts en huisstofmijt enzo), maar door dat verhaal dat die prebiotische vezels ontbreken twijfel ik toch. Maar zelf gaan dokteren met die fortevoeding met nutriton vind ik ook wel weer spannend. Ik vind het eigenlijk best verbijsterend dat die fortevoeding hetzelfde is als de AR (alleen dan dus zonder de nutriton). Snap ook eigenlijk niet waarom ze dan die immunofortis niet gewoon ook toevoegen aan de AR-voeding van hun. Die mevrouw zei dat dat eigenlijk best een goed idee was en dat ze dat eens onder de aandacht zou brengen, maar mij lijkt het nogal vanzelfsprekend dat het er wél in zou zitten omdat hun andere flesvoedingen dat ook hebben... Nou ja, genoeg getheoretiseer, ik ga even koekjes bakken
@Melissa: de verhouding nutriton per 100 ml die ze in de AR-voeding van Nutrilon gebruiken bedoel je? Wel gek dat dat dan minder is dan de maximale dosering die op de nutriton zelf staat (2 schepjes per 100 ml)... Zou je niet verwachten bij een AR-voeding iig.