@want2be: Mijn dochter is niet opgenomen geweest, maar na de pijnlijke weken van de reflux (voor de med) was ze ook heeeeel erg eenkennig... Ik denk misschien ook wel door negatieve ervaringen... Oh en ik heb gestemd op je: PRACHTIGE foto zeg!!!
Dag dames, Hier lijkt het ook steeds slechter te gaan. Het hele weekend was het al mis, maar vandaag was helemaal beroerd. Bijna de hele dag huilen. Ze heeft vandaag 1,5 uur geslapen toen we even naar de winkel moesten. Mijn zoontje is ook nog eens alweer ziek, dik 40 graden koorts en bronchitis. Zit er nu echt helemaal doorheen. Heb zelfs al een paar keer zitten janken op het toilet. Woensdag weer naar de KA, maar eens even vragen hoe nu verder. Op deze manier ga ik het niet lang meer trekken. Het poepen is nu wel bijna dagelijks, maar heel erg dun en veel. Nog maar even doorzetten met de Forlax want zonder kan ze niet. Wat eenkennigheid betreft, onze dochter houdt mij heel erg in de gaten. Als ze bij iemand anders op schoot zit blijft ze mij volgen. Zou dit ook met de reflux te maken hebben? Ik ben nu natuurlijk wel degene die het meest thuis is en voor haar zorgt. Volgende week weer beginnen te werken, krijg er buikpijn van als ik er al aan denk. Bah!
Ah meid toch dat klinkt heel heftig Het poepen is herkenbaar, ik wordt ook door de KA teruggebeld... Welke medicatie krijgt jouw moppie ook weer allemaal? Volgende week werken... Niet doen hoor als je het niet trekt! Als je meteen in de ziektewet gaat, is het zwangerschapsgerelateerd en krijgt je werkgeven geld van het uwv, maar als je eerst een dag gaat werken en het lukt niet en je moet dan in de ziektewet, moeten ze t zelf dokken. Dus voor je werkgever is het alleen maar fijn als je meteen in de ziektewet gaat hoor!! Niets forceren. Al kan ik nu na mijn eerste werkdagje wel zeggen, dat even een paar uurtjes "weg van", je wel even oplaadt. Maar ik werk therapeutisch de komende weken aangezien ik ernstige BI heb. Dus ik kan zo terug naar niet werken.
Ook dat is herkenbaar wat je verteld, dat ze steeds bij jou wil zijn. Ik merk dat aan Veerle ook, ze wil als ze wat heeft helemaal persé bij mij zijn. Ik geef daaraan toe. Het is een fase en gaat weer over. Maar het heeft ook wel met mijn kijk op kindjes te maken, ik kijk graag naar de behoefte en als het kan wil ik daarin te gemoed komen. Ik geloof dat ze daarmee vertrouwen krijgt en mij weer makkelijker los kan gaan laten. Dat bij mij willen zijn vind ik deze week al weer iets relaxter dan vorige week, dus het kan zo weer omslaan. Wat het eten betreft, zie je het niet zitten om haar gewoon stukjes te geven? Wat ik ook wel doe is bv een stuk banaan voor Veerle haar neus houden en het haar af laten happen. Ik geef de banaan niet af, want ze propt het anders en dat vind ik gewoon niet zo fijn. Zo doe ik dat ook met spruitje bv, Veerle hapt dan, ze vind ze echt wel lekker. Er gaan dan max 4 spruiten in ofzo, maar goed, ik ben er dan best wel trots op dat ze die zo smakelijk eet. Heeft me wel geduld gekost, want de eerste keren griste ze die uit mijn handen en smeet ze op de grond. Naast yoghurt geef ik ook wel danoontjes. Het is misschien niet zo übergezond als pure yoghurt, maar Veerle vind het heerlijk. Ik wissel dat af en merk dat ze dan alles toch wat beter blijft eten. Ik verwen mezelf ook wel met eten (is mijn uitgangspunt) Ik moet nu afronden, want anders ben ik te laat op mijn werk. Succes, het komt echt goed! oja, en iets van pap wil ze ook niet? Ik heb hier 3 soorten uitgeprobeerd, van melkpap tot rijstebloem, nu heeft ze gewone bambix volkoren en die gaat eigenlijk wondelijk goed
Hier ook hoor. Kan zijn dat je kleine er meteen even een sprong aan vast plakt , ze is nu toch bezig. Jesse was veel geluid en mensen om hem heen gewend en thuis raakte hij volledig in paniek als ik even naar de keuken liep. We hebben hem thuis eerst weer veel rust en regelmaat aangeboden. Ik nam hem uiteindelijk in zijn wipper of mc overal mee naar toe in huis. Is uiteindelijk vanzelf over gegaan.
Sterkte! Ben benieuwd wat hij te zeggen heeft. En hier ook een mama die regelmatig met de kleine mee huilde van pure wanhoop. En het lucht idd heerlijk op!
Pas goed op jezelf hoor puck! Je moet er echt aan toe zijn om te werken. Met de reflux komt het uiteindelijk helemaal goed, maar je kleine meid heeft straks ook een mama nodig die er niet helemaal doorheen zit! Geef dit morgen ook aan bij de ka. Ik probeerde mezelf elke morgen weer op te peppen. Ik had het dan het moeilijkst, werd met een knoop in mijn maag wakker. soms lukte het, maar ook heel vaak niet. Ook voor jou komt straks het grote genieten! het komt goed.
@ Funnyfant: Heeft de Ka al terug gebeld? @ Siepie: Zit ook aan een sprongetje te denken als ik het zo lees. Dan rommelen ze ook weer met eten en zijn ze zo super aanhankelijk. Heb je het oei ik groei boek? Anders wil ik wel even voor je kijken. Jesse krijgt trouwens regelmatig van friso fruit en zuivelhapje (zitten ook granen in). Dat is ook minder zuur dan gewoon fruit en daar zitten weer flink wat voedingsstoffen in. @ hier: Drinken uit een fles is volgens Jesse blijkbaar voor baby's en niet voor stoere jongens van 6 maanden oud.......... Hij gaat heel snel op zijn speen blazen en heer brabbelen (wel erg gezellig hoor), maar drinken ho maar. Dus wij geven nu bordjes pap (Jesse is gek op bambix banaan) en dat gaat super gelukkig. Verder drinkt hij al aardig uit een bekertje en zijn we een tuitbeker aan het proberen. Dunne melk geeft nog veel oprispingen, dus ben bang dat water en thee ook nog te vroeg voor hem is. Maar gaan we gewoon testen.
@Tokkel: Nee helaas nog niet... Ik heb net de kindjes naar t kdv gebracht... Oh man wat is dat toch rauw, dat losgerukt worden van je kindje... 13 weken lang ben ik degene die haar in ons eigen momentje de borst geeft en dan ineens BAM... is ze een hele dag weg... pfff echt even wennen hoor... Oh en eenkennigheid: Ik hou echt van mn buikdrager. Daarin heeft ze veel moeilijke momentjes doorgebracht Goed hoor dat hij zo goed pap eet!!
Ik zal je laten weten als het over is. Nee grapje. Het komt en gaat. Ze is nu nog steeds eenkennig, maar de ene periode meer dan de ander. Toen was het heel erg. Zelfs papa was niet goed zat. Heeft echt lang geduurd. Dit wil je waarschijnlijk niet horen. Nu heeft ze vaak dat het goed is als ze bij een ander is, en ik ben er niet. Maar als ze mij ziet, moet ze naar mij toe.
@werk: vond het ook wel een verademing om weer te gaan werken. Was het ook wel even zat minimaal 10 uur huilen. Klink misschien heel erg onmoeders maar zo voelde ik het echt. En nu soms nog. @kdv: nooit leuk. Vond het ook wel moeilijk om een "vreemde"voor je kind te laten zorgen. Maar dat was bij de oudste. Nu geen kdv meer maar oma. Succes iig. @pap: weet niet waar meer pap zit: op der bord of bij mama in het gezicht. Ze vind het echt niet lekker. Dus ze krijgt 's morgens nog lekker een flesje. @hier: nog steeds dramatisch. Eerst gister avond anderhalf uur huilen ( waar ik der eerst ook even lekker heb laten huilen). En toen vannacht om 3 uur. Was denk ik me straf omdat ik haar 's avonds heb laten huilen. Zo naar de ka ben benieuwd wat ze te zeggen heb over hoe of wat en hoe verder.
Vandaag bij de huisarts geweest klachten voor gelegd, maar komt erop neer dat we er mee moeten leren leven, dat we een extreme spuger hebben en dat het ooit wel weer over gaat. Ha zei dat ze geen last kon hebben van zuur omdat ze snachts op een gegeven moment wel plat wil liggen. Oplossingen die die had waren flesvoeding en dan indikken of een bodempje geven van flesvoeding en dan borstvoeding zodat het wat zwaarder in de maag zou liggen (geef zelf borstvoeding) Goh dan krijg je toch het gevoel dat je je aanstelt als moeder he...
Ik snap echt niet dat die huisartsen dat niet in zien...... O trouwens Want2be ik had op je gestemd hoor.
En je gaat zeker winnen, want ik zie dat je al 85 stemmen hebt... Zucht al paar keer mee gedaan, maar ik win nooit.
Wat een onzin. Ik zou er echt geen genoegen mee nemen en een verwijzing vragen voor een KA, een huisarts is tenslot van rekening "maar" een algemeen arts. Hier gaat het redelijk om de helft van haar meds. Ze krijgt nu een half zakje nexium. Ze is de laatste dagen wel ziek en huilt veel bij het naar bed gaan maar ik heb het idee dat het griep is. Ze heeft ook wat verhoging en snotterd. Ze wil alleen hoog gehouden worden maar ja ik hoop dat het de oortjes zijn. ze heeft vannacht voor het eerst in 7 maand weer bij on sin bed geslapen. Ze werd om 23:00 krijsend wakker en was alleen maar stil als je bij mij in de schommelstoel zat, 2 keer in slapa gevallenm, 2 keer terug gelegd, 2 keer krijsen.... Op een geven momnet begon ze al te krijsen als ik haar richting haar bed deed. Ok, gedeelte spel dus maar ze was zo zielig dat ze alleen maar bij mij wilde zijn. Ze is in bed op mijn buik in slaap gevallen echt daar wilde ze al maandne niet meer liggen, ze is al 10 kg Uiteindelijk weer naast mee neer gelegd op een wig kussen zodat ze wel hoger lag met haar hoofd en ze heeft geslapen tot 8:00. Zielig schatje Ik hoo haar nu ook weer huilen in haar slaapje
Ah Puck.... zwaar is het he?! Ik heb de keuze (moeten) maken om nog even niet te gaan werken. Hier overigens ook een probleem met de ontlasting en forlax lijkt niet te werken. Welke dosering geef je nu?
Dat zou best kunnen dat het ook met de reflux te maken heeft. Als ik vroeger niet lekker was, wilde ik tenslotte ook naar 'mama-toe'
Hahaha...ik heb even lekker gelachen om je Dit wil je waarschijnlijk niet horen. en je hebt nog gelijk ook Nee hoor... ik hoor liever de werkelijkheid dan al die opgepoetste roze-wolk-verhalen. Daar kon ik op een gegeven moment echt niet meer tegen...
Helaas heeft er ook al iemand meer dan 100 stemmen, dus er moet veel gebeuren voor ik die inhaal maar bedankt voor het stemmen!! *en nu zal ik jullie weer even met rust laten, zie dat ik aardig heb lopen spammen*