Hallo allemaal, Heb lang gezocht naar een forum over Reflux, en nu toch gevonden. Heb even gelezen en het is allemaal heel herkenbaar. Mijn zoontje is nu net 9 weken oud en al 6 weken gebruik ik Zantac ivm verborgen reflux. In het begin leek dit wel te helpen, maar nu gaat het weer zo slecht!! Toen ik 6 weken geleden met hem naar de kinderarts ging, heeft ze mij naar huis gestuurd met de mededeling dat ik gewoon een huilbaby had en ik maar met hem naar de fysio moest gaan. 2 dagen later ben ik met mijn zoontje naar de Huisartsenpost gegaan omdat hij na elke voeding,ik geef borstvoeding, het uitgilde van de pijn! Daar werd verborgen reflux geconstateerd naar aanleiding van de klachten die ik doorgaf. 100% zeker, weet je het natuurlijk nooit. Dus toen begonnen met Zantac, en nu gebruik ik het nog steeds. Maar er is niemand geweest die me heeft uitgeleg hoe nu verder en hoe lang ik het moet gebruiken! Ik baal ervan dat je gewoon niet serieus genomen word! Zelfs niet door mijn eigen huisarts....tja baby´s huilen werd er gezegd! Ik heb nu naar lang aandringen een afspraak kunnen maken bij een andere kinderarts, en daar kan ik dinsdag naar toe. Ik hoop op een WONDER, maar weet nu al dat ik er niet teveel van moet verwachten. Ik heb alle tips die te vinden zijn over baby´s met verborgen reflux al geprobeerd....maar niets helpt meer! Ik zoek de gouden tip...iemand nog een idee? Vond het fijn even mijn verhaal kwijt te kunnen en ook fijn om te lezen dat ik niet de enige mamma ben met een reflux kindje! Groetjes Stemps
De gouden tip was hier: Nexium! De Zantac (Ranitidine) werkte hier ook voor geen meter! Ik zou dit echt specifiek vragen aan de KA. En als ze niet willen echt zeggen: Geef t me 1 week 2x 5 mg. Als het helpt krijg ik een vervolgrecept, als het niet werkt stop ik er mee!!
Ik heb vanwege tijdgebrek niet alle pagina's door kunnen lezen. Ben een eind gekomen, en ga zeker de rest ook nog lezen. Ik zou ons graag willen melden bij het grote reflux topic. Enkele dagen geleden heb ik op dit forum een topic geopend naar aanleiding van de diagnose van de arts. topic: Wel reflux, of anders? Onze dochter heeft waarschijnlijk ook verborgen reflux, zij is nu 6,5 maand. Ze heeft Nexium gekregen, 1 zakje een half uur voor de eerste voeding klaar maken. Wij geven dit nu een week, de eerste dagen leek er een verandering te komen, nu lijken de klachten juist erger te worden. Overleg met de KA, de klachten schijnen eerst erger te worden alvorens het opknapt. Herkennen jullie dit? Onze dochter vraagt veel voedingen om de 1,5 a 2 uur, verergerd dit de klachten? Ik geef nog steeds BV, dus indikken lukt niet. Ik hoop dat we hier door jullie ervaring veel over Verborgen Reflux kunnen leren, aangezien we maar weinig info krijgen van de Arts.
Even snel met 1 hand: Bij mijn dochter verergerde de reflux door heel vaak te drinken. De KA zei ook dat het niet goed is. Ze drinkt nu om de 3,5 a 4 uur. ipv om de 2 a 3 uur. Voor mij een verademing en zij lijkt het ook prettig te vinden. Hier hielp een fopspeen goed voor de zuigbehoefte, die gebruik ik ook als ze eerder komt dan nodig. Ik geef nog wel op verzoek, maar wel met een schuin oog op de klok. Wist je dat moedermelk verzacht?! Vandaar dat ze telkens willen drinken. Helaas stopt die verzachtende werking na de voeding en komt er reflux voor in de plaats...
@ Stemps: Jesse kreeg ook eerst Zantac. Dat moet regelmatig opgehoogd worden, omdat je kindje groeit. Mogelijk dat de KA eerst voor die optie gaat, maar ik zou ook meteen om nexium vragen. Bij ons werkte de Zantac maar 2 weken en met de nexium was het met een paar dagen zo goed als over. Hij had geen pijn meer. Tip van funnyfant is een goede, zo hebben wij het ook aangepakt. Onze ka stond er meteen voor open. @kreativfa: Sommige baby's krijgen van nexium kramp of gaan moeilijker poepen. Hoe is haar ontlasting? Bij ons werd het ook beter door minder voedingen aan te bieden. Reflux baby's hebben de neiging om hun pijn weg te drinken. Wij kregen ook het advies er minimaal 3, maar liefst 4 uur tussen te laten. Ben je ook met bijvoeden begonnen, want dat zorgde hier ook voor verbetering. En als je bijvoedt, kijk uit met zuur fruit, want dat maakt het erger. @ Hier: Jesse is hartstikke ziek, zo zielig. Al sinds dinsdagavond aan het spugen en waterdunne ontlasting. Eet minimaal, maar heeft nog plasluiers. Gisteren voor het eerst in weken een voeding om 23 uur aangeboden, omdat hij anders wel erg weinig binnen had gekregen. Prompt rond 5 uur 'snachts weer oprispingen. Dat heeft hij echt al heel lang niet gehad. Hij sliep na een halfuur weer verder. Net ha maar even gebeld voor de instructies voor dit weekend. Hij is alert en vrolijk, dus maak me niet al te druk, maar wil toch even weten of we het dit weekend aan kunnen kijken.
Haar klachten steeds erger zijn geworden, en ze komt daardoor dus ook elke keer eerder voor een voeding. Hier ben ik wel in mee gegaan, omdat ze vaak ontroostbaar is en per keer heel weinig drinkt (+/- 60 cc denk ik). En we wisten ook niet dat vaak drinken juist niet goed voor haar was. Dat er iets met haar aan de hand was wisten we wel, alleen kregen we alleen maar te horen dat ze een aandacht vragende baby was, die we vooral moesten laten huilen (nooit gedaan). Inmiddels met de tips van hier, wel een manier gevonden om haar te troosten die zo nu en dan tussendoor wel werkt. Ik heb haar nu veel buik op buik liggen (rechtop), dan doet ze haar duimpje er is en zo valt ze ook wel weer in slaap. Ik heb het idee dat ze echt uitgeput is, dus het beste is nu om de voedingen iets te gaan rekken? Hoe beginnen we hier mee? En hoe doen jullie dat in de nacht? Hoe hoog hebben jullie de bedjes aan 1 kant omhoog? Wij hebben het bedje nu zo'n 7 cm omhoog maar heb niet het idee dat ze hierdoor beter/rustiger slaapt.
Waarschijnlijk is je kindje erg moe. Veel slapen lukt niet als je zo vaak wilt eten... Hier doet een fopspeen ook 's nachts het werk. Daarmee rek ik tot de volgende voeding. (Bij huilen dus gewoon het speentje geven, werkt bijna altijd!) Kijk wel goed naar je kindje hoe lang rekken mogelijk is. Hier nog geen doorslaper, dus dan is 8 uur rekken ook geen optie Een andere optie is elke keer een kwartiertje of half uur proberen op te rekken. In de tijd dat je kind aangeeft honger te hebben afleiding geven door leuke spelletjes te doen. Hier staat het bedje ook omhoog, maar bij ons was het belangrijkste dat zij weer haar rust vond (en ging slapen!) en minder vaak ging eten. Hierdoor zijn de klachten al heel erg afgenomen. Succes!!!
@ Tokkel: Haar ontlasting gaat ook heel moeizaam, ze is van de forlax nu over op de Lactulose. Dit krijgt ze 2 x op een dag, haar ontlasting zit haar ook erg dwars. Ik hoop ze die vandaag weer krijgt, dat zal al een stuk verlichten voor haar. Bijvoeden zijn we juist weer mee gestopt, omdat het introduceren door allergieen veel ongemak veroorzaakte (exceem/nog meer huilen/buikpijn). En samen met de reflux, medicijnen, moeizame ontlasting, dit op dit moment even teveel voor haar is. @ Want2be: Ik voed nu nog volledig op verzoek, zonder op de klok te kijken. Ik zal proberen om zoveel mogelijk tijd tussen de voedingen te krijgen. Overdag zal dit wel gaan, alleen ben ik wel bang dat ze in de nacht het hier niet mee eens zal zijn, ook omdat ze geen speentje wil. Is dat een kwestie van doorzetten? Aangezien ze dan eerst juist meer wakker zal zijn, dan nu.. En krijgt ze dan nog genoeg voeding/vocht binnen? Ben echt compleet verbaasd dat ons zoveel informatie onthouden word door de artsen, terwijl ze wel de diagnose kunnen stellen/ medicijnen voor kunnen schrijven. En ons opnieuw laten aanmodderen, dan gaan de medicijnen natuurlijk ook niet hun werk doen, als wij niet op de juiste manier met haar om gaan en bepaalde dingen aanpassen. Je moet het allemaal maar weten, echt heel erg bedankt voor alle informatie en hulp!
Ja.... die frustratie over artsen kennen wij allemaal!! A.nna wilde eerst ook geen speentje en ik heb écht doorgezet. Dit heeft wel een paar dagen geduurd. Maar mijn tepels konden er niet meer tegen om als fopspeen gebruikt te worden Kinderen met borstvoeding verhongeren nooit (mits ze gezond zijn) maar jouw productie zal zich er wel op in moeten stellen dat ze áls ze drinkt, ze ook een grotere hoeveelheid wil. Op aanraden van een lactatiekundige (die je misschien nog wel meer tips kan geven) ben ik borstvoedingsthee gaan drinken en dat werkt als een trein! Borstvoedingsmix Bio : Weleda, Borstvoedingsthee melkbevorderende mix Succes!!
Want2be: Mijn dochter wil ook echt geen speen en gaat steeds kokhalzen... HOE heb je het voor elkaar gekregen, want ik zou zooooooo graag een speentje kunnen geven! Ook hier troosttepels: AU! Kreativfa: Bij mijn meid werkt de NExium het beste in 2x; Dus 2x per dag een half zakje (15 cc water, zakje nexium, 7,5 cc geven en residu weggooien) En ik heb nu ook lactulose gekregen. Ben benieuwd. Maar momenteel heeft ze diarree van de ABkuur. Tokkel: He arm mannetje Ik hoop dat hij snel opknapt!! Hier loopt mn BV giga terug door t werken. Dat resulteerde in een voeding om 4:00, 5:00 nog een troostborst, om 7:00 en 9:30 Terwijl ze normaal pas rond 8:00 voor de eerste voedong komt! Regeldag??? Ik slik al domperidon, maar ga zeker die Thee aanschaffen! Waar krijg je die?
Ik ging met de speen een klein beetje haar mondje in en dan heen en weer wiebelen... net zo lang tot ze nieuwsgierig werd. En als ze dan erop ging soppen, hield ik hem met mijn hand in haar mond zodat ze de speen er niet uit kan duwen. Heeeel soms wil ze nog wel eens kokhalsen, maar volgens mij is dat meer drama-queen gedrag...haha. Overigens, zij heeft een sterke voorkeur voor de speen van bibi. Difrax hoeft ze niet. Het zou dus ook nog aan de soort speen kunnen liggen!! Thee koop ik in de zorgwinkel van het ziekenhuis (waar je ook kolven kunt huren enzo). Succes... Tokkel!! Sorry ik had eroverheen gekeken. Heel veel beterschap met Jesse!!!!!!
@Tokkel, beterschap! @speen, je kan ook de MAM speen proberen, verkopen ze bij kv, rilana pakte m heeeeel af en toe als troost. Zij heeft een knuffel (bambam eend) waarvan ze de poten in dr mond doet als 'speen'. Ons bedje stond wel erg scheef, stapel boeken eronder gedaan. Het is echt zoeken wat werkt per kind. Het is erg moeilijk. En niet alle kinderartsen sturen je zo weg hoor! Soms is het alleen even zoeken naar de goede Hier is het op het moment 1 groot drama! Was bij de ha geweest en ze is erg benauwd, hebben een puffer gekregen en moeten maandag terug. Nu was het vannacht zo erg dat we vanmiddag weer moeten. Ook vertoond ze weer intrekkingen, wat ze ook deed na haar geboorte waarvoor ze dus was opgenomen op de neo. Dat vind ik vooral heel eng. Slapen is dus een drama, ben gister om 2030 naar bed gegaan en vanaf 0030 tot 0230 in de weer geweest en toen weer om 0400 en 0600. En nu ligt ze te slapen; ik zit aan de tafel, zij ligt op mn benen, hoofd aan de ene kant, benen aan de andere kant, op dr knuffels, te slapen.... Hoe krijgt ze het voor elkaar.... Manlief gaat zo ook mee naar de ha, is echt geen doen zo. Door verkoudheid en benauwd zijn speelt ook de reflux op terwijl we nu juist zo fijn zonder medicijnen zijn. Ze drinkt op het moment alleen dr flessen, verder niks, ze laat per fles zo'n 90 staan (van 4x180+6) Sterkte weer meiden!
@speen: hier altijd een (difrax) speen. Het was echt even goed zoeken naar de goede speen. Heb dus ook echt alle spenen geprobeerd. @bed stond ophoog. Toen ging het erg goed. En nu staat hij weer omhoog. Gewwon met haddoeken onder het matras. @Jesse: beterschap! @Hier: Meds lijken te werken!!!! Ze slaapt gewoon al 3 nachten door!!!!! Ben zo blij. Maandag naar he zh voor een opname dag, en dinsdag nog een keer . Ze slikt nog wel erg veel en ze heegt ook wel vaak weer de hik. Maar ze lijkt geen pijn te hebben. Gelukkig. Ik zie wel een beetje op tegen maandag en dinsdag. Ze is nog zo klein
Heeft er hier iemand ervaring met KMA? Ik moest provoceren, dus heb gisteren een glas melk gedronken. Naar mijn mening reageert ze duidelijk: Onrustig en overstrekken, voelt zich niet lekker, heel slecht en weinig drinken, (stink)windjes, diarree met slijm, misselijk, niet kunnen slapen na de voeding. Huilt opeens weer vaak (brrr... ik kan er nog steeds niet tegen!) Ik kan nu toch gewoon stoppen met provoceren?!
Bedankt meiden, ik ben inderdaad maar gestopt. Ik moest vandaag 2 glazen en morgen 3 (!!) nou dat doe ik mijn kleine meisje niet aan!!
Inderdaad gewoon niet zeggen!!! Hier is het nog 1 groot drama! Gister bij ha; 6x per dag 2 puf geven, toch in de gaten blijven houden ivm rs??? Vannacht van 2230--5.00 in de weer geweest, huilen en hoesten. Vanmorgen vroeg had ze 39,7. Zijn naar de hap geweest. Nu weer een ab kuur erbij. In de gaten blijven houden hoe het met haar gaat. Hier viel longontsteking en oorontsteking maar beiden net niet. Dus weten niks. Behalve dat ze zich knap beroerd voelt, niet slaapt en weinig drinkt. Nu ligt ze op bed, heeft een half uur geslapen en krijst nu alles bij elkaar. Moeilijk