Het grote Reflux topic

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door smartie1980, 11 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Birgitte

Birgitte Bekend lid

13 jul 2010
    792
    0
    16
    The story continues... Afgelopen maandag belde de kinderarts volgens afspraak, na me de donderdag er voor afgescheept te hebben met: "stop maar met rooibosthee". Onze dochter had het hele weekend last van reflux gehad alleen was ze niet meer zo hysterisch geweest gelukkig. Maar het resultaat blijft hetzelfde: halve flessen drinken en niet slapen overdag. De kinderarts stelde voor om over te gaan op anti-refluxvoeding. Ik heb gezegd dat ik daar geen heil in zag aangezien ik nu ook al nutriton door de voeding doe. Bij anti-refluxvoeding zit een vergelijkbare stof als johannesbroodpitmeel al in de de voeding. In mijn ogen is dat geen volgende stap. Vandaar dat ik om medicijnen heb gevraagd; motilium.

Gisteren weer bij de osteopaat geweest. Daar knapt ze altijd van op. Wordt ze lekker ontspannen van... Een uur na de behandeling werd ze echter helemaal hysterisch, iets dat ze het hele weekend niet was geweest. Dit keer werd ze ook benauwd en piepte ze... ik schrok me rot en we zijn naar de spoedeisen hulp gereden. Daar had echter dezelfde kinderarst dienst als die me de rooibosthee had ontraden. Mijn dochter zat weer heerlijk spinnend in mijn armen terwijl ze de 2,5 uur dat we hebben zitten wachten de hele wachtkamer op stelten had gezet. Een bezoek voor niks want ze kon niks vinden. Ik voelde me zo'n domme doos. Nu heeft ze het advies gegeven om het te filmen.. dat ga ik dan maar doen.
    Ik weet het nu even niet meer. We gaan starten met de motilium en ik ga de osteopaat vertellen dat ik niet meer kom. Wat een ellende zeg... De komende dagen krijg ik nog allemaal kraambezoek; dat wordt gezellig met een gillende dochter op de achtergrond..
    Sterkte allemaal...

2. heide

heide Fanatiek lid

8 okt 2008
    2.043
    0
    0
    begeleidster gehandicaptenzorg
    noord-limburg
    Even inbreken...
    Ben alweer zolang niet geweest :):)..
    Het gaat zo goed hier ..ze groeit goed, eet goed, dus geen klagen.
    Maar even een vraagje aan de mama's met oudere kindjes.
    Wij zijn vanaf gisteren gestopt met de nexium op advies van de KA.
    Nou wil ik graag weten wanneer deze uitgewerkt is, wanneer merkten jullie verschil weer?
    Ze is wel wat zeurderiger vandaag en slaapt niet zo goed, maar of het nu al daar aan kan liggen? ze heeft nu 2 dagen geen nexium gehad. Wat denken jullie?

3. 2babygirls

2babygirls Actief lid

7 dec 2011
    213
    0
    0
    Zuid-Holland
    @birgitte: Heb al geprobeerd om haar in te bakeren? Dat hielp hier ook erg goed.
    @heide: Ik ben nooit gestopt met nexium. Maar het zou wel kunnen natuurlijk.
    @funny: weet niet of je het nog leest maar laat je idd niet wegpesten.
    @puck: heel veel sterkte met je meisje. Hoop dat ze snel opknapt en snel weer naar huis mag.

4. Puck1

Puck1 Bekend lid

3 feb 2009
    979
    9
    18
    Dag meiden,

ons meissie is weer thuis. Wat fijn, ze hoest nog wel en is super verkouden, maar het ergste is achter de rug! Met de reflux gaat het vrij goed sinds de andere voeding. Het komt nog wel omhoog, maar het doet geen pijn meer. De ontlasting gaat nu wel weer moeilijker dus de Forlax hogen we maar even weer op. Ben zo blij dat ze weer bij ons is!!!

Liefs Puck

@2babygirls, gaat het nu goed met je kleintje?
    @Siepie, hou het wel goed in de gaten hoor, het is een hardnekkig virus. Gebruik je nog pufjes?

5. 2babygirls

2babygirls Actief lid

7 dec 2011
    213
    0
    0
    Zuid-Holland
    @puck: wat een goed nieuws! Gelukkig is ze nu thuis!
    @hier: Ze heeft dus een urineweginfectie. Ze heeft nu antibiotica. Maar dat sloeg op der maag en darmen waardoor ze afgelopen nacht bijna niet heeft geslapen met heel veel huilen en schreeuwen. Dus wij hebben ook maar hooguit 2 uur geslapen. Maar ja dat is het lot dat moeder heet :D. Zou het niet anders willen alleen misschien alleen zonder de "kwaaltjes". Maar nu zaten we te denken dat het misschien lag aan verlatingsangst doordat ze in het zh heeft gelegen;). We gaan het zien vannacht.

6. Kwekijzer

Kwekijzer Niet meer actief

Hier ook gestopt, bijna een week nu. Ik merk nu geen verschil, soms denk ik het, maar het is heel minimaal. Ik kan het je dus niet vertellen. De vorige stoppoging ging samen met een periode waarin ze veel diarree had. Toen kon ik er helemaal geen pijl op trekken.

Lastig he, om dan het één en ander uit elkaar te houden..

7. Kwekijzer

Heel herkenbaar hoor. Hebben wij ook een keer gehad. Op het laatste toen ik het strontzat was. Toen zijn we om 23:00 uur naar de hap gereden, na een hele avond krijsen lag ze daar ook heerlijk te spinnen zoals jij het noemt en kreeg ik te horen dat het 'krampjes' waren. Ik heb gezegd "tot morgen dan", krampjes amahoela.

Gelukkig gaf de volgende dag onze ha een verwijzing af voor de ka en liet die Veerle gelijk opnemen. Je kunt het je niet voorstellen, maar ik was na de eerste klap, echt blij daarmee.

Vanwaar de keuze voor motillium als ik vragen mag? Je weet denk ik wel dat een veel gehoorde bijwerking van dit med krampen zijn he?

8. Balu

Balu Nieuw lid

19 jan 2012
    1
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dag ouders van kindjes met (verborgen) reflux,

Ook ons kindje heeft verborgen reflux. Hij is nu 5 maand. Hij was te vroeg geboren. Gelukkig met een week of 6 al wel door dat het reflux was. Nu doet hij het geweldig en nergens last meer van. Ik wil graag dit vermelden om enige hoop te geven, wat heb ik me ellendig gevoeld en huilend met draagzak doodmoe rondgelopen..
    Wat ons heeft geholpen is:

-Zantac, niet gelijk en ik het het middel ook vreselijk gevonden omdat onze kleine het ook vies vond, maar wat merkte ik een maand geleden een groot verschil toen de dosering te laag was en nadat het weer bijgesteld was (op maximaal voor zijn gewicht) was binnen 3/4 dagen een andere baby! (daarvoor kon ik hem niet neerleggen, niet slapen overdag, huilen). Hij vind het nu ook niet meer zo vies. We deden het met een spuitje en soms mixte ik het met vitamine D.

-Anti-refluxbedje. Deze hebben wij een aantal weken/maanden gebruikt en ik had niet zonder gekund. Een baby ligt hier zo'n 50 graden omhoog in. Hierdoor durfde ik onze kleine na een voeding wel in zijn bed te leggen. Hij sliep er ook heerlijk in! Het was een hele verademing. Wij zijn op een gegeven overgestapt naar ledikant omdat het refluxbedje te klein werd. Je kunt grotere hangtuigjes bestellen maar omdat het zo goed ging hebben we dat niet meer gedaan. Als iemand geinteresseerd is in het bedje kijk dan eens op marktplaats, daar staat die van mij.

-Kijken of onze baby ook gaat huilen als we hem plat hielden maar wel op onze arm vond ik een goede indicatie om te zien dat het niet alleen zozeer bij ons willen zijn is, maar echt niet neergelegd willen worden.

-Toen ik de borstvoeding meer op een ritme ging doen deed onze kleine het ook beter.

-Inbakeren of goed instoppen om overdag langer dan 45 minuten te slapen.

-Verdikken met nutriton als de voeding (fles of borstvoeding) uit flesje komt

En.. een lang weekend of langer weg met je partner als je die hebt, wij zijn met onze kleine weggeweest en het was heerlijk!

9. Birgitte

Birgitte Bekend lid

13 jul 2010
    792
    0
    16

10. Birgitte

Birgitte Bekend lid

13 jul 2010
    792
    0
    16
    Irritant he:) De reden dat ze motilium krijgt is dat ze erg veel baat had bij de behandelingen van de osteopaat. 'Had' want de laatste behandeling is slecht bevallen dus ik ga denk ik niet meer... Anyway: de osteopaat masseerde haar middenrif waardoor het voedsel beter doorstroomde naar de de darmen. Motilium zorgt er ook voor dat voedsel minder lang in de maag blijft. Vanwege die werking heb ik daarom gevraagd. Met maagzuurremmers verteerd het voedsel bovendien minder goed. Mocht Motilium niet werken dan is dat voor mij de volgende stap.

Dat van die krampen weet ik idd. Dat is een risico:x

11. Stefanie78

Stefanie78 Fanatiek lid

7 jul 2010
    3.744
    1
    36
    Friesland
    Hey, ik kom hier ook zo vaak niet meer hoor :) Wij zijn met 5 maand een keer gestoopt en toen merkte we na een dag of 4 duidelijk verschil. Zuur ruiken, jengelig onrustig rond 5 uur 's nachts..dus we zijn weer begonnen. Ze zit nu een week of 3 op halve dosis, dus 5 mg en dat gaat goed. Met 9 maand gaan we een poging doen helemaal te stoppen. Ik hoop dat het effe een dipje was en ze geen last heeft van haar reflux

12. siepie

siepie Fanatiek lid

28 apr 2010
    3.424
    3
    38
    Hoi,
    Rilana weer op controle geweest bij de ha, ze knapt op maar nog niet hard.
    Volg. Wk. Weer terug.
    Puf blijven geven zolang ze het nodig heeft.

Vandaag heeft ze zowaar brood gegeten ;)

Slapen is drama op de dag en snachts.
    Heb het idee dat het echt ergens door komt, alleen bij je slaapt ze.
    Heb al de tien min methode gedaan maar ze blijft krijsen..

Groetjes

13. heide

heide Fanatiek lid

8 okt 2008
    2.043
    0
    0
    begeleidster gehandicaptenzorg
    noord-limburg
    Kwekijzer: ja is lastig he...je denkt al gauw bij alles nu, zou het daaraan liggen? Wil mezelf niet gek maken, maar ik wil ook niet meer terug waar we ooit begonnen zijn. ;)
    Tot nu toe denk ik dat het toch wel goed gaat, hopelijk blijft dat zo!
    Ze eet ook veel vast voedsel nu, dat scheelt wel.
    Veerle ook al goed aan de bijvoeding?

Stefanie: aan een halve dosis heb ik ook al zitten denken. Maar zonder zou natuurlijk helemaal mooi zijn...
    Hmmm 4 dagen? dat is vandaag en tot nu toe gaat het goed...ik heb hoop :).
    Ik hoop dat het bij jullie ook goed zal gaan nu! Verder alles goed?

14. Stefanie78

Stefanie78 Fanatiek lid

7 jul 2010
    3.744
    1
    36
    Friesland
    ja ongelofelijk zoals het hier gaat. Ze eet echt als een bouwvakker :) en spuugt bijna niet meer. Een week of zes gelden moest ze nog veel spugen als ze op haar buik lag en dat lijkt nu over en ze ligt nu, omdat ze het zelf ook kan, bijna de hele dag op haar buik te spartelen ;) Maar als het na 4 dagen nog goed gaat dat denk ik dat het goed gaat hoor! Merk nog wel dat als ze zoekjes is en vooral als ze verouden is ze wat meer last krijgt dus als dat gebeurt niet schrikken, gaat weer over met de verkoudheid.

Siepie..pff klinkt heel zwaar hoor, balen dat jullie nuhier were mee zitten. Sterkte!

15. Kwekijzer

Siep, Begrijp ik nou goed dat Rilana bijna niet slaapt? Ze wordt toch ook nog steeds in de gaten gehouden door ka of niet?

16. siepie

siepie Fanatiek lid

28 apr 2010
    3.424
    3
    38
    Ja klopt, wel onder controle maar al een tijd niet geweest.
    Over twee of drie weken dacht ik weer een afspraak.
    Op 1 of andere manier slaapt ze niet in bed.
    Ik laat dr wel huilen en ze is wel echt moe maar valt niet in slaap.
    Neem ik dr op schoot, dan slaapt ze meteen en dan wel 1,5uur sowieso.
    In de nacht slaapt ze in eerste instantie wel, dan wordt ze rond 1/2 uur wakker en heeft ze echt honger.
    Ha denkt dat ze toch wat in te halen heeft qua voeding.
    Maar na dr fles leg ik haar wel weer in bed maar is het weer hetzelfde verhaal, ze slaapt niet.
    Pak je dr, dan slaapt ze meteen.

Vandaag laatste dag ab kuur.

17. fluitekruid

fluitekruid Fanatiek lid

5 okt 2011
    1.748
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Siepie, heb je het bedje schuin staan? Dat lijkt bij ons ook een onderdeel van de oplossing te zijn.

18. siepie

siepie Fanatiek lid

28 apr 2010
    3.424
    3
    38
    Ja, al.maanden ;)

19. Meijke

Meijke Niet meer actief

Hoi meiden! Goede en minder goede verhalen lees ik hier! Ik ben niet zo vaak meer on topic (en ook niet op andere trouwens). Eigenlijk gaat het qua reflux super goed, maar qua slapen is het drama, waardoor we na het werk en eten vaak op tijd naar bed gaan. Ze is deze week al twee keer uuuuuuuuuuren wakker geweest in de nacht en sowieso wordt ze al sinds haar geboorte minimaal 2x wakker en vaak wel 4x.

Maar goed, ze groeit en ontwikkelt zich verder prima, alleen wij zijn MOE :D.

20. Meijke

Meijke Niet meer actief

Siep, bij jou ook slaapdrama's lees ik... Ik zeg steeds maar, ook N gaat uiteindelijk doorslapen..maar wanneer :)? Dus voor jou ook...ook Rilana gaat vanzelf slapen, maar wanneer...

Sterkte! Het is niet niks, oververmoeidheid is killing...

Deel Deze Pagina