@ Lynne: dan zou ik eens proberen om pure JBPM te gebruiken ipv nutriton. Volgens mij heet het natufood. Wat een rare KA. Wij zijn ook een tijd onder behandeling geweest van een dietiste, omdat je vooral met bijvoeden een stappenplan moet hebben. Ook was zij net als mij voorstander om Jesse te provoceren op kma om te zien wat hij nou precies wel en niet had. Het is een beetje dubbel. Kma en reflux gaan vaak samen, maar de symptomen van kma en reflux komen ook vaak overeen. Jesse zat aan de neocate en weigerde die op een gegeven moment te drinken, zo smerig vond hij dat. Het is dus ook fijn om uit te zoeken wat je zoontje wel/ niet heeft, omdat je dan idd andere voeding kan proberen. Dus misschien als je om provoceren vraagt en hij wel kma blijkt te hebben, dat je KA nog betere melk kan voorschrijven. En als hij het niet heeft kan je antirefluxvoeding proberen. Daarnaast zou je kunnen overwegen om een second opinion in een academisch ziekenhuis aan te vragen. Hier in de regio zit een speciaal eetteam in het AMC die heel goed te werk gaat. Maar die zitten in meerdere regio's. @ Ivje: Het kan kloppen dat er voeding naar de luchtpijp gaat. Dan zou ze last kunnen hebben van een verborgen reflux, waarbij er wel voeding omhoog komt, maar niet naar buiten. Jesse heeft een ontstoken luchtpijp gehad toen hij nog geen medicijnen kreeg. Klonk als een vol rochelend geluid en er zat regelmatig een piep in. Wel goed dat hij er goed naar gaat kijken. Officieel is nexium niet voor kinderen onder de 1 jaar, maar dat staat bij alle medicatie die baby's krijgen. Een ka mag het echter voorschrijven als het nodig is. Sinds Jesse nexium krijgt hebben wij een compleet ander kind, dus hier alleen maar een groot fan. Sommige kindjes krijgen er kramp van, dus daar moet je alleen even goed op letten.
Heej meiden ik ben vandaag naar de kinderarts geweest wat een geweldig mens zeg zo lief heb der 1.5 uur gezeten ze legde alles goed uit ben zo blij eindelijk herkening en niet alleen maar te horen krijgen tja wen baby huilt nu eenmaal krijg andere zantac en opgehoogd... Over 2 weken belt ze me over hoe het gaat En mocht ik er helemaal door heen zitten mocht hij in zkhuis blijvrn slapen (nie dat ik dat zo snel zou doen maar zo blij dat mensen je snappen hoe je voelt en hoe zwaar het is) Even een vraag aan jullie Heb nu nutrilon met nutriton ik mocht overstappen op andere voeding Welke is aan te raden voor een reflux baby?
@ Troetjuh: Wat fijn voor je! super dat je geholpen bent. Wij zijn erg blij met friso comfort! Die moet je wel aanmaken met kokend water, maar heeft een zachte smaak en werkt goed tegen reflux.
Hier ook friso comfort fan...Wij hebben ook nutrilon met nutriton gehad maar dat ging niet zo lekker. Wij hebben nog wel een paar maand een heel klein beetje extra JBPM van natufood toegevoegd om het nog wat dikker te maken. daar zijn we toen we naar nr 2 gingen mee gestopt.
Heel erg bedankt weer voor de adviezen. Ik vind het zelf ook erg vreemd dat ik niet doorverwezen wordt naar een diëtist. Zelfs het CB vond dat vreemd en zij hebben aangeboden om naar een diëtist in dienst van het CB te gaan. Anyway, het grootste probleem vind ik nog de ontwikkeling. Ik ben bang dat hij zich niet goed kan ontwikkelen door de problemen. Hij overstrekt echt enorm en spant alles aan. Als ik hem bijv. op mijn schoot wil zetten dan moet ik op zijn buik gaan duwen om hem uit positie te halen. Ook op zijn speelkleed ligt hij het meerendeel compleet gestrekt. Natuurlijk wil/kan hij niet te lang liggen, want plat liggen doet hem gewoon zeer. Maar goed ik heb even overlegd met mijn man en ik ga dinsdag naar de huisarts om een verwijzing te vragen naar het WKZ voor een second opinion. Ik wil gewoon dat er goed naar hem wordt gekeken en vooral dat ik me serieus genomen voel. Bedankt in ieder geval voor het meedenken en ik beloof dat als ik nieuws heb dat ik nog een update plaats! P.S. Zantac hebben we al geprobeerd, maar dat hielp onvoldoende. Vandaar dat we nu Nexium hebben.
helemaal mee eens! hihi die Rilana... even goeie beurt maken bij papa hihi! Puck1: Aaaaa wat zielig Jeetje nee dat lijkt me toch niet goed voor een kindje om zoveel te hoesten en te spugen 2babygirls: Niet onzeker zijn!! Je bent een supermama en alleen jij kunt voor je kindje spreken, de artsen zien haar maar een paar minuutjes, jij (bijna) de hele dag!!!! We zijn allemaal supermama's die alleen maar willen dat hun kindjes geholpen worden En dat gekwakkel met koorts heb ik vanaf week 2 t/m week 12 gehad ongeveer Sterkte!! Want2be: Zwaai! Hoe gaat ie? Siepie: oooh nee weer reflux terug Echt zo balen Sterkte ook! Nee werken is om op te laden Lynne: Geen ervaring meid, ik geef BV, maar er zijn gelukkig al goede adviezen gegeven! Maar wat BELACHELIJK dat je moest stoppen met de BV!!! Ik ga ook naar de diëtiste ivm KMA bij mn dochter! Op aanraden van de KA! Hoe kunnen ze je nou de BV afnemen? Echt ik kan zo kwaad worden soms om die achterlijke !@$@#@$!@$artsen!!!!:x Sterkte meid!! Ivje: Ja de Ha zei hier: Als kinderen van 1 jaar het mogen, mogen beebs het ook, Ik geef het al vanaf de 6 weken! Kan echt geen kwaad de fabrikant dekt zich in Troetjuh: Ooooh wat fijn meid!!! Echt zo'n verademing te lezen dat je geholpen wordt Lynne: Misschien de ostheopaat bezoeken ivm overstrekken. Het kan echt helpen! Hier moeten we de nexium in 2x geven: 's ochtends een half zakje en 's avonds een half zakje en zo redt ze het heel goed... Misschien iets om te proberen? Hier: Oh dames ik durf t niet op te schrijven maar het gaat echt zo goed!! *klopt op hout* Ze slaapt echt goed en eet heel goed en regelmatig en 's nachts van 20:30-7:00/8:00... Nu ze geen koemelk meer binnenkrijgt, de nexium en de lactulose heeft, is het een droom kind en ze heeft vandaag voor het eerst geschaterd!!!! Dat heeft mn zoon nooit gedaan!! (die bleek na een jaar ook KMA te hebben en werd ook steeds als huilbaby naar huis gestuurd:x) Oh zo kan t ook dus!!!
Babbelbol, heerlijk he als ze ineens zo gaan lachen. Mijn kinderen zijn beide lactoseintollerant bij de oudste duurde het 13 weken voordat we erachter waren en bij Monique 11 weken. Daags nadat we met de sojamelk gestart zijn begonnen ze beide te lachen, van te voren nooit gedaan. Maar wij zijn erachter gekomen door homeopaat en ka heeft gezegt als ze het er goed op doen dan laat maar zo. Hij kan ze hierop pas testen als ze op een rietje kunnen blazen. Lynne hopelijk krijg je snel een verwijzing voor een second opinion want het is niet leuk om je kleintje zo te zien.
Even nog een ervaringsvraagje aan diegene die nutriton gebruiken.... Wij merken dat Lucas overdag heel veel melk teruggeeft en 's nachts niet. Overdag drinkt hij natuurlijk ook vlotter. Vanmiddag had hij een fles leeg, ik zet hem rechtop, hij laat een boer en direct komen er drie volle monden in een straal weer terug uit.... Hij begon daarna direct te krijsen en was na 10 minuten pas te troosten. 's Nachts is dat heel anders: dan wordt hij wakker en krijgt de fles, hij laat een boer en ik leg hem terug in bed. Daar is hij nog wel eens onrustig met zijn hoofdje of hikken/slikken. Maar hij geeft dan nooit wat terug. Hij drinkt dan wel trager omdat hij vaak nog half slaapt. Zou ik dan alleen nutriton overdag kunnen gebruiken? En ik wil dat graag rustig opbouwen, of niet te veel in een fles. Als ik 1 schep per fles zou doen, kan dat? Ik ben nl heel bang dat Lucas weer krampjes krijgt, en die heeft hij een paar weken geleden extreem veel gehad. Dat wil ik niet meer voor hem. Misschien dat pure jhbm beter is dan? Of kan ik beter wachten totdat we weer naar de kinderarts moeten? En hoe lang moet je die fles dan laten staan voordat je hem mag geven??
Hier nog even een tip. Mijn meisje wilde de medicijnen echt niet meer met een spuitje. Nu geef ik alles met een lepeltje (zelfs de vloeibare forlax) en ze slobbert alles enthousiast naar binnen... (en wij zijn nog niet bezig met bijvoeding ivm KMA, dus het lepeltje was nog nieuw!) Misschien heeft één van jullie er iets aan. Ik was blij dat het er niet meer met dezelfde vaart uitvloog. Hier gaat het trouwens goed!! Ik geniet zo van mijn meiske...!!
Hoi meiden, Ben.niet bijgelezen hoor want het.is hier drama! Vandaag naar de ha geweest, longen gelukkig wel oké. Middag naar de.kinderarts. Lengte was ze.goed.gegroeid.maar gewicht.niet. Ka maakt zich zorgen over wat ze binnenkrijgt. Morgen horen we of we weer aan logo gaan beginnen of dagbehandeling krijgen in een revalidatie centrum of dat er een opname komt. Erg spannend dus. Ook maakt zw zich druk om het slapen. Wel weer zantac gekregen. Ben er best wel weer even verdrietig van en gespannen wat ik morgen, of masnssg ga horen... Arme meisje. Soms vraag ik me wel af wanneer het eens genoeg is.. X
@Siepie, heel veel sterkte meis, hopelijk wordt het snel wat beter bij jullie. Knuf. @Hier, nog steeds hoesten, hoesten, hoesten. Het spugen neemt wel wat af gelukkig, maar slapen gaat overdag niet zo best (veel huilen). Ik ben nu sinds 1 week weer aan het werk en zag er zo tegenop, maar (misschien heel erg) wat is het fijn om even wat anders aan je hoofd te hebben dan het gehuil en de zorg van ons meisje. @Babbelbol, fijn dat het zo goed gaat, hopelijk blijft het zo. Ik ken het gevoel wel hoor, als het goed gaat durf je het haast niet uit te spreken omdat je bang bent voor terugval.
Afgelopen week hebben we de Nexium gehalveerd en sinds gisteren niet meer...vind het spannend. Wel slecht moment uitgekozen want gisteravond had ze 39.5 en nu 38.3. Het zakt dus al weer maar als ze ziek was had ze altijd meer last, hopen dat het goed gaat. Ik kwam kijken voor nieuws van Siep, later weer.
Hallo Dames , Ben begonnen met lezen maar het zijn zoveel pagina's dat ik maar gestopt ben . Hier ons verhaal : Mijn mannetje gister 12 weken 3 weken geleden bijna gestikt s'nachts , Hij was toen verkouden en er kwamen 2 lange slierten slijm en veel zuur naar boven kon het niet kwijt vond hem spartelend naar adem in zijn bedje . Ochtend huisarts geweest die heeft hem helemaal nagekeken en zei dat er niets aan de hand was geen slijm vast zat enz enz Na die week trekt hij iedere keer vieze gezichtjes ruikt zuur uit zijn mondje maar lijkt er geen last van te hebben hij huilt bijna nooit en is ontzettend vrolijk ! Dinsdag de schrik van mijn leven Jayce lag in de box te spelen ik aan de afwas hoorde wat doffe klappen in de box maar soms is hij zo enthousiast aan het spelen dat het ook zo klinkt . Toch even kijken en daar lag hij tot mijn grote schrikt Knalrood met de tranen langs zijn wangen te spartelen naar adem . Hem hem uit de box gerukt en kwam geen geluid uit niets ... Ondersteboven op mijn arm en wat tikjes tussen zijn schouderbladen nog niets ..Toen ik hem over mijn schouder gooide kwam het er pas uit ! MEGA veel zuur en begon hij pas te huilen . Zijn hele pyama was kletsnat .en rook verschrikkelijk zuur ! Ik helemaal over mijn toeren de huisarts gebeld daar kon ik gelijk terecht . HA heeft flink wat vragen gesteld en zegt nu dat hij verborgen reflux heeft .Zantac gekregen 2 x per dag 0,5 ik vind het best wel heavy mediceinen als ik de bijsluiter lees ... En als ik jullie verhalen lees zijn de symtomen bij jayce helemaal niet zo erg Hij huilt bijna nooit , slaapt goed overdag en nacht , Drinkt zijn flesjes bijna altijd leeg. Hij trekt af en toe zuren gezichten en slikt dan wat steekt z'n tongetje uit .. Klinkt dus niet echt als een refluxbaby . Ben zo bang dat hij een keer zal stikken als ik er niet bij ben of als hij naar de creche gaat volgende week ..en dat er een andere oorzaak is dat hij het niet kwijt kan als het zuur omhoog komt .. SInds ik de zantac gebruik geen vieze gezichten meer maar ben totaal nog niet gerust en hou hem continu in de gaten !Wil geen medicijnen geven als dit eigenlijk niet de oorzaak was ! Iemand enig idee ? advies tips ? Bedankt alvast ! Kim
Bedankt meiden!!! Zit ongeveer op mn telefoon maar nog niet gebeld... Kon ook maandag worden maar assistente zei vandaag... Vannacht heeft ze weer de hele nacht gespookt. Mensen vragen aan me of dat ik haar niet heb aangewend om wakker te worden... Alsof zij voor dr lol huilend wakker wordt. Als je slaapt slaap je toch?! Pfff Kim, Jeetje wat een verhaal!