Kim: Wat heftig zeg!!! Maar het lijkt toch wel erg veel op reflux... Als de zantac niet werkt, zou ik toch ook maar eens nexium proberen!! Siep: Jeeeee meid, natuurlijk heb je haar dat niet geleerd wat een onzin tsss. En het gaat ook echt wel weer beter als zij zich beter voelt!!! Arme meissie
Siep, helemaal waar hoor wat je zegt! Hou dat gevoel ook echt vast en laat je niet van je stuk brengen door een stel betweterige mensen. Ik weet niet waarom, maar in eerste instantie kijken mensen altijd eerst naar de ouders als er wat met een kind is. Maar een kind is ondanks dat gedrag wel of niet versterkt kan worden door ouders, ook altijd nog een wezen op zichzelf. Dat voor alsnog helemaal afhankelijk is. Ze kan je niet vertellen 'het is mijn grote teen die pijn doet of jeukt' ze kan er niet eens zelf aan krabben. Dus lekker je gevoel blijven volgen hoor, het ligt niet aan jou. Je bent een lieve toegewijde mama!
Even kort: @ Nutriton: Wij gaven ook 1 schepje op 100 cc. Jesse kreeg er ook kramp van en kon er vooral moeilijk door boeren, waardoor hij weer meer last had van zijn reflux. Nu we friso comfort gebruiken is dat allemaal weg. Daar zit ook pure JBPM doorheen, zonder allerlei toevoegingen. @ lees gelukkig mooie berichten van een aantal meiden, lekker genieten! @ hier: gaat goed. Na weekje buikgriep, nu weer de gewone te pakken. Hij heetf iets meer oprispingen omdat hij verkouden is, maar ik merk nu hij zo groot is het allemaal prima op te vangen is. Ben ook vooral aan het genieten van mijn gezin en kindjes.
Dank! 7-9/10 februari wordt ze opgenomen. Komende week was er iemand niet anders had.ze gelijk gegaan. We mogen er weer volledig bij blijven. Wel willen ze haar ook eten geven zonder ons erbij maar mocht dit niet goed voelen dan niet. Er wordt een team bijgehaald, gaan dr filmen en ook naar het slapen kijken. Ze mag of die donderdag.naar huis of vrijdag. Dat ligt aan.het overleg van die.donderdag. Ze is nu al besproken met vp die haar gehad hebben, ook van de.neo, fysio, logo. Ben benieuwd!
@ Kim: Wat een verhaal. Heftig om je kindje zo aan te treffen. Je verhaal klinkt echt als verborgen reflux hoor. Sommige kindjes krijgen dan wat jouw mannetje heeft gehad. Dan komt er zuur omhoog en komt dan in de luchtpijp terecht. Dat zure ruiken en dat moeilijk kijken bij het slikken hoort er ook bij. Het is goed dat hij verder happy is en goed drinkt, maar ik zou de medicijnen toch een kans geven. Helemaal omdat de reflux er uiteindelijk voor kan zorgen dat drinken wel pijn gaat doen. In zantac zit alcohol, dus daarom waren wij ook geen fan. Je hebt zantac zonder alcohol, ik zou daar naar vragen bij je arts en apotheek. Zantac is op zich een vrij mild medicijn. Mocht er nog veel zuur omhoog komen, dan zou je ook om nexium kunnen vragen, die verminderd namelijk ook de aanmaak van zuur. Veel sterkte en hopelijk gebeurd dit niet nog een keer.
@ Siepie: Oh meid, wat spannend allemaal weer. Maar ik ben blij dat ze nu eens goed naar haar gaan kijken en dat er ook meerdere disciplines gaan kijken wat er met haar aan de hand is. Leef met je mee meid. Ik vind het zo rot voor je.
hey Tokkel Ja ben echt wel 3 dagen van de kaart geweest zo zie je maar je kindje is je meest kostbare maar ook meest kwetsbare bezit ! Ja zure gezichten en de zure geur zijn inmiddels weg ( ben de heel dag aan alles aan het sniffelen en snuffelen maar is vooral veel kwijl .. Ik heb dus het idee dat het wel werkt! Wij moeten het 4 weken proberen is dat altijd zo ?
@siepie: spannend zeg! Wel fijn dat ze er alles en iedereen bij gaan halen en dat je bij je kleine meis mag blijven!! En laat mensen maar praten hoor, alsof je jouw kleintje wakker zou maken 's nachts, dat slaat nergens op! @Kim: mijn hemel wat moet jij geschrokken zijn zeg!! Heftig verhaal, ik zou ook helemaal over mijn toeren zijn! @hier: ik heb vandaag naar het ziekenhuis gebeld, we moeten dinsdag al komen vanwege de liesbreuk van Lucas. Hopelijk heeft de KA dan ook tijd om even te kijken naar hoe het nu gaat. Lucas begint steeds meer te spugen na de fles en begint dan ook meteen heel hard te huilen. Ook vaak na een half uur/uur als we hem plat leggen begint hij meteen te slikken en ook dan komt er vaak nog wat omhoog. We gebruiken nog geen jbpm op advies van de arts, omdat hij nu netjes 15-20 minuten over zijn fles doet. Maar ik ga dinsdag toch vragen of we het mogen gebruiken. Ik ga dan wel meteen op pure jbpm over, want gezien de heftige krampen die Lucas gehad heeft, durf ik geen Nutriton te gebruiken... Nou nog iets: de laatste dagen als Lucas huilt op zijn kamer, gaan de buren (ik denk de kids) kei hard tegen de muur bonken....onze huizen zijn nogal gehorig. Met die buren hebben we eigenlijk bijna geen contact. De vrouw die er woont met haar twee kindjes, was volgens mij in het begin overspannen of zo, ze schreeuwde altijd zo hard dat wij in de kamer zaten en zoiets hadden van: dat is echt niet normaal. Ik heb ooit op het punt gestaan het AMK te bellen, terwijl ik echt zo niet ben. Nu heeft ze een nieuwe vriend en schreeuwt ze niet veel meer, alleen heeft nu vaak ruzie met haar vriend. Ook dan kunnen we letterlijk meegenieten. Als er een pakketje of zo bezorgd wordt voor ons bij hun dan doen altijd de kids open, nooit zij. En van de week stonden die twee kids ineens aan de deur met een cadeautje voor Lucas. Ik heb ze even binnengevraagd en ze hebben even naar Lucas gekeken. Maar dat is toch raar dat je je kinderen bij je buren aan de deur stuurt? Ze heeft ons zelf nog helemaal niet gefeliciteerd....terwijl ze als eerste een geboortekaartje hadden. Maar nu die kinderen iedere keer op de muur bonken wordt ik daar helemaal zenuwachtig van. We laten Lucas echt niet kei lang huilen maar ik ben niet in 10 sec. bij hem. En eerlijk gezegd denk ik dat het alleen maar averechts werkt, want ik kan me voorstellen dat hij er van schrikt en dan juist harder gaat huilen. Ik heb maar besloten er niets aan toe doen maar ik voel me er wel vervelend bij.... hebben jullie zoiets ook wel eens meegemaakt??
ik ga trouwens ook vragen of er een keer een logo mee kan kijken met drinken. Want dat zou de vorige keer gebeuren maar toen was ze ziek en een dag later werd Lucas ontslagen uit het ziekenhuis.... Ik twijfel namelijk of hij nou wel of geen reflux heeft....(of verborgen)
Hallo meiden, Wat fijn om dit stukje hier te vinden! Mijn mannetje heeft ook last van verborgen reflux en morgen kunnen we beginnen met nexium... Hoe snel slaat dit aan? Geloof dat hier de meest ervaren mama's zitten! Ik sluit me graag bij jullie aan om de ervaringen van eenieder mee te lezen.
@ Hellepelle: Welkom! De nexium sloeg hier binnen 2 dagen aan. Een veel rustiger kind en minder klachten. @ Heppie: Heerlijk die buren! Klinkt allemaal wel erg vreemd ja...... Durf je zelf daar een keer aan te bellen? Misschien dat dat wat druk weg neemt en dan kan je ook uitleggen dat je zoontje niet goed in zijn velletje zit. En die klachten had Jesse ook. Je kon de klok er op gelijk zetten wanneer de ellende weer begon. Vaak bij ons 2 uur na de voeding. Ook hard huilen, slikken, nare hiep geluiden. Ik zou idd de opname voor zijn liesbreuk gebruiken om te vragen of ze even goed naar hem kijken.
Hoi, Mag ik me hier ook melden? Mijn kleine meisje heeft namelijk ook verborgen reflux. Ze heeft vorige week daarvoor in het ziekenhuis gelegen. Ze huilde zoveel dat ze helemaal op was en ik ook. Daar zijn ze gestart met Nutriton en ik was al 2 dagen bezig met nexium. Woensdag mocht ze weer naar huis. Eindelijk heeft ze (bijna) geen pijn meer. Nu ze weer thuis is merk ik toch dat ik het ziekenhuis mis met hun raad en daad. Over 2 weken moeten we op controle. Als ik er eerder niet uitkom schakelen ze een medisch onderdeel van jeugdzorg in om me thuis wat adviezen te geven. Maar ik vind het zo eng jeugdzorg... groetjes Jessica
Logo kijkt vooral naar de drink techniek van de kleine. Hoe snel gaat het, sluit de mond goed om de speen, is de houding goed, etc.
Wat vervelend! Maar even een vraagje, hoezo jeugdzorg? Bedoelen ze niet het cb? Als het bij ons niet gaat/niet ging dan mochten wij altijd even naar de poli bellen en dan konden we overleggen met de assistentes en zij gaven advies / overlegden even met de ka en belden weer terug / zorgden voor een afspraak of bel afspraak met de ka zodat we weer verder konden. Ook konden wij altijd een pedagogisch medewerkster bellen / mailen want zij konden ons dan weer helpen met een dagritme. Ik hield ook erg vast aan dat schema wat we van hun hadden gekregen. Ik begrijp wel heel goed dat je hun advies mist! Had ik ook last van Sterkte met de kleine en ik hoop dat je hier wat steun kan vinden. Liefs Siepie
@tokkel: JA hiep geluiden, dat is het!! Ik wist niet hoe ik het geluid moest omschrijven, maar dat is het woord wat ik zoek!!!!. Mijn moeder vind het heel schattig klinken maar hij doet dit dus tijdens de hele voeding.... Ik dacht dat het gewoon een aanwensel van hem was, maar heeft dit dan ook met reflux te maken?? Ik ga even een goed lijstje maken van alle vragen. Hopelijk kunnen we ze dinsdag al stellen en hoeven we niet te wachten tot de 17e....
Hey Jessi Komen we elkaar hier ook tegen!! Ik herken dat ook hoor dat het 'vreemd' is om het ziekenhuis te moeten verlaten. Wij hebben daar zoveel goede adviezen gekregen en het gaf mij echt een veilig gevoel. En dan mag je weer naar huis met je kleintje, dat vinden we natuurlijk heel fijn maar ook wel spannend!
Er wordt me steeds meer duidelijk nu...ben zo blij dat ik hier zo mijn antwoorden kan vinden!! Maar wat zou de eerste stap zijn van de KA? Misschien toch eerst de nutriton proberen en daarna pas eventueel medicatie? Mijn broer is nu hier en die heeft een plank gemaakt die oploopt van 0-12 cm voor in zijn bedje....hopelijk bied dat al wat hulp, want als ik hem op bed leg, begint hij meteen te hikken/slikken/spugen...en 's nachts is hij super lief want dan huilt hij nooit (afkloppen) terwijl hij dan ook last heeft....
Naar mijn idee kan je gewoon zo beginnen met nutriton. Wel dan met 1 schepje beginnen (zie de achterkant van het pak). Je kan, als je het prettig vind, dit wel natuurlijk overleggen met de ha/ka/cb.