Hebben jullie kindjes ook ooit het echte vechten tegen de fles / borst, terwijl ze eigenlijk enorm honger hebben en dus heel erg boos / gefrustreerd raken omdat ze niet kunnen eten? Hier laat ik haar wel eens recht overeind eten, maar handig is anders.
Leuk topic Smartie! Hier ook een kleintje met (verborgen) reflux. Hebben het eigenlijk pas ontdekt toen Emeric ongeveer 8 weken was, hij huilde heel erg vaak, dronk erg onrustig aan de borst, sliep heel erg weinig en viel ook nooit zelf in slaap, begon na de voeding vaak te krijsen, braakte vaak zonder dat er melk uit zijn mondje kwam en had ook erg vaak oprispingen. Dacht eerst dat we gewoon een heel erg moeilijke baby hadden die gewoon weinig sliep en vaak huilde maar naarmate hij ouder werd begon hij meer en meer te krijsen na of tijdens de voeding en dit vond ik toch echt niet normaal. KA dan gebeld en mochten dag nadien al gaan, daar constateerde ze verborgen reflux, had toen een siroopje meegekregen dat het maagzuur wat moest neutraliseren, dit hielp de eerste dagen maar na een weekje begon het allemaal opnieuw... Opnieuw KA gebeld en toen "echte" medicijnen gekregen. Nu neemt hij dus "Omneprazole Mylan" de eerste dagen met dit medicijn leken goed te gaan maar nu vind ik het weer ineens zoveel slechter... Huilt weer erg vaak, slaapt weer minder, ... Hebben gisteren stoelgang en urine staaltje binnengebracht om deze ook eens te controleren. Een uurtje geleden weer erg geschrokken, bij het verluieren merkte ik een beetje bloed op in de stoelgang... Dit lijkt me nu echt helemaal niet normaal kan de kinderarts pas om 14u30 bereiken dus ga ze zo even opbellen. Voel me soms echt niet begrepen en word ook vaak afgeschildert als een overbezorgde mama maar ik voel gewoon dat er iets fout is met mijn kleintje.... Zijn hier nog mama's met refluxkindjes die enkel bv geven en dus niet echt de melk kunnen indikken? Hoe gaat dat dan bij jullie kindjes?
Dit doet Emeric ook vaak probeer hem ook wat meer rechtop te houden dan maar vaak wil hij dan niet meer drinken, wilt dan enkel nog zijn speentje... Probeer hem zo veel mogelijk rechtop te houden dan maar bij bv is dat niet zo heel makkelijk. Frustrerend hé!
Ja dat had Trishka ookal laten vallen, stoelgang word nu weer gecontroleerd. KA zei dat als het degelijk een verteringsprobleem is ik best stop met de borstvoeding maar dat zie ik eerlijk gezegd helemaal niet zitten... Moet toch mogelijk zijn dat ik mijn voeding aanpas en Emeric hierdoor minder problemen heeft?
meid ik zou proberen om ff de melkproducten weg te laten, kijken of dat scheelt?je kan heel goed met alpro soya melkproducten vervangen. t klinkt misschien lullig maar ik ben blij om te lezen dat meer beebs last hebben van dat huilen en gillen tijdens drinken, hoe krijgen jullie er wel genoeg in qua drinken?
tja das altijd lastig. Lynn zit er vaak nog niet aan, dan nog maar een keer extra wakker maken voor een voeding... Lynn groeit goed, daar maak ik me geen zorgen om, maar ik hou wel goed haar fontanellen en plasluiers in de gaten. Uitdrogen is heel gevaarlijk voor zo'n kleintje.
Jojo, ik weet dat je af en toe best aan het stoeien bent met Emeric, vooral ook van de andere topic. Maar het is heel herkenbaar. Lynn kan ook echt úren en úren achter elkaar krijsen. Ik denk dat veel reflux kindjes dat hebben....
@Trishka: ga vanaf nu geen melkproducten meer proberen te benutten vind het wel erg moeilijk schrik er zelf van in hoeveel dingen er melk of afgeleide producten verwerkt zitten! Morgen maar vast een voorraad soja inslaan. Hoop echt dat het dit niet is maar langs de andere kant moest het dit wel zijn gaan we mischien eindelijk weten waar onze kleine man zoveel last van heeft en kunnen we er iets aan doen! Bedankt voor de tips! @Smartie: Ja vind dit zo verschrikkelijk moeilijk want ik weet gewoon dat er iets scheelt en niks lijkt hem te helpen...
Ik voelde me ook zo hoor. De overbezorgde moeder die niks kan hebben en overal een punt van maakt. Nou dan mogen zij Lynn eens zien als ze zo krijst, uren achter elkaar.
hier ook een kindje met reflux. Het doet me goed om te lezen dat er meer mensen zijn die met hetzelfde worstelen maar tegelijkertijd doet het me pijn dat die kleintjes zo moeten lijden en er nog niets is gevonden dat de oplossing brengt. want ook met medicatie blijft het een strijd. Hier al reflux vanaf een paar weken. eerst JBPM gehad maar daar kreeg hij onophoudbare diarree van. Daarna AR voeding, maar hetzelfde verhaal. Ookal beweerde het CB dat dit echt niet zou kunnen en heel anders zou werken. Verborgen en zichtbaar.krijsen bij de voeding, niet normaal. verder een vrolijk mannetje. De huiluren waren daardoor niet genoeg en werd niks gedaan. Kreeg nexium en motilium van HA omdat ik echt vond dat er iets moest gebeuren. Maarja, bij de HA lachte hij alleen maar.. Van motilium kramp en diarree, nexium hielp beetje. na een paar weken weer alleen maar erger. Ook andere klachten erbij wat bij mij deed vermoeden dat hij KMA had. na drie weken wachten eindelen naar KA. Die plande direct een opname. Daar Neocate gekregen. Daarna nexium gestopt om te kijken of het spugen vna de KMA was. Niet dus, na 1 dag al meteen nog harder krijsen dan normaal. In het ZH werd niet veel anders gedaan. Ik deed alles zelf en had het idee dat ze het niet serieus genoeg namen. Toen de verpleging 1 fles laten geven. 5 minuten later de arts daar en de dag erna een PH meting gepland. Uitslag: ernstige relfux. Tja, dat wisten we al. Wilden ze ons naar huis sturen met neocate en nexium 2x 5 mg. Dat kreeg hij dus al en hielp niet, ook niet in combinatie met neocate. Dus nu krijgt hij 2 keer 10 mg en neocate. dat alles na 10 dagen ZH. Nu huilt hij nauwelijks bij de fles maar weigert hem gewoon na ongeveer 100 ml. Hij weegt 7 kilo en drinkt 5 keer 100. Daarom maar terug gegaan naar 6 flessen. Krijgt hij iets meer binnen. Nu redt hij ongeveer 700ml. KA zei dat 100ml per kilo het minimum is ivm uitdroging. Tja, meer gaat er echt niet in. Hij duwt hem er gewoon uit, met al zijn kracht. en anders gaat hij alsnog huilen. Zijn er een uur mee bezig, want na een half uur drinkt hij wel weer 5 ml en ga zo maar door. Pff, lang verhaal zo... is zo frustrerend. Volgende week weer terug naar de poli.
Meiden wat een herkening allemaal. Hier ook reflux en kma een huisarts die denkt dat ik gek ben....Ze drinkt nu alweer bijna 5 weken slecht met een zetpil erin drinkt ze beter> ze heeft nutrilon pepti met jbm. Voor de reflux krijgt ze losec sinds gister maar het lijkt wel of het nog slechter gaat..... K weeet t ook niet meer het is een hoop gegil vandaag en slecht drinken. Als het vrijdag nog zo is dan bel ik toch dat ik eerder wil terug komen. Ze komt al 3 weken niet meer aan ook... Ze was een flinke baby bij de geboorte maar ook die vetreserves gaan er aardig aan nu....
We wegen dr elke week op het cb ze is al 2 keer 20 tot 30 gram afgevallen in een week... Maarja de kinderarts is tevree ze zit nog in het groene gedeelte zeg maar al zakt dat erg snel nu hoor!! Ben blij dat ik toch niet de enige ben met al dat getob. Er is hier nog wel meer aan de hand ook. Bij de bevalling hebben ze lkkr aan dr hoofd en arm getrokken in het begin deed ze hier niets meer mee. Na elke week fysio gaat dat nu steeds beter we zijn er nog niet er is zeker een achterstand maar ze kan er alles mee maar ze doet het niet vaak zeg maar. Dan zijn ook dr heupjes niet goed. recchts lichte heupdysplasie en links flinke luxatie.... Dus binnen nu en 1 maand word ze geopereerd in het sofia daaraan. Je kan er allemaal niks aandoen maar je word er toch behoorlijk moedeloos van;( Tis ook zo'n gedoe voor dat meisje zelf verschrikkelijk.Maarja gelukkig onthoud ze er niks van...
ja het was hier met 6 maanden eindelijk weg. sinds 1,5 maand geen medicijnen meer. het was hier ook heel erg en ook mensen die dachten dat ik overdreef. mn kleintje die wilde niet meer drinken, en bij elke voeding krijsen. tranen met tuiten. en zo'n 10x per dag helemaal ontroostbaar. maar dat was kramp volgens de kinderarts. wij stonden erop dat ie sterkere medicijnen zou krijgen aangezien de zantac aan de maximale dosis (2x2,5 geloof ik per dag) zat en niet meer werkte. we zijn overgegaan op 2 tabletten losec per dag en toen, na 1,5 maand krijsen, ging het eindelijk weer goed. wel even heel erg ingekort allemaal. het is echt drama geweest hier. elke voeding weer een gevecht. ben blij dat het voorbij is. gelukkig gaat het nu weer allemal goed alleen als ie bezig is met tandjes gaat ie weer ineens veel meer spugen. dus zodra hij daarmee begint, kijk ik even in zn mond, en zie dat er wat aan komt
hij was (is) erg zwaar voor zn leeftijd. hij kreeg vanaf 3 weken zantac tot 2,5 maand. en toen 1x per dag losec voor een gewicht van 8,5 kilo geloof ik. dat werkte niet goed genoeg dus dat is toen verhoogd naar 2x per dag na 1,5 week. dus laten we zeggen van 3 tot 6 maanden oud 2x per dag losec met een gewicht van 8-10 kilo ongeveer
Okee nee ze is hier 6 kilo krap aan... Mag dan niet denk ik. Mocht het echt slechter blijven gaan als het ging bel ik echt eerder. Heb nu een veel huilende baby;( En als je nou eens wist wat je kan doen voor dr???Overeind dan is ze snel rustig maarja ze moet slapen ook... net sliep ze zittend op schoot. Ik heb nog geen reet kunnen doen hier en zit in mn pyama Heb dr maar op bed gelegd en nu slaapt ze na een halfuurtje huilen. Kan toch niet.... Dat was niet toen alleen die zantac had. Ze weigerde dr flessen en ging huilen e.d maar met dat liggen viel echt heeel erg mee!!