Ja dat bedoel ik. De AR voeding is ook niet zo dik. Maar het valt net zo goed door die eiwitten denk ik.
Hoihoi, Uitkoken doe ik 1 keer in de week, kiep dan alles in een pan. Speen pakt ze niet, gaat ze van kokhalzen, anders zou ik die wel vaker doen. Hier gaat het goed met de kleine meid. Ontlasting kost nog wel moeite, daar hebben we importal voor. Wel laat ze onwijs veel scheetjes, is dat voor jullie ook herkenbaar? En als ze slaapt dan wordt ze na een uur ong. wakker en dan heel hard huilen, dan hoor je dr knetteren en nog nasnikken en dan weer verder slapen. Het schema hier is: 00.00 een fles (wij zijn avondmensen ) , 9u sochtends, 13.00 fles, 17.00 fles, 2030 fles. Merk alleen dat ze veel plast, ze is regelmatig nat tot op dr romper en pacco aan toe! Doe dr snachts nu een luier 3 aan maar zelfs dat is niet voldoende... @Meijke, succes met je belafspraak. Heb je alles opgeschreven? Wij mogen donderdag weer op controle, bij ka en logo, heb mn lijsten al klaarliggen Vraag anders even of je naar logo mag mbt lucht zuigen! @thriska, lastig dat je man zich zo voelt. Had het er met mijn man over en die kon het wel begrijpen, al is het natuurlijk wel erg bijzonder. Mijn man gaf aan dat hij, zoals het nu bij ons gaat het leuk zou vinden maar als het een paar weken geleden zo zou zijn dat hij er geen raad mee zou weten vanwege de situatie.. Hoop dat maatschappelijk werk wat voor m / jullie kan doen! Liefs Siepie
Omdat de eiwitten van AR-voeding ook anders zijn, ja. Dat had ik begrepen. Maar die eiwitten zijn dus hetzelfde als bij de Forte-voeding, de voeding voor hongerige baby's dus. Die vlokken uit in de maag, waardoor het beter blijft zitten (kennelijk). Die standaardvoeding en hypoallergeen enzo die hebben dat niet, dus vandaar dat bij AR-voeding idd de eiwitsamenstelling ook anders is en dit meehelpt tegen de reflux. Maar de samenstelling is dus gelijk aan de fortevoeding, dus als je bij fortevoeding nutriton gooit krijg je exact hetzelfde als de AR-voeding, heb ik me laten vertellen door de nutrilonmevrouw.
Is natuurlijk ook uitproberen. Het ene merk werkt wel voor de ene baby en voor de andere weer niet dat is ook weer moeilijk.
N huilt al de hele dag...ik weet t niet meer, blij als mijn man zo thuis komt... Weg leggen is huilen. Alles al geprobeerd, wieg, kinderwagenbak in de kamer, badje... Bij mij valt ze uiteindelijk wel in slaap, maar nu ligt ze te huilen en te overstrekken op mijn borst. Verschrikkelijk om te zien hoeveel pijn en verdriet ze heeft. Iemand vroeg of ze al lacht...nou nee, ik weet dat dat nog een paar weken kan duren maar misschien heeft ze ook gewoon niet zoveel om te lachen...
Sorry dat ik zo binneval. Maar hoe merk je het verschil tussen gewone kramp en reflux? Ik weet namelijk niet waar ik die lijn moet trekken zelf. En ik twijfel wel nu ik dit topic lees.
Chai: bij reflux kun je over het algemeen wel zien dat bij je kindje de voeding omhoog komt en weer weg slikt. Je hoort je kindje dan ook heel veel slikken. Of de voeding komt echt letterlijk weer omhoog en je kindje spuugt dan. Het is een voortdurend proces. Je kindje heeft er de hele dag last van. Bij kramp komt het in aanvalletjes, en komt het vanuit de buik.
Hey Melisa, Bedankt voor de info. Ik denk dan dat het gewoon kramp is. Vandaag gaat het namelijk best goed, ze heeft alleen soms dat ze verschrikkelijk gilt en zonder Nutrition van Nutrilon spuit het er echt uit wel 1,5m ver!... Maarja aangezien het vandaag prima gaat en ze lekker gaat slapen na het drinken zal het wel goed zitten dan.
Chai: toch moet je het wel in de gaten houden dan hoor. Want dat spugen kan toch wel reflux zijn. Kijk eens als je kindje slaapt of je het ziet slikken. N. piept heel vaak in zijn slaap, en als ik dan ga kijken ligt ie te slikken.
Meijke, jeetje meid wat heftig!!! Knuffel voor jou! Had je nou een belafspraak? Chai, zet anders het hoofdeinde van het bed iets omhoog (boeken onder de pootjes). Dat hebben we bij onze zoon gedaan en zo kwamen we er achter dat hij reflux had. Het was meteen een ander kind!
Als het lijkt alsof je kindje sit-ups probeert te doen aan de avondfles, dus alsof hij rechtop probeert te zitten, beentjes ook wat intrekt, en hij kijkt daarbij heel moeilijk en gaat uiteindelijk piepen, is dat dan ook door de reflux? Mijn zoon heeft dat soms, maar vanavond was het wel heel erg. Uiteindelijk zat hij huilend zijn fles te drinken terwijl hij echt continu sit-ups deed eigenlijk (haha, maar toch niet grappig). Overdag heeft hij het trouwens nooit aan de fles, is hij ook heel ontspannen. Zijn buikje voelde wel hard aan maar bij zo'n sit-up-beweging span je natuurlijk ook je buikspieren aan dus dan hoeft het toch niet per se door krampjes te komen ofzo? Iemand die dit herkent? Had iets later de fles wat opgeward weer, omdat deze toch wat koud proefde en daarna deed hij het ineens niet meer, dus misschien doet hij het wel omdat hij de fles te koud vond? Zo maar even wat theorieën; wat denken jullie?
@Ellenore: hier maakt het eigenlijk helemaal niet zoveel uit of het bed hoog of laag staat. Hoe hoog heb jij het bed staan? (hoeveel cm onder de poten) Toen ik er hier wel twee dikke vandales onder had staan zakte hij steeds regelmatiger onder het dekbed (schuin, of door optrekken van de beentjes als ie moest poepen 's ochtendsvroeg), dus ik heb uiteindelijk ook een Van Dale weg moeten halen... Gebeurt dat bij jou nooit, dat hij eronder zakt?
Hey Jessie Inmiddels staat zijn bedje niet meer schuin, zo goed gaat het hier! Tja hoe schuin..25cm? Ik weet het eigenlijk niet. We hadden hem ingebakerd in een pacco, hoog in het bed liggen. Dan had het voor hem het beste effect. Wat je zegt over sit-ups. Ollie doet dat als hem een boer dwars zit en hij het flesje nog in zijn mond heeft.
@Ellie (haha, flauw ben ik hè ): hoe bedoel je hoog in bed? Hij ligt neem ik aan toch ook onder een deken of laken en als hij dan ingebakerd ligt dan zakt hij daar toch onder? Noah ligt in de puckababy. Tja, hier gaat het slapen overdag alleen een beetje als ik hem NIET bij de eerste vermoeidheidssignalen (meestal gapen en jengelen hier) te slapen leg, maar hem eerst nog wat vermoeider laat worden. Dan slaapt hij 1,5 uur ofzo, maar als ik hem bij de eerste gaap wegleg, of eerste jengeltje, dan is hij na 45 minuten gewoon weer wakker. Maar ik weet inmiddels echt niet meer of dit nou van de reflux komt. Ik had laatst ook dat hij zat te spelen met een vochtig tutlapje die net gewassen was (daarom was hij vochtig), maar daarna had hij allemaal rode pukkeltjes op zijn gezicht (niet superduidelijk, maar je zag het wel). Toen dacht ik, misschien is hij wel allergisch voor ons wasmiddel?? Je gaat je wel vanalles in je hoofd halen als je het niet meer weet, haha. Dus voor jullie was de jbpm DE uitkomst? Met welke voeding mengde jij het ook weer? Verder gebruikte je niks toch, voor de reflux? Wij hier ook niet, maar medicijnen ga ik sowieso niet doen (hij doet het namelijk op het korte slapen overdag na helemaal prima), maar aan de nutramigen voor eventuele KMA vind ik eigenlijk ook een 'bridge too far', want dan moet ik hem weer pesten met gore voeding en daar zie ik tegenop. Het kan altijd nog slechter dan hoe het nu gaat dus elke verandering kan ook slechter uitpakken dan het nu is en dat vind ik dus een beetje scary.
Vanavond op de SEH geweest... Na contact met een KA omdat ze bleef huilen. Sinds donderdag is het zoveel erger geworden. Door die obstipatie is de Reflux ook erger. Want meer huilen, meer slikken, meer spugen door alle "darmpaniek". Van de KA moesten we onmiddelijk stoppen met de Losec, aangezien de verstopping een dag na start medicatie is begonnen. Nutriton gebruiken we al 3 weken dus daar had ze dan al eerder op gereageerd. Morgenmiddag telefonisch contact. Ze wilde haar eigenlijk een nacht opnemen ter observatie, maar dat konden we niet.. Als ze het later deze week alsnog willen omdat ze er niet uitkomen zijn we er op voorbereid, nu werden we er een beetje door overvallen...Waarschijnlijk krijgen we eind deze week Zantac, maar eerst even zonder meds om te kijken hoe haar ontlasting op gang komt. Verder denken ze toch aan KMA, aangezien de Losec niets doet. Wellicht dus aan de Neocate, ingedikt met Nutriton, maar dat is in een later stadium.. Zo naar bed, duurde lang in het zkh...
@Meijke, wat erg voor je kleintje en jullie dat het niet beter gaat. Jeetje, misschien kan je haar toch laten opnemen en laten onderzoeken, hoe moeilijk dat ook is. Dan weten jullie wel wat er nou aan de hand is. Misschien doen ze een PH metrie om te kijken hoe de reflux is en haar slokdarm. Misschien inderdaad een allergie ergens gezien N. er al zo vroeg last van had, meeste kindjes ontwikkelen reflux rond de 4/5 weken, en jullie zijn er al wat langer mee bezig. Misschien heeft ze problemen met eiwitten of zo. Heeft ze ook exceem of een slechte huid? Hopelijk komen jullie er snel uit. Veel sterkte he! Charlie
Ze heeft in haar wieg geslapen van 23.15-5.00! En daarna nog weer van 6.15 tot 7.15 bij mij. Nu voelen we ons alle drie een stuk beter. En het is echt nu al te zien dat ze sinds gisteren geen medicijnen meer krijgt. We zijn er nog lang niet, want ze zit nog behoorlijk verstopt en daarnaast heeft ze wel iets van medicatie nodig voor de Reflux, maar ze is in elk geval een stuk rustiger als met de Losec... Ze slaapt nu ook al weer sinds 09.00. We zaten echt in een vicieuze cirkel en door die goede nacht lijken we daar (alle drie) een beetje uit te zijn geraakt. Ik ben voorzichtig optimistisch, dat die verslechtering in elk geval door de medicatie kwam en niet door een verslechtering van haar Reflux. @Charlie, dank je wel . Nee, ze heeft geen exceem. Alleen een beetje droog huidje, maar de KA heeft gister gekeken en kan aan de buitenkant geen symptomen van allergie bespeuren.