Het grote Reflux topic

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door smartie1980, 11 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. siepie

siepie Fanatiek lid

28 apr 2010
    3.424
    3
    38
    Wij deden trouwens een stapel boeken onder het bed.

2. heppiedepeppie

heppiedepeppie Fanatiek lid

6 apr 2011
    3.296
    1
    0
    leerkracht
    Eindhoven
    Is de kans op krampjes daarbij groot? Of kan ik dan beter op pure jbpm overgaan?
    Ik vind het nl zo zielig als Lucas daar nu weer krampjes van zou krijgen, want die heeft hij zoveel gehad en is eindelijk minder nu....

Dan moet ik alleen even kijken of ik een andere speen moet kopen, ik heb nu de dr.brown fles met speen 1, maar dat is denk ik de smal dan. Ik zal even afwachten tot ik de KA dinsdag gesproken heb.

3. siepie

siepie Fanatiek lid

28 apr 2010
    3.424
    3
    38
    Bij ons werd de difrax s fles aangeraden met een s speen.

Wij hebben altijd nutriton gegeven maar las hier wel veel over pure jbpm.
    Maar weet niet waar je dat kan kopen...

4. heppiedepeppie

6 apr 2011
    3.296
    1
    0
    leerkracht
    Eindhoven
    Heb een webwinkel gevonden waar je het kunt kopen maar daar zit maar 90 gram per pot in. Hoeveel zou een schepje zijn?

Net heeft hij een fles gehad om 8.45 en om 9.15 uur heeft hij nog 3 volle monden terug gegeven, en daarna meteen weer huilen...

Ik hield al bij hoeveel hij huilt, slaapt en eet (op aanraden van de KA, totdat we daar zijn geweest zodat we kunnen kijken wat hij doet na de opname), maar ik ga nu ook bijhouden hoeveel hij spuugt en wanneer....

5. troetjuh

troetjuh Fanatiek lid

21 okt 2010
    2.654
    34
    48
    Niks
    Op een mooie plekje
    Heppie
    Mocht je zantac krijgen vraag die dan zonder alcohol
    Ik heb deze gisteren voor eerst gebruikt,
    Miss puur toeval maar kleine sliep van 00:15 tot 7:30
    Toen van 8 tot 10:15 en nu weer zonder echt te huilen slaapt zelfs zonder pacco Inbakering....
    En daarvoor was echt drama ook met medicijnen nemen hij stikte er bijna in
    Nu niet meer

Meiden me zoon krijg 1.7 ml maar hoe doen jullie dat in 2 x morgens en avonds

Of 4 x dus de boel beetje verdelen over de dag?

6. Baco

Baco Actief lid

24 jul 2010
    183
    0
    0
    NULL
    NULL
    *Even zwaaien*!

Jeetje wat is hier veel gebeurd zeg! Ik kreeg al geen meldingen meer......dus dacht nog dat het rustig was :D

Wie ons verhaal een beetje gevolgd heeft.... (reflux of epilepsie)
    Sem heeft toch reflux en de aanvallen die sterk leken op epilepsie worden veroorzaakt door het Sandifer Syndroom.
    He he, eindelijk weten we wat hij heeft en mogen we ons nu echt melden hier in dit topic :p
    Wel met een andere insteek merk ik. Zo herken ik veel maar niet alles. We zijn in de medische molen gestapt toen S bijna een half jaar was. Normaal gesproken zou reflux dan minder moeten worden terwijl het bij ons begonnen is. Of tenminste dat we het in de gaten hadden dat er iets niet goed was.
    S was namelijk geen onrustig beebje, juist heel vrolijk en opgewekt. Pas toen we begonnen zijn met bijvoeden begonnen de aanvallen. Dat wordt dus veroorzaakt door de reflux. Het hele reflux gebeuren gaat hier dus net andersom dan volgens de boekjes...

Afgelopen week een bijzondere week. Sem is 1 jaar geworden!!!! Geweldig om mee te maken maar ook wel een beetje emo hoor....wat gaat het snel!

Gisteren naar het z'huis geweest om een thorax foto te maken. Even een gescheurd middenrif uitsluiten.

Voor alle dames die het nodig hebben, veel sterkte met alles!

7. Birgitte

Birgitte Bekend lid

13 jul 2010
    792
    0
    16
    Vraag ook om de generieke oftewel merkloze Zantac. Het patent is er af dus hij wordt nagemaakt. De echte Zantac smaakt namelijk naar menthol en dat is heel goor!! De merkloze is gewoon zoet. Het heeft even geduurd voordat we een manier vonden om die naar binnen te krijgen. Iemand (ben kwijt wie sorry) gaf me de tip om het te verdunnen met een beetje melk. Dat gaat redelijk....
    Hoe goor ook... de Zantac lijkt wel aan te slaan. Samen met Motilium en Nutriton lijken we nu een manier gevonden te hebben die werkt tegen de verborgen reflux. Ze begint helemaal op te leven; lachen en babbelen... wat word ik daar gelukkig van zeg!!! Fijn om weer te kunnen genieten van je kind. Dat vergeet je wel eens als je in de weer bent met artsen en medicijnen...

8. heppiedepeppie

6 apr 2011
    3.296
    1
    0
    leerkracht
    Eindhoven
    ben even alle dingen op een rijtje aan het zetten voor de kinderarts dinsdag.

-Fles 's avonds: geen problemen, slaapt meestal weer lekker door. Hij drinkt wel langzamer, krijgt 1x150/5
    -Fles overdag: geeft vaak melk terug, soms ook nog 2 uur na de voeding. Krijst dan altijd even 5 minuten.
    - Veel speeksel in de mond na de voeding
    - altijd 'hiepen' tijdens drinken
    - 60-90 minuten per dag ontroostbaar huilen (het troostbare huilen heb ik hier dus niet bijgerekend)
    - tong veel uitsteken na het drinken
    - als ik hem tegen me aanleg, dus met zijn hoofdje over mijn schouder gaat hij erg 'bonken' met zijn hoofd en wordt hij super onrustig

Lucas drinkt 5x120/4 en 1x150/5. Hiermee redt hij het nèt op één dag. De hoeveelheid heeft hij zeker nodig, maar hij moet ook 6 flessen hebben, 5 redt hij niet. Is de hoeveelheid goed?

Kan en mag ik Nutriton gaan toevoegen aan de flessen van overdag? Hoeveel moet ik toevoegen? 's Nachts niet denk ik omdat hij dan een grote fles krijgt, waar hij al lang genoeg over doet...

@all: bedankt voor jullie tips mbt de medicatie. Ik moet eerlijk zeggen dat ik betwijfel of ze me die al zullen geven, ik zal wel eerst andere dingen moeten proberen. Maar ik houdt het wel in mijn achterhoofd!

De afspraak is in eerste instantie voor zijn mogelijke liesbreuk, dus misschien dat ze wel helemaal niet wil hebben over de reflux/voeding....maar ik ga het wel proberen.

Ben vandaag doodmoe. Heb al vanaf de geboorte geen nacht meer doorgeslapen, heb weken lang met Lucas op de arm gelopen, moet er meestal 2x per nacht uit voor een voeding én ik moet nu ook nog 4x per dag kolven, wat me ongeveer een uur per keer kost. Vandaag ook bezoek gehad, pfff zou zo graag nu naar bed willen, herkenbaar?????

9. Babbelbol

Babbelbol Fanatiek lid

17 jan 2012
    4.226
    0
    0
    Heppie: Heeft hij ook de hik? Die is ook heel belangrijk!!!

10. heppiedepeppie

6 apr 2011
    3.296
    1
    0
    leerkracht
    Eindhoven
    ja heel veel!! Wij grappen er wel eens over dat hij dan snel zal groeien. Sowieso als we hem in bed leggen gaat hij standaard hikken...

11. Babbelbol

Babbelbol Fanatiek lid

17 jan 2012
    4.226
    0
    0
    Siepie: Hoe gaat t meid?

Heppie: Zeker ook op je lijstje zetten! En die moeheid: Herkenbaar!!! Zo slopend!!! Ik hoop dat je snel geholpen wordt!!

Zantac: Wij hadden ranitidine en die hielp niets. Nu nexium... Hoorde gisteren dat mn neefje (zoontje van mn broer, 3 weken jonger dan mn meisje) ook nexium heeft gekregen nu... Verborgen reflux :( Arm manneke sliep hele dagen niet meer en ze bleven maar aanplaren en er moeilijk over doen. En mij scheef aankijken dat mn meisje medicatie kreeg. Maar nu moeten ze er zelf dus ook aan hahaha. Arme menneke heeft weeeeeeken pijn gehad en daarom niet geslapen!!!

12. Rrianne

Rrianne Fanatiek lid

5 nov 2010
    2.614
    0
    36
    Hoi Meiden, heb een flink stuk terug gelezen en alles is erg herkenbaar! Mijn zoon is nu 4 maand, heeft KMA en Reflux. Het is een ontzettend lachebekkie, een huilbaby is het zeker niet (alhoewel hij veel vermaakt moet worden), alleen merk ik dat er toch echt dingen zijn die hem niet lekker zitten. Voor de Reflux gebruiken we Nexium.
    Voor het spugen gebruikten we altijd nutriton, maar kreeg hier flinke krampen van, boert moeilijk en dan dus toch spugen. Sinds een dik week gebruiken we pure joh. br pitmeel, dit gaat absoluut beter, maar het moeilijke boeren + spugen blijft. We proberen eht nu af te bouwen, krijgt nu nog een heel klein btje joh. br pitmeel door de fles. De fles drinkt hij nu veel rustiger, ook het overstrekken na de voeding is een stuk minder, maar het spugen is nu natuurlijk weer enorm. Gaat non stop door tot de volgende voeding, ene x heeft hij hier totaal geen last van, andere x wel. Zoals vandaag, hij blijft spugen, opboeren, waardoor hij moeizaam slaapt. Wordt steeds na 30 a 45 min huilend/krijsend wakker worden. Het gekke is dat het de nachten eigenlijk aardig goed gaat. Het blijft een hele gulzige drinker met een flinke zuigbehoefte. Wat voor fles ik ook gebruik (bornfree, dr. brown, tommee tippee, difrax, avent), hij blijft ze in 10 min leeg drinken (ingedikt of niet), zit nog steeds op Avent speen 1. Vooral het huilen/onrust na de voeding en het moeilijk slapen vind ik erg frustrerend, wordt er moedeloos/ontzettend onzeker van? Non-stop gaat er door mijn hoofd; wat zou ik toch voor dit mannetje kunnen doen!? KA blijft zeggen; hij groeit/ontwikkelt zich goed, dus ernstig kan het nooit zijn!
    Erg fijn dat ik hier wat ervaringsverhalen kan lezen en mijn verhaal kan doen.

13. siepie

siepie Fanatiek lid

28 apr 2010
    3.424
    3
    38
    @heppie, tja dat niet slapen, ik herken het. Zou ook wel weer eens willen slapen ;)
    Hier voor het laatst met zn 3en een nacht door geslapen in de week van sinterklaas ;)

@Rrianne, en als je de fles klaarmaakt met jbpm en dan even laat staan en dan pas gaat geven? Dan kan het even indikken, misschien dat het dan rustiger gaat?

@hier, ik had gister een verjaardag en daarna nog even wat wezen drinken.
    Hoe moe ik ook was/ben, ik had zo'n behoefte aan wat anders en vooral het even niet mama zijn...
    Om half 1 was ik thuis, heel zachtjes gedaan en nog even gezeten met mn man.
    Ik wil net opstaan om naar bed te gaan tegen 1en en ja hoor... weer huilen...
    Dus maar bij me genomen, om tegen 5en was ze al klaar wakker, uiteindelijk half 6 flesgegeven en tot 8 nog even mogen slapen.
    Ze is hartstikke moe!
    Vandaag heeft ze 2x 20 min geslapen, ze geeuwt, wrijft in dr ogen maar slapen wil niet lukken.
    Di op woe gaat ze maar weer een nachtje bij mn ouders logeren, kunnen wij weer even slapen.

Voor degene die ook twitteren ;) snachts is het #nachtouders van ouders van nu, best gezellig ;)

Liefs

14. siepie

siepie Fanatiek lid

28 apr 2010
    3.424
    3
    38
    Vandaag is ze alweer 10 maanden!

15. heppiedepeppie

6 apr 2011
    3.296
    1
    0
    leerkracht
    Eindhoven
    @siepie: gaat snel he! Hier gaat de tijd ook snel, alweer bijna 7 weken :D
    Kan me voorstellen dat je er af en toe uit wilt, ik heb dat ook wel maar ben nu meer praktisch aan het denken voor hoe ik de eerste keer met Lucas de deur uit ga...

@rianne: wat vervelend dat je mannetje er zo'n last van heeft, kan me voorstellen dat het je frustreert, want ook bij jou zal je kindje wel moe zijn en als ze dan niet slapen is dat echt rot (tenminste zo ervaar ik dat!). Hier ook een gulzige drinker, wat uitmond in overdag veel spugen/last hebben maar in de nacht drinkt hij rustig, vaak half in slaap en heeft hij bijna nooit ergens last van. Overigens boert hij 's nachts ook vaak niet en dat vind ik wel lastig, want meestal als ik hem dan neerleg in zijn bedje, begint hij meteen te hikken/hiepen of hoor ik de melk omhoog komen en begint hij zachtjes te kreunen.

Hoe snel zijn jullie voor het eerst een paar uur de deur uit gegaan met je kleintje? En waar laat je hem/haar dan slapen? En doen ze dat dan ook???? Lucas is nu natuurlijk gewend altijd in zijn eigen bedje te slapen, niet in de kinderwagen/MC/box/of bij iemand anders in een campingbedje...
    Moeten we dat al gaan oefenen? We gaat over twee weken voor het eerst naar mijn ouders voor een nachtje. Ben benieuwd! Heb ook wel eens gehoord dat sommige kinderen overal wel slapen, maar anderen juist weer nergens....

Nog even een vraagje mbt voeding: Lucas woog de laatste keer ruim 4600 gram. Nu krijgt hij 6 flessen (5x120/4 en 1x150/5) maar ik merk dat hij het hier maar net mee redt. Sinds een week of zo komt hij bijna steeds om de drie uur en kan ik het moeilijk rekken. In de nacht maakt hij meestal wel 1 of 2 keer een periode van 4 uur maar nooit meer dan 4,5 uur.
    Ik wil heel graag de laatste fles voortaan rond 23 uur geven maar ik red dat niet met de tijden. Kan het zijn dat Pepti sneller verteert dan andere voeding?? Lucas heeft mijn inziens echt honger soms. Maar als ik grotere flessen ga geven, krijgt hij te veel voor zijn gewicht....

Ik schrijf altijd op wanneer Lucas eet van 0.00-0.00 zodat ik over 24 uur kan kijken.
    Dit zijn de tijden van vandaag:
    (gisterenavond 22.45 uur fles van 150/5)
    3.45 uur (fles van 120/4)
    6.45 uur (fles van 120/4)
    10.30 uur (fles van 120/4)
    14.00 uur (fles van 120/4)

Nu heb ik dus nog 2 flessen 'over' voor vandaag, nog eentje van 120 en nog eentje van 150. Maar Lucas heeft dus om 14 uur de laatste fles gehad. Waarschijnlijk komt hij voor de volgende fles rond 18 uur. Dan kan ik nooit rekken tot 23 uur.....

Overigens huilt hij vandaag echt veel. Hij wil niet slapen overdag, steeds na 30-45 mminuten wakker, dan huilen net zo lang totdat ik kom, dan aai ik hem over zijn bolletje, gaat hij weer slapen maar 5 minuten later is hij weer wakker.....Terwijl hij echt moe is, dat kan ik aan alles zien....maar ik zie ook dat hij last heeft van iets. Maar ja, is dat de liesbreuk, is het ongemak van zijn voeding, buikkrampjes....:(

Als ik Nutriton ga gebruiken, slaapt een kindje daar dan ook langer op? Omdat dit beter vult misschien? Ik twijfel toch al over de Nutriton omdat Lucas steeds meer begint te spugen. Waar ik eerst dacht dat het verborgen reflux was, denk ik nu steeds meer dat het gewoon reflux is, of wordt bij reflux echt overmatig gespuugd???

Trouwens de allereerste nacht nadat hij uit het ziekenhuis ontslagen was, had hij van 20.00 - 4.00 uur geslapen en hebben we hem toen wakker gemaakt omdat we zelf wakker schrokken dat hij niet eerder gekomen was. Als we hem hadden laten liggen was het nog later geworden, maar we waren bang dat dit voor zijn suikerspiegel gevaarlijk zou zijn....daarna heeft hij dat nooit meer gedaan, helaas;)

16. siepie

siepie Fanatiek lid

28 apr 2010
    3.424
    3
    38
    Ik weet de hoeveelheid van voedingen niet zo goed eigenlijk.

Wij gingen best snel met dr weg maar meer denk ook omdat ik eigenlijk geen kraamtijd gehad heb en gelijk maar door ben gelopen.
    Rilana sliep dan wel in de mc / wandelwagenbak en ook in een draagdoek (bykay).
    Maar we gingen geen nachtje logeren maar wel f ergens wat drinken etc.

17. heppiedepeppie

6 apr 2011
    3.296
    1
    0
    leerkracht
    Eindhoven
    nog ff vraagje aan jullie:
    Ik heb in een ander topic gereageerd over Puckababy's. Ik heb zelf een puckababy voor Lucas, op aanraden van mijn kraamhulp in de eerste week, maar ook in het ziekenhuis raadde ze het me aan.

Maar nu lees ik dat dit voor kindjes die reflux hebben, niet goed is.....Lucas vind het niet erg als we hem in de puckababy leggen maar als hij dan in bed moet vind hij het wel vervelend. Hij heeft graag zijn handjes bij zijn gezichtje (sabbelt veel op knuistjes) en dat onthouden we hem dus nu. Dat sabbelen kan hem misschien wat rust geven als hij pijn heeft.

Maar gebruiken we het niet, dan is hij echt heel onrustig en slaapt hij veel slechter. Nu heeft hij moeite met inslapen overdag, en huilt dan eigenlijk altijd. 's Nachts bijna nooit...

Want denken jullie? Nu voel ik me wel slecht als ik hem daarin gelegd heb terwijl dat eigenlijk niet 'mag' bij reflux. (had ik overigens nog nooit gehoord)

18. troetjuh

troetjuh Fanatiek lid

21 okt 2010
    2.654
    34
    48
    Niks
    Op een mooie plekje
    Heppie mijn mannetje weegt 4800 en mag ook 5x 150 hebben soms krijg hij een 6 fles als maar niet standaard is...
    Volgens mij is die pepti wel licht verteerbaar althans de h.a wel
    Geen idee of je van nutriton volker zit (maar gebruik het wel)
    Krijg hij al medicijn voor de reflux?
    Ik hebben sinds vrijdag nieuwe medicatie en hij slaapt al 2 nachten door

Ik neem hem ook gewoon mee (mc of reiswieg) en neem altijd voeding voor hem mee

Ik gebruik de pacco dus zelfs nog wat erger dan de pucca meneetje slaapt heerlijk, knabbelt ook graag op Zen vuistjes maarja jammer dan
    Anders slaapt hij echt nie zonder pacco

Als ik ergens op visite ga neem ik de pacco gewoon mee :p

19. heppiedepeppie

6 apr 2011
    3.296
    1
    0
    leerkracht
    Eindhoven
    pfff meiden, Lucas huilt vandaag echt de hele dag al...hij wil maar niet slapen en hij is echt moe.

Vanmorgen heeft hij heerlijk geslapen tot 10.15 uur. Daarna zijn we met hem naar beneden gegaan, heeft hij zijn fles om 10.30 uur gehad en daarna is het hommeles. Van 12-13 heeft hij een uurtje geslapen, van 15-16.30 uur heeft hij steeds gejengeld in bed, 10 min. slapen, 10 min huilen enz. En nu hebben we hem om half 7 lekker in bad gedaan, heb ik hem gemasseerd en nog een klein flesje gegeven (60/2) en daarna in bedje gelegd. Meneer is vanaf 19.15 uur alweer aan het huilen. Stil, huilen,stil huilen.

Ik kan daar zooooo slecht tegen. Omdat ik niet weet wat er is, is het pijn en zo ja waaraan (liesbreuk, reflux,krampjes) of is het jengelen...op een gegeven moment hoor ik het niet meer. Maar hij is vandaag moeilijk te troosten. Nu is hij alweer 5 minuten stil maar dan kan zomaar weer afgelopen zijn...

Ik ga dat toch eens bespreken met de KA.

Als jullie je kindjes naar bed brengen, huilen ze dan ook altijd? Lucas slaapt eigenlijk nooit in zonder te huilen, ik vind dat echt kei erg. Of ligt dat aan zijn leeftijd? Hij is pas 6 weken en 5 dagen....

20. troetjuh

troetjuh Fanatiek lid

21 okt 2010
    2.654
    34
    48
    Niks
    Op een mooie plekje
    Tussen 19:00 en 22:00 zijn wel de darmkrampjes op zijn ergst...
    Mijn huilt ook elke aaf tussen die tijd

En vaak als hij in de box ligt ook!
    Vaak huilt hij zich inslaap
    Soms valt hij.ook zonder te huilen in slaap

Deel Deze Pagina