volgens mij zantac weet niet zeker was niet opvooraad nu dus morgen ochtend pas. wordt gek van de dokter enz. we hebben nu eindelijk een arts die ons serius neem en dan dit weer dat de kosten de pan uit reizen. als het help heb we het er zeker voor over maar snap niet dat ze zeggen wordt vergoed en ineens niet meer.
@jessi: :x:xBen echt mega verbaasd. Mijn dochter gebruikt al vanaf 5 maanden nexium en vorige maand is zelfs de dosis verhoogd naar 1.5 zakje per dag! En heb net weer me prive-apotheek aangevult met nog 4 maanden meds Zou als ik jou echt een second opinion aanvragen. Mafkezen allemaal. Wie kent het kindje nou beter de doktoren of de mama's. Meid denk aan je kindje en laat die dokter de heen en weer krijgen:x. Sorry beetje fel, Maar heb met dochterlief zolang lopen tobben.
@Jessi, wij moeten met 6 weken ook stoppen met de medicijnen (Zantac moest meteen, Nexium dus over 6 wkn). We hoeven trouwens helemaal niet weer terug naar de KA. Het ging volgens hem allemaal prima, ze groeit goed en is redelijk rustig op het moment. Vond dit ook al heel raar en ben dan ook best wel bang wat er gaat gebeuren als we stoppen met de Nexium. We mochten terug komen als het niet ging, maar zo ver wil ik het eigenlijk niet laten komen. @KDV, daar zag ik ook heel tegenop, maar ze doen het heel goed met onze dochter. Er word super goed voor haar gezorgd en als ze last heeft houden ze haar lekker op de arm om te troosten. Daar maak ik me dus geen zorgen meer om. De eerste dag is even het moeilijkst, maar als je gemerkt hebt dat het goed gaat kun je het ook loslaten. @Siepie, hoe gaat nu meid? @Hier, het gaat vrij goed, alleen de nachten zijn momenteel killing. Ons meisje is nu standaard elke nacht om 03.00uur wakker en heeft dan honger terwijl ze al een hele tijd doorsliep! We kunnen toch niet weer naar 6 voedingen gaan? Morgen maar eens even vragen op het CB.
@heppie ik ben naar de huisarts gegaan en heb het verhaal uitgelegd. Daar had hij ook wat last dus ze heeft het gelijk gezien. En ze heeft zonder problemen dus gelijk de nexium voorgeschreven. Er is naar ons snel geluisterd. Ik vond het ook wel lastig om te bepalen of het nodig was of niet, maar zo kon het gewoon ook niet langer. Hij had er zichtbaar veel last van. Had het ook gefilmd voor de kinderarts en die bevestigde dat idd verborgen reflux was. Het heeft hier ook best wel lang geduurd voordat de nexium begon te werken. Gelukkig lijkt hij nu te werken en heeft het mannetje minder last ervan. Nu nog de darmkrampjes wat minder en dan gaat het geloof ik echt wat beter. Al wil ik niet te vroeg juichen....
Ik twijfel zo wat het nou is....vanmorgen heeft Lucas lang geslapen, ik moest hem zelfs wakker maken na 3 uur! Maar vanmiddag nadat we boodschappen zijn gaan doen, was het drama. Zodra ik Lucas horizontaal legde (op mijn arm, in zijn bedje of op het aankleedkussen) begon hij te huilen. Soms kokhalzen, maar er komt geen melk omhoog. Wel erg veel speeksel wat uit zijn mond loopt. Ik hoor van alles omhoog komen, er zit hem duidelijk wat dwars.... Zolang ik hem recht houd is er niets aan de hand. Ik twijfel zo of het nou wel of niet verb. reflux is...we doen nu 1 schepje nutriton door zijn fles, dit lijkt wel te helpen, al geeft hij soms ineens heel veel melk terug. Over het algemeen spuugt hij niet. Maar ik zie dat het hem wel dwars zit. Maar ik wil ook weer niet aan de medicijnen als het niet nodig is... Ik zou willen dat er eens iemand naar hem keek die het kon beoordelen...ik wil voor hem het beste, maar of dat nou wel of niet met medicijnen is vind ik zo moeilijk te beoordelen...
@heppie misschien filmen en dat meenemen naar iemand die er iets vanaf weet? Dat hebben wij bij de kinderarts ook gedaan! die waren er blij mee Verder klinken de signalen zowat gelijk als die van Mick hoor! ook veel wegslikken, belletjes slijm, horen dat er iets omhoog komt.
ow ja hij heeft ook vaak belletjes in zijn speeksel, dan lijkt het alsof hij bellen blaast met zijn speeksel.... Ik heb ook al wel eens filmpjes gemaakt van het huilen en foto's van zijn liesbreuk gemaakt, lang leve de mobiele telefoon!
Nou het huilen is weer begonnen. Hier was ik dus bang voor ze slaapt nu even maar ben bang dat ze zo weer opnieuw begint. Waarom luisteren ze nou niet. Morgen ga ik een second opinion aanvragen. Bel wel naar het WKZ in utrecht. Weet alleen niet zo goed hoe ik het moet aanpakken. Gewoon er heen bellen en me verhaal doen? Durf nu alleen niet naar mijn eigen KA te bellen dat ik een second opinion wil is dat heel erg? Arm ding had niet verwacht dat ze zoveel pijn weer zou krijgen zo snel.
Tjee, kun je nagaan hoe snel ze dan weer vervalt in pijn...ik snap heel goed dat je je eigen KA niet durft te bellen voor een second opinion, maar ik denk toch dat ik alle moed zou verzamelen en wel zou bellen om te zeggen dat je kindje nu al weer pijn heeft....want die KA mag echt wel horen dat hij/zij het fout heeft! En volgens mij ben je altijd gerechtigd om een ziekenhuis te bellen. Als je gewoon de kinderafdeling belt en je verhaal doet, denk ik dat ze echt wel zullen luisteren. Ik heb er zelf (gelukkig) geen ervaring mee dus ik kan je geen tips geven. Wel een grote knuffel en heel veel sterkte. Ik hoop dat je meisje lekker even doorslaapt zodat ze haar rust ook krijgt. Lastig he! Lucas is vandaag ook onrustig. Hij heeft eigenlijk tussen 13 uur en 18.30 uur ook niet fatsoenlijk geslapen. Steeds jengelen, dan weer even slapen enz. Nu ligt hij al 30 minuten te slapen nadat ik hem net even heb moeten 'helpen' met een speentje. Maar eigenlijk moet hij nu eten...moet ik hem nu wakker maken of laten slapen? Hij heeft het zo nodig...dat vind ik dus weer lastig....
Hier zijn we woensdag gestart met Zantac. Ons kereltje heeft verborgen reflux en heeft er sinds 5 weken extreem last van kon er niet meer van slapen. Ik wilde medicatie zo lang mogelijk uitstellen maar .. Helaas was het toch wel echt nodig. Nu hopen dat het aanslaat !
Voor een secend opinion kan je naar je huisarts gaan voor een verwijzing. En als je ha niet mee werkt kan je je ziekenfonds bellen. Je heb na mijn idee recht op een s.o
ow ja je kunt natuurlijk ook altijd je ziekenfonds bellen! Zij moeten ook het een en ander kunnen regelen!
Ik ben echt briesend op dit moment. Arme ding heeft in de tijd vanaf dat ze in het ziekenhuis niet meer gehuild in de avond. En nu schreeuwt ze al de hele tijd. Morgen eerste wat ik ga doen is de KA bellen en overleggen. En ze kunnen niet zeggen dat het komt omdat ik het dagritme heb verstoord, ben namelijk vandaag de hele dag thuis geweest. En gister alleen naar het ziekenhuis en daarna verder gegaan met het dagschema. Echt mijn hart breekt ze kijkt me weer aan van help me dan. Net helemaal over de zeik me moeder gebeld en die zei dat ik naar HAP moest bellen. Maar ik ga morgen bellen naar het ziekenhuis en ik accepteer geen nee zonder een gegronde reden.
@jessi: groot gelijk! En als het vannacht niet gaat gewoon de HAP bellen hoor!!! Kan me voorstellen dat je hart breekt als je je meisje zo weer ziet....en dat alleen maar omdat mensen niet naar je willen luisteren....
Ik ben er al een hele tijd niet geweest.. Eigenlijk om dat ik er super door heen zat met heel dat ver-reflux, maar kan nu vol trots zeggen dat hij er helemaal vanaf is!! Net voor zijn 1 jaar. Het was een zwaar jaartje en gelukkig kregen we helaas/pas met 4 maanden nexium en sinds die tijd is het beetje bij beetje beter gegaan. Zo trots op mn manneke..
Jessi Heb je al gebeld meid ? Hier kan mijn ventje weer slapen! Wat een wereld van verschil na 5 weken amper slaap te hebben gehad begint hij nu terug te komen in zijn ritme. Ik moet zeggen dat we er wel iets aan hebben gedaan. Hij heeft 3 reiki behandelingen gehad en hij werd na elke behandeling weer een stukje zn vrolijke zelf.