Het grote Reflux topic

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door smartie1980, 11 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Charlie007

Charlie007 Niet meer actief

@Meijke, misschien was de dosering te hoog of zo in 1 x. Wel gek hoe elk kindje anders reageert. Ben krijgt juist diarree van alles...maar ja, dat is dan fijner dan erg verstopt. Fleur ging 1 x in de 4 dagen...

Misschien werkt Zantac beter bij N. zou het verder ook niet weten. Fijn dat ze goed slaapt. Kan Ben nog wat van leren....

C.

2. Jessmin

Jessmin Fanatiek lid

2 aug 2009
    1.758
    0
    0
    thuisblijfmama
    Weet iemand of het snel hebben van vieze oogjes ook gerelateerd wordt aan KMA? Mijn dochtertje kreeg pas 'slaapjes' in haar ooghoeken toen ze twee was ofzo, maar mijn zoon heeft het al zowat vanaf z'n geboorte. En hij heeft ook onder z'n ogen twee lijntjes lopen, terwijl de huid onder mijn dochtertjes ogen altijd glad is geweest.

3. Meijke

Meijke Niet meer actief

Ja, zou kunnen. We moesten 10 mg geven en in de bijsluiter stond voor kids vanaf 10 kg, 10 mg :$! Maar de arts zei dat we dat moesten geven aangezien dat de kleinste dosering is. Beetje gek, we hadden het toch kunnen halveren ofzo?? Nou ja, ik weet het ook niet.

Was Ben weer vroeg wakker ;)? Misschien kun je straks nog even met m meeslapen!

4. Meijke

Meijke Niet meer actief

Had zelf ook al even gezocht, omdat ze daar bij onze dochter misschien ook aan denken en ik vond dit:

Welke klachten zouden kunnen wijzen op koemelkallergie?
    De volgende klachten kunnen symptomen zijn van koemelkallergie:

Huid: jeuk, uitslag, eczeem, galbulten (netelroos, urticaria), oedeem (ophoping van vocht in bijv. oogleden, lippen, mond of keel);

Luchtwegen: astma, bronchitis, neus-/oogklachten;

Maagdarmstelsel: braken, diarree of juist verstopping (obstipatie), kolieken, buikpijn, misselijkheid, weigeren van borst- of flesvoeding;

Andere klachten: excessief huilen (huilbaby), groeivertraging, gedragsklachten, migraine, anafylactische shock.

5. trishka

trishka Fanatiek lid

6 mrt 2009
    4.621
    0
    36
    heb ff niet meegekregen welke meds je kleine heeft. wij hebben nexium en moeten idd het hele zakje aanmaken maar geven maar 3/4 van t aangemaakte, rest gooien we weg. anders zou idd de dosering te hoog zijn!

6. Charlie007

@Meijke, vind 10mg losec ook veel. Vaak is het 1mg per kilo lichaams gewicht. Toen Ben 5 kilo woog mocht hij een half zakje nexium, dus 5 mg. Nu hebben we het zelf iets opgehoogd want hij weegt 6 kilo nu. Kinderen van 10 kilo mogen 1 zakje volgens de bijsluiter. Denk dat N. iets te veel gedoseerd heeft gekregen, zeker voor haar 3 kilo nu toch?

Misschien is Zantac wat vriendelijker voor haar....laat maar weten wat de KA zegt.

Ben slaapt nu over het algemeen tot 05:30 of 06:00 uur. Uurtje extra mag wel van ons maar goed. Denk dat het bij hem gaat gebeuren als we met wat groente en papjes gaan beginnen zeer binnenkort ;). Wel voorzichtig aan natuurlijk maar gezien de reflux begin ik wel iets eerder. Denk rijstebloem rond 4 maanden en groente rond 5 maanden. Tja en eerst komt de beruchte 4 maanden sprong nog en die is geen pretje geloof ik..

F. is straks weer thuis dus geen slaapjes meer voor mij. Gelukkig lag ik er gister om 09:00 uur in...

Charlie

7. Me2

Me2 VIP lid

30 mei 2006
    6.888
    0
    36
    IS wel heel bizar! Onze zoon krijgt ee nhalf tabletje (5 mg) en dat is voor een baby van 5,5 kilo echt de max!

8. Meijke

Meijke Niet meer actief

Het verschil is echt ENORM meiden, vanmiddag word ik door de KA gebeld (die we gisteren hebben gezien, niet die van vorige week) en dan zal ik dat van die dosering zeker bespreken. Ze heeft van 09.15-11.00 ook weer geslapen! De Reflux is uiteraard niet weg, maar het is een tevredener meiske dan de afgelopen week.

9. Charlie007

Wel erg zeg, haar lichaam heeft die hoge dosering gewoon niet aangekund. Jullie meisje is nog zo klein, gezien haar vroege geboorte is ze eigenlijk nu nog maar 1 week oud....moet je nagaan...

Kom eerst maar langs ons met een eventuele nieuwe dosering of een ander middel...;) Ben blij voor jullie dat het nu beter gaat. Enfamil AR is ook een hele fijne AR voeding zonder JBPM wist je dat? Via Sorgente te bestellen en niet duur. Bij sommige kindjes werkt het zo goed dat medicatie niet nodig is. Volgens mij is het ook redelijk HA maar dat weet ik niet zeker. Heb hier ook nog een blik staan. Had ik gekocht toen ben zo heftig op de jbpm reageerde...

Wordt je niet langzaam aan een beetje gek??? heel moe of valt het nog mee?? Kan je verder wel genieten?

Charlie

10. mik2sept

mik2sept Fanatiek lid

19 jun 2006
    1.271
    0
    0
    Hoi hoi,

Ik ben nieuw hier, Mika heeft sinds vandaag ook medicijnen tegen reflux en extreme misselijkheid.

Hij krijgt 2x daags 2,5 ml Motlium en 5 mg Nexium.

Ik zie dat jullie kindjes ook nexium krijgen, hoe verdelen jullie handig een zakje in 2en?
    Mika moet nl ook 1 keer per dag een half zakje hebben 5 mg dus.

Alvast bedankt!

11. Charlie007

Hoi Mik2Sept,

Ik trek uit een kopje (afgekoeld) gekookt water 15 ml water op (met een spuitje) en dat doe ik in een eierdop. Daar doe ik het hele zakje in, dat roer je en laat je dan 3 minuten staan, dat wordt het een beetje dik. Dan nogmaals roeren en trek je 7 1/2 ml. op in het spuitje en zo heb je de helft. De andere helft gaat verloren, tenzij je een heel gevoelig weegschaaltje hebt wat ze in laboratoria hebben....dan zou je wel de helft van het zakje kunnen doseren denk ik, maar zo als ik het doe doen de meeste het.

Kijk maar hoe het gaat met de motilium. Kindjes kunnen er erge buikkrampen van krijgen dan weet je dat! Sowieso even alles zeker 4 dagen tot een week aankijken.

Leuke naam Mika!

Groetjes, Charlie

12. mik2sept

mik2sept Fanatiek lid

19 jun 2006
    1.271
    0
    0
    Bedankt voor je tip!
    Bij de apotheek wisten ze eigenlijk ook niet zo goed wat ze me moesten adviseren. Ze zei dat ik het maar in een klein maatbekertje de helft moest doen, dat heb ik nu gedaan dus heb 2 kleine medicijnbekertjes waar ongeveer de helft in zit, zou ik dus over 2 dagen kunnen geven, zijn er mensen die het ook zo doen? Anders ga ik de andere optie maar eens proberen.
    Hoe dik wordt het? Ik moet het namelijk door een pegsonde doen. Geven jullie de medicijnen oraal via een spuitje of moet het door de voeding bij jullie???

Hoop dat de buikkrampen mee gaan vallen, scheelt misschien dat Mika al iets ouder is dat hoop ik dan maar. Hij krijgt ook een kleinere dosis volgens mij, we zullen het zien, hoop in ieder geval dat het iets helpt allemaal tegen zijn misselijkheid.

13. Jessmin

Jessmin Fanatiek lid

2 aug 2009
    1.758
    0
    0
    thuisblijfmama
    @Mik2sept: hoe komt hij zo misselijk dan? Is dat ook door de reflux? Had hij de reflux hiervóór niet dat hij pas zo laat medicijnen krijgt?

14. mik2sept

mik2sept Fanatiek lid

19 jun 2006
    1.271
    0
    0
    Mika heeft hele slechte nieren waardoor hij sowieso misselijker is. Zijn bloedwaardes ureum is te hoog en daar wordt je misselijk van.
    Vlak voordat hij zijn pegsonde kreeg hebben we een ph meting gedaan (hij had toen een neussonde) hier kwam uit dat hij reflux had, maar zijn nefroloog gaf ook aan dat dit kon komen door de maagsonde en we zouden het aankijken.
    Mika heeft geen pijn, dus de slokdarm is niet geirriteerd, maar zijn voeding komt heel vaak naar boven, enerzijds door een beetje reflux en anderszijds omdat zijn maag waarschijnlijk niet goed leegt.

Begin mei heb ik op de poli al aangegeven dat ik sinds de peg alleen maar vind dat hij veel meer is gaan spugen, hij herkauwt zijn melk ook (en dan te bedenken dat het rechstreeks in zijn maag komt door de peg) maar heeft er naast het spugen dus geen last gehad, ondertussen na deze poli afspraak al 2 opnames gehad. Nu maandag erop aangedrongen dat ik toch wil dat ze iets gaan proberen om het misselijke gevoel en het vele spugen weg te nemen, dus heeft de nefroloog besloten toch de reflux te gaan behandelen.
    Nu hopen dat het een beetje werkt en ik niet altijd met handdoek in de aanslag hoef te zitten... spuugdoeken helpen hier niet :)

15. Jetjuh

Jetjuh Actief lid

12 sep 2009
    135
    0
    0
    Hallo!

Ik zag ineens dit topic staan. Erg herkenbaar sommige van jullie verhalen. Mijn zoontje heeft ook last van reflux en we lopen bij een kinderarts die ons nexium heeft voorgeschreven en dit gebruikt onze man nu een maand. Op zich hielp het goed en je merkt dat de pijn weg is. We hadden de nederlandse nexium maar na een herhaalrecept kregen we ineens de italiaanse nexium. Maakt niks uit, want de samenstelling zal hetzelfde zijn. Wel viel het ons op dat de bolletjes anders reageerden als ze met water in contact komen. Het blijft heel zacht en ziet er veel fijner uit. MAr nu: sindsdien is onze zoon erg onrustig, heeft krampen, huilt ontroostbaar..... Zo kennen we hem helemaal niet! Zegt jullie dit iets?

Groetjes
    Henriet

16. balleke

balleke Fanatiek lid

21 jan 2009
    1.837
    0
    0
    gevaarlijk beroep
    brabant
    Ik ben er effe tijdje niet geweest op deze topic...:) Gisteren ka aan de foon gehad en ze heeft nu nexium voorgeschreven (hij kreeg al Zantac) Maar wat zijn jullie ervaringen en hoe kan je het beste zoiets geven?????

17. mel78

mel78 VIP lid

12 feb 2008
    8.320
    242
    63
    Balleke en Mik: ik maak ook een heel zakje aan. Dan zuig in met een spuitje de helft op en geef dat aan N. De rest gooi ik weg! Dit is zo geadviseerd door de KA.

Hier helpt de nexium heel goed. Heb eigenlijk geen idee of er verschil zit in de de ned. of italiaanse nexium? Ja de prijs waarschijnlijk!

18. Charlie007

@Meijke, hoe gaat het? heb je de KA weer gesproken? Weer een betere nacht gehad? B. wilde gister om 18 uur drinken en om 21:00 uur en sliep vervolgens tot 05:30...langer dan normaal dus..binnenkort een paar scheppen pap in de fles en we hebben een goede nacht!! ;).

C.

19. Meijke

Meijke Niet meer actief

Wat fijn Charlie!!

Hier gaat het op zich goed vandaag, zo lang ik haar bij me hou. Of los of in de draagdoek. Zelfs een kwartiertje in het wipstoeltje. Maar de wieg...:(??? Hoe kan dat nou? Zodra ik haar weg leg gelijk huilen en dan dus ook slikken... Maar ze begint gelijk, al na 1 seconde. Zo klein is het toch nog niet zo dat ze weet/voelt dat huilen oppakken betekent?

20. mel78

mel78 VIP lid

12 feb 2008
    8.320
    242
    63
    Meijke: of kindjes het door hebben weet ik niet, maar ik denk wel dat kindjes het soms nodig hebben toch even te huilen.
    Ik vind dat ook moeilijk hoor omdat N. soms zelfs lijkt te stikken bij hard huilen. Dan blijf ik in de deuropening staan, en afwachten wanneer hij stil wordt. Ik denk nml wel dat hij moet leren dat hij in bed in slaap moet vallen. En daar hoort huilen soms nu eenmaal bij.....

Deel Deze Pagina