Het grote Reflux topic

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door smartie1980, 11 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Babbelbol

Babbelbol Fanatiek lid

17 jan 2012
    4.226
    0
    0
    @Koekoet: Binnen 3 dagen merkte ik echt verschil.

2. Want2be

Want2be Fanatiek lid

30 aug 2010
    1.272
    0
    0
    Vormgever
    Zuid-Holland
    Hier ook Koekoet... zantac werkte hier niet goed genoeg. Nexium wel!

Dikke knuf voor al de meiden die het nodig hebben. Ik zie allemaal kanjers van moeders voorbijkomen!!

Hier gaat het nog steeds vele malen beter na de ziekenhuisopname van twee maanden geleden... durf gewoon te genieten soms ;)

3. p1982

p1982 Niet meer actief

hier ook een vermoeden dat onze dochter reflux heeft
    morgen anar de osteopaat kijken of die wat kan en anders toch mar naar de huisarts
    wordt er gek van en vind het zo zielig voor der

4. heppiedepeppie

heppiedepeppie Fanatiek lid

6 apr 2011
    3.296
    1
    0
    leerkracht
    Eindhoven
    even een vraagje: kan het zijn dat de reflux ervoor zorgt dat baby's overdag slecht slapen?

Lucas wordt altijd precies na 60 min. wakker. Ik kan er echt de klok op gelijk zetten. Meestal is het dan echt huilen tot ik hem eruit haal. Vaak volgt dan direct een boertje, windje of als ik hem neerleg komt er veel speeksel/slijm uit (soms hoest hij het er echt uit)....
    Hij wil daarna helaas ook niet meer terug zijn bedje in, dus gaat hij mee naar beneden, maar dan is hij dus veel te vroeg wakker...hier loop ik dus echt enorm tegenaan...

5. Tokkel

Tokkel Niet meer actief

@ Koekoet: Hier ook binnen 2 tot 3 dagen enorm verschil!

@ Heppie: Had Jesse ook. Dit konden we pas doorbreken nadat de medicatie zijn werk deed. We zijn daarna gaan inbakeren tot we weer in een ritme zaten en toen was het probleem zo goed als weg. Werd echt beter na 4 - 5 maanden. Ook hier 9 van de 10 keer een boer die dwars zat.
    Wat ik deed nadat ik hem niet meer inbakerde, was even optillen, boer laten, even sussen en dan weer structueel terug leggen. Daar moest hij even doorheen, maar werkte uiteindelijk wel.
    Maar dit patroon konden we pas doorbreken nadat zijn reflux goed behandeld werd.

6. heppiedepeppie

heppiedepeppie Fanatiek lid

6 apr 2011
    3.296
    1
    0
    leerkracht
    Eindhoven
    hij heeft de laatste tijd ook steeds vaker dan als we hem plat neerleggen (bank/box/aankleedkussen) dat hij soort van kokhals geluid maakt en driftig begint te slikken.
    Vanavond kwam er ineens een straal speeksel/slijm uit zijn mond. Het is dus geen melk wat omhoog komt.

De ene keer begint hij kei hard te huilen, de andere keer niet...

7. 2babygirls

2babygirls Actief lid

7 dec 2011
    213
    0
    0
    Zuid-Holland
    Hey meiden,
    Lees weer onwijs leuke verhalen over me favo bureau ;). Sorry beetje ******. Hier gaat het redelijk. Ik had der van der week een fruithapje gegeven uit het potje en toen kreeg ze gelijk weer het zuur en had expres opgelet of er geen sinaasappel in zat. Weet iemand of er nog meer fruit is waar je het zuur van krijgt?

8. siepie

siepie Fanatiek lid

28 apr 2010
    3.424
    3
    38
    @heppie, proberen zoveel mogelijk wat scheef te leggen, of in de wipper.
    Regelen dat hij de goede medicatie krijgt, dan gaat het stukken beter.
    Verder sluit ik me bij tokkel aan.

@2babygirls, appel kan ook zuur geven...
    Als je een potje doet; olvarit is best duur, biologisch (bijv. van hipp) is veel dikker (en ook echt lekkerder en scheelt weinig qua prijs).

@hier; Vandaag een super dag gehad op het kdv!!!!!!
    Geslapen! Gegeten!
    Heerlijk!

9. 2babygirls

2babygirls Actief lid

7 dec 2011
    213
    0
    0
    Zuid-Holland
    appel?? Die zag ik niet aan komen eigenlijk. Wat goed dank je wel. Had toevallig olvarit van de 9 maanden beurs. Maar normaal heb ik bonbebe. Is goedkoper ;).

10. Tokkel

Tokkel Niet meer actief

@ 2 babygirls: Jesse eet het liefst peer of banaan. De rest vind hij te zuur. Verder werkte bij hem om het een tijdje op te warmen.

11. siepie

siepie Fanatiek lid

28 apr 2010
    3.424
    3
    38
    Wat je misschien ook eens kan proberen is om een potje te geven voor een jongere leeftijd.
    Door de stukjes kan het ook vervelend voor ze zijn om te eten.

12. Babbelbol

Babbelbol Fanatiek lid

17 jan 2012
    4.226
    0
    0
    Oh ik had me vanmiddag een discussie!!!! Iemand uit mijn omgeving gaf half/half commentaar op dat ik mijn dochtertje nexium geef. Haar oudste had ook reflux en dat was pas met 9 mnd geconstateerd (na een gevecht van 9 mnd huilbaby). Ze had toen een weekje Zantac gegeven om het even te latn kalmeren en toen weer gestopt... Bij haar jongste heeft ze ook maar heel even medicatie gegeven. "Wij zijn niet van de medicatie..."
    Haar woorden: "Ja we hebben het ook 9 mnd bij de oudste overleefd zonder medicatie." Dat was ook een huilbaby en ze hebben t echt heel erg moeilijk gehad omdat hij echt zoveel huilde..
    Ik zeg: Prima, maar ik laat mn kind niet maanden pijn hebben omdat ik geen medicijnen wil geven! Met medicatie heb ik een modelbaby, zonder een baby from hell hahahahaha!!
    Ik wordt echt gek van mensen die me denken te moeten overhalen geen medicatie te geven, of mn kinderen weg te brengen voor te logeren zodat ik mee uit kan gaan (terwijl mn oudste ziek is) enz enz enz. Ik bepaal zelf wel wat goed is voor mn kindje!!!! pffff sorry moest t effe kwijt ;)

13. 2babygirls

2babygirls Actief lid

7 dec 2011
    213
    0
    0
    Zuid-Holland
    Misschien is opwarmen wel een idde ;). Proberen waard waard. Een potje voor jongere kindjes is niet echt een optie. Die veel en veel te klein. Ze is nu echt der eten aan het inhalen. Net als de slaap trouwens.
    Babbel: laat lekker praten. Iedereen weet het altijd beter. En ik weet zeker dat zij ook na een paar weken/maanden er helemaal klaar mee waren. En blij waren dat er een oplossing voor hun kindje was.

14. Kwekijzer

Kwekijzer Niet meer actief

Voor mij altijd een geruststelling om te lezen dat ik niet de enige ben die daar moeite mee heeft als andere mensen zich zo uit laten. Dan delen we de frustratie:p

15. Meijke

Meijke Niet meer actief

Kwekijzer, gefeliciteerd :D!

16. Babbelbol

Babbelbol Fanatiek lid

17 jan 2012
    4.226
    0
    0
    oooh Kwek gefeliciteerd wat gaaf!!!!!! :D:D

17. Want2be

Want2be Fanatiek lid

30 aug 2010
    1.272
    0
    0
    Vormgever
    Zuid-Holland
    Gefeliciteerd Kwekijzer!!

En nee... je bent niet de enige die die frustratie heeft ;)

18. Tokkel

Tokkel Niet meer actief

Kwek, wat super zeg!!! Gefeliciteerd! Voel je je goed?

@ Babbel: Ik moet zeggen dat het mij dit keer erg mee valt. Bij mijn dochter werd ik overladen door goed bedoelde tips en nu bij Jesse is het veel minder. Toen hij elke vorm van voeding weigerde hebben we trouwens wel heel vee tips gehad die we uiteraard al lang zelf hadden geprobeerd.
    Lekker laten babbelen. Ik ben ook fan van nexium. Wij hebben ook een blije baby.

19. Beaujuulais

Beaujuulais Fanatiek lid

15 sep 2008
    2.803
    70
    48
    Vrouw
    goede morgen

ik heb vaak meegelezen in dit topic en veel gehad aan jullie adviezen maar nu heb ik toch zelf ook een vraag.

Julian heeft verborgen reflux. Een maand geleden is hij opgenomen in het ziekenhuis ter observatie en heeft hij naast Zantac ook Motilium voorgeschreven gekregen. Eindelijk na maanden van nauwelijks slapen en pijn kunnen we zeggen dat het goed gaat met hem! Wat een vrolijk mannetje hebben we weer.

Mijn vraag is dit, we zitten op dit moment op 4 flessen van 180. tussen de 2e en 3e fles zit behoorlijk wat tijd. Normaal zou je een flesje thee/diksap/water kunnen geven. Wat zijn jullie ervaringen hiermee, hoe doen jullie dit? Geven jullie naast de melk flessen iets anders te drinken en zo ja wat? of hebben ze genoeg aan de melkflessen en het vocht uit de voeding?

20. 2babygirls

2babygirls Actief lid

7 dec 2011
    213
    0
    0
    Zuid-Holland
    @drinken: hier geef Q tussen door volle melk (kreeg vorige keer op me donder van het cb want ze mag het officieel nog niet pas vanaf een jaar) maar dat was het einge wat ze wilde drinken. En nu drinkt ze tussendoor water. Maar heb ook heel lang niets te drinken tussendoor gegeven, om het simpelfeit dat ze niets wilde. Anders een beetje extra fruit geven. Tel ook als vocht.
    @fruit: heb extra peren, kiwi's en bananen in geslagen. En de potjes met fruit maar weggedaan (lees: mama en R hebben ze opgegeten :D). Overal zat appel in. Ben echt bang dat het daardoor dan weer terug komt. Ben echt een beetje een meut daarin. Maar ook omdat ik het zo zielig vind voor Q als ze er weer door weer het zuur krijgt.
    @kwek; Gefeliciteerd. Weet alleen niet waar mee maar kan wel iets raden denk ik.

Deel Deze Pagina