Het grote Reflux topic

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door smartie1980, 11 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kylietje

Kylietje Actief lid

15 dec 2011
    367
    0
    0
    Wetteren
    Jarne ook vanacht en gisterennacht :( en niet meer willen slapen...zelf niet na een flesje. gisterennacht van 2u tot 4u wakker en vanacht van 1u tot 4u.
    Ook veel spugen...zeer raar!

2. AngelaV

AngelaV Fanatiek lid

22 jun 2011
    1.287
    0
    36
    Gelderland
    Hallo,

Ik had een vraagje over verborgen reflux.
    Mijn zoontje is nu 10 weken heeft sinds een aantal weken deze symptomen:
    - zuur uit zn mondje ruiken (lijkt wel brandend maagzuur)
    - veel slikken (ook nog uren na zn flesje)
    - soms moeilijk boeren ( maar meestal komt er ook nog een boertje uren na zn flesje)
    - belletjes op zn mond
    - vaak zn tongetje uitsteken
    - veel huilen
    - korte slaapjes overdags (sinds kort slaapt ie s nachts redelijk door)
    - met zn beentjes trappen/strekken als ie brandend maagzuur heeft

Er komt bijna nooit echt wat uit, af en toe geeft ie echt over, maar niet vaak

Zou dit dan verborgen reflux kunnen zijn?
    Heb zn bedje al iets omhoog staan.

3. sibje

sibje Actief lid

12 mrt 2012
    175
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ mopje 17 weken sprongetje misschien?

Hier spuugt ventje trouwens ook meer als hij veel eet. Komt er ineens een halve fles terug. Gevolg: snel weer honger, weer veel willen eten en dus weer meer spugen.... Hij krijgt dus altijd maar kleine porties en dan wat vaker, maar dan zit er wel ritme in.

@AngelaV kan idd verborgen reflux zijn. Huilen en strekken vooral tijdens en vlak na de fles? Wordt hij schreeuwend wakker uit zijn korte slaapjes.
    Bed omhoog is dan idd goed idee. Ook zittend voeden en na de voeding minimaal 30 min rechtop kan helpen. Als hij veel pijn heeft naar de ha, die of de ka kan medicijnen geven

4. Jazzlyn

Jazzlyn Niet meer actief

Hoi meiden,

Ons ventje heeft verborgen reflux. Op motilium en nutriton reageert hij zeer slecht. Alleen Nexium is niet voldoende.

Nu willen we overstappen naar Nestle NAN AR 1. Iemand ervaringen mee? Helpt het?

In 1 keer overstappen of geleidelijk? en welke speen heb je nodig (Dr. Brown fles)

Dank je!

5. Want2be

Want2be Fanatiek lid

30 aug 2010
    1.272
    0
    0
    Vormgever
    Zuid-Holland
    *breekt even in*

Zijn er hier meiden die Nexium geven, maar die het zelf moeten betalen? Ik heb nog een voorraadje staan, want mijn dochter kan zonder!!! Laat maar weten... (pb)

*breekt weer uit*

6. Mopje

Mopje Fanatiek lid

18 apr 2011
    2.753
    1
    0
    Friesland
    Lief! Maar heb nog geen rekening gezien:D

Ik was zondagavond zijn nexium vergeten, heel stom, hij ging in badje en sliep heel snel na de borst. Dus maandagochtend alsnog gegeven. Nu al 3 dagen zuur aan het spugen, vandaag wordt het pas minder. Ik wist niet dat dit zoveel effect had. Stoppen of minderen is hier nog geen optie!

7. jessi

jessi Fanatiek lid

15 mrt 2011
    2.304
    13
    38
    Vrouw
    thuis mama
    Tiel
    Vanmorgen naar de Kinderarts geweest en we moeten door blijven gaan met de Nexium en forlax. Eindelijk had ik het geluk dat ze de arts bijna onder spuugde en konden ze zien wat ze wel niet spuugt. (en dit was nog weinig vond ik) Dus de kinderarts heeft de vonst gedaan Dat dit een kindje is die gewoon snel spuugt. (echt waar joh?) Ook heeft ze KMA vastgesteld en nu zijn we over op de pepti. Hopelijk gaat ze hier ook minder van spugen en beter poepen. Dames willen jullie duimen dat dit het is?

8. Merel1981

Merel1981 Actief lid

22 feb 2011
    117
    0
    0
    Hoi allemaal,

Even een vraagje of iemand dit herkent? Tycho is nu 11 weken heeft sinds maandagmiddag zantac voor reflux. Hij krijgt 2 x daags 1 ml, zijn bedje staat schuin, houden hem 30 min rechtop en krijgt jbm in zijn fles. Toch ook leeg ik hem slapend in bed, hij is na 30 tot 45 min weer wakker.
    Hij krijgt vrijdag fysio voor overprikkeld te zijn. Als hij wakker is en steunt en kreunt leg ik hem bij me tot hij weer slaapt.

9. sibje

sibje Actief lid

12 mrt 2012
    175
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja heel herkenbaar die hazenslaapjes en onrust. Ik ben begonnen met inbakeren, toen ging het een stuk beter, Ventje slaapt langer door, wordt niet meer helemaal wakker van het terugspugen.

Maar kan ook dat de Zantac even de tijd nodig heeft om te werken en hij toch nog last heeft van zijn slokdarm. Ik zou het even aankijken, veranderd het niet en merk je dat hij ook moeite heeft met zijn flessen, dan kun je terug naar de KA.
    Als de onrust alleen bij het slapen is, kun je inbakeren proberen (ik heb een pacco inbakerdoek, ben ik erg tevreden over).

10. Merel1981

Merel1981 Actief lid

22 feb 2011
    117
    0
    0
    @sibje momenteel slaapt tycho al in de puckababy, echt inbakeren mag ik hem eigenlijk niet omdat hij in stuit heeft gelegen en geboren is. 15 juni weet ik als het goed is of zijn heupjes goed zijn.
    Het indikken van zijn voeding gaat ook nog niet echt lekker. Hij krijgt nu 120/4 met 1 schepje JBM maar ik hoor het nog om hoog komen. Helaas krijgt hij ook krampjes ervan en dat persen helpt ook niet echt mee.
    Het is nu echt even zoeken en tobben. Hij slaapt nu het lekkerst op zijn voedingskussen of op mijn arm, half op zijn zij.
    Ik kijk de zantac tot na het weekend aan, anders ga ik maandag weer bellen.

11. femke1987

femke1987 Actief lid

11 jun 2009
    416
    0
    0
    Ook hier een kleintje met verborgen reflex heeft er veel lst van zuur stonk ook er uit zijn mondje veel huilen heeft ook een aantal dagen veel gespurt hij heeft toen van de kinderarts Friso allery care gekregen van vegen verdenking op koemelk alledrie sinds dien spuugt hij niet meer hij heeft veel de hik last van belletjes aan zijn mondje hij heeft en mogelijk boeren hij heeft sinds een week 3/4 nexium en dat gaat sind een week beter heb ook zijn Bedje omhoog maar omdat hij dan op zij rolde gebruiken wij de snoozzz hij vind dat er fijn tijdens de fles is hij erg onrustig beweegt veel met de beentjes en na de fles is het helemaal erg dan kreunt en steunt Konstanz met zijn Hooft bewegen en shoppen en veel met de beentjes bewegen wij hebben ook johanesbroodpitmel gebruikt maar dat is oor hem te dik ook op stand 3 met de spen en hij dronk dan maar de helft van de les en bleef huilen dat licht denkik te zwaar op de maag hij werd er zo onrustig van gelukkig gat het sinds een week stukken beter hij is vel vrolijker slaapt sachets door en huilt veel minder hi lijkt het ergste gehad te hebben hopen dat hij en de André kindje er snel over heen groeien het is zo zielig en wij als ouders kunnen er iet veel aan doen troosten

12. sibje

sibje Actief lid

12 mrt 2012
    175
    0
    0
    NULL
    NULL
    ik ben ook gestopt met JBPM, idd krampen en verstopt. het persen gaf meer ellende dan dat het wat op leverde. Hij kreeg ook liggend moeite met terugslikken, doordat het dikker was kreeg hij het niet meer weg en lag ie te hoesten en proesten in z'n bed.

Ik laat Ventje hier ook al is ie wakker minimaal 1 1/2 uur op bed liggen. Als hij hard gaat huilen ga ik er naast liggen (hij ligt nog op mijn slaapkamer), maar ik probeer hem er wel in te houden. Dit en het inbakeren maakt dat hij nu minimaal een uur echt slaapt en meestal langer, en anders in ieder geval wel uitrust van alle prikkels.

13. femke1987

femke1987 Actief lid

11 jun 2009
    416
    0
    0
    Hier gaat het slapen geluukg weer een stuk beter fijn dat het op die manier werkt om hem toch aan zijn rust te laten komen het is toch altijd sneu dat ze er zon last van hebben wij zijn inmiddels langzaam met gewoonte voeding begonnen op advies van de kinderarts en tot nu toe gast het gelukkig goed het zou fijn zijn als dat zo blijft dan is hij snel over zijn koemelkalergie af of zo weinig dat het niet meer merkbaar is hij zit al aan die voeding van f dat hij 11 dagen oud was en een 2/3 later medicijnen voor zijn maag

14. 2lovelychildren

2lovelychildren Niet meer actief

hoi dames

noah heeft vaak last van erg hard huilen tijdens t drinken,schud wild zijn hoofdje van links naar rechts beweegt zijn armen en benen wild..

elke keer naar t drinken komt er melk naar buiten
    heeft vaker de hik,en wat vooral opvalt,hij laat de hele dag harde stink scheten en huild er ook bij.

zou dit ook een reflux kunnen zijn?

groetjes

15. Suzzert

Suzzert Fanatiek lid

12 mei 2012
    3.340
    4
    38
    Rotterdam
    Oh wat een goed topic! Kan ik ook even mijn gal spugen ;)

Sinds het begin af aan maakt mijn dochtertje het hoge heeiii geluid en dat namen we maar voor lief (eerste kindje, weinig verstand van babys en kraamhulp zei er nooit wat van) Maar ineens werd het erger 3 weken geleden. Ze was toen drie weken dus we dachten darmkrampjes. Wij fietsen met die beentjes en wiebelen. Op aanraden op de infacol, nu gaf ze al veel terug en toen helemaal! Toen werd het nog vies, dik en slijmerig. Dat werkte niet dus na drie dagen ben ik gelijk gestopt. Maar ze bleef zo'n last houden en het werd steeds erger, zeker tijdens het voeden begon ze te overstreken en consultatie bureau bleef maar darmkrampjes zeggen. Tot 1 avond dat ze de hele dag 1 uurtje had geslapen (tegen ons aan omhoog, we kwamen er wel achter dat ze dat heel prettig vond) ben ik gaan google. En ze had 5 van de 6 aangegeven symptone van reflux! Toen besloten de volgende dag naar HA te gaan maar die deed er een beetje simpel over en wilde eigenlijk geen doorverwijzing geven omdat ze er wel over heen groeien.

Toch doorverwijzing gehad en sindsdien heb ik het idee dat het alleen maar erger werd. Maar we konde niet eerder bij de ka een afspraak maken dan morgen (8 juni) wel hebben we een zuurremmer gehad van de HA nadat ik weer gebeld had omdat zij en wij echt maar 4 uur hadden geslapen.

Ik heb alleen het idee dat het nu een verborgen reflux is geworden. Ze heeft nog precies het zelfde gedrag, maar geeft minder terug en je hoort haar wel steeds duidelijk slikken. Ook schudt ze soms heel heftig met haar hoofd en net heeft ze me ook weer helemaal ondergespugd.

Zijn er moeders/vaders met een kindje met een verborge reflux? Ze geven dan denk ik toch nog wel wat terug? Ik ben wel blij als we morgen bij de KA zijn geweest. Ik merk dat ik echt een beetje op ben en zij ook. Ze ligt nu wel lekker even te slapen, maar ook heel onrustig en tot ik haar in slaap krijg duurt heel lang. Ik ben benieuwd wat de KA zegt morgen

16. Priscilla4

Priscilla4 Fanatiek lid

30 aug 2011
    3.707
    0
    0
    6okt echo je ♥-tje klopt zijn zo trots op je
    hey meiden,

ik ga morgen voor 2e keer naar de ha
    ik vermoed (verborgen) reflux.. ten minste iedereen zegt dat milan de symptomen heeft van reflux.. alleen hij spuugt niet.. je ziet zijn voeding omhoog komen en dan slikt hij het snel weer door..

heb nu alle ''kwaaltjes'' opgeschreven en dat laat ik morgen de ha maar zien..

maar nu ben ik na elke voeding een uur bezig eer hij rustig is en kan gaan slapen..

17. Gandor

Gandor Actief lid

13 mrt 2008
    292
    0
    0
    Bolsward
    Mijn zoontje had als baby ook reflux en liep bij de ka. Kon niet tegen JBPM.
    Was toen gaan googelen en kwam Gelilact tegen. Mijn KA kon het niet en ben het toch gaan gebruiken.
    Ik kreeg er een heel ander kind door terug. Van veel huilen en spugen naar bijna niets meer. Hij kon toen ook heel snel van de Zantac af.

18. Suits

Suits Actief lid

1 aug 2011
    242
    0
    0
    NULL
    Spijkenisse
    Afgelopen donderdag is ook bij onze zoon Reflux vastgesteld door de kinderarts uit het Sofia kinderziekenhuis.

Zij heeft hiervoor Motillium en Zantac voorgeschreven.
    In de bijsluiter lezen wij nu tot onze verbazing dat er 8% alcohol in zit!!!!!
    (mijn eerste gedachte, zijn ze nou helemaal van de pot gepleurd je gaat een baby van 16 weken toch geen alcohol geven???????)
    Nou las ik ergens op internet dat er ook een alcoholvrije versie is.

Mijn vraag is:
    - ben ik raar dat ik mn kindje geen alcohol wil geven (ook al is het weinig)
    - bestaat er echt een alcoholvrije versie
    - wat geven jullie, en helpt het?
    - betalen jullie ook een eigen bijdrage van €28,61 voor de Zantac?
    - wat geven jullie je kindje tegen de obstipatie (kan roosvicee laxo al met 16 weken?? of iets anders)

Ik heb het nu dus wel in huis, maar nog niet gegeven.
    Morgen weer naar het Sofia voor een echo van zijn buikje, kijken of er echt niets raars zit.....

19. Want2be

Want2be Fanatiek lid

30 aug 2010
    1.272
    0
    0
    Vormgever
    Zuid-Holland
    Even snel een reactie:

Ja, ik wilde ook geen alcohol geven. De alcoholvrije versie heet Ranitidine, die moest ik altijd op tijd bestellen bij de apotheek, want het wordt ergens speciaal gemaakt begreep ik... (Ik heb nog een dichte verpakking, mocht je in de buurt van Gorinchem wonen)

Tegen de obstipatie geven wij Forlax Junior (op recept).

Succes meid!

20. Suits

Suits Actief lid

1 aug 2011
    242
    0
    0
    NULL
    Spijkenisse
    Bedankt!

Na een kwartier aan de telefoon met de apotheker > nee mevrouw dat bestaat niet en is heel normaal hoor dat dat aan babietjes gegeven wordt > ik ga het nog een keer nakijken > o het bestaat wel en ik kan dat zo voor u bestellen....
    Wordt het dus besteld, heel fijn. Ik vind het gewoon een raar idee. Zeker nu ze de leeftijdsgrens voor alcohol naar 18 willen verhogen.
    Maar goed, nu maar hopen dat het ook werkt ;)

Deel Deze Pagina