Het grote Reflux topic

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door smartie1980, 11 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kwekijzer

Kwekijzer Niet meer actief

Jongens ik voel me een uitgewrongen vaatdoek... Iemand een peper voor me?

Hier gaat het wisselend, Veerle gooit nog wel eens een schema door de war met haar onrustige gedoe... Wat zouden jullie doen? Ook je kind volgen? Ik heb haar om 14:00 uur wel in de houtgreep genomen en er 120cc in gekregen. Ik voel me een monstermama, maar als ik dat niet doe..óf ze drinkt dan gewoon niet en slaapt evengoed (of zeurt uren) óf ze komt na een uur weer en wil dan weer een klatsje. Wat ik ook onrust vind geven, want zo krijgt ze ook amper rust. Gisteren en eergisteren dronk ze weer standaard niet meer dan 90cc en gisteren heeft ze zelfs weer een fles overgeslagen....zucht... Morgen cb, ben benieuwd hoe haar gewicht is.

Sinds 1,5 week gestopt met de Zantac omdat de huisarts vond dat ze gestabiliseerd is. Opzich was ze dat ook en haar onrustige dagen zijn 'goed te doen'. Maar echt prettig vind ik het niet. Soms krijg ik er amper een fles in en dan moet ik weg en weet dat ze dan onderweg over de zeik zal gaan...gedoe

Enfamil gebruikers, nemen jullie wel eens klaargemaakte voeding koud mee om het later op te warmen? En hoe lang bewaren jullie het? Verwarmen jullie deze voeding ook wel eens voor een 2e keer op?

2. mel78

mel78 VIP lid

12 feb 2008
    8.320
    242
    63
    Suenne,, heb je wel eens over inbakenen gedacht? Dat is hier echt een uitkomst. N. slaapt veel beter. Doordat kindjes hazeslaapjes doen, komen ze steeds voor een voeding vragen. Misschien eens vragen aan het CB? Heel veel kindjes hebben er echt baat bij!

3. Charlie007

Charlie007 Niet meer actief

Meijke, ik sluit me bij Melisa aan. Van het begin af aan moet je ze alles leren, dus ook zelf in slaap vallen. Houd eigenlijk in dat als je bijv. haar luier hebt verschoond, je de 'setting' zet door de gordijnen dicht te doen, muziekje aan zo van: nu gaan we slapen. dan houd je haar rechtop tegen je aan, net zo lang tot ze rustig is (mocht ze onrustig zijn). Ik praat ook gewoon met Ben, zo nu gaan we zo lekker slapen....(nee ze zijn niet gek en weten meer dan je denkt!)...en dan leg ik hem ingebakerd neer. Vaak stribbelt hij even tegen maar omdat ik de tijd in de gaten houd (elke 1 1/2 uur vanaf begin voeding wordt hij weer moe) en op zijn signalen let (eerste gaap), weet ik dat hij wel snel in slaap gaat vallen...

Maar wij hebben makkelijk praten. Ik heb hem sinds het begin met open ogen in bed kunnen leggen, echt uniek. Soms heeft hij een slaaphuiltje en als je dan naar hem kijkt in bed is hij al half vertrokken.

Misschien heb je wat aan de boeken van Tracy Hogg, De Babyfluisteraar Lost alle Problemen op (bol.com), is echt mijn bijbel....dan begrijp je een beetje wat voor een soort kindje je hebt: volgens het boekje, gevoelig, mopperig...en kan je je daar op instellen. Belangrijkste is altijd weer die routine, altijd hetzelfde doen, dan weet ze wat er komt. En door haar reflux is ze nu natuurlijk gewend tegen je aan te slapen want dat gebeurd wel snel, maar nu kan je het nog makkelijk bijdraaien. Pas vanaf 3/4 maanden moet je iets meer oppassen. Maar goed, dat ligt ook aan wat je zelf wil. Sommigen hebben hun kinderen bij ze in bed tot ze 3 zijn en vinden dat normaal.

Ik zou haar toch gewoon 3 x per dag neerleggen in de wieg en elke 10 minuten een aai over haar bol gaan geven als ze huilt. Na 3 dagen zal je verschil merken maar je moet even doorzetten. Kindjes hebben over het algemeen 20 minuten nodig om in slaap te vallen.

Sterkte, Charlie

4. Jasminum

Jasminum Fanatiek lid

16 feb 2011
    1.088
    0
    0
    Van Enfamil AR 1 nam ik nooit kant en klare flesjes mee. Ik heb zo'n poedertoren (goedkoopste van Prenatal) en die bevalt prima. Pak Bar le Duc mee... Inmiddels zijn wij overgestapt op Enfamil AR 2 en op deze bus staat dat je de flesjes 24uur van tevoren klaar mag maken, maar ook nu doe ik het niet altijd.
    Heb je het idee dat het door deze voeding wel wat beter gaat of nog niet?

Groetjes

5. Ellenore

Ellenore Fanatiek lid

13 mei 2008
    2.035
    0
    0
    Suenne wat vervelend dat het nog zo onrustig is!
    Jij voedt op verzoek?

Ik heb in het begin bij Ollie ook op verzoek gevoed, maar omdat hij zo onrustig was zijn we vaste tijden gaan inlassen. In het begin moest ik hem daarvoor wakker maken, maar nu is zijn biologische klok er op afgestemd. Het is voor hem een stuk rustiger geworden. Hij ligt ook nog eens ingebakerd.

Misschien heb je hier iets aan.

6. mel78

mel78 VIP lid

12 feb 2008
    8.320
    242
    63
    Zijn er hier trouwens kindjes die de AR-voeding op recept krijgen? Ik heb nutrilon AR via de apotheek, en ze gaven aan dat sommige voeding ook vergoed werd door het ziekenfonds? Dat zou schelen.

7. Jasminum

Jasminum Fanatiek lid

16 feb 2011
    1.088
    0
    0
    Enfamil AR wel op recept verkregen, maar wordt niet vergoed helaas...:(

8. Meijke

Meijke Niet meer actief

Leoschepje, onze KA denkt ook aan overstappen op Enfamil AR. Hoe bevalt dit? En is dit goed verteerbaar voor gevoelige darmen?

Melisa en Charlie, thanks voor de tips over het slapen!!

9. Jasminum

Jasminum Fanatiek lid

16 feb 2011
    1.088
    0
    0
    @ Meijke: onze ervaring met Enfamil Ar is super. We kregen een heel ander dochtertje terug! Als we dat eerder hadden geweten, dan was een ziekenhuisopname van 2 weken niet nodig geweest... Ze heeft niet hoeven te wennen qua darmen, terwijl ze destijds erg gevoelige darmpjes had. Zo kon ze bijvoorbeeld niet tegen JBPM (spuitluiers) en niet tegen de Motilium (krampen). Wat heeft de ka als reden gegeven om eventueel over te stappen als ik vragen mag?

10. Meijke

Meijke Niet meer actief

@Leoschepje: sinds een week heeft ze keiharde ontlasting waar ze erg veel last van heeft. De Reflux is ook erger door al dat gepers en gehuil. We zijn sinds dinsdag gestopt met Losec, want daar kan het ook van komen. Als de ontlasting na dit weekend nog steeds zo hard is, ligt het dus niet aan de medicatie maar waarschijnlijk aan de JPBM. Wel gek, want dag krijgt ze al 3 weken, dus zou een late reactie zijn... Maar goed, dan wil de KA dus Enfamil proberen. Was JPBM ook bij jullie de reden om over te stappen?

Vanaf volgende week woensdag waarschijnlijk daarnaast Zantac, omdat ze van de Losec dus helemaal wild werd. Letterlijk! Krijsen, veel overstrekken, wild en onrustig bewegen, niet slapen enz! Waarschijnlijk hadden we ook een te hoge dosis voorgeschreven gekregen, maar daar laten ze zich niet over uit...

11. Meijke

Meijke Niet meer actief

Suenne, dat klinkt nog niet zo stabiel toch? Ook al zijn de onrustige dagen goed te doen, lijkt me nog best heftig?

12. mel78

mel78 VIP lid

12 feb 2008
    8.320
    242
    63
    Over het poepen. Vandaag kon N. het ook echt niet kwijt zeg. Wat zielig. Ondanks de druppeltjes en extra water, lijkt het erger te worden. Heb de KA gebeld en voor nu mag hij lactulose. Arm kind. Nexium, aangepaste voeding en nu ook nog dit!
    Ook zijn fles ging er maar niet in, na 30 minuten ben ik er mee gestopt. Ik kan de juiste speen maar niet vinden voor die nutrilon AR-voeding! De s-difrax en nr2 van avent gaan te langzaam. De 123-van difrax weer veel te snel! Ik ga maar kiezen voor de snelle variant, want mijn dochter breekt hier de tent af als ik een half uur bezig ben met N.

13. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    En de M van difrax?
    Die helpt heel goed bij ons ventje.

14. mel78

mel78 VIP lid

12 feb 2008
    8.320
    242
    63
    Kan ik ook nog proberen.... Maar is die niet te groot voor een kindje van 6 weken?

15. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Mmmm ik weet niet hoe dik de voeding van Nutrilon AR is.
    Dan is hij misschien idd te dik:(
    Welke fles heb je eigenlijk?

16. Kwekijzer

Ok, hele 'reis' erop zitten sinds vannochtend. Volgens de cbarts is het dus niet normaal dat Veerle eigenlijk bij 60cc al begint tegen te sputteren op de voeding. Na lang doorvragen en bekijken komen we tot de conclussie dat ze misschien toch een kma heeft... Dus gaf ze het advies om van hetzelfde merk als wat ik gebruik de HA te pakken. Alleen kon ik deze dus niet eerder dan donderdag krijgen. Toen ik dus verder ging kijken naar voeding die ik dan zou kunnen gebruiken voor Veerle, kwam ik erachter dat HA helemaal geen zin heeft als je het vermoeden hebt dat ze al een allergie heeft ontwikkeld. Uiteindelijk kwam ik toen uit bij de Pepti van Nutrilon. Bus staat al in de keuken, ik hoorde pas later welke van Enfamil ik had moeten hebben (ze hebben nog terug gebeld van cb). Als deze voeding nog onvoldoende resultaat geeft is dat nu de volgende stap, die van Enfamil zijn nóg verder bewerkte eiwitten.

Doen jullie een gebedje voor ons, dat dit zal werken. Want ik ben er echt moe van. Vooral omdat het zolang duurt voordat mensen echt naar je gaan luisteren. Ik ging zo twijfelen aan mijn waarnemingen en dan met het sterke verlangen dat de Enfamil AR aan zou slaan. Dat leek het ook even best wel te doen. Het ging er in ieder geval op vooruit in vergelijking met de Friso.

17. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Suenne ik duim heel hard voor je dat dit zal werken.
    Maar vergeet denk ik ook niet de pepti in te dikken hoor.
    Want het kan zijn dat ze zowel kma als reflux heeft en dan komt de voeding nog omhoog.
    Dit raadde onze ka ons toen ook aan:(

18. Kwekijzer

En dan indikken met gewoon jbpm?

19. Bloemmm

Bloemmm VIP lid

31 mrt 2010
    18.894
    1
    38
    Wormer
    Hai meiden.. Ik kom net van de huisarts met Mira en ze heeft verborgen reflux.
    We hebben Omeprazol Sandoz 10mg gekregen. Dit moet ik 1x per dag gebruiken.
    Op de bijsluiter staat; Niet gebruiken bij kinderen onder de 2jaar.....
    Wat moet ik hier nu mee? Gebruiken jullie het ook?

20. mel78

mel78 VIP lid

12 feb 2008
    8.320
    242
    63
    Bloemm: nexium mag ook niet worden gebruikt bij zuigelingen. Maar artsen schrijven het wel voor. Het is denk ik ook meer voor alle domme papa's en mama's die hun kindjes soms zelf wat willen geven. Maar onder begeleiding is het geen enkel probleem hoor. Je kindje heeft het wrs echt nodig.

Deel Deze Pagina