Bloemmm fijn dat je man je wat helpt. Is soms echt wel nodig heh! Siepie wat erg zeg Arm kleintje. Hier ben ik langzamerhand ons AR voeding met normale voeding ( ook met koemelk in) aan het mengen. Tot nu toe gaat het goed, ik moet hem alleen nutriton erbij doen en nu kan hij er ineens wel tegen , tegenover 4 / 5 maanden geleden helemaal niet. Dus ik kan dan naar normale Nestlé en dan met jbpm mengen. Hij kan ineens ook weer beter poepen ( van het aardappelzetmeel kon hij iets beter poepen als met de nutriton toen) maar door de koemelk gaat het nog wat beter! Dus we kunnen ook naar goedkopere voeding de Nestle ( normale) kost in NL 8.80 voor 800 gram ipv de NAN AR 17.27 voor 750 gram in België.
Bellen blazen; het lijkt net of je kindje dan afwasmiddel op heeft, zoveel bellen in het mondje. Bloemm, graag gedaan, weet dat het zwaar is en is dan fijn als je je verhaal kwijt kan! Geen ervaringen met Neocate, dus kan je niet helpen!!! Heeft er hier iemand ook dat als je nutramigen in een poedertoren doet dat het dan vast blijft plakken??
Hee wat een goede topic. Praat degene die de topic is begonnen ook nog mee, heb stukje terug gekeken. Ik heb een dochtertje die ook last heeft van Reflux. Ze was uitgedroogd en moest een infuus met 7 weekjes.... Sindsdien heb ik Losec Mups voor haar. Gaat wat beter, maar nog niet alles. Vandaag is ze weer veel aan het kouwen en wil niet slapen. Mag ik hier ook meekletsen?
Lottebo welkom! Heeft jullie meid ook al AR voeding? Hier werkte de combinatie Nestle NAN AR en losec mups heel goed.
Leo, hier was de verstopping van de Losec, ze kon er helemaal niet tegen. Verstopt, wild, onrustig, niet slapen en uren en uren huilen. We dachten eerst misschien de Nutriton dus daarom wellicht naar Enfamil AR, maar sinds we maandag gestopt zijn met Lisec gaat het weer beter. Nu dan waarschijnlijk Zantac of Nexium, ik bespreek dat woensdag met de KA. Siepie, wat een drama zeg dat mengen! Zielig voor je kleintje! Hoop dat de KA een andere oplossing heeft! Geen ervaring met Neocate of Nutramigen. Vica, wat zegt je KA er van dan? Hier ook weinig spugen. Veel slikken en bellen blazen/melk in haar mondje. Als ze wakker wordt heeft ze altijd witte lippen van het melkbellen blazen.
Thanks, nee ze krijgt Friso Comfort. Hoe werkt het nu? Moet ik toestemming vragen aan degene die deze topic is begonnen. Want volgens mij zie ik aan haar profiel dat ze al enkele dagen niet meer online is geweest. Of mag ik gewoon meekletsen?
Meiden, Mira heeft allemaal kleine rode pukkeltjes op haar gezicht.. Kan dit door de Nutriton komen?!
Zijn het geen hormoonpukkeltjes Bloemmm? Nienke heeft het ook, schijnt het meest te zijn zo rond hun leeftijd nu (ruim een maand) en dan over te gaan. Hoe was je nacht? Hier heeft ze van 00.30-5.00 aan 1 stuk geslapen maar daarna weer heel onrustig. We zijn MOE, een prachtige maand met ons mooie meisje, maar ook slopend. Ik voel me alsof ik wel 24 uur zou kunnen slapen...
Haha een week..., gaat niet lukken denk ik! Heeft je man bijna vakantie? Dat is wel lekker straks! Hoe is het verder met alle kleintjes en mama's?
Hier sinds 2 dagen iets vooruitgang. Echt rustiger. Ik eet sinds 4 dagen ook koemelkvrij (ik geef bv). Eerlijk gezegd hoop ik gewoon dat het de medicatie is die nu eindelijk (na 11 dagen) begint te werken want koemelk vrij eten is best lastig! Ik lees hier over Nexium dat et sterker zou zijn ed, maar dat is niet wat ik heb begrepen van deskundige op dat gebied. Het heeft echt dezelfde werking als Losec maar is makkelijker toe te dienen (en goedkoper dan Nexium) is mij verteld. Ik wilde dat namelijk proberen omdat ik vond dat Losec niet (snel genoeg) werkte. Zijn er hier dames die wel de ervaring hebben dat Losec niet werkt en Nexium wel?
@Meijke; Nee die heeft ze al gehad.. Ik heb net een fles zonder Nutriton gegeven en het is ineens weg! Huh.. Daar kan je toch niet allergisch voor zijn? Maar het waren echt van die uitslag pukkeltjes.. Wij hebben best een goede nacht en ochtend gehad. Ze kwam vannacht om; 23.30, 03.00, 06.30 en toen samen geslapen tot 11.00.. Lekker in bad gedaan en ze slaapt nu weer op mn arm! Hoop dat ze even doorslaapt, dan kan ik wat in het huis doen. Wat vervelend dat Nienke daarna niet meer verder sliep. Weet helemaal hoe je je voelt. Ik kan ook wel 24uur slapen! *knuffel* @Me2; Ik heb ook nog niet het gevoel dat Omeprazol/Losec werkt.. Ze heeft nog steeds heel erg de hik, blaast belletjes, ik hoor haar melk naar boven komen en ze maakt nog steeds die kuchende geluiden en dat "HIEPPP" geluid. Ik ga het nog even aankijken en anders vraag ik ook om Nexium. Nu ik Nutriton niet gebruik ben ik wel als de dood dat ze zich weer gaat verslikken.. Dat doet ze namelijk heel erg. Ik hou echt mn hart vast als ik haar nu de fles geef..
@Me2, Losec werkte hier niet zo goed als Nexium nu doet. Dat komt puur omdat het moeilijk te geven is. Tabletje lost wel op maar de inhoud zinkt naar de bodem van het spuitje, daarbij plet je de bolletjes als je het spuitje te hard dicht knijpt. Niet alles ging er goed in dus hier...met Nexium blijven de balletjes goed verdeelt in de ingedikte vloeistof die lekker smaakt dus weet je zeker dat je kind de juiste dosering krijgt. Wij zijn er dus tevreden over maar soms heeft hij toch nog last s avonds, als hij te wild doet tijdens het slapen gaan. Hij wordt nou wat beweeglijker met zijn benen en zo dus dat werkt een beetje averechts. Charlie ps. mijn huisarts vertelde wel dat Nexium een slag sterker is en dat dat ook mede de reden is waarom het nog niet altijd makkelijk wordt voorgeschreven. Ook omdat er nog niet veel onderzoeksresultaten over zijn. Als het precies hetzelfde zou zijn als losec zouden ze daar toch niet over in zitten? Maar ja ik weet ook niet hoe het zit, het werkt in ieder geval wel!
Het gaat hier nog niet zoals het moet. Het is in ieder geval nu meer dan overduidelijk dát ze een flinke reflux heeft. We zitten inmiddels op 2 scheppen jbpm op 120cc en het lijkt nu iets rustiger te zijn na de voeding. Ze drinkt nog steeds niet van harte, ik vond haar de Enfamil net zo goed drinken. Gisteren gaf ze na 1,5 uur nog terug en pas na 2 uur was ze aan het hikken, vervolgens heeft ze een uur gehuild, toen kwam er een dikke boer en was het goed. Ze is bovenop mij in slaap gevallen-uitzondering bevestigd de regel-het was echt zielig. Ze huilde zo vreselijk, dan kan ik niet anders dan haar bij me pakken hoor...