Het grote Reflux topic

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door smartie1980, 11 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ellenore

Ellenore Fanatiek lid

13 mei 2008
    2.035
    0
    0
    Siepie, ik vrees dat ik een foto nodig heb :)
    Ik kan me er werkelijk geen voorstelling van maken. Sorry

2. LotteBo

LotteBo Niet meer actief

Maar die tip is toch alleen voor als je kindje snel drinkt? Hier doet ze keurig 20 min over een fles.

Bellen blazen: hier ook. Hangt eigenlijk altijd samen met reflux. Ze wil dan niet meer slikken en dus ook overtollig speeksel in haar mondje. Gaat ze dan bellen mee blazen.
    Ze doet ook iets met haar gezichtje, maakt bolle wangen en ze kijkt omlaag. Herkennen jullie dit?

Verschil nexium / Losec.
    Mijn ka. zegt (en zij weet er best veel van vind ik) dat Nexium makkelijker toe te dienen is dan Losec. Maar dat Nexium niet beter werkt. Behalve dan wanneer je het niet toegediend krijgt.
    Maar het is een nieuwer medicijn en er zijn minder onderzoeken naar gedaan. Is namelijk wel al veel getest op volwassenen, maar minder op babys. Is wel veilig, maar minder bekend over bijwerkingen en de lijst bijwerkingen is ook groter.
    Zo begreep ik het van haar.

Ik lees hier over theelepels en spuitjes, terwijl het hier eigenlijk heel goed gaat. Eerst ook aangemodderd, en toen hier een tip gelezen van een andere reflux-mama, en dat heb ik nu ook gedaan en werkt perfect.

We doen 30 cc kokend water in een flesje (wij hebben dat kleine avent flesje wat ook in de babydoos zat).
    Pil er in. Valt vanzelf uiteen. Dan nog paar keer schudden met dop erop, tot het is opgelost. Het hulsel blijft soms wel nog wat grote stukjes, maar korrels losse perféct op in kokend water.
    Dan 1 schep kv erin, nog een keer schudden. Dan heb je dus melk met opgeloste losec.
    Deze even afkoelen onder koude kraan. Is zo klaar omdat het maar 30 cc is.
    En dan gewoon de fles geven. Een gewone flessenspeen raakt verstopt. Dus wij hebben nu de 1-2-3 speen van Avent en gaat perfect! Wat is er nu makkelijker dan het medicijn gewoon als fles te geven? En dan in een 2de flesje de rest van de voeding er achteraan.

3. Ellenore

Ellenore Fanatiek lid

13 mei 2008
    2.035
    0
    0
    Jeetje wat heftig zeg!!! Krijgt hij nog wel wat tegen de reflux dan?

4. LotteBo

LotteBo Niet meer actief

Bloem, kunnen hormoonbultjes zijn. Maar kan ook allergie. Er zijn (niet veel) kindjes allergisch voor nutriton, heb ik gehoord.
    Was dat ook niet Thriskas Aaron? Of vergis ik me nu?

5. LotteBo

LotteBo Niet meer actief

Hier vandaag een rotdag gehad.
    Mijn baby heeft vandaag veel last gehad. Je hoort het dan gewoon omhoog komen! Ze was ook heel huilerig, en wilde alleen maar recht overeind zitten.
    Ze komt dan ook slaap tekort, want wil neit liggen en kan het dan ook midner goed aan. Hebben jullie babys dat ook?

6. Ellenore

Ellenore Fanatiek lid

13 mei 2008
    2.035
    0
    0
    Hi Lottebo

Ik herken het wel. Toen mijn zoontje nog geen diagnose reflux had en dus nog geen medicijnen kreeg had hij dit ook. Goeie en slechte dagen wisselden elkaar af. Hazenslaapjes en heel veel huilen. Hij viel altijd pas in slaap op mijn armen. Vaak binnen 2 tellen nadat ik hem uit bed haalde. Rechtop vond hij gewoon het aller lekkerst.

Sinds een paar weken krijgt hij nutriton en zantac. Het gaat een stuk beter met hem al leek hij vandaag een soort terug val te hebben. Veel huilen en weinig slapen. Alleen kan dat ook een sprongetje zijn.

7. Bloemmm

Bloemmm VIP lid

31 mrt 2010
    18.894
    1
    38
    Wormer
    Haha, Ja ik ga ook voor een foto! Want ik dacht juist dat je kindje je niet aankeek omdat ze met de rug naar je toe ligt :p
    @LotteBo; Het is echt de Nutriton, want nu ik het vandaag niet gebruik is het weg.

8. Vica86

Vica86 Niet meer actief

@Bloemm, hier ook een ventje die enorme uitslag krijgt van nutriton. Ook gaat hij er enorm van spugen en gaan zijn oogleden opzetten...

9. Meijke

Meijke Niet meer actief

Siepie, de houding heb ik nu door geloof ik. Ze ligt dan dus wel plat? Ik had begrepen dat het goed was haar wat rechterop te houden. Maar ik ga het proberen!

Verder hadden we het idee dat Nutriton niets deed hier, ze bleef slikken en er last van hebben. Dus een paar voedingen 1 schepje (op 90/3) ipv 1 1/2... En gelijk spugen! Dus werkt het toch, maar zorgt het er voor dat het er net niet uitkomt. Nu gaan we dan maar naar 2 schepjes op 90/3 kijken of het slikken dan minder wordt. Maar ze heeft het dus aardig dik nodig blijkbaar. Vraag me af of AR voedingen zo dik zijn?

10. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Wat doen jullie eigenlijk op de momenten dat het echt heftig is? Ik heb voor Vince nu dus andere voeding en die voeding is heeeeeeel dun. Met als gevolg enorme krijsbuien en opkomend zuur. Nutriton is hij ook allergisch voor, met rijstebloem maak ik de kans op een allergie daarvoor ook heel groot.

Dinsdag ga ik de kinderarts bellen om te vragen of ik Biobim erdoor mag doen...

Alhoewel hij nu ineens onder de uitslag/eczeem zit sinds hij vanaf vrijdag aan de Neocate zit. Maar dit is de sterkste hypo allergene voeding dus lijkt mij toch haast onmogelijk dat hij daar op reageert.

Qua voeding geef ik nu 6 keer 150+5 ipv de 5/4 keer 180+6 die hij kreeg. Dit lijkt ietsje te werken maar verder weet ik het echt niet.

11. Bloemmm

Bloemmm VIP lid

31 mrt 2010
    18.894
    1
    38
    Wormer
    @Vica; Ja, Mira haar ooglid was ook rood en opgezet. Ik vind het ook maar vies spul die Nutriton.
    Het deed ook niets bijzonders eigenlijk.. Het kwam alsnog naar boven en ze verslikte zich nog steeds als ik niet goed oplette.
    Vandaag heeft ze wel een goed dagje gehad gelukkig.. We leven met de dag :D

12. Vica86

Vica86 Niet meer actief

@Bloemmm, reageert ze niet op koemelkeiwitten dan?

13. LotteBo

LotteBo Niet meer actief

Wat ik dan doe, gewoon heel veel troosten. Je kan zoooo weinig....

14. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Ja idd... Mijn dochter werdt snel rustig van zantac en daarmee nooit geen last meer gehad.

Maar nu krijgt mijn zoon Nexium en dat helpt niks. Maar krijg niks anders omdat Nexium het beste middel is volgens hun.

15. Meijke

Meijke Niet meer actief

Vica, wat vervelend zeg! Zo zielig... Nee ik zou het echt niet weten. Wat gek dat de KA daar niks over zei toen ze de Neocate voor schreef! Hoe weet je dat je kleintje allergisch is voor Nutriton?

Zo lastig om te weten waar ze nou zo slecht op reageren :(

Lottebo, ook voor jou een zware dag dus!! Ik heb ook het idee dat ze het beter aan kan als ze langer geslapen heeft.

16. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Hij reageert heel heftig erop door dus uitslag, extreem spugen en misselijkheid en rode opgezwollen oogleden. Vooral dat laatste schrijnt toch wel op een enorme allergische reactie te duiden.

Als hij voeding met koemelk krijgt zetten zijn ogen zoveel op dat hij ze nog nauwelijks open krijgt. Krijgt dan ook uitslag, overstrekken, onrustig, enorme scheten (echt enorm), constant boeren, steeds de hik, obstipatie, projectiel spugen, steeds misselijk zijn.
    Ook heeft hij snel eczeem, maar dat hoeft niet gerelateerd te zijn aan de momenten dat hij wat krijgt.

Hij had eerst Friso Allergy Care maar die was niet sterk genoeg helaas. Hier reageerde hij nog steeds op, ookal was het wel minder.
    Neocate is tot zo ver de enige optie.

Alleen zit hij nu 3 dagen aan de Neocate en zit zijn hele gezicht onder de uitslag/eczeem.. Even kijken hoe dit gaat vorderen.

Zo zijn we dus al constant aan het stoeien met allerlei problemen..

17. Bloemmm

Bloemmm VIP lid

31 mrt 2010
    18.894
    1
    38
    Wormer
    @Vica;Ik heb geen verstand van een koemelkallergie, maar dan zou ze toch ook op haar normale voeding moeten reageren? Het is echt alleen de Nutriton. Ze krijgt er alleen uitslag van en rode oogleden, voor de rest niets.

18. Kwekijzer

Kwekijzer Niet meer actief

Je wil niet weten hoe mijn beeld er nu uit ziet...Volgens mij ben ik compleet de weg kwijt, ons kind hangt in de plaatje bijna op haar kop:D

19. Kwekijzer

Gisteren was Veerle zo mak als een lammetje. Echt voorbeeldig, ze dronk (niet van harte, maar wel heel rustig, laatste 40 cc moet ik haar toch wel behoorlijk op stimuleren), ze was dan 1,5 tot een uur aan het lachen en aan het tutten, vervolgens ging ze gelijk slapen als ik haar in dr bedje legde.

Maar ik durf pas te juigen als ze een hele week zo rustig is.

Ze drinkt haar flessen nu wel met 2,5 schep jbpm. Misschien weigerde ze het toen wel omdat ze toen last had van haar slokdarm, ze heeft intussentijd natuurlijk wel die Zantac gehad. Als ik minder gebruik heb ik schreeuwend kind. Verder is ze nu dus zo lijkt, rustiger. De vraag is "komt het door een kma?" of "is de voeding nu beter verdikt, dus minder reflux". Dat zullen we over een paar weken moeten uittesten door de mengen met Friso standaard, maar wel met jbpm.

Ze heeft nu wel idd van die spuitluiers, had er gisteren 2. Lekker groen van kleur. Weet iemand of dit erg is?

20. Kwekijzer

Hoe weet je dan dat het door de jbpm komt?

Wat een gedoe he, dat uitproberen...

Deel Deze Pagina