Het grote Reflux topic

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door smartie1980, 11 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kwekijzer

Kwekijzer Niet meer actief

Ik begin zo langzamerhand mijn geduld een beetje te verliezen. Wat een gerommel zo toch met Veerle... Inmiddels reageerd ze op iedere fles met een dunne luier, waardoor ze weer te weinig drinkt. Ik heb ook besloten dat ik niet meer probeer om haar 150cc te laten drinken. Ze groeit op 120cc, dus waarom zou dat niet goed genoeg zijn...? Kind trekt het gewoon niet. Gisteren weer huilen en krijsen na haar fles, zelfs in de draagdoek, pas na een uur werd ze rustig. Waarom sturen ze ons nou niet gewoon door. Ik heb echt het gevoel dat we in een grote zee beland zijn en iedere deskundige die meent genoeg te weten, wel vind dat ie het zelf wel af kan. Ondertussen zitten wij hier met iedere keer weer nieuwe vragen.

2. Kwekijzer

Alles hier van het lijstje geschrapt inmiddels. Ik gebruik alleen nog welleda olie. Ik had inderdaad allemaal hele lekkere producten. Ik haal ze weg en zet ze voor mezelf op de badkamer.

Dat droge, schrale pukkelige, zou toch ook wel weer kunnen duiden op kma. Hans en ik hebben ons gisteren samen even goed verdiept in de verschillen tussen reflux en kma. Omdat ik zelf het gevoel heb dat ze alleen een flinke reflux heeft. Maar door haar huidje, zou er toch wel weer een kma bij kunnen komen. Dus gaan we maar door met het gebruik van de pepti 4 weken lang, anders komen we er nooit achter.

3. Kwekijzer

Ik zou er wel voorzichtig mee zijn. Wat zogelukkig zegt zit wel wat in. Als je er andere voeding in stopt heb je de kans dat het maagzuur zuurder wordt. Daarbij is het wereldwijde advies 6 maanden. Ik ga er zelf denk ik tussenin zitten, afhankelijk van hoe ik vind dat Veerle het doet. Zolang zij blijkbaar geen behoefte heeft aan meer dan 120cc per fles, geloof ik niet dat ze wat anders dan die melk nodig heeft. Als je te vroeg begint verhoogd het de kans op een allergie, als je 'te laat' begint ook. Dat is wat ik er oa over kon vinden.

4. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Goedemorgen,

@Suenne, heb je al medicijnen voor de reflux?
    Zo niet dan zou ik gewoon een keer naar de HAP gaan. Hier helaas bij beide kids alleen medicijnen kunnen krijgen via de HAP omdat de huisartsen het weigerde.
    Dunne luiers zijn normaal bij pepti voeding he. Maar kan ook normaal zijn met jbpm. Weet niet of je dat gebruikte?
    De uitslag kan idd duiden op KMA. Bij uitslag duurt het ook wel even voor het minder wordt met de pepti. Hoe jij de uitslag omschrijft, dat heeft Vince ook, maar dan op beide wangen en kin.
    Het CB kan overigens ook een verzoek tot doorverwijzing voor de KA schrijven aan je huisarts he. Wellicht dat ze je dan wel doorsturen. Zoals jij nu loopt met Veerle heb ik ook gelopen met mijn dochter. En ja, dan wordt je knettergek! Dit keer is het erger, maar ben ik verplicht hem ook eens te laten huilen, omdat mijn dochter ook aandacht nodig heeft.

@Bijvoeding, mijn dochter heeft er veel aan gehad om met 4 maanden te beginnen. Maar dan alleen pap en groentes. GEEN fruit! Dit maakt het zuur veeeeeeel zuurder.
    Maar met KMA snap ik dat advies zeker weten niet! De kans is vele malen groter dat je allergieen op andere dingen ontwikkeld als je KMA hebt.

5. Vica86

Vica86 Niet meer actief

@Siepie, wat is het ontlastingprobleem dan? Krijgt hij hypo allergene voeding? Dan is het normaal als het dun en groen is. Geel is natuurlijk ook normaal, maar groen is een reactie op de hypo allergene voeding.

6. trishka

trishka Fanatiek lid

6 mrt 2009
    4.621
    0
    36
    gebruikte je nou eigenlijk jbpm? hier kon onze kleine daar dus niet tegen, toen we de jbpm vervingen voor rijstebloem waren alle alergische reactie bijna meteen weg.

maar als je zeker bent van de reflux, waarom dan geen ar voeding? is t al zeker dat ze kma heeft?

7. Kwekijzer

Ja nee, dat van die kma is niet duidelijk. Ze had ar voeding van Enfamil. Maar waarschijnlijk had ik dat moeten bijverdikken, dat is mijn gevoel. Alleen wat heb je aan een gevoel he... Dat van mij vliegt op het moment alle kanten op. Hans wil dat we nu eerst dit helemaal uitwandelen met de pepti om kma echt uit te sluiten. Bijverdikken met rijstebloem schijnt geen zin te hebben omdat het in de maag weer dun wordt? Daarbij is het bijvoeding en bijvoeding met een eventuele kma kan weer een grotere kans geven om het ontwikkelen van andere allergieën? Als ik het goed begrepen heb.

8. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Iedere kinderarts en ook huisarts en ook consultatie-arts houdt er een andere werkwijze op na wat betreft reflux. Je hoort zoveel verschillende verhalen altijd! Wel of geen jbpm, wel of niet bijvoeden vanaf 4 maanden, wel of niet meteen medicijnen of eerst een ph-metrie en zien van een kinderarts enz.

Ik weet niet zoveel van kv Suenne, is de voeding die je nu gebruikt of de Enfamil hypo-allergeen? Groene ontlasting kan duiden op een voedselallergie. Kleintjes die kv krijgen, krijgen alleen koemelkeiwitten binnen, dus dat kan de eigenlijk de enige allergie zijn. Lactose-intolerantie zie je eigenlijk niet bij zuigelingen.
    Heeft Veerle ook eczeem oid?

Toch maar weer terug naar de ha dan een verwijzing voor de ka vragen. Die ongemakken komen ergens vandaan en horen echt niet standaard bij baby zijn, al denken sommige ha-en van wel.

9. Kwekijzer

Ik gebruikte voor Veerle eerst de Enfamil Ar, dat was bij de Friso al een hele vooruitgang. Maar ze bleef kronkelen. Ze kreeg een week voordat ik met de Enfamil gestart was de Zantac. Toen ik de Enfamil 2 weken gebruikte is de Zantac gestopt om te kijken of er verschil was. Dat was er niet. Maar op een gegeven moment had ik toch weer het idee dat het erger werd. Vorige week heb ik een balletje opgegooid bij het cb of het misschien een kma zou kunnen zijn. 120cc voeding moet ik behoorlijk mijn best op doen. En ze moet wel, want ieder uur 90cc geeft helemaal veel onrust. Ze zit dan al niet op het aantal cc wat ze eigenlijk zou moeten hebben. Oja, huisarts vond dus dat ik kon stoppen met de Zantac omdat Veerle snachts doorsliep, zijn conclussie 'het gaat goed'.

Op het cb reageerde de ka pas toen ik vertelde dat ik smorgens voedingen moet opsplitsen omdat Veerle vanaf 60cc gaat kronkelen en huilen.

Nu dus over op de Pepti om kma uit te sluiten. Alleen hoorde ik later hier weer dat als je eigenlijk echt zeker wil zijn dat het geen kma is, dat de Pepti nog niet goed genoeg is. Om dan weer op eigen houtje wat anders uit te proberen, vind ik eng. Daarbij reageerd ze op iedere verandering ook weer. Kortom, ik wil daar dus liever voorzichtig mee zijn. Pepti kan ze niet drinken zonder er zeker 2,5 schep jbpm in te doen. De eerste dag heb ik zonder geprobeerd, ze gaf hele flessen in etapes terug. Ze kreeg de uitslag 2 dagen voordat ik op de Pepti over ging, ze heeft al langere tijd een droge huid, maar nu werd het erger. Ze heeft die pukkeltjes ook op haar wangen, voorhoofd en beetje haar kinnetje.

Oja, en de ha laat ik dit zeker wel weer weten. Ik doe het niet expres, maar ik heb nou eenmaal niet het lef om daar iets te gaan staan eisen.

10. Vica86

Vica86 Niet meer actief

@Suenne, pepti is wel goed om KMA vast te stellen. Alleen is de kans vrij groot dat de klachten alleen minder worden met pepti en niet volledig verdwijnen. Op eigen houtje een andere voeding proberen is ook nog eens heel duur. Wij waren voor 4 weken Friso Allergy Care 240 euro kwijt!! Maar pepti was hier nergens in de buurt te krijgen.
    Vince had nog altijd klachten ten tijde van het provoceren, maar wel veeeel minder. Tijdens het provoceren kreeg hij ineens enorm heftige reacties die hij nog nooit eerder gehad heeft. Conclusie was dus overduidelijk KMA. Maar nu hij over is op Neocate (totaal geen koemelk meer) heeft hij weer heftige reacties en zijn darmen verteren de boel niet meer.
    Nu dus afwachten op de KA die mij gaat bellen, maar het is OF totaal iets anders, OF KMA inclusief iets anders.
    Maar met pepti kan je het wel vaststellen. De kans dat het op langere termijn dan voldoende is bij KMA is klein.

Lactose intolerantie kan trouwens wel. Maar het is wel uiterst zeldzaam eigenlijk. Dit omdat lactose verschikkelijk veel in moedermelk zit. Kindjes met lactose intolerantie (zuigelingen) zouden van oorsprong dus ook niet kunnen overleven. Nu met flesvoeding natuurlijk wel, maar het komt nog steeds maar heeeel erg weinig voor.

Ik had het gisteren al gevraagd maar ik weet niet of het iemand was opgevallen. Is er toevallig iemand die weet wat de werkzame bestanddelen zijn van de Nexium? Zijn dat ook de bolletjes??

11. zogelukkig

Het kan kma zijn, Suenne. Ik denk dat je er idd verstandig aan doet om een nieuwe voeding minimaal twee weken te geven. Voor een kind met echt kma is gewone hypo-allergene voeding niet goed genoeg, dan moet je die speciale hebben op recept. HA-voeding is voor kindjes waarbij eczeem en allergieen in de familie voorkomen.

Als een kind kronkelt, dan is er echt wat aan de hand. Ik heb mij ook meermaals bij de ha weg laten sturen en pas met 4,5 maand werd mijn zoontje met spoed opgenomen. Dat nam ik de ha wel kwalijk en gebeurt mij bij een eventuele tweede nooit meer! Dan ren ik trouwens ook meteen naar de drogisterij voor Zantac.

Hier had het kronkelen, overstrekken en gillen nog meerdere oorzaken overigens (kiss, darmproblemen).

Ik zal je toch ook willen adviseren naar de osteopaat te gaan, dat deed hier echt goed.

12. Kwekijzer

Bedankt voor je informatie. Als ik het goed begrijp, stel dat het kma is, dan kunnen we beter over op nog weer andere voeding? Maar pepti is dus goed genoeg om het vast te stellen.

Nexium hebben we op het werk in gewone pilvorm met een beschermend omhulsel. Op mijn werk lossen we de nexium vaak op in water, de binnenkant smelt dan, het omhulsel blijft groter.

Als jij nexium in capsullevorm hebt, dan denk ik wel dat de bolletjes de werkzame bestandsdelen zijn. Maar als je dat zeker wil weten, dan zou ik contact op nemen met de apotheek. Vanwaar je vraag? Gewoon even benieuwd.

13. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Ik heb Nexium in losse vorm. In zakjes. Of hoe heet dat.. Omeprazol ofzo???
    Een gele substantie wordt het.

Sinds Vince aan de Neocate zit komen de bolletjes van de nexium weer gewoon bij de ontlasting eruit.. Vandaar mijn vraag.

14. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Het heet echt nexium geen omeprazol... nexium 10mg

15. zogelukkig

#615 zogelukkig, 15 jun 2011
    Laatst bewerkt door een moderator: 15 jun 2011
    Nexium is de merknaam, de werkzame stof is Esomeprazol.

Van Losec en Losecosan is Omeprazol de werkzame stof.

Ik denk dat je even moet overleggen met arts of apothekeer Vica, want als de bolletjes er weer heel uitkomen, doen ze hun werk niet. De werkzame stof zit in die bolletjes en die moeten in de maag uiteenvallen.

16. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Ja daar was ik al bang voor. Hij ruikt ook extreem uit zijn mond nu. Naar braaksel.. En wordt vaker wakker tijdens het slapen, gillend. Dus ik was al bang dat de Nexium nu niet zou werken.

Het ligt puur aan die voeding, want normaalgesproken heeft hij er geen last van. Zowiezo gebeuren er nu dingen in zijn buikje die naar mijn idee niet normaal zijn.

17. Jasminum

Jasminum Fanatiek lid

16 feb 2011
    1.088
    0
    0
    Jeetje dames, het gaat dus nog alles behalve goed met de kleintjes en niet te vergeten met de ouders... Pff. Elke keer als ik dit topic open krijg ik een déjà vu van de heftige tijd die wij achter de rug hebben (zie eerder geplaatste opmerkingen in dit topic). Wat ik nogmaals wil aangeven is; moeders, volg je gevoel!!! Laat je echt niet afwimpelen door huisartsen, assistenten van ka etc... Dit gebeurde ook steeds bij ons. Uiteindelijk heb ik onze spullen gepakt en zijn we naar de eerste hulp gegaan. Pas toen zag men in hoe heftig het was en is onze dochter meteen opgenomen. Met pijn in mijn hart natuurlijk, maar iedereen ging er kapot aan! Je betaalt in NL genoeg premie om ook recht te hebben op goede zorg en een kindje dat pijn heeft heeft deze zorg nodig!!

Succes en sterkte. Ik houd dit topic in de gaten en kom, waar mogelijk, met zoveel mogelijk tips voor jullie!

18. zogelukkig

Heel herkenbaar! Ik heb zelf de kinderafdeling gebeld om 19.00 uur en toen ze mijn zoontje hoorden gillen en hoorden dat hij dat al 24 uur zo deed, zeiden ze: kom maar snel. Slokdarmontsteking, ja, dan gil je wel!

19. Marlous28

Marlous28 Fanatiek lid

5 mei 2010
    2.645
    0
    36
    Twente
    Tot op heden gaat het nog steeds goed. Bedje staat ook omhoog en blijft ook nog wel even zo staan.
    Boertje tussendoor en na de fles doen we ook. Soms geeft ze dan een mondje terug maar als dat alles is mogen we niet klagen.
    Als ze de fles leeg heeft laat ik haar soms nog op haar zij in het kussen liggen en dan ligt ze heel ontspannen en valt ze soms zelfs in slaap.

20. Kwekijzer

Ik zou dit gewoon even met de ka of de apotheek opnemen. Die kunnen je dat het beste vertellen.

Deel Deze Pagina