Belachelijk eigenlijk dat het zover moet komen. Ik moet wel zeggen dat Veerle vandaag weer megavoorbeeldig is. Gisteren had ze een dipje. Alleen ik geef haar dus nu niet meer dan 120 cc en één keer heb ik haar na een nog een keer 60cc gegeven omdat ik merkte dat ze daar wel zin in had. Verder wil ze slapen. En lacht ze en brabbeld ze wel als ze wakker is. Ook minder heftige luiers vandaag, maar wel 3 stuks. Daarom vind ik het dus met Veerle zo lastig, omdat ze zo rustig kan zijn. Ze schreeuwt niet in die mate als ik jullie daarover hoor. Ze heeft wel momenten gehad en toen ik nog bv gaf, huilde ze veel en veel meer.
geduld lijkt me heel lastig op te brengen als je zulke dingen bij je kindje ziet... Hopelijk bellen ze je snel, zouden ze wel vandaag terug bellen?
@ontlasting; is hier erg hard en komt er moeilijk uit. Geven er importal voor. Na het mengen van de voeding kwamen er weer 7a8 luiers per dag met maar een klein beetje en daar was ze erg onrustig van. Lijkt vandaag voor het eerst weer normaal! @doorgestuurd worden naar een ka; ik snap niet dat je niet doorgestuurd wordt!!!! Zelf heb ik ook een keer de ha gebeld terwijl de kleine meid lag te gillen op de achtergrond, mocht gelijk komen, mede ook omdat ik zelf meer moest huilen als praten.. @vica, de ka belt hier altijd na half 5 en voor 20.00... Hoop dat je al wat weet!!!
Zogelukkig, jeetje zeg! Slokdarmontsteking??? Heftig zeg! Zoals je al aangeeft is jouw ka een bv vriendelijke arts. Waarschijnlijk is het ook zijn/haar voorkeur om langer bv te geven ipv bijvoeden. In mijn geval was bv geen optie en als ik naar Ollie kijk denk ik dat hij heel gauw klaar is voor vaste voeding. Nog 2 weken, dan is hij 4 mnd. Morgen moeten we naar de ka en dan gaan we het haar eens vragen. Suenne, wat een gedoe zeg! Wanneer ga jij naar de ka? Heb je nog een afspraak staan? Je moet nu wel snel duidelijkheid krijgen hoor, steeds zo blijven zwemmen is voor jullie allemaal te vermoeiend! Ik zal ook eens googlen op KMA en reflux. Ollie heeft ook heel zijn gezicht onder de bultjes en zijn armen ook. Hij krijst nog wel eens na een fles, maar dat zijn meer krampen. Hij laat namelijk nogal veel waaien dan De laatste tijd gilt hij wel meer, maar volgens mijn vriend zijn het tandjes. Morgen weer naar de KA en ik ben bang dat we te laconiek gaan zijn. Ollie huilt namelijk een stuk minder en het lijkt zo goed te gaan, maar hij heeft ook momenten van gillen en krijsen. Nou, we zullen wel zien.
Het gaat vandaag erg goed hier.. Ze drinkt, slaapt en is tevreden. Ik hoop dat de nacht ook goed zal gaan. Ik juig nog steeds niet, maar heb wel het gevoel dat de meds aanslaan. Knuffel voor iedereen die 'm nodig heeft!!
@Zogelukkig: kan het niet zijn dat de kleine bijvoorbeeld uitslag heeft omdat hij of zij een huisstofmijtallergie heeft bijvoorbeeld? Dan zou het dus niet door de koemelk komen... Hier zit huisstofmijtallergie in de familie. Mijn zoontje had eerst eczeem, maar dat is bijna weg eigenlijk omdat ik hem insmeer met cetomacrogolcrème (3 euro bij de apotheek en haalt eigenlijk alle uitslag zo goed als weg omdat het een vette, beschermende vaseline crème is). Maar het is volgens mij niet van de voeding, want zijn klachten hebben eigenlijk een status quo bereikt; ze worden niet erger. En volgens KA zou het erger moeten worden als het KMA is. Nou heeft hij eigenlijk niet veel klachten meer, behalve dat hij tegen 17 u niet meer in bed te leggen is omdat hij het dan op een brullen zet. Maar hou ik hem vanaf 16.00 uur gewoon op door hem in de wipper bij ons te leggen terwijl we koken/eten/etc. geeft hij ook geen kik. Dus ik zit meer te denken in de hoek van huisstofmijtallergie inmiddels. Dat zou toch wel kunnen ook? Of bijvoorbeeld wasmiddelallergie? Allemaal dingen waarmee een baby ook in aanraking komt. Of zijn dat allergieën die op latere leeftijd pas komen? @Suenne: Heb je de HA trouwens nog geconfronteerd met het feit dat je voor uitsluiten van KMA eigenlijk een nog hypoallergenere voeding moet gebruiken dan pepti, namelijk nutramigen bijvoorbeeld? Had bij mijn KA aangedrongen op pepti omdat nutramigen heel goor schijnt te zijn, maar dat vond ze echt geen goed idee omdat ze zei dat je zo bezig blijft met uitsluiten omdat het nog niets zegt als je kleine klachten blijft houden met de pepti, omdat die nog steeds niet geheel koemelkvrij is. En dan zou je wéér naar nog hypoallergener moeten en zo blijf je dus bezig. Lastig gedaan allemaal hè. Maar ik zou op zich dan idd wel naar nóg hypoallergener gaan want dan weet je straks teminste echt zeker dat ze wel of geen KMA heeft...
Inderdaad zie je meestal dat een allergie voor huisstofmijt zich pas op latere leeftijd manifesteert. En dan nog is eczeem niet het eerste symptoom. Het is een inhalatie-allergie die zich vaak uit in niezen, rode ogen, loopneus zoals bij hooikoorts het geval is of echt astmatische klachten. Heeft jouw kleintje daar ook last van? En zit er astma in de familie en hebben jullie huisdieren? Ik had als kind ook eczeem (nu nog, maar veel minder) en dat stond op zich, dus dat kwam niet door een voedselallergie. Ze kunnen middels een bloedtest erachter komen of je allergisch bent voor huisstofmijt. Maar bij heel kleine kindjes wordt vaak vals negatief of vals positief getest. Ik kan trouwens niet tegen waspoeder voor de hoofdwas, daar zit een soort bleek in waar ik helemaal van onder de eczeem kom. Had mijn man gekocht in de kraamweek en vervolgens waste de kraamhulp er lustig op los, verschikkelijk zeg wat een jeuk! Tegen vloeibaar wasmiddel voor de hoofdwas kan ik wel (neutral, ecover). Mijn zoontje kan niet tegen Zwitsal, ik heb alles van Weleda. Lekker spul is dat.
@bloemm hoe gaan de nachten tot nu toe? @hier; op zich wel een aardige nacht gehad. Ben alleen zelf helemaal gesloopt! Probeer toch weer wat dingetjes ook voor mezelf te plannen voor savonds maar heb er toch nog niet altijd de energie voor Was van de week naar ladies night geweest en als de kleine dan om half6 komt voor een fles dan ben ik toch wel aardig gesloopt! Vanavond zwemmen met een vriendin, moet er nog niet aan denken! Morgen wel zwemmen met de kleine dat is wel weer leuk Ook heb ik morgen de intake van het kdv... maandag een wenochtend. Zie er echt zo tegenop! Kom ik met mn waslijst met hoe om te gaan met mijn kind Tuurlijk je doet het omdat het het beste voor haar is maar toch. Werk zelf in de kinderopvang dus weet hoe het gaat. Maar ow wat zie ik er tegen op!
@Siepie.. de nachten; Ja het gaat op zich wel goed.. Hoop dat het zo blijft. Ze is sinds twee dagen ook best rustig! Dus ik klop het even af.. Ze zit ook veel beter in haar vel, af en toe vecht ze nog met haar fles maar voor de rest gaat het erg goed.
Mijn zoontje heeft wel de so-called 'Dennie Morgan-lines' een beetje, dus twee lijntjes onder z'n ogen, ipv één. Het ziet er dus wel een beetje dikkig uit. Soms heeft hij wel rode ogen, maar denk dan meestal dat het komt omdat hij niet lekker geslapen heeft het dutje daaraan voorafgaand. Tja, niezen niet echt, nee. Hij reutelt wel al sinds zijn geboorte, alsof er continu slijm achterin z'n keel/neus zit, maar een verstopte neus heeft hij niet. Hij snurkt ook altijd soort van als hij de fles drinkt en soms hoor je 'm ook reutelen door de babyfoon. En hij heeft vaak viezige oogjes, veel slaapjes erin, had mijn dochter nooit. Astma zit hier niet in de familie en hij heeft ook geen last van de luchtwegen in die zin. Het is hier vooral allergie voor wat pollen: elzenkatjes ofzoiets, van die vage dingen waar ik eigenlijk nooit wat van merk, en dat huisstofmijtallergie. Ook redelijk aspecifieke dingen, dus dat ik ineens allergie (jeukneus, verstopt, niezen) krijg van sigarenrook of barbequerook. Mijn moeder heeft dat ook; dan is er geen pijl op te trekken waar het nou eigenlijk door komt. We hebben idd een kat, dus misschien is hij daar ook gevoelig voor? Feit is dat hij ERGENS gevoelig voor is, want hij heeft bovengenoemde klachten, doch wel mild... Maar mijn dochter had bijvoorbeeld niets van dat alles. Hij is bijvoorbeeld zo ongeveer geboren met berg, en nu heeft hij dat niet meer (door mijn gesmeer met die vette crème), maar soms verschijnt er nog wel berg tussen zijn wenkbrauwen ineens. Mijn dochter had in verhouding een heel gaaf huidje, nooit vieze oogjes, zweette veel minder, veeeeel minder vettige huid en al helemaal geen berg of pukkeltjes. Ook is mijn zoon wat dat betreft kennelijk echt een man, want hij kan echt 'stinken' en dat heb ik tot op heden bij dochter nooit opgemerkt. En dan bedoel ik lichaamsgeur, dus duidelijk dat hij aan een badje toe is als je aan zijn hoofdje ruikt bijvoorbeeld, na 2 dagen. Echt gek hè, die verschillen tussen kinderen. Mijn eerste zwangerschap at ik wel veel gezonder dan bij mijn mannetje, dus allicht is het daarop terug te voeren (leuke hypothese, is vast ergens al onderzocht ) En mijn dochter heeft 2,5 maanden bv gehad en mijn zoon maar 2 wkn. Was je al allergisch voor waspoeder toen je een baby was? Irritant lijkt me dat zeg, dat gejeuk. Ben zelf allergisch voor penicilline (oja, ook dat nog, was dat vergeten) en toen ik dat een keer had voorgeschreven gekregen toen ik dat nog niet wist, zat ik onder de bultjes die ook afschuwelijk jeukten Vanaf wanneer kan een bloedtest dan? Ik begreep dat dat bij KMA ook niet via bloed getest kan worden? Maar hoe kan dat dan en hoezo is het bij kindjes dan vaak vals-positief en bij ons als volwassenen niet? Vragen vragen, that's me
Hoihoi allemaal! Wij zijn er sinds gister achter dat ons zoontje maagzuur ophaalt en weer doorslikt. Nouja, hadden we al langer door maar t werd steeds erger. Vreselijk veel onrust, huilenhuilenhuilen en doodongelukkig kindje.. En iedereen maar roepen dat er niks is, dat dat "erbij hoort"(baby's huilen nou eenmaal veel, baby's hebben geen ritme daarom zijn ze de halve nacht wakker etc.). Ging echt tegen mijn gevoel in. Toen manlief gister ook doorhad dat ons mannetje echt pijn had en het maagzuur ook omhoog hoorde komen een afspraak gemaakt bij de huisarts. Nu aan de nutriton, lijkt wel een beetje te helpen(hij krijst niet meer de hele boel bij elkaar na een voeding, wil nog wel 2 uur omhoog gehouden worden..). Als dit niet goed aan slaat gaat hij aan de medicijnen. Nu had ik een vraagje aan de ervaringsdeskundigen hier(toch wel super handig hoor, zo'n forum)! Weten jullie een draagdoek waarin ik hem goed rechtop kan dragen? Heb zo'n lodger gehaald maargoed, daar ligt hij hartstikke dubbel in kan me voorstellen dat dat nou niet echt lekker voor hem is. Hij krijst ook echt moord en brand in dat ding. Maar ik wil wel graag een alternatief voor de komende tijd want ik heb mijn schouders behoorlijk vast zitten van al het gesjouw. Dus.. Ideeën??