Het grote Reflux topic

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door smartie1980, 11 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. trishka

trishka Fanatiek lid

6 mrt 2009
    4.621
    0
    36

2. Marlous28

Marlous28 Fanatiek lid

5 mei 2010
    2.645
    0
    36
    Twente
    Hier heb ik een bykay draagdoek gekocht bij Draagdoek.nl en onze kleine gaat daar overdag na de fles wel eens in. Bevalt mij prima. Het knopen is eerst wel even oefenen maar dat heb je zo onder de knie.

3. Vica86

Vica86 Niet meer actief

@SophieMarie, Hier werkte bij mijn dochter echt alleen een draagzak. Ik liep er de hele dag mee rond omdat dat de enige manier was dat ze slaap kreeg. Toen ze eenmaal aan de medicijnen zat sliep ze weer heerlijk en heb ik de draagzak niet meer veel gebruikt. Mijn zoontje wilt bij een slechte dag ook graag in de draagzak. Zeker nu hij hele dunne voeding krijgt en hij allergisch is voor nutriton.
    Mijn dochter kreeg zantac wat erg goed hielp. Mijn zoontje krijgt Nexium, daar zijn de artsen wat positiever over (al vond ik zantac fijner). Bij mijn dochter was indikken zeker niet genoeg. Bij mijn zoontje leek het geen optie. Maar vandaag ga ik tapiocameel halen en kijken of dat gaat werken.

Sterkte ermee want het is echt heel erg om je kleintje zo te zien. Je omgeving heeft dat dan ook echt niet door. En dan komen ze idd met redelijk domme opmerkingen als 'een baby huilt nou eenmaal veel'. Het is natuurlijk ook niet iets wat echt heel duidelijk opvalt.

4. Vica86

Vica86 Niet meer actief

@All, het lijkt beter te gaan met Vince. Ik heb inmiddels een Kinderarts gesproken en het klinkt alsof zijn dikke darm ontstoken is geraakt van de Friso Allergy Care. Hierdoor het ontlastingsprobleem. De allergische reactie schijnt normaal te zijn dat het eerst erger wordt voor het weggaat. Maar daar heeft hij ook geen last meer van, alleen nog eczeem op zijn gezicht. De ontlasting lijkt ook beter te gaan. Over 1.5 week terugkomen en dan moet het over zijn. Zijn voeding moet ik gaan indikken met tapiocameel (hopelijk reageert hij daar niet op) en de Nexium is heeeeel flink omhoog gegaan. Ik moet het nu aanmaken met 20cc water en dan sochtends 14cc geven en savonds 8cc. bij elkaar 11 mg per dag. We zullen zien hoe het allemaal vorderd. Ik weet wel dat hij veel meer spuugd de laatste dagen. Als hij buikkrampen krijgt komt het er ook aan de bovenkant weer uit. Zo sneu.

5. Meijke

Meijke Niet meer actief

Was ff niet veel online gisteren en woensdagavond, maar nu kom ik weer even meespieken/reageren.

SophieMarie, hier ook een Bykay draagdoek, ligt er eentje heerlijk in te snurken nu ;). Ik had haar in de wieg gelegd, maar dat gaat helemaal niet. Zo lang ze bij ons rechtop ligt of in de doek hangt, gaat het goed.

Afgelopen dinsdag en woensdagochtend ging het erg goed (ook in de wieg) dus ik bij de KA aangeven dat het beter ging. Allebei blij, de verhoogde Nutriton de eer gegeven en besloten dan toch maar geen medicatie te geven. Maar nu heb ik al weer spijt want woensdagavond en gisteren was het weer helemaal mis. Ik "slaap" al weer 2 nachten met haar op de arm. Zodra je haar neerlegt, begint het gepiep, gerochel, geschraap en geslik en raakt ze in paniek, begint ze te huilen, waarna ik haar uit de wieg haal. Wegleggen in de wieg lukt alleen als ze echt heel moe is (na een huilsessie bijvoorbeeld...) en dan wordt ze 2 uur later wakker om dan alsnog in paniek te raken.

Vanmiddag heb ik een belafspraak met de arts om alsnog de Zantac voorgeschreven te krijgen. Maar wat ik me afvraag, dat omhoogkomen blijft dan nog steeds toch? Dus blijft ze dan niet rochelen, piepen, enz enz?

Vica, wat fijn dat het wat beter gaat met Vince. Tapioca, nooit gehoord, mooi dat er nog een middel is wat je kunt proberen. hoop zo dat het werkt voor je!

Siepie, hoe is het nu met de ontlasting van je kleintje? Zo zielig als ze dat niet kwijt kunnen he...:(

Bloemmm, bij jou klinkt het al stukken beter, mooi zo :D!

Suenne, hoe is het met Veerle?

6. Vica86

Vica86 Niet meer actief

@Meijke, wat ik begrepen heb is zantac een middel dat maarzuur neutraliseert en het dus niet meer de slokdarm kan aantasten. Losec en Nexium zijn volgens mij middelen die de aanmaak van maagzuur remt. Maar ik weet het zo niet helemaal zeker.

7. Meijke

Meijke Niet meer actief

Dank je voor je reactie Vica! Ik heb even op Vince gestemd trouwens net :)

8. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Haha dank je. Al zal het niet veel nut hebben ;).

9. Jasminum

Jasminum Fanatiek lid

16 feb 2011
    1.088
    0
    0
    Hier eventueel nog een draagdoek te koop van bykay. Hij is paars... Ik hoor het wel!

10. Bloemmm

Bloemmm VIP lid

31 mrt 2010
    18.894
    1
    38
    Wormer
    Ik ben ook van plan om een draagzak te kopen voor dagen dat het minder met Mira gaat.. Dan heb ik mijn handen tenminste vrij.

Vandaag gaat het weer super goed, de medicijnen helpen dus echt. Ze slaap al sinds 12uur en ik heb eindelijk het huis eens kunnen doen. Het leek wel alsof er een bom onploft was hier zeg :D
    Ze valt nog wel moeilijk in slaap, maar als dat het alleen is ben ik al erg blij! Ik zie haar geen pijn meer hebben en die geluiden die ze maakte hoor ik alleen nog heel af en toe..

@Vica; Hoop dat het over 1,5 week als je naar de KA gaat over is.. Zal voor je duimen hoor.
    @Siepie; In die houding voeden gaat nog steeds super! Ik ben je elke keer weer dankbaar als ik haar zo goed zie drinken.

11. mel78

mel78 VIP lid

12 feb 2008
    8.320
    242
    63
    Draagzak: ik heb een draagdoek, en ben er heel blij mee. N. heeft er veel ingelegen als hij van de reflux niet kon liggen. Gelukkig gaat het slapen door het inbakenen een heel stuk beter.

En huilende kindjes: ik ben de opmerking zo zat dat kindjes nu eenmaal huilen. Ja even, maar gillen van de pijn is natuurlijk niet de bedoeling. Als N. huilt van de pijn herken ik dit inmiddels en moet ik hem echt even uit bed halen. Want huilen verergert weer de reflux. En dan is het nog het gevaar van stikken.......

Nexium: dit werkt hier toch wel heel goed, alleen door de AR voeding kan meneer zo slecht poepen. Dus heeft hij wat lactulose door een fles. Ik geef de helft van de voorgeschreven hoeveelheid, en nu kan het kereltje tenminste weer een beetje zijn ontlasting kwijt.

12. siepie

siepie Fanatiek lid

28 apr 2010
    3.424
    3
    38
    Hoihoi,
    De ontlasting gaat hier weer goed, wel nog veel windjes laten.

@bloemm, wat fijn zeg! Ik had vandaag de intake bij het kdv, viel ook niet mee om het uit te leggen haha, had er maar een pop bij gehaald ;)

En ik weet niet wie het schreef maar is inbakeren niet wat voor je kindje als hij/zij zo moeilijk slaapt??
    evt. heel makkelijk te proberen met een luierdoek.
    Bij ons heeft dat zoveel verschil gemaakt!!!!

Wij hebben een bykay draagdoek, vind ze ook echt wel fijn maar als ze pijn heeft een het eten komt omhoog dan komt ze er bijna uit zetten.
    Het is wel een hele fijne doek!

13. binnabinna

binnabinna VIP lid

19 dec 2007
    10.027
    1
    0
    kinderopvang
    krommenie
    Hey meiden

Ons meisje heeft hoogs waarschijnlijk. Verborgen Reflux
    Ze lijft maar slikken en smaken en geeft beetjes terug terwijl der voedingen verdikt is. Ze heeft vaak de hij. Is onrustig wil veel omhoog. Als ze ligt spartelt ze veel en erg onrustig

Dus naar de ha geweest en nu hebben we Loces gekregen

Maar mijn vraag. Toen julie kleintjes ( als er hier mama's zijn die hij kleintje dit ook kregen ) werkte het meteen of duurde dat

Want als ik het haar geef de af gelopen twee keer deed ik het tussen door was ze heel onrustig. Vandaag meteen voor de fles dus een fles er achter aan en toen was ze niet zo onrustig maar had ze zeg 1,5 à 2 uur er na een poepbroek die onwijs stonk en mos groen van kleur was
    Terwijl normaal is het mosterd geel (zoals ze dat zo mooi noemen)

Ben dus benieuwt of julie dit Herkenen

14. LotteBo

LotteBo Niet meer actief

Binnabinna,

hier duurde het even voor het werkte.

draagdoek: wij hebben de Lodger shelter, maar ook de babyborn. Die laatste écht fijn, maar wel de synergy, die is echt goed te doen ook voor je rug.

15. Ellenore

Ellenore Fanatiek lid

13 mei 2008
    2.035
    0
    0
    Hi Binnabinna

Losec werkt meestal niet meteen. Het kan zelfs een paar weken duren, maar in de praktijk duurt het meestal niet zo lang hoor. Het heeft wel zeker een paar dagen nodig om verschil te merken.

De mosgroene ontlasting herken ik wel. Onze zoon heeft dat ook nog wel eens. Kan komen door verandering in voeding. Dat wordt vanzelf weer mosterd geel :) Houd wel de structuur en evt bloed in de gaten.

Sterkte met de kleine!

16. smartie1980

smartie1980 Niet meer actief

meiden heb niet alles bijgelezen. Maar met mijn moeder gaat het nu redelijk. In het kort hier het verhaal:
    vorige week had ze een operatie: een glablaasverwijdering. Op zich geen risico, heb het zelf ook gehad.
    Maar die nacht is ze benauwd geworden. Ze belden op dat ik naar het zkh moest komen, hadden haar toen al 3x gereanimeerd.:$
    Was niet zeker of ze het zou halen.
    Meteen die kant op gesjeesd natuurlijk.
    Uiteindelijk is het dus wel goed gekomen. Bleek ze een longembolie te hebben in beide longen!:(
    (bloedprop)
    Ze kreeg bloedverdunners, waardoor ze vervolgens inwendige bloedingen kreeg en ze daarmee moesten stoppen.
    Ze heeft 7 bloedtransfusies gehad.
    En nu een longontsteking. Om een héél lang verhaal kort te maken, ze was echt bijna dood en nu gaat het weer de betere kant op. Herstellen zal wat tijd met zich meebrengen, maar ht komt goed!:)
    Wil je meer details dan mag je pb'en.
    Wij hebben dus wel in een emotionele achtbaan gezeten.
    L heeft het in het zkh perfect gedaan! Maar thuis kwam de spanning er bij haar ook uit.

Wel sneu, nu is ze ziekjes, koorts en oorontsteking.:(

17. siepie

siepie Fanatiek lid

28 apr 2010
    3.424
    3
    38
    Jeetje meid wat een verhaal!!!!

18. mel78

mel78 VIP lid

12 feb 2008
    8.320
    242
    63
    Smartie: wat een verhaal! Heel veel sterkte, en hopelijk knapt je moeder snel op!

19. Meijke

Meijke Niet meer actief

Smartie, wat een naar verhaal! Vreselijk schrikken voor jullie. hoop dat ze zich gauw beter voelt!

Gisteren dus nog met het zkh gebeld, maar onze KA is er dinsdag pas weer...:(. Nu op advies van een andere aan de Omneo omdat ze zo verstopt zit vaak. En dan een schep Nutriton erdoor. De Reflux wordt erger van de darmpaniek en het huilen dat klopt. Maar ik geloof nooit dat dit de oplossing is, aangezien het als we haar in de wieg leggen misgaat. en de wieg en darmen hebben toch geen connectie... Maar dit is redelijk safe om te proberen, baat het niet, schaadt vast ook niet. helaas helpt het nu nog niet. Vreselijk verdrietig was ze vannacht. Als het vanmiddag niet beter is ga ik via de HAP lactulose regelen en dinsdag weer naar de eigen KA! Dan krijgen we vast wel Zantac...

20. binnabinna

binnabinna VIP lid

19 dec 2007
    10.027
    1
    0
    kinderopvang
    krommenie
    @eleonore. Maar ik heb geen andere voeding wel dan die medichijnen er bij. Af wachten dus.

@Smartie wow meis dat is heftig sterkte nog even wat een angst zullen julie gehad hebben

Deel Deze Pagina