Het grote Reflux topic

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door smartie1980, 11 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mcm78

mcm78 Bekend lid

6 mei 2011
    852
    1
    16
    NULL
    NULL
    Smartie, jeetje wat naar allemaal! Heel veel sterkte en beterschap voor je moeder!

Meijke: he wat rot zo. Ik hoop dat het snel beter gaat, want dit is niks. Zou idd de ha-post gewoon bellen als het zo rot blijft hoor. Lactulose kan best helpen (hebben we hier ook een tijd gebruikt, alleen zitten we hier sinds de buikgriep juist met het omgekeerde probleem - heel dunne ontlasting). Omneo heb ik geen ervaring mee, dus kan je niet vertellen of dat helpt tegen darmpjes - maar zou wel uitkijken met veel veranderen van voeding, dat kan de darmen ook van slag brengen (hier is het echt zo dat als we its veranderen het wel twee weken duurt voordat zijn darmen weer normaal zijn).

2. binnabinna

binnabinna VIP lid

19 dec 2007
    10.027
    1
    0
    kinderopvang
    krommenie
    Weet niet of ze je dat verteld hebben maar je kan niet zomaar. Over stapen dat moet in etapes. Je mengt de voedingen dan eerst met me maar dus steeds 1 schepje exstra van de nieuwe voeding tot alle schepjes nieuwe voeding zijn. Want als je het meteen geeft krijgen ze daar erg veel darm krampen van want het is Iers anders te verwerken en daar moeten de darmpjes nog aan wennen

3. sylvaan

sylvaan Lid

16 feb 2010
    64
    0
    0
    bejaardenverzorgende
    haarlem
    hallo allemaal !

ik heb wat van jullie verhalen gelezen (niet allemaal , waren er heel veel haha ) en wilde mijn verhaal ook graag kwijt !

mijn zoontje is nu ondertussen 8 1/2 maand oud ! toen hij net geboren was en de 3 maanden die erop volgden was er niks met hem aan de hand.. hij huilde wel heel veel en gaf na zijn fles wel wat melk terug maar het was niet zorgwekkend.
    Toen werd het steeds een beetje meer en uiteindelijk dat ik met fruit en groentehapjes ben begonnen , begon de ellende .
    mijn zoontje houd nu ondertussen zowat niks meer vn zijn melk binnen. ik heb ook johannes broodpitmeel geprobeerd maar dit werkte niet en hij wilde ook zijn fles daardoor niet meer.
    Sóchtends bij zijn eerste fles begint het al , zodra hij een booertje laat komt er al een hele golf mee en als hij daarna gaat spelen , kruipen blijven er plassen uit komen . Ook zijn fruithapjes komen er weer uit , soms stukjes brood en ook zijn avondeten ( met de pot mee) komt er geregeld weer uit. Nu is het absoluut geen rustige baby , ik heb hem eerlijk gezegd nog nooit rustig zien liggen hij is altijd druk bezig met draaien en spartelen enz.

Ik heb nu eindelijk na al een paar keer bij de dokter te zijn geweest en hele aparte adviezen van hun gekregen te hebben een verwijskaart gekregen voor de kinderarts, daar kunnen we donderdag heen.

En nu is mijn zoontje ook nog eens sinds 2 dagen ziek. 39 graden koorts en diaree, en natuurlijk blijft er weinig van zijn fles binnen.
    het zouden tandjes kunnen zijn maar hij heeft er al 6 en daar heeft hij nergens last van gehad. Ik zie ook niets meer doorkomen maar het zou kunnen natuurlijk.

Ik ga straks eerst maar ors of osr halen als me mannetje weer wakker is . Hij ligt nu gelukkig even te slapen wat ook sporadisch is , want hij wilt vaak overdag niet slapen en als hij slaapt is het een half uurtje.

Ik ben erg benieuwd wat de ka ervan vind , ik heb er namelijk nog nooit van gehoord dat reflux zo laat nog kan komen aangezien hij er de eerste maanden geen last van heeft gehad !

groetjes

4. smartie1980

smartie1980 Niet meer actief

Sylvaan welkom. Nee, ik heb daar ook nog nooit van gehoord, maar wil natuurlijk niet zeggen dat het niet kan. Heeft hij geen voedselallergie? Vervelend zeg, ben benieuwd hoe het donderdag gaat.

Meijke, gewoon naar de hap gaan. Daar zijn ze voor hoor.
    Ook ellende zo.

5. Vica86

Vica86 Niet meer actief

@Smartie, wat heftig van je moeder zeg!

@Sylvaan, klinkt mij ook meer in de oren als een voedselallergie. Hopelijk wordt je donderdag goed geholpen.

@Meijke, wat voor voeding gaf je hiervoor? Nutriton kan ook juist verstopping veroorzaken he, dan doet omneo voeding er niks meer aan. Omneo is tegen krampjes omdat de koemelkeiwitten verknipt zijn en daardoor beter te verteren is. Als het probleem van de jhpm afkomt zal het dus niks helpen. Wellicht naar de HAP gaan als je het niet vertrouwd.

6. Meijke

Meijke Niet meer actief

Ze had vanochtend weer een keer ontlasting gelukkig, gisteren en vannacht helemaal niet. De Omneo is wat dikker merken we, dus hoeven we er maar 1 schep Nutriton bij te doen ipv 2, dat scheelt hopelijk!! Ze heeft nog wel erg veel last van haar darmen vandaag, vaak persen, maar er komt niets, behalve wind... Ze heeft nog bijna niet geslapen, maar huilt ook niet veel (in tegenstelling tot gisteravond en vannacht...) Straks is ze natuurlijk zo moe dat ze weer verdrietiger gaat worden ben ik bang... Maar aangezien ze vanochtend toch wat in haar luier had heb ik maar geen lactulose gebruikt, even de voeding zijn werk laten doen.

7. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Binnabinna wij zijn 2 keer zomaar op andere voeding moeten overstappen was geen probleem hoor.

8. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Smartie jeetje wat heftig meis:(
    Pffff

9. siepie

siepie Fanatiek lid

28 apr 2010
    3.424
    3
    38
    Vervelend meid!
    Lactulose kan wel extra lucht/krampen geven, kregen het ook van de ha voorgeschreven maar ka wou dat we er direct mee stopten en met importal gingen beginnen.
    Is hetzelfde idee.

Leg eens een handdoek rolletje onder haar beentjes met slapen, dan ligt ze niet zo lang uit.
    Werkt hier erg goed met buikkrampen ed.

10. siepie

siepie Fanatiek lid

28 apr 2010
    3.424
    3
    38
    Wij moesten ook in 1keer overstappen zonder te mengen.
    Met 'gewone' voeding dan he.

Pas moesten we nutramigen mengen met hypo allergeen en dat moest wel schepje voor schepje om te kijken of het een reactie zou geven.

11. binnabinna

binnabinna VIP lid

19 dec 2007
    10.027
    1
    0
    kinderopvang
    krommenie
    Tja de ene zal er meer op reageren als de ander en ligt ook aan de leeftijd maar zoals het ons geleerd is ( opleiding) moet je het stapje voor stapje doen om krampjes te voor komen

12. binnabinna

binnabinna VIP lid

19 dec 2007
    10.027
    1
    0
    kinderopvang
    krommenie
    Hier gaat het vandaag wel beter ik geef haar de medichijnen. Net voor dat ze een fles krijgt en dat onrustige na het krijgen van de medichijnen is weg.

Alleen nog wel wat onrustig en last van de rest maar ja hoop dat het langzaam beter wordt

13. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    S was 6 weken , 8 weken en 11 weken toen hij veranderde van voeding en nu dan pas weer.

Van bv naar omneo, naar soya ( maar paar keer ivm grote kans soya allergie) naar pepti, naar neocate en uiteindelijk Nestlé NAN AR.
    Maar bij ons moest het gewoon volgens de ka snel gaan om erachter te komen wat hij nu mankeerde.

14. Meijke

Meijke Niet meer actief

Fijn dat het wat beter gaat Binna!

15. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Hier ook in 1 keer overstappen steeds. Maar dat moet wel ivm de koemelkeiwitten die ineens niet meer gegeven mochten worden. Overstappen binnen de normale voedingen (standaard, onmeo, ar, extra enz) kan je beter stapsgewwijs doen. Niet alle kindjes hoeven er last van te krijgen als je het in 1 keer doet, maar de kans is wel groter.

16. Meijke

Meijke Niet meer actief

We krijgen Lactulose van de HAP!

17. binnabinna

binnabinna VIP lid

19 dec 2007
    10.027
    1
    0
    kinderopvang
    krommenie
    Oo. Fijn hopen dat je moppie nu snel op gaat knapen

18. LotteBo

LotteBo Niet meer actief

Smartie had je verhaal al gelezen bij de feb mamas, maar nogmaals veel sterkte

19. Meijke

Meijke Niet meer actief

Hoera voor de Lactulose :D.... Blij dat het werkt! Nu kijken of ze het weer zelf kan, maar we hebben iets in huis wat werkt. Om 20.15 gegeven en nu moest er een schoon pyamaatje aan ;)

20. Kwabbernoot

Kwabbernoot Fanatiek lid

18 apr 2010
    3.248
    2
    0
    n.v.t.
    bedankt voor al jullie tips! We hebben nu een draagdoek gekocht, ik heb hem er nog niet in gehad(wil dat hij echt rustig is de eerst keer, positieve ervaring opdoen:)) maar het lijkt me ideaal. Heb m al omgeknoopt, dat gaat helemaal goed!

Verder zijn we dit weekeinde op eigen houtje gestart met koemelkvrije voeding, ik blijf nog kolven om mijn productie op gang te houden maar we gaan even kijken of dit aanslaat. Ik heb namlijk zelf ook behoorlijk wat allergieën en mijn man ook, dus het idee dat hij dit wel eens zou kunnen hebben. Reflux kan daar ook een symptoom van zijn las ik en wel meer dingen die hij heeft vallen hier onder. Dus ben benieuwd. We gebruiken het nu een dag maar heb het idee dat zijn darmen echt nog even moeten wennen, dus even aankijken voor we weten of het echt helpt. De HA vond het trouwens onzin, hij kon echt geen koemelk hebben.. Vond ik zo raar.. Maargoed, we gaan is even kijken!

Zijn er hier ook kindjes die beide hebben?? Met welke symptomen?? En mama's die een koemelkvrij dieët volgen voor de bv??

Las trouwens heel veel pittige verhalen van jullie, ik wil jullie even allemaal zeggen dat jullie supermama's zijn! Jullie kindjes boffen maar, als je ziet wat er allemaal moet gebeuren voor je gehoord en geholpen wordt!!

Deel Deze Pagina