Het grote Reflux topic

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door smartie1980, 11 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Mijn zoontje mag ook gewoon 12 uur doorslapen. Ondanks dat hij nog niet zo oud is. Ik voed wel op verzoek, dus als hij lang slaapt doet hij dat helemaal zelf. Ik mag hem de 5e voeding niet ontzeggen omdat ik een schema met 4 voedingen wil zeg maar. Maar dat is logisch. Zowiezo ben ik niet van de schema's. Als hij wakker wordt geef ik een speen. Pakt hij die direct dan is hij echt nog moe. (hij wilt alleen een speen als hij heeeeel moe is) Pakt hij de speen niet krijgt hij een fles, ookal is dat om 03.00 uur.
    Juist bij jonge baby's die lang slapen moet je dat wel doen. Op het moment dat ze er snachts om vragen hebbben ze het ook gewoon nodig.

2. Bloemmm

Bloemmm VIP lid

31 mrt 2010
    18.894
    1
    38
    Wormer
    Ik kijk bijna nooit naar de tijd hoor als Mira komt voor voeding.
    (Of er moet maar een half uur, uur tussen zitten natuurlijk)
    De ene keer komt ze om de 3uur, de andere keer om de 4uur en in de nacht wel eens om de 6uur, maar langer heb ik het nog niet gezien. Ik kijk dan of ze de speen wilt.. Als ze als een gek op de speen zuigt en van haar handjes vuistjes maakt weten we dat ze honger heeft en maak ik gewoon een fles ongeacht wat voor tijd ertussen zit. Als ze de speen gewoon aanneemt doet ze ook gelijk haar oogjes dicht en weet ik dat ze geen honger heeft.. Dan slaapt ze gewoon door.

3. siepie

siepie Fanatiek lid

28 apr 2010
    3.424
    3
    38

4. siepie

siepie Fanatiek lid

28 apr 2010
    3.424
    3
    38

Dank je ;)
    Vond het thuis echt even rot maar toen ik daar weer binnen stapte was het gelijk over.
    Lekkere vertrouwde sfeer en kon er ook echt even van genieten om tijd voor mezelf te hebben.
    Kleine vond het volgens mij ook super leuk want ze was vrolijk toen ik haar ging halen en bleef vrolijk lachen en kletsen in de auto (en dat is wel s anders, geloof me :$:p)

5. siepie

siepie Fanatiek lid

28 apr 2010
    3.424
    3
    38
    Ben ook niet strak van de tijden hoor!
    Hier geen speen en huilen is alleen van; ik ben het zat en moet naar mn bedje toe; honger; slapen wil niet lukken dan huilt ze max 10min.

Liefs

6. Kwekijzer

Kwekijzer Niet meer actief

Ik ben inmiddels wel een beetje van de tijden, ik merk dat er dan toch het meeste rust is. Maar kijk niet op een half uur.

Over dat buikslapen. Ik leg Veerle ook rustig op haar buik. Er zijn een aantal dingen die je kan relativeren in dat opzicht. Het wordt rugligging geadviseerd omdat vanaf het moment dat ze dat doen er een daling is van het percentage wiegendood. Maar in tussen tijd is er ook veel meer preventie betreft roken in huis, matrasjes zijn beter en mensen zorgen meestal ook voor een nieuw matrasje bij een kindje. Dat is behoorlijk belangrijk. Je kunt een keer vaker controleren en zorgen voor een goed gevoelige babyfoon. In het begin vond ik het eng, maar nu heb ik heel veel vertrouwen. Veerle tilt haar hoofdje goed op en kan goed naar links en rechts draaien. Ze ligt in een goed geventileerde kamer en we hebben geen dekbedje maar een dekentje over haar heen. Ze slaapt beter en langer op haar buikje. Ook als ze door het spugen wakker wordt, slaapt ze daarna meestal weer in, in tegenstelling tot rugligging.

s Nachts leg ik haar wel op haar rug. Maar meestal geeft snachts ook niet zoveel problemen, ze slaapt die uren altijd goed.

7. smartie1980

smartie1980 Niet meer actief

bakeren: hier hebben we de puckababy en L vindt hem echt heel fijn! Maar je weet wel dat bakeren en buikslapen niet samen mag he? Maar volgens mij begreep ik dat je óf op de buik óf deed bakeren.

Vraagje, hebben jullie kindjes bolle wangen als ze last hebben?
    Aan L kan je het heel goed zien, als ze last heeft van reflux.
    Zal het verschil even laten zien.

Gewoon:

8. smartie1980

smartie1980 Niet meer actief

Bolle wangen:

9. Vica86

Vica86 Niet meer actief

@Smartie, inbakeren zou ik dan idd op de rug doen. Dat is ook de reden geweest waarom ik er nog niet aan begonnen was, omdat hij dan op zijn rug zou moeten.

De bolle wangen komt door het misselijke gevoel denk ik. Als je het zelf ook een beetje nadoet hoe maagzuur voelt dan ga je zelf onbewust ook je wangen wat bollen.

@Nexiumvraagje, hoeveel geven jullie en hoe zwaar is jullie kindje? Vince is 6 kg (laatste keer wegen) en ik moet 7MG geven sochtends en 4MG savonds.
    7MG meng ik in 20cc water en pak dan 14cc, maar in 15cc water is dit 10,5cc. Wat de 4MG in 15cc water is weet ik niet precies.

Volgens mij is dat veel te veel of niet? Ik ben bang dat het een beetje een dooddoener was in de hoop dat de klachten zouden verminderen. Dat ze maar doelloos de nexium omhoog gegooid hebben..

10. LotteBo

LotteBo Niet meer actief

Vica, hier geen nexium.
    Bloem wat fijn dat het wat beter gaat.
    Melisa, ik vind hem ook jong voor doorslapen hoor.....
    Onze ka zegt ook dat onder 4 maanden of 7 kg je dat nog niet mag ivm ontwikkeling van hersenen en vanwege suikerspiegel.
    Je kind kan dan nog niet zelf alert geneog reageren....

11. LotteBo

LotteBo Niet meer actief

Smartie L heeft echt heeeeele bolle wangen. Wat een verschil! Baby heeft het ook, maar niet zo erg.

12. Jasminum

Jasminum Fanatiek lid

16 feb 2011
    1.088
    0
    0
    Onze dochter sliep al met 2 1/2 maand door. Heb 's ochtendsvroeg meteen het cb gebeld. Zij vonden het prima en ook de ka zei dat we er maar van moesten genieten:D

13. siepie

siepie Fanatiek lid

28 apr 2010
    3.424
    3
    38
    Ik herken het niet van de bolle wangen maar er wordt hier dan ook niet gespuugd!

Hier op het moment zo goed als geen last!
    Heb een super vrolijk meisje!
    Donderdag bel afspraak ka mbt de voeding mengen van vorige week.

14. Kwekijzer

aaaaah gossie, arm ding..

15. Kwekijzer

Veerle laat steeds kwijl uit haar mond lopen. Is het ook kenmerkend voor reflux dat een kindje aan het boeren blijft en dat haar dus ook altijd boeren dwars blijven zitten? Hier weer gestopt met de Pepti, ze kreeg er zo waanzinnig veel dunne luiers op en ik kreeg niet het gevoel dat het beter ging. Alleen nu ze weer terug is op de Enfamil is het savonds hysterisch huilen (ik ben schepje voor schepje terug gedaan, hebben we 4 dagen over gedaan), wordt ze dus weer heel vaak wakker door zo'n boer en vind ik toch wel dat ze er weer meer door spuugt (ondanks het bijverdikken).

*help, ik weet het gewoon echt niet meer wat ik moet doen*

Ik zie het allemaal niet meer helder doordat ik er continu bovenop zit met mijn neus.

Dus wéér contact opgenomen met het cb, dit keer heeft Hans gebeld....en we worden terug gebeld.

16. Kwekijzer

Krijg het even niet mee hoor, wat verstaan jullie onder doorslapen? veerle slaapt van 23:00 uur savonds soms tot 7:00 uur. Doet ze al wel even, wordt dit verstaan onder doorslapen? Ik heb haar daar namelijk wel een heel klein beetje bij geholpen om dat zo aan te wennen.

17. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Dunne ontlasting is heel normaal bij voeding voor kma. Het savonds hysterisch zijn voor een grote boer herken ik heel erg van mijn zoontje toen hij nog niet op Neocate zat. Wel een kenmerk voor KMA. Ook het spugen ondanks bijverdikken. Hopelijk weet de KA wat jullie nu het beste kunnen doen.

Ik zou trouwens vragen naar een dubbelblinde provocatietest in het ziekenhuis. Dan kom je de ene week 1 dag en krijgt je kleine voeding van het ziekenhui (zowel jij als de artsen weten niet welke voeding het is, koemelkvrij of niet) en een week later weer het zelfde maar dan met de andere voeding. Zo weet je binnen 2 weken of er sprake is van KMA of niet. Zo niet kan je gewoon AR voeding blijven geven en zo ja, dan is wellicht nutramigen beter voor haar.

18. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Ik vind van 23.00 tot 07.00 ook al doorslapen hoor. Vince sliep vannacht 12 uur.

19. Jessmin

Jessmin Fanatiek lid

2 aug 2009
    1.758
    0
    0
    thuisblijfmama
    @Suenne: 'officieel' is doorslapen dat je baby tenminste zes uur achtereen slaapt. Maar volgens mij hebben we het in deze context over een 12-urige nacht maken, zoals kleine kinderen dat doen als ze geen late avondvoeding krijgen/nachtvoeding meer vragen. Dus volgens het bioritme van kinderen is dit vaak van 19.00 tot 07.00 of 19.30 tot 07.30 bijvoorbeeld. Kan variëren met hoe laat je je kind op bed legt. Mijn dochter van 2,5 slaapt van 18.30 tot 07.00 en Noah van 3 maanden slaapt van 19.30 tot 07.30.

Hij wordt om 07.30 gewoon kletsend wakker en je kan zelfs nog zijn luier verschonen terwijl hij vrolijk blijft. Hij oogt absoluut niet suf en ik geloof ook niet dat de natuur het zo gemaakt heeft dat een kind zolang zou slapen als hij er nog niet aan toe is. Ik zou alleen dus neit gaan rekken met speentjes als ze nog geen 7 kilo of 4 maanden zijn. Mijn zoon is nu 7700 gram en 66 cm dus hij zit ook flink in de 7 kilo haha.

@Siepie: Nee, de tijden hou ik niet strak aan hoor. Hij slaapt overdag gewoon niet langer dan 2 uur en 15 min achtereen. En na 2 uur wakker zijn is hij ook gewoon echt moe. Dus meestal resulteert dat in om de 4 uur eten. Maar waar ik wel strak mee ben is dat hij omstreeks 19.00 uur zijn laatste fles krijgt en daarna op bed gaat. Dat is omdat hij maar twee slaapjes van 2 uur en een kwartier overdag wil doen, want na de fles die vaak rond 16.00 uur valt, is hij niet meer op bed te leggen. Hij blijft dan jengelen, valt niet in slaap, of valt maar voor een half uur in slaap en begint daarna wéér. Dus na 16.00 uur leg ik hem niet meer op bed. Heb eerst tijdje draagdoek gedaan, maar nu houdt hij het prima vol in de wipstoel in de ruimte waar wij op dat moment zijn. Soms wissel ik hem ook nog als hij een beetje mopperig begint te klinken. Dan gaat hij op het speelkleed of in de box en is hij gewoon weer blij. En dan om 18.30 als dochter op bed ligt, masseer ik hem, schone luier om, daarna fles en daarna ligt hij er zo rond 19.30 wel in. Dan heeft hij wel even 10 minuten nodig om in slaap te vallen omdat hij doodop is en dus ook overprikkeld. Maar dat is honderd keer beter dan die 'strijd' met dat hij dat derde slaapje zou moeten doen. En in de draagdoek is hij lang niet meer blij 's avonds wat hij gaat dan wringen en krijsen. Denk dat hij afgeleid moet worden van zijn moeheid door om zich heen kijken in de wipstoel en het speelkleed. 's Ochtends maak ik hem ook niet wakker hoor voor de fles. Meestal begint dochter om 07.00 uur te zingen of te kletsen of te roepen, en dan hoor ik hem om 07.30 ook wakker worden. Als het wat later is krijgt hij meteen de fles, als het eerder is verschoon ik eerst zijn luier.

20. Meijke

Meijke Niet meer actief

Hoi meiden, ik lees straks ff terug, maar nogal hectisch hier, onze kleine meid heeft het niet zo naar haar zin...:(. Morgen starten we met Zantac en Motilium, ze blijft uren lang haar keel schrapen en kreunen en de arts hoopt dat de Motilum dit verhelpt want op het laatst is het allang geen melk meer wat omhoog komt maar alleen nog zuur. De lactulose werkt in elk geval, dat is fijn. Ik zie wel op tegen de start met medicatie, hoe ze daarop gaat reageren...

Deel Deze Pagina