Het grote Reflux topic

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door smartie1980, 11 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. smartie1980

smartie1980 Niet meer actief

Ach, wat naar dat het niet goed gaat.:(
    Boeren: L boert ook de hele dag door en kwijlt ook veel.
    L kwijlt met name als ze last heeft. Heb het idee dat ze dan niet wil slikken (geirriteerde slokdarm) en daarom te veel speeksel krijgt.

2. smartie1980

Suenne ik noem dat doorslapen. Fijn toch. Omdat ze nog geen 4 maanden is, wordt geadviseerd haar nog niet 10 tot 12 uur te laten slapen.
    8 uur is fijn, kan je zelf ook slaap pakken.

3. smartie1980

Meijke en een grotere speen?

4. Meijke

Meijke Niet meer actief

Suenne, hoe heb je Veerle geholpen daar aan te wennen?
    Gaan ze die fles normaal gesproken vanzelf overslaan? Hier heeft N. de nachtfles ook overgeslagen, maar niet om de goede reden... Gisteravond heeft ze van 20.30 tot 23.00 aan 1 stuk gehuild, ontroostbaar. We hebben haar wel even in bad gedaan, dat hielp, maar zodra ze uit bad was ging ze weer verder. Maar het gevolg van dat huilen en het feit dat ze de hele dag niet (!!) heeft geslapen was natuurlijk dat ze bekaf was en dus van 23.00-06.20 heeft geslapen.. Voor ons wel even lekker, maar ik hoop dat ze binnenkort door gaat slapen, gewoon omdat ze lekker tevreden is! Vandaag starten met de meds, dat zal natuurlijk een paar dagen nodig hebben, maar we gaan er vanuit dat het vanaf nu alleen maar beter kan worden, positive thinking :D

@Smartie, ja ik zal idd even grotere spenen halen. Ik heb nl. ook grotere flessen nodig. We hebben flessen van max. 120 ml, maar das dus niet handig dat we die hadden gekocht, want ze is nu bijna 7 weken en goed op gewicht (3600, nog steeds geen reus, maar ze komt van 2430 bij ontslag uit het zkh, dus das heel mooi), dus ze mag al wel iets meer drinken dan 90/3.

5. Meijke

Meijke Niet meer actief

Hoe gaat het met Lynn eigenlijk Smartie? En met je moeder?

6. Meijke

Meijke Niet meer actief

Dat kwijlen en opsparen van speeksel hier ook. Vooral als ze inderdaad veel last heeft zoals gisteren. Ze sabbelt dan ook heel driftig aan haar speen om dan ineens hard al dat speeksel door te slikken en vervolgens een verdrietig gezichtje te krijgen.

Soms lijkt het net alsof het allemaal niet leuk is, als ik mezelf weer aan iemand hoor vertellen hoe pittig het is. Dat voelt zo ondankbaar!

Want ze is ook mooi en lief!

Even een fotootje!

7. Kwekijzer

Kwekijzer Niet meer actief

Ik ben dat pas gaan doen toen Veerle overdag genoeg dronk en ze s nachts na het speentje gewoon weer in slaap viel. Op een gegeven moment ben ik het speentje niet meer gaan brengen, toen heeft ze 2 nachtjes even liggen zeuren, maar dat heb ik genegeerd. Als ze duidelijk had liggen 'hongerhuilen' vind ik het echt wat anders hoor. Maar dan had ze dat speentje ook niet steeds geaccepteerd.

8. Meijke

Meijke Niet meer actief

Ah, op die manier! Nou, een beetje zeuren/jengelen dat doet N niet. Ze huilt of hard...of heel hard als ze iets wil ;). Volgens de CB arts en de KA is het een pittige tante...klopt ;). Ach, vind ik ook wel weer leuk!

9. Kwekijzer

Gisterenavond was het wederom krijsen, huilen, krijsen. We zijn met onze handen in de haren naar de HAP gereden. Onderweg heeft Hans haar nog uit het stoeltje gepakt omdat ze zo vreselijk huilde. Komen we daar, kind stil, valt in slaap, inmiddels was het 23:00 uur.

Gaat die arts uitleggen wat er aan de hand is.

"we horen het zó vaak, het is een kwestie van nét die voeding vinden waar ze het minste last van heeft. Meestal is het rond de 3/4 maanden soms zo ineens over. Het heeft te maken met de rijping van haar darmpjes en dat heeft nou eenmaal tijd nodig. We kunnen verder niets voor haar doen. Groeit ze goed? Mooi, nou dat is het belangrijkste."

Jongens, blijkbaar is het doodnormaal. Het is een kwestie van uitdrogen willen ze je gaan helpen. En als het aan mij ligt is er nog geen haar op mijn hoofd die het zover laat komen. Dus daar blijf ik voor vechten, dat ze in ieder geval genoeg binnen krijgt.

10. Kwekijzer

Nee, maar dan heeft ze het blijkbaar ook echt nodig. Je moet maar zo denken, krijgt ze goede hersenen van:) Er komen vanzelf andere tijden....

Ik zie dat je dochter rond de 6 weken is? Toen deed Veerle dat ook nog niet van harte hoor. Soms wel, soms niet, ze rommelde toen nog erg. Ik heb heel vaak het speentje gebracht en soms moest ik alsnog voor het flesje. Dan deed ze het een week heel goed, dan weer ff niet. Ik ben daar wel in mee gegaan.

11. Meijke

Meijke Niet meer actief

Suenne, wat ongelooflijk naar weer zeg :x. En belachelijk dat je zo afgescheept wordt, want Veerle is al 3 1/2 maand. Tuurlijk kan ze dan nog krampjes hebben, maar niet meer zo extreem. Hoe kan zo'n arts nou zeggen, met 3 a 4 maanden gaat het beter. Dat is ze al!!!!

Jeetje zeg, wat lopen jullie tegen muren op...

Is je man/vriend gisteren trouwens nog teruggebeld door het CB?

12. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Oh meid toch! Wat een waardeloze artsen!

Oh en zelfs als ze aan het uitdrogen zijn doen ze niks als het kind nog lacht hoor. Hier niet in ieder geval. Mijn dochter was na een flinkee buikgriep echt aan het uitdrogen. Geen luiers meer, geen tranen meer. Maar madam lacht altijd, al is ze nog zo ziek. Dus ik werdt weer naar huis gestuurd. Er werd letterlijk gezegd dat ze te vrolijk was om op te nemen, anders hadden ze het wel gedaan.

Maar deze arts gooit het dus op krampjes??? Wat een bullshit! Ik zou gewoon elke keer weer terug gaan. Net zo lang dat ze gek van je worden en ze je wel gaan helpen.

13. Vica86

Vica86 Niet meer actief

@Meijke, leuke foto! Ik ben de nachtfles gaan afbouwen toen ik over ging op 120+4. De nachtfles heb ik nooit hoger gemaakt dan 90+3. Op een gegeven moment ging hij er steeds minder van drinken. Als hij een boertje moest laten tussendoor, kreeg hij de fles niet meer zodra hij tevreden leek. Dan legde ik hem rustig in zijn bedje en sliep hij zo weer. Op een gegeven moment liet hij er 6 uur tussen zitten en dan gaf ik wel een gewone fles. Vince sloeg de laatste voeding over op een gegeven moment en niet meer de nacht. Mijn dochter deed dit ook, maar ik voed volledig op verzoek dus het is maar zo. Nu helemaal van de nachtflessen af omdat hij 11-12 uur slaapt.

14. siepie

siepie Fanatiek lid

28 apr 2010
    3.424
    3
    38
    Jeetje meiden wat een verhalen weer!
    Echt vervelend dat die artsen niet willen helpen!
    Wij hebben het zh echt gestalkt op den duur ;)
    Niet dat het hielp hoorr... uiteindelijk toen via de ha doorgestuurd!
    Die zag wel in dat het menens was!
    Als je kleintje huilt dan misschien bellen naar ha? Hier reageerde de assistente er heel erg op, ik mocht gelijk inpakken en komen!

Aan de mama van wie het kindje de fles in 6 minuten leegdrinkt; probeer eens in ritme te laten drinken, dan ook minder last van boeren.
    De uitleg staat een aantal pagina's terug.

Over de grotere difrax fles; hier is deze even uit de winkels, alleen een beige is er nog, heb difrax gemaild en voorlopig komen er ook geen nieuwe, er is nog geen duidelijkheid wanneer de leuke gekleurde weer in de winkels liggen!
    Wij houden hier nog steeds de s speen, anders gaat ze helemaal hard, ze drinkt nu 4x 180 cc water dus zeg 210 voeding en dat is, met tussenstop, binnen een kwartier soms 10 minuten leeg!

Liefs

15. Kwekijzer

We krijgen een verwijzing...halleluja...

Ik ben dan inmiddels ook pislink. Jongens is dit normaal? Ik blijf mezelf afvragen of ik het me misschien verbeeld omdat we tegen zulke muren op lopen.

16. binnabinna

binnabinna VIP lid

19 dec 2007
    10.027
    1
    0
    kinderopvang
    krommenie
    Hey meiden

Even een vragen hoe geven julie de losec
    Of andere medichijnen die je van uit een piletjes moet
    Oplosen aan je kleine

Ik krijg die piletjes maar moeilijk op gelost kreeg de tip van de apetheek. Het piletje in een spuitje dan water er bij en dan Laten oplosen maar steeds is het tuitje verstopt en lost niet alles zich op
    En ze verslikt zich er vaak in

Dus tips zijn welkom

17. beagle78

beagle78 Bekend lid

7 feb 2008
    720
    1
    0
    hello ladies, hier even een update.

Na een helse avond,ze bleef maar gillen na iedere oprisping,vanochtend bij de HA geweest.

Ik had alle klachten opgeschreven en eigenlijk was het hem wel duidelijk.
    Ik heb een verwijsbrief voor de kinderarts gekregen waarin staat dat alle middeltjes zoals indikken,rechtop houden, bedje schuin niet helpen.

Hij heeft zelf gebeld en we kunnen vrijdag al terecht. Tot die tijd mogen we eventueel een 60 mg zetpilletje geven.Ben erg opgelucht dat er goed naar me geluisterd is en er actie wordt ondernomen.Dat gaat ook wel eens anders lees ik hierboven.

Ben benieuwd wat de Kinderarts er mee gaat doen. i'll keep you informed.

oh ja dat ritme drinen ga ik even opzoeken,bedankt voor de tip!!

18. Meijke

Meijke Niet meer actief

Hoi Binna, hier geen advies helaas...maar vervelend dat het niet goed lukt!

19. Meijke

Meijke Niet meer actief

Wij krijgen voor N het volgende mee: 4 x dgs 1 ml Motilium en 2x dgs 10 ml Zantac. Wat vinden jullie van deze dosering? Ze zal ongeveer 3600 wegen nu!

20. Charlie007

Charlie007 Niet meer actief

Meijke Motilium lijkt me goede dosering, Zantac hoop ik dat je 2 x daags 1 ml bedoelt?? 10 ml lijkt me een beetje veel toch?

Charlie

Deel Deze Pagina