lees dat jullie zoveel voeding naar binnen krijgen, hier 2 flessen vandaag wel redelijk, hefet ie 100 gedronken, maar eigenlijk waren de rest van de flessen prut, met moeite 40 of 60 erin... net ook weer maar 30 kunnen geven voordat ie ging gillen.. hoe doen jullie dat? hebben jullie misschien tips? andere medicatie heeft geen zin, nexium is t zwaartste wat ie mag en heeft er ook de hoogste dosis al van...
Mijn dochter spuugt niet van de reflux. Wat je misschien nog kan proberen, weet niet of je dat al doet maar een andere houding van voeden proberen. Wij kregen van de logopediste het volgende wat wij nog steeds doen: Kindje op hun linkerzij, op een (voedingskussen) de fles geven. Ik zit op de bank, kussen op schoot, dochter op haar zij, beentjes en billen tegen mn buik, hoofd op het kussen zodat ze wat hoger ligt en zo drinkt ze. Als wij in een andere houding voeden gilt ze alles bij elkaar.
Thris, ik krijg er ook geen 700 in hoor. Met veel moeite 500 a 550 cc. Oftewel, echt het minimale.... Andere houdingen proberen wij ook. Lynn wil ook heel graag zelf zitten, en dan hoofdje achterover. (klinkt stom, maar ziet er sneu uit, beetje zoals een gans en dwangvoeren....) Maar als ze heel erg last heeft, vind ze dat fijn. In wippertje, etc, probeerden we ook, maar dat werkt niet. Hebben jullie ook dat jullie kindjes zo graag zitten? Wij hebben gister trouwens ook een kinderstoel gekocht.
Hier zit Omayra ook rechop! Met dr hoofdje tussen mn borsten zeg maar en dan iets achterover. Moet zeggen dat sinds 6weken ze zelf gisteren 905 cc gedronken heeft zonder lepelen!!!! helemaal happy hoop zoooo dat dit zo blijft gaan....
Ik snap wat jij bedoelt. Zo zit Lynn ook graag. Dit deed ze in het begin, tegenwoordig vaak rechtop op schoot met onze handen onder haar okseltjes. Dan doet ze het helemaal zelf, dit alleen voor balans / veiligheid. In de kinderstoel zet ik haar nog niet hoor. Was even voor de foto, moet ze eerst wat sterker worden aan haar ruggetje.
thanks voor de tips meiden.. blijft hier gewoon raar, ene keer dirnkt ie zn fles zo leeg.. en andere keer is t gelijk foute boel.. ga kijken of ie die andere houding wat vind!
Hm, had ik maar eerder eens wat rond gekeken of er ook een topic over reflux was. Onze dochter heeft ook een reflux, tenminste, dat denken we. De huisarts denkt het ook, alleen het is niet onderzocht. Is dat bij jullie wel gebeurd? Huisarts heeft hier alleen geluisterd en doordat ze zo raar slikte zoals ze hier ook nachten heeft volgehouden was dat voor hem denk ik een bevestiging. Veerle had last van nachten lang slikken, verslikken, spugen in boogjes, niesen, hikken, kreunen en onrustig gedrag aan de borst en fles. Misschien ben ik er nog wat vergeten, maar deze waren het ergste. Ze heeft nu ook zantac, maar ik heb bij dat spul zantac een slecht gevoel. Er zit ook alcohol in. Wat zijn jullie ervaringen/ideeën? Ik heb wel het idee dat het een beetje heeft geholpen, al spuugt ze nog steeds en kan ze nog steeds liggen wurmen na haar voeding, soms nog tot ruim een uur erna. Eigenlijk had ik ook liever gehad dat we waren door verwezen, maar ik lees van anderen dat ze dan bv eerst tot maximaal moeten verdikken met jbpm. Jbpm werkt niet bij Veerle, dan drinkt ze maar een paar slokken en zit vol. Krijg je het er wel in, dan zit ze er voor mijn gevoel echt mee in haar maag. Ze houdt er dan dus nog langer last van. Verder drinkt ze inmiddels gemiddeld 90cc en kan ik het soms voor elkaar krijgen om haar in etapes 130cc te laten drinken. Dat is namelijk wat ze eigenlijk binnen moet krijgen. Ze heeft betere dagen, dan drinkt ze wel 150cc. Is dat eigenlijk normaal bij reflux dat er ook wel eens een goede dag tussen zit? Hierdoor heb ik het vrij lang aangekeken, alhoewel, ik al heel snel vanalles geprobeerd heb. Hoofdeinde omhoog, dragen, minsten een half uur rechtop houden na de voeding, jbpm, dat was het volgens mij. Bij alles eerst kijken of het werkt, kost gewoon wat tijd. Daarbij hoor je heel veel 'alle babys hebben reflux'. Gaf mij ook wel het gevoel dat ik niet moest zeuren. Veerle krijgt trouwens gewone Friso, is het misschien nog een idee om haar andere voeding te geven en zo ja, weet iemand welke je dan het beste kan doen?
Wij hebben Friso Comfort en dat werkte wel! Terwijl friso met jbpm niet werkte, gek he. Meer babys hebben het, maar niet alle beebs hebben er last van. De kinderarts heeft het bij Lynn vastgesteld en ook na de opname van 5 dgn. Lynn heeft ook goede dagen, al zijn die helaas zeldzaam.....
Suenne ik heb je ook ff een pb gestuurd. Moet je niet als een zeur voelen als mensen zeggen ooooh maar bijna alle kindjes hebben het. Reflux kan zeer ernstige gevolgen hebben voor mijn slokdarm dus laat die mensen maar praten! Hier hoorde ik ook als hij lag constant voeding naar boven komen , altijd niezen, kreunen, huilen huilen huilen!Maar hij gaf nooit over. Heeft dus verborgen reflux. Klopt idd dat ze ineens een goede dag kunnen hebben en dat je denkt Yes nu hebben we het Maar het duurde idd nooit lang. xxx
friso comfort werkt voor sommige baby's inderdaad beter aangezien het volgens onze wijkverpleegkundige lichter verteerbaar is als gewone voeding met jbpm als verdikking. comfort is voor spugende baby's en schijnt niet zo zwaar op de maag te vallen. wie weet is ze dan minder snel vol. liam heeft ook een tijdje friso comfort gehad en dat ging heel erg goed hij dronk al heel snel 180 cc per voeding en avond/laatste voeding 210. zantac is een medicijn wat een tijdje de tijd nodig heeft om goed te gaan werken. er zit inderdaad alcohol in maar de percentage is zo laag dat wanneer de juiste dosis voorgeschreven wordt dit geen kwaad kan. liam is in ieder geval nog nooit dronken of aangeschoten geweest. nee maar bedoel te zeggen dat het me wel veilig lijkt aangezien dit volgens onze apotheker de meest voorgeschreven medicijn is bij baby's met een reflux. we hebben ook een tijdje nexium gehad maar dit maakte alles alleen maar erger bij liam. spuugde ineens weer met golven en de pijn bleef ook dronk hij ineens veel minder. we zijn toen terug gegaan op zantac en merkte toen pas eigenlijk hoe goed het nou eigenlijk werkte bij hem en dat we de momenten dat hij mondjes terug gaf voor lief moesten nemen zolang hij er geen last en pijn van had.
Zantac wordt hier nu een week gebruikt, ik moet het dus nog meer tijd geven? Vind L iam het ook zo vies? Veerle begint er gewoon door te huilen. Dronken of tipsie heb ik haar ook nog niet aangetroffen Nee, het is misschien het idee dat ze toch met regelmaat een kleine hoeveelheid alcohol binnen krijgt en dan hoor ik al die waarschuwingen op de achtergrond hoe slecht dat is voor de ontwikkeling van de hersenen. Dat terwijl die zich juist nu zo ontwikkelen. Ze doet het verder goed hoor, nog geen kronkelende lijn ontdekt, op haar voedingen na dan. Is Friso comfort net zo goed als bv Groeie Start H.A. 1 (van nestle)? Weet je wat ik nou zo maf vind. Ik heb dit afgelopen vrijdag nog overlegd bij de wijkverpleegkundige. Ik heb daar aangegeven hoe rommelig veerle is met haar voeding en dat ze nog steeds neigt naar kleine beetje (logisch ook). Zegt ze dat ik dat wel zat ga worden en toch moet proberen haar meer voeding te laten drinken. Vervolgens vraagt ze welke voeding ik geef, ik zeg nog dat ik ook nog hypoallergeen in huis heb, zegt ze dat die nóg lichter verteerbaar is en dat ze dan nog sneller komt voor de fles. Ik moest de normale Friso blijven geven, die was prima. Maar eigenlijk zou lichter verteerbaar dus sowieso beter zijn, dan is ze er sneller vanaf en het valt niet zo zwaar... Dat er misschien nog wat in de voeding gedaan kan worden, moet zij toch ook wel weten..
Toch vind ik het zoooo raar om te lezen dat iedereen gewoon medicijnen krijgt. Ons zoontje was drie weken toen wij dachten een reflux. Constant huilen, niet willen slapen, alleen stil als hij in de draagdoek lag. Heel vervelend, maar hij spuugde niet, verborgen dus. Wij dus met hem naar de huisarts, die vervolgens weigerde om ons medicijnen te geven want er was aangetoond dat die niet hielpen. Toen ik vervolgens in huilen uitbarste omdat ik zoooooooooooo moe was was het echt zo van: ja eh sorry hoor maar je moet hier doorheen hij groeit er wel overheen. Wel kregen we een doorverwijzing naar de kinderarts. Die zei eerst: en zijn jullie medische experts, zelf dokter ofzo dat jullie zo zeggen dat hij reflux heeft? Eeeeh nee gelezen op internet. Aaaah oke. En ook zij wilde geen medicijnen voorschrijven en weer: groeit er wel overheen. Gelukkig hielp de jhbp wel iets maar blijf het zo vaag vinden dat sommige zomaar medicijnen krijgen. Niks ten nadele van jullie hoor, maar vind mijn huisarts en kinderarts ineens zoooooooo stom!!
pfff, jeetje zeg! wat raar dat ze de klachten niet serieus namen, zou er zelf woest om worden als ze er niks aan deden.. ga vandaag naar de kinderpsych, kijken of ik met haar ook kan overleggen of ik niet naar een andere voeding moet, probleem is alleen dat die kleine in paniek raakt als zn drinken te dun is.. geen idee hoe ik dit moet anpakken.. plasluiers beginnen hier steeds minder te worden dus ben niet zo happy met hoe t nu gaat, ben ook heel benieuwd hoeveel ie nu weegt...
het heeft zeker wel 2 weken geduurd voordat we echt zo iets hadden van ja zantac werkt hier goed. en wanneer het na die tijd wel beter is maar dat er toch nog wel iets van onrust of pijn te zien is kun je in overleg met de arts kijken of de dosis een beetje omhoog kan. liam kreeg daarom aan het begin iets meer dan dat er voor zijn gewichtsgrens mocht maar hij had het echt nodig en die grens is puur en alleen voor de alcohol die er in zit. vond het wel lastig maar hij had er zoveel baat bij dat we het toen maar gewoon gedaan hebben. zins dien is de dosis ook niet aangepast maar is hij wel gegroeid en de medicijnen hoefden niet aangepast te worden dus in verhouding krijgt hij steeds minder van die medicatie. het alcohol klinkt idd heel erg maar kan je zeggen merk geen achterstanden bij liam. hij is nu iets meer las 8 maanden en hij loopt voor op zijn ontwikkeling voor zijn leeftijd. zegt al een tijdje papa, mama en beppe (oma in fries). en begint steeds meer te brabbelen/praten. HA is lichter verteerbaar maar ook een stuk dunner. toen wij dat aan liam gaven spuugde hij hele flessen eruit. we zijn toen over gegaan naar friso comfort. voor ons was HA niet zo noodzakelijk om te geven maar werd door de eczeem van mijn vriend aangeraden. denk dat als je door de HA nutriton doet het dan net zo goed heel erg zwaar gaat vallen. die van nestle ken ik niet hebben we hier nooit gebruikt. ik vind overigens de reactie van de wijkverpleegkundige erg onkundig en dom overkomen. ze mag zich wel eens wat meer verdiepen in voeding. ze kan dan makkelijker aanraden wat past bij de situatie waarin je zit. hier kwamen ze gelijk met het advies nutrilon AR of friso comfort. nutrilon AR voel bij onze zoon erg zwaar met name voor zijn darmen en toen gingen we over op friso comfort op advies van de wijkverpleegkundige aangezien dit lichter verteerbaar zou zijn. en ons mannetje kon na een dag inderdaad weer poepen hihihih. maar dit alles verschilt echt zo erg per kind en ook bij ons was het een hele zoektocht naar de juiste voeding. wij hadden gelukkig hulp van de wijkverpleegkundige.
vind het juist in deze tijd dat we nu leven het raar dat ze zeggen ze groeien er wel overheen. voorheen wisten ze blijkbaar niet beter en viel de reflux baby gewoon onder een moeilijke huilbaby. maar in deze tijd waar zoveel onderzoeken en medicijnen mogelijk zijn schuiven ze het af op ze groeien er wel over heen. het zuur kan zo erg zuur zijn dat het de hele slokdarm aantast. de daarbij komende onrust en slaapgebrek lijkt me ook niet gezond. dus nee vind het niet kunnen dat de HA en KA zo reageren.
Goedemorgen dames, ik lees al een aantal dagen dit topic en krijg steeds meer herinneringen aan de rotperiode die wij hebben gehad. Onze dochter heeft in januari twee weken in het ziekenhuis gelegen. Ze krijste tijdens het drinken. Begon eerst bij de laatste avondfles, daarna kwam er steeds een fles bij. Érg sneu en wij zaten er als ouders ook behoorlijk doorheen. KA reageerde ook met: 'ze groeit er wel overheen, alle kindjes spugen en hebben reflux'... Tot op een ochtend ik er zoooo klaar mee was en we onze spullen hebben gepakt en naar de Eerste Hulp zijn gegaan. Ik heb geeisd dat ze ons zouden helpen! Conclusie: verborgen reflux. Haar slokdarm was al zo geïrriteerd dat ze erg veel pijn had. JBPM kon ze niet tegen (spuitluiers) dus moesten we de voeding op een andere manier zien in te dikken. In het ziekenhuis konden ze ons wat dat betreft niet meer verder helpen. Ze is met Motilium en Nexium mee naar huis gegaan. Na een lange zoektocht zijn we uitgekomen op Enfamil AR voeding. Als een blad aan een boom sloeg onze dochter om. We kregen een totaaaaal ander meisje terug. Zo vrolijk, lekker ontwikkelen, goed drinken. Jeetje. Als we dat eerder hadden geweten. Enfamil dikt in het maagje 12x in wanneer het in aanraking komt met maagzuur. Ook is onze ervaring dat het al wat dikker in de fles is. Allemaal voordelen dus: je hoeft niet meer in te dikken, geen medicatie meer... Wie weet heeft iemand er iets aan? Wij zijn in elk geval razend enthousiast! Sterkte allemaal!! En mocht er iemand vragen hebben, dan hoor ik ze graag! Groetjes
Suenne het moet dan zowiezo groeiestart AR zijn niet ha Deze is alleen bij de apotheker te krijgen. Je kunt de nan ar evt via internet bestellen word vanuit belgië naar je gestuurd. Cherry onze ha vond het toen ook nodig, nou 8 weken zantac/ motilium verder en zijn hele slokdarm was aangetast. Toen met losec en nestle nan ar is het gelukkig goed nu
Nan Ar1 1age Pdr 750g - 082.Nan, Nan Ar1 1age Pdr 750g, Nestle – Pharmasimple Hier is hij wat goedkoper