Sterkte suennne Motilium is een goede dosering hoor, hoop voor jullie dat het werkt. Morgen belafspraak met ka, ben er toch een soort van zenuwachtig voor... Slaap lekker Liefs
@Suenne Sterkte!! @meijke....Ik heb net heel het topic doorgelezen en herken echt heel veel in je verhaal. Het rochelen,piepen kreunen en steunen is heel herkenbaar. Dat gaat in de slaap ook gewoon door. Nog een meer algemene vraag... Ik merk s nachts vaak dat er weer wat omhoog komt doordat ze dan heel vol in de neus klinkt. Ik dacht eerst dat ze verkouden was en daardoor vol zat maar achteraf blijkt dat gewoon voeding te zijn wat in de neus loopt. Hebben jullie kindjes dit ook? over de JBPM nog even....Mijn ervaring is dat je het echt wel 2 weken moet proberen om er iets van te zeggen. Mijn kleintje kreeg er in het begin echt vreselijk diarree van.(lees na iedere voeding een spuitluier) Maar nu heeft ze overdag 1 dunne luier en in de nacht ligt ze vaak te persen en komt er een soort kleiachtige massa uit. Vannacht dus toch maar weer een half schepje meer pitmeel door de voeding gedaan en eigenlijk gaat het vandaag best wel goed. Het lijkt wel alsof je steeds meer pitmeel moet toevoegen naarmate de reflux verslechterd. bekend?? Doordat het vandaag vrij goed ging twijfel ik weer of medicatie wel nodig is. Maar het kan evengoed morgen en overmorgen goed gaan en daarna weer slechter worden. Denk gewoon vrijdag bij de KA medicatie vragen zodat we het in ieder geval in huis hebben. Mocht het zo goed blijven gaan dan geven we het niet. Mocht het toch weer verslechteren dan hebben we het in huis en kunnen we direct beginnen.Is dit een rare gedachte? Sorry voor de vele vragen....Het zit me nogal hoog allemaal
Hier lijkt ze ook verkouden maar dat is ook voeding wat omhoog komt.. Kleine krijgt nu 4*180 maar lijkt niet genoeg te hebben? Vorige week deed ze er in de nacht langer op... Nu is het steeds half vier half vijf..
Hier weer te vroeg gejuicht. Zit hier al weer heel de nacht met haar rechtop. Jeetje wat word je daar moe van zeg! Ik kan bijna niet wakker blijven. Moet er nog niet aan denken dat mijn oudste zoon zo ook weer wakker wordt. Hoe doen andere moeders met 2 kindjes dat? Ik weet gewoon niet hoe ik de dag door moet komen zo.
@Beagle, hier weet ik het ook niet hoor. Mijn dochter slaapt ook niet meer overdag dus het is echt drama! @Siepie, dan toch maar weer over op 5 voedingen zou ik zeggen. Vooral met deze leeftijd is het heeeeel belangrijk de 5e voeding te krijgen als ze er om vragen.
Beagle: hier zijn de dagen ook lang hoor met 2 kindjes! Ik probeer tussen de middag een uurtje te slapen, en ga rond half 10 naar bed, dan doet mijn man de nachtfles. Ik denk wel, als ik je verhaal zo lees, dat je voor jezelf 1 lijn moet trekken. Of je gaat beginnen met medicatie (als je die krijgt) of niet. Of je geeft JPBM door de voeding of niet. Voor je kindje is het niet goed het dan wel, dan weer niet te doen. Zo krijg je ook geen grip meer op de situatie. Vica: heb je al nagedacht over inbakenen? Het kan echt heel veel helpen!
@Melisa, ja ik vind het moeilijk. Ik wil niet zo'n ding aanschaffen als ik niet weet of het wel werkt omdat hij een buikslaper is en dat dan niet meer mag. Hier bij het CB kan je er ook niet 1 lenen. En de meeste gaan tot 7kg of vanaf 7 kg. 2 weken geleden was hij 6kg dus niet handig...
@Smartie. Bedankt meis . En weet jij of je losec ook met voeding mag geven ? @vica je kan ook kijken of er een via mp kan krijgen hier is het ook zo Fijn met inbakere ik heb een pucka piep maar Sky is bijna toe aan de mini. Sky zit nu met kleding in mt 62 mischien heb je wat aan deze indikatie Ik moet vanmidag de ha bellen voor meer pilletjes anders komen we de vakantie niet door. Zal hem dan ook eens om tip te vragen hoe het te geven en of het door dE voeding mag
En qua slapen wij hebben de nachten wel redelijk maar als ze wat slechter Zijn laat ik haar op me borst slapen en slaap dan half En dan overdag las ik een filmpjes kijk moment in voor me oudste en ga dan even op de bank met haar en dommel of slaap dan een beetje. En hier dacht ik dus ook dat Sky verkouden werd maar het klinkt ook gewoon heel vol. Dus mischien wel voeding inderdaad even in de gaten houden. Want dan komt het dus nog steeds omhoog
Als ik hem zou inbakeren dan zou ik hem natuurlijk op zijn rug leggen. Maar omdat hij dat zonder inbakeren zowiezo niet fijn vind zit ik erg te twijfelen of ik het wel zou proberen met inbakeren.
Nee, dat wordt een dubbel gevecht ben ik bang. Waarom wil je hem inbakeren? Hij kan toch niet maaien en overstrekken als hij op zijn buikje ligt? Je kan ev. wel een zijligkussen kopen?
Zijligkussen werkt niet. Ja hij kan zeker overstrekken op zijn buik. Dan gaan de billen de lucht in, hoofd naar achteren.. Hij kronkelt ook echt heeeel veel. Hij is mega onrustig. Op zijn rug duurt het heeeel lang voor hij slaapt en na max een uur wordt hij overstuur wakker en wil niet meer slapen. Dan moet hij weer op zijn buik gedraaid worden.
Ach so. Dan zou je het wel kunnen proberen hoor, dat inbakeren, er zijn ook systemen voor baby's van Vince zijn postuur. Maar ga niet voor de Puckababy, dat is geen bakerzak, maar een slaapzak die niet heel strak om het lijfje zit en waarbij de armpjes ook niet strak langs het lijfje liggen. Die is niet geschikt voor echt onrustige slapers, maaiers en strekkers. Kijk eens naar de snug 'n tug of de pacco.
Binna, wij mochten de Losec niet door de voeding doen. Maar we deden het er vlak voor...dus ik vraag me af wat het verschil is... Ik hoop dat het toedienen beter gaat lukken! Beagle, vervelend dat je zo'n zware nacht hebt gehad. Tja, het valt niet mee om te beslissen wat je wilt...maar ik ben het eens met Melisa, dat een duidelijke keuze het beste is. Wij hebben ook de keuze gemaakt voor meds. Vond dat niet makkelijk, ze krijgt nu 3 soorten (Lactulose, Motilium en Zantac) maar het ging ook echt niet meer. We zijn gisteravond gestart en ze is nu al iets rustiger! Ik ben voorzichtig positief. Waar ze wel nog erg veel last van heeft is haar ontlasting. Gisteren weer de hele dag niet en dan is ze aan het persen en er komt maar niets. Gisteravond laat ook, ze viel pas om 00.45 in slaap. Toen wel tot 5.30 en na de voeding nog weer tot 08.00. Dus dit is voor het eerst in tijden dat ik zonder haar heb geslapen, lekker bijgekomen dus, want met haar op de borst is toch onrustig en licht slapen... Zo even lekker met haar naar buiten want ze is klaar wakker na nu gelukkig toch een flinke luier (vol met taaie ontlasting...zielig), maar even een stukje wandelen als afleiding.
@ voeding in de neus: Ha, hier ook een reutelaar, al vanaf zijn geboorte. Het lijkt altijd alsof er slijm hoog in zijn keel of neus zit; hij reutelt namelijk altijd en tijdens het drinken nog veel meer. Zijn zusje zij laatst dat hij wel een varkentje leek, haha. Maar hoe weten jullie dan dat dit voeding is en niet gewoon idd slijm? @snelle drinkers: de breastflow bottle is de fles die verreweg het langzaamst drinkt. Mijn zoontje dronk toen hij 2 weken was 120/4 in 8 minuten leeg, dus wij hebben HEEL VEEL flessen uitgeprobeerd en nog meer spenen. En dit was de beste.
Suenne hoe gaat het? Vica, waar woon je? Misschien ka nje hem van me lenen. Ik heb heb een puck. En je kan toch bakeren proberen? Gewoon met doeken? OP cb hebben ze daarover wel een instructieboekje. Als het dan bevalt, kan je alsnog iets aanschaffen waarmee het makkelijker gaat. @ binnabinna, ik doe het op dezelfde manier. Mag met voeding. Daarom 30 cc en dan 1 schep kv erbij. Is wat lekkerder. Baby drinkt het hier gewoon weg. @ all, hier echt 2 verschirkkelijke dagen gehad met baby. Ze heeft veel gehuild en enorm ;ast van R. Vanmorgen heeft ze ook weer alles onder gespuugd. Had haar net in de wandelwagen liggen om naar de go te gaan en hop alles onder. Dus maar weer schine kleertjes en in de buikdrager mee. Nu was ze wel weer even vrolijk, maar de laatste 2 dagen waren niet zo luek. Ook met pcm heeft ze veel pijn gehad....
Ik heb idd besloten om door te gaan met verdikken omdat het toch wel iets lijkt te helpen.De ontlasting kijken we dan nog maar even aan. Daarnaast toch ook maar kiezen voor medicatie. Ik lees goede berichten over de combi van een middel voor maaglediging en iets van een zuurremmer. Alleen een zuurremmer lijkt me niet handig aangezien het dan nog steeds omhoog kan komen en dat is juist zo eng. Soms stikt ze er bijna in.Echt doodeng,ik durf soms haast niet te gaan slapen omdat het 2,3 uur na de voeding zo ineens uit het niets kan komen.