Het grote Reflux topic

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door smartie1980, 11 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kwekijzer

Kwekijzer Niet meer actief

Zie je, jij hebt het ook met jullie kindje. Veerle krijgt nu sinds 2 weken haar Enfamil AR1 (is misschien de moeite voor jou om uit te gaan proberen, verdikt op aardappelzetmeel in de maag, ipv in de fles, andere stof dan jbpm) een klein beetje bij verdikt met jbpm. Ik dacht dus ook al dat ze pukkels kreeg daarvan, maar in het ziekenhuis zeggen ze dat zelfs kinderen met de grootste allergieën nog bij verdikt krijgen met jbpm en daar niet op reageren. Nou vraag ik me dus af hoe erg die uitslag is en of dat betekend dat ze daar dus meer last door hebben of dat het alleen een beetje uitslag is. Ik kan je daar dus verder niets in raden, want het is voor mij zelf een vraagteken.

Betreft dus het verdikken. Enfamil verdikt dus in de maag, ik persoonlijk vind het echt hele fijne voeding en zie ook dat mijn dochter het echt lekker vind. Staat goed aangeschreven, ik bestel het via sorgente. Wat ik er wel bij moet zeggen is dat Enfamil bij Veerle voor dikkere poep zorgt, ze heeft daar dus lactulose voor, maar dat halve schepje jbpm zorgt er ook voor dat het net wat zachter blijft allemaal. Voor sommige reflux kindjes is de Enfamil voldoende en hoeven ze zelfs geen meds meer. Voor Veerle gaat dat helaas niet op, ik denk in haar geval dat ze een behoorlijke reflux heeft achteraf gezien.

Veerle is van de zantac over gegaan op losec omdat ze de zantac smerig vond en ze moet nu de dubbele hoeveelheid. Geen idee hoe het komt dat je huisarts dat niet wil, misschien moet hij even opnieuw overleggen met de ka? Wel fijn dat hij die moeite neemt! Ik zou zeker niet gaan aanmodderen, achteraf bezien denk ik, had ik ook nooit moeten doen. Krijg je spijt van, zeker als je erachter komt dat het zoveel makkelijker kan. Beter voor het kind, beter voor de mama.

Succes!

2. Stefanie78

Stefanie78 Fanatiek lid

7 jul 2010
    3.744
    1
    36
    Friesland
    @ Suenne: Nou echt wel dat de pukkeltjes en rode vlekken van de Nutriton komen, heb het twee keer geprbeerd met een week ertussen en beide keren zat ze al een paar uur na de eerste fles onder de rode vlekken en nog wat later onder de pukkeltjes. Ze trekken ook snel weer weg gelukkig. Ik weet niet of ze er erg last van had, voor mijn gevoel sliep ze onrustiger maar op een gegevn momnet ben je ook bang dat je spoken ziet...:)
    Ga idd die voeding die je noemt dan maar een sproberen ipv eerst Friso met JPBM. ook wel belangrijk dat ze het lekker vinden.

Heb net de HAP gebeld, ze willen niet zomaar naar Nexium of Lasac want dat schijnt zwaarder te zijn voor het maagje, advies doorzetten en een afspraak met de KA maken... nou dat zullen we maandag dan maar doen en tot die tijd maar effe kijken hoe ik het binnenkrijg

3. trishka

trishka Fanatiek lid

6 mrt 2009
    4.621
    0
    36
    je kan de enfamil ook via de apotheek bestellen, ik probeer nu van de week via de dietiste een machtiging te krijgen, dan wordt t als t goed is vergoed, hier heeft aaron ook een jbpm allergie.

4. Stefanie78

Stefanie78 Fanatiek lid

7 jul 2010
    3.744
    1
    36
    Friesland
    Trishka; dat zou wel handig zijn, een dieetiste van het ziekenhuis?? Net de nutrilon lijn gebeld en die houden maar voel dat je niet allergisch kan zijn voor JBPM omdat het geen eiwit is, nou je kan toch ook allergisch zijn voor een wasverzachter, daar zit toch ook geen eiwit in :(

hebben jullie nog tips verder; overdag slaap ze in haar wiegje beneden op haar buik op een aerosleep en die wieg staan 10 cm hoger (daar slaapt ze echt redelijk goed op, ze zakt alleen helemaal naar de onderkant en is dan zo'n klein propje ;)).
    's nachts gaat het vooral minder, ik durf haar nog niet op haar buik te leggen. Dus ik heb een inbakerdoek bestelt (snug en Tug) en hoop dat het dan beter gaat, misschien moet de bak dan nog wat hoger staan. Verder nog tips en trucs???

5. Jasminum

Jasminum Fanatiek lid

16 feb 2011
    1.088
    0
    0
    @ Trishka,

wij kregen de Enfamil voeding niet vergoed... Zou je ons op de hoogte willen houden of jullie het wel vergoed krijgen? We hebben de bonnen van de apotheek namelijk wel bewaard;)

@ Suenne:

wat vervelend dat ze Veerle naast een huilbaby hebben gelegd. Dat vind ik echt een domme zet van het zkh. Ik denk dat Veerle nu juist rust en ritme nodig heeft en dat krijgt ze zeker niet in deze situatie. Wel fijn dat ze de flessen zo goed heeft gedronken gisteren. Is er al wat meer duidelijkheid? Observeren ze nu beter? Is er al een gesprek geweest met de ka? Naar he om je kindje zo achter te moeten laten... Maar geloof me, dit is het beste voor haar. Nu is het zaak dat jij nog tot rust komt, maar dat is erg moeilijk, ik weet het. Sterkte!

6. Jasminum

Jasminum Fanatiek lid

16 feb 2011
    1.088
    0
    0
  7. beagle78

beagle78 Bekend lid

7 feb 2008
    720
    1
    0
    @ Stefanie....Ik zou toch die JBPM even wat langer doorgeven. Sidney had er de eerste week ook wat uitslag en vlekken door vooral in gezicht,nek en hals maar nu ik het wat langer gebruik heeft ze het niet meer.

zantac is vaak het eerste middel wat ze geven...kun je het niet mengen met een beetje melk en dan gewoon in de speen gieten vlak voor de voeding aan? Dan heeft ze honger en dan drinkt ze die 2 slokken vast wel op. Daarna kun je dan direct de melk er achteraan geven.

Zou niet te snel opgeven wat dat betreft....het kost wel wat tijd,ook voor je kindje om te wennen en andere medicatie is vaak zwaarder is mij verteld en dat willen ze niet geven als het niet echt nodig is.

Succes ermee!

8. Vica86

Vica86 Niet meer actief

:$:$:$:$:$

Vince krijgt van JBPM uitslag, enorme krampen, gaat mega spugen en zijn ogen zwellen compleet op! En of je daarop kan reageren. Echt een domme opmerking van de artsen.

Hier bij het CB zeiden ze het ook, maar mijn KA zei wel gelijk dat meer kindjes op JBPM reageren.

9. beagle78

beagle78 Bekend lid

7 feb 2008
    720
    1
    0
    Iemand van jullie enig idee hoe snel die lactulose werkt? Ze ligt alweer vanaf vanmorgen 5 uur te persen en te kreunen. Ik heb om 9 uur de lactulose gegeven.Gaat dat dan vandaag nog werken?

heb het trouwens door de fles gedaan. Achteraf vraag ik me af of dat wel mag? Hoe doen jullie dat?

Verder weer een onrustige nacht maar dat kwam volgens mij meer door de buikkrampjes dan door de oprsipingen.

Hopen dat de dame en heer straks tegelijk even gaan slapen.Dan kunnen wij ook even een uurtje bijtanken.

Fijne middag allemaal!

10. Meijke

Meijke Niet meer actief

Beagle, ik geef de Lactulose los, 1x5 ml in de ochtend. Maar al 2 nachten achter elkaar hier ook persen. Misschien ga ik 's avonds ook nog wat geven. Ik heb het 1x door de fles gedaan, maar toen de hele dag geen luier en ze wilde wel, bleef persen. Weet niet of het daardoor kwam, maar sindsdien geef ik het los.

De Motilium vindt ze lekker :), de Zantac heel smerig. Gelukkig hoeft dat maar 2x..

11. trishka

trishka Fanatiek lid

6 mrt 2009
    4.621
    0
    36
    t komt niet vaak voor hoor, allergie voor jbpm, maar t kan toch echt hoor! Hier ook uitslag, diaree krampen etc. zodra we stopten met de jbpm was dat allemaal bijna weg, behalve dan de vereschijnselen van de reflux.

ivm vergoeding: t is een beetje vaagjes, dietiste van t ziekenhuis had idd gezegd dat er geen vergoeding voor was, maar de apotheek dacht dat ik een machtiging had en had t toen gratis meegegeven. later belden ze me op dat ik dus geen machtiging had en meost t dus alsnog betalen. zij geven aan dat ze niet zouden weten waarom dit niet vergoed zou worden dus vandaar dat ik t nog ff aankaart.. fysio dacht ook al dat t gewoon vergoed kan worden. Laat t nog ff weten hier hoe t van de wek is gegaan, heb dinsdag een afspraak.

12. Kwekijzer

ja, zijn wel een beetje mutsen, maar goed, ze doen hun best natuurlijk met de ruimte en middelen die ze hebben.

Veerle is weer thuis! Ze heeft goed laten zien hoe pittig ze is, dat hebben we wel duidelijk mee gekregen, dat we een hele pittige tante hebben. Vind het een compliment. Verder door gaan met de meds en als we volgende week nog onrust ervaren gaan we kmvrije voeding proberen, alleen dan betere dan de pepti. Dat is voor dan. Eén ding tegelijk, anders weet je niet hoe het zit.

En wat schept mijn verbazing! Ik heb er nu pas op gelet, hun maken de voeding in wegwerpflessen klaar en gieten dan om in Veerle haar eigen fles. Die gaf 135cc aan ipv 150cc, mijn broek zakte ervan af. Het schijnt dus veel meer voor te komen. Dus ik 'grapte' heb ik dat kind gewoon zitten overvoeden ofzo...blijkbaar drinkt ze al lang 150cc, ze drinkt zelfs 6x 150!:$:( Ik heb nu dus een fles van hun mee om mee af te meten en ga voedingen per 24 uur maken, niet meer per fles.

Ze ligt nu lekker te maffen. Ik ben er ook achter gekomen dat Veerle echt meer uitdaging nodig heeft dan ik haar hier aan heb geboden. Dus er hangt nu een mobiel boven haar bed en ze valt nu veel relaxter in slaap. Ze heeft prikkels nodig, eigenlijk wist ik dat wel, maar ik dacht dus dat ik daarom haar er aan moest wennen om minder prikkels te krijgen en dat ze dan rustiger zou worden. Dat gaat voor haar dus niet echt op.

13. Jasminum

Jasminum Fanatiek lid

16 feb 2011
    1.088
    0
    0
    @ Suenne;

wat fijn dat ze weer thuis is zeg!!! Voelt het goed en voel je je al wat zekerder met de voedingen?? Grappig om te lezen dat ze Veerle ook een pittig meisje vinden. Onze dochter werd ook bestempeld als temperamentvol en een meisje dat prikkels opzocht. Dat klopt nog steeds...
    Nou, geniet van je meisje!

14. Kwekijzer

Ja, ik voel me nu wel wat beter, vooral ook omdat ik nu weet dat ik het helemaal niet zo gek gezien heb allemaal. Dat is gewoon fijn. En ik vind het superfijn om te zien hoe ontzettend rustig ze nu haar flesjes drinkt. Dat is echt heerlijk. Ze schud niet meer met haar hoofd.

Het schijnt een beetje kenmerkend te zijn voor de kindjes die vaak op zo'n afdeling terecht komen. Dat schijnen dus vaak kinderen te zijn die meer willen dan dat ze kunnen. Ze vonden Veerle wel een heel leuk meisje, omdat ze zo heerlijk kan lachen:):):D Ik smeld ook helemaal van haar hoor en vind het heel leuk dat ze daar wat dat betreft ook de show kon stelen.

15. Bloemmm

Bloemmm VIP lid

31 mrt 2010
    18.894
    1
    38
    Wormer
    Suenne; Fijn dat Veerle weer thuis is! :D

Hier gaat alles super (Even afkloppen)
    Soms is ze nog wel heel hangerig en ik hoor haar voeding nog wel omhoog komen maar ze heeft dan geen pijn, ze slikt het dan weer terug en klaar. Dus de meds helpen echt! Gelukkig!
    De hik heeft ze ook nog best vaak, maar ook dat vind ze niet heel vervelend meer.. Ik geef haar dan een slokje voeding en weg is de hik.
    Ben echt blij dat ik mijn vrolijke meisje weer terug heb en gun het jullie allemaal.. Reflux is echt vermoeiend en slopend. Leef met jullie mee meiden!

16. smartie1980

smartie1980 Niet meer actief

Losec werkt vrij snel. Het maakt het maagzuur minder zuur, maar stopt niet het omhoog komen.
    Maar bij L heeft het wel een week geduurd voor het effect had. Haar slokdarm was zo beschadigd. Toen het zuur minder zuur werd, kon het gaan herstellen. En dat heeft dus een week geduurd. Toen ging ze meer drinken.

17. smartie1980

Arme LotteBo-baby.
    Hoe gaat het nu?:(

18. smartie1980

Hier deed L het niet goed op de nutriton, maar wel op de Friso Comfort. En Losec is zwaarder dan Zantac. Misschien omdat je kindje pas 5 weken is?

19. Stefanie78

Stefanie78 Fanatiek lid

7 jul 2010
    3.744
    1
    36
    Friesland
    Hoi meiden,

Nou volgens mij begint ze wat te wennen aan de Zantac, ik geef het nu een beetje samen met de infacol (om en om) dat is zo mierenzoet dat ze nog wel moielijk kijkt maar het wel neemt. Op de adviezen hier toch net Friso comfort gehaald, ze krijgt nu drie schepjes nutrilon en 1 comfort en in de komende dagen gaan we wisselen. Ik hou de pukkeltjes goed in de gaten en als ze hier ook zo op reageert dan gaan we voor Enfamil AR1 maar we geven JBPM nog een kans ;)
    Ze heeft vandaag veel geslapen, merk dat nu ik haar veel op haar bui heb overdag en haar bedje nog hoger heb gezet ze beter slaapt (en ze kan zo ook niet zo met haar armpjes maaien). maar nog steeds heel bleek en wat duf. Hoop dat de meds snel zorgen dat zich wat fijner in haar vel voelt.

Wil ook gaan inbakeren maar hoe pak in dat aan. Van de puckababy werd ze woest en had ze haar armpjes zo uitgewurd, dat kan met deze niet. kan ik het het beste eerst overdag doen en hem aantrekken als ze heel alert is of juist als ze al bijna slaapt??

ik ga ook snel op jullie reageren hoor, moet effe in ieders verhaal komen en merk dat ik zo veel met vragen zit dat die op paier zetten al een heel verhaal is, sorry voor de ego :)

20. smartie1980

Hoe is het nu?

Deel Deze Pagina