Het grote Reflux topic

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door smartie1980, 11 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Stefanie78

Stefanie78 Fanatiek lid

7 jul 2010
    3.744
    1
    36
    Friesland
    dames kunnen ze van Motillium erge krampen krijgen? na ele spuitje binnen een uur na de voeding een krijsend kind, maar niet bij de voedingen zonder Motillium.. en dan, went ze eraan en is het effe doorzetten en hoelang duurt dat dan of moet ik dan stoppen? wil ook niet meteen opgeven maar als dit aanhoud.....

2. trishka

trishka Fanatiek lid

6 mrt 2009
    4.621
    0
    36
    lief dat je t vraagt, ja gaat met aaron nu wel weer.. komt misschien omdat ie zo weinig geslapen had op de dag dat ie nu doodmo is en goed slaapt.. ben nu maar over gegaan op 2 keer per dag meds, ben benieuwd hoe ie morgenochtend na zn eerste voeding is..

3. smartie1980

smartie1980 Niet meer actief

Stefanie, had je de piep of de mini?

4. trishka

trishka Fanatiek lid

6 mrt 2009
    4.621
    0
    36
    hier gestopt met de motilium om die rede, aaron bleef maar krampen houden..

5. trishka

trishka Fanatiek lid

6 mrt 2009
    4.621
    0
    36
    bij ons werkte de puckababy ook niet, hebben nu de swaddle me en die werkt vele malen beter, veel strakker om t lichaam.

6. binnabinna

binnabinna VIP lid

19 dec 2007
    10.027
    1
    0
    kinderopvang
    krommenie
    Hey meiden

Nou het in de voeding geven van de losec is ook nog
    Een klus. Nt of ze ruikt dat het er in zit.vanmorgen moest ze de fles en gewoon niet drinken waar dus de losec is zat met 1e schepen
    Voeding en klein beetje nutriton. Uiteindelijk de gewonen fles gegeven en toen als laatste dit er bij gedaan en toen heeft ze bijna Alles op gedronken ga nu morgen ochtend haar even laten huilen als ze honger heeft. Zodat ze dan echt honger beeft en de fles pakt
    Hoop dat het werkt

@Stefanie hè meis jij hier wat balen zeg hoop dat je moppie snel goed reageerd

@Suene. Wat fijn dat je meisje weer thuis is. En wel raar dat ze een huilbaby naast Veerle baden gelegen

Als ik de verhalen zo lees en even terug denk vertelen er hier
    Al 4 meiden aan dat hun kleine alergies is voor JHBM
    Dat zijn er best veel als hun zeggen dat je er niet alergies voor kan zijn

Nou gaat slapen moppie wordt straks naast me gelegd slaapt bij mijn in bed want de wagen bak past niet naast het bed dus man slaapt bij andere dochter erg romanties zo oP vakantie ;)

7. beagle78

beagle78 Bekend lid

7 feb 2008
    720
    1
    0
    Juist daarom wil ik ook even melden dat bij ons de uitslag na een dikke week verdwenen was. Als ze verder geen last van de uitslag hebben loont het de moeite om even vol te houden.

8. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Jbpm komt van de peulen van de johannesbroodboom en is een machtig goedje. Je kan er brood van bakken. En het wordt gebruikt om nepcjocolade van te maken. Je ziet het bij biowinkels liggen onder de naam 'carob'. Ik vind het niet zo gek dat babydarmen daar zo heftig op reageren. Rijstebloem geef je pas voor het eerst tussen 4 en 6 maanden en dat is veel lichter verteerbaar. En dat noemen ze bijvoeding.

9. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Klopt. Omdat Vince heel erg allergisch reageert op JBPM moesten wij tapiocameel geven. Ook dit is veel zwaarder dan rijstebloem. Nou wist deze KA niet wat Biobim was (sterk anti allergeen) maar dan nog..

Nou reageert Vince ook op tapiocameel alleen wel minder. Krijgt uitslag en wordt heel onrustig. Vandaag 2e keer geprobeerd maar ook dat komt er hier niet meer in. Het arme mannetje heeft al genoeg te verduren :(

10. Jessmin

Jessmin Fanatiek lid

2 aug 2009
    1.758
    0
    0
    thuisblijfmama
    @Suenne: Hij valt eigenlijk meteen in slaap als je 'm op bed legt, dus wurmen op de voeding doet hij zeker niet. Alleen dus wakker worden na 45 minuten en dan een beetje jengelen (zeker niet krijsen hoor; daar zou ik niet aan moeten denken). En dat doet hij bij flessen van verschillende grootte, dus dat maakt niet uit, dat de fles groot is. Deed hij ook bij 150/5, 180/6 etc. Kan me niet heugen dat het ooit anders is geweest. Bij hem maakt het spuug-technisch ook niet uit hoe groot de fles is. Spuugt zowel bij 120/4 als bij 180/6. Ach.. hij lijdt iig geen pijn, meer ongemak misschien. Maar zelfs dat is op te lossen door afleiding in de wipstoel. Ben wel echt blij mee hoe het gaat :)

11. Meijke

Meijke Niet meer actief

Dat wurmen op de voeding is hier ook met meds nog aan de hand. Maar er zit ook veel lucht dwars, want ze boert bijna nooit...

Tips & Tricks?

Verder gaan we nu 2* per dag Lactulose geven, want nu al 3 nachten achter elkaar aan het persen... 1* is voldoende voor 1 volle luier, maar blijkbaar wil ze 2* per dag...?

Suenne, wat fijn dat Veerle weer thuis is!

Stefanie, hier zorgen de Motilium niet voor meer kramp. Gevoelige darmen heeft ze, dus ik ben blij dat het niet verergert.

M.b.t de Reflux heb ik wel het idee dat de meds iets doen. Ze huilt minder, maar slaapt nog niet veel... We hopen dat dat van die ontlasting komt en daarnaast moeten we echt iets verzinnen voor dat boeren...ze wordt er zelf verdrietig van dat het niet lukt.

12. Vica86

Vica86 Niet meer actief

@Meijke, heeft ze dat persen altijd gehad of alleen sinds de jbpm?
    Als het altijd zoo was zou ik eerder denken richting een KMA..

13. Meijke

Meijke Niet meer actief

Sinds 4 weken ongeveer. De eerste 3 weken niet, maar toen had ze ook nooit harde ontlasting. JPBM krijgt ze al 6 weken en ik denk dat die harde ontlasting dan al eerder had moeten beginnen.

En met Lactulose is het niet hard meer, ik denk dat haar darmen gewoon nog niet helemaal goed werken, ze is ook pas 7 weken. Behalve dan dat ze niet slaapt (zo maar 5 uur achter elkaar wakker, ook overdag) lijkt ze verder minder last te hebben. Met KMA zou ze nog net zo ontroostbaar moeten zijn als eerst lijkt me?

14. binnabinna

binnabinna VIP lid

19 dec 2007
    10.027
    1
    0
    kinderopvang
    krommenie
    Onze dochter perst ook altijd zo word root en maakt er echt geluid bij.
    Ik heb eigelijk nooit aan kma gedacht

Hoe zo maak jij dat verband. Want mischien is dat dan het probleem van Sky

Onze andere dochter heeft het heel licht denken ze. Ze wil geen melk producten hele maal niks van dat.

15. Kwekijzer

Kwekijzer Niet meer actief

ja, ik moet zeggen...dat ik nu zie aan Veerle dat die uitslag ook minder wordt en dat ze ook niet meer zoveel last heeft van haar buikje. Ze maakt nu gewoon fijne poepluiers. Als dat door de JBPM komt dan heeft het hier zeker 2 weken geduurd.

16. Kwekijzer

Iedereen ontzettend bedankt voor al het medeleven, bemoedigingen en meedenken. Het gaat tot nu toe wel goed hier. Ik heb het één en ander aangepast en bied Veerle nu tussendoor meer uitdaging.

Ik ga nu trouwens snel een fles voor haar maken. Ze ligt lekker nog te maffen, maar het is tijd!:)

17. Kwekijzer

Kan kma zijn, maar kan ook aan de fv liggen. Veerle heeft oudemensenkeutels sinds de Enfamil, alleen ze kan er niet zonder, dus compenseerd het JBPM dat hier ook weer. JBPM kan bij sommige babys weer juist voor verstopping zorgen. Met voeding is het ook weer per kind verschillend.

Volgens mij is het bij KMA ook zo dat het wisseld, dus dan weer dun en dan weer dik? Maar dat weet ik even niet zeker, dan moet ik het eerst op gaan zoeken.

18. Kwekijzer

Balen is dat he, als het boeren niet lukt. Is bij Veerle ook echt een ding hoor, maar ze kan ook blijven boeren. Komt weer door het wegslikken van de voeding. Soms helpt het om haar op haar buik op mijn arm te leggen, hoofd bij elleboog en kont bij pols (snapje?). Hoorde ook een keer de 'truc' om haar eerst rustig op je schouder te houden tegen je aan met haar buik en haar dan ineens de lucht in te tillen of plotseling opstaan. Ik was toen met het boeren in staat alles te proberen, dus dat hebben we hier ook uitgeprobeerd. Bij Veerle zorgde dat voor krijsbuien, ze schrok zich een aap. 2 keer geprobeerd, hier geen boer, maar wel een geschrokken kind. Hier hielp het dus niet, maar er zijn babys bij wie dat werkt.

19. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Vince heeft ook verstopping als hij niet aan hypo allergene (Neocate) voeding zit. Bij KMA hebben ze of verstopping, of altijd diarree.

20. Stefanie78

Stefanie78 Fanatiek lid

7 jul 2010
    3.744
    1
    36
    Friesland
    hey meiden,

@smartie, ik had de peip maar omdat haar armpjes daar niet vast in lagen wurmde ze die door de halsopneing naar buiten, ze ligt nu in de snug en tug en daar kunnen die armen niet zo ver weg. heb haar gewoon met een romper en broekje erin en geen dekens over..het is boven best warm.

@Trishka; bij jullie dus ook zoveel last van de motilium, hoelang hebben jullie het geprobeerd? Vannmorgen om 9:00 weer Motilium gegeven en weer heftige krampen vanag 10:00 tot 14:00, HAP gebeld om 13:00 en zij geven aan te stoppen want dat is niet de bedoeling. Prima, dan stoppen we, schijnt vooral om de zantac te gaan. Bakerdoek: Ik had de swaddle me ook gezien maar was bang dat ze die los kon trekken omdat ze als best strek is, daarom een snug 'n tug. Zoiets zeiden ze op de site van ik ben mama, daar staan youtube filmpjes over hoe je ze in moet bakeren per merk doek, wel handig en ik heb daarna via Mp voor een tientje gekocht. En hoe gaat het nu je vaker meds geeft?

@Suenne; jeetje jullie hebben er ook een heftige tijd op zitten in he ziekenhuis maar gelukkig weer thuis :) maar wat vaag van die flessen...wat voor flessen gebruik je??

Beagle; wat fijn dat jullie med zo snel aanslaan en over de JBPM, we zetten nu idd effe door. Ze heeft weer lichte pukkeltjes nu met de friso comfort (al krijgt ze nu nog maar 1 schepje dus zal me beniewen), als het over twee weken niet weg is gaan we van voeding wisselen naar enfamil. Volgens mij heeft ze er geen last van dus en zolang dat het geval is ga ik me er maar niet te druk om maken, al ziet het er niet uit een kind onder de vlekken en pukkels :) En werkt de lactulose al??

@ Binna; het is wat als je gescheiden moet slapen op vakantie wegens de zorgen om je kindje. Hoop dat de meds goed aanslaan en jullie kunnen genieten van het mooie weer al wordt het morgen geloof ik weer wat te mooi..het si wat in NL

@ hier: Gisteravond na babybjorn draagzak maar gepakt en we om 11:00 's avonds nog maar gaan wandelen met haar en de hond. Gelukkig is ze toen in slaap gevallen en toen ze wakker werd waren de ergste krampjes weg. Vandaag heeft ze nog geen zantac gehad, wilde het om 14:00 doen maar ze was ze overstuur. heb haar toen ze wat rustiger was ingebakerd en effe met haar gelegen en daarna is ze riustig in slaap gevallen. heb haar boven neerhgelegd omdat we visiete kregen met 2 kleine kinderen en ze slaapt nu nog :)

Maar heb effe wat terug gelezen maar sommige van jullie hebben echt heftige verhalen hoor. dan ben ik nog wel blij dat ik er voor mijn gevoel redelijk op tijd bij ben, al ga ik wel al van de week om een verwijzing naar de KA vragen, laat ze daar maar beslissen over behandeling. na alle verhalen hier lijkt me dat handig maar ook wel bijzonder dat ik zo makkelijk meds heb gekregen. HA heeft tel overlegd met de KA en toen was het geregeld :(

En nog effe een foto van ons wondertje in rust :D:D

Deel Deze Pagina