Het grote Reflux topic

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door smartie1980, 11 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kwekijzer

Kwekijzer Niet meer actief

Ik deed trouwens voor het poepen eerst zonnebloemolie bijin de fles (paar druppels) op advies van de dokter. Dat schijnt ook te helpen, las iets over lijnzaadolie, misschien werkt dat hetzelfde en is dat beter? Lactulose is wel weer een medicijn en één met heel veel suikers.

2. Kwekijzer

Ik heb Veerle gewoon met een S speen van de difrax water zonder verdikking gegeven.

Water hoeft niet verteerd te worden en is mild. Je moet alleen uitkijken dat ze er niet gelijk een hele plons van achter in hun keel krijgen. Ik heb zelf verder niet het gevoel dat ik dat moet gaan verdikken ofzo. Veerle heeft er ook niet op gespuugd.

3. Meijke

Meijke Niet meer actief

Het is hier gelukkig weer afgekoeld! Op haar slaapkamer is het nu 23 graden, das beter!

Vannacht was ze om 4.45 wakker. Ze krijgt dan wel de fles, maar ze werd wakker omdat ze zo'n aandrang had, niet zozeer vanwege trek. Zielig is dat, persen persen...maar niks natuurlijk! Vind dat wel vreemd, want ze heeft nu op die 1x 3ml Lactulose elke middag een flinke luier vol... Zou ze dan vaker willen? We hebben haar 1x ook 's avonds Lactulose gegeven, omdat we dachten dat ze dan nog een keertje zou kunnen, maar toen niets :(. Dus dat geven we nu maar niet meer, het zorgt ook voor krampjes natuurlijk... Lijnzaadolie, ken ik niet, maar het is ongetwijfeld natuurlijker dan die stroop... Zal het eens aan de KA vragen.

Vica, sterkte vandaag!

4. Meijke

Meijke Niet meer actief

Morgen Suenne :)! Goede nacht gehad?

5. Jessmin

Jessmin Fanatiek lid

2 aug 2009
    1.758
    0
    0
    thuisblijfmama
    @Suenne: waarom dan niet het water gewoon extra in de fles erbij doen? Lijkt mij toch hetzelfde als water ná de fles? Dat mengt zich vast in de buik namelijk ook weer met de melk toch? Of doe jij het echt een paar uur na de fles? Had zelf bedacht dat dat niet handig was want dan zou hij het vlak voor het slapen krijgen en juist dat slapen is het enige wat nog wel eens niet fijn loopt hier..

6. Stefanie78

Stefanie78 Fanatiek lid

7 jul 2010
    3.744
    1
    36
    Friesland
    Goedemorgen,

Wij geven het water ook gewoon apart, juist tussen de voedingen in maar ze drinkt maar erg weinig misschien 15 cc per keer. Maar het komt niet op.

Gisteravond was drama, ze kon in die hiotte haar draai niet vinden. Hier vannacht wel ingebakerd, eerst was ze het er weer eens effe niet mee eens maar ingebakerd en al bij mij op de borst in slaap gevallen en ze heeft heerlijk geslapen.

meijke; ben wel benieuwd wat de KA zegt over de zlijnzaadolie, we hebben alvast een flesje gehaald voor het geval het nodig mocht zijn (je wil er niet verlegen om zitten)

7. Kwekijzer

Zag je mij lezen ofzo? hahaha Het was een beetje onrustig door het weer en de hitte. Nu is alles weer in rust. Zo Veerle uit bed, fles erin en dan naar mijn ouders. Vanavond haal ik een fietskar op die ik via marktplaats op de kop heb getikt. Ik ben nog opzoek naar een babyschelp. Kan ik lekker rond fietsen met Veerle.

Iedereen, geniet van de verkoeling....zaaaaaaaaaalig:D

8. Kwekijzer

Nee, dat is mijn gevoel niet. Als ik de melk verdun, dan geef ik haar alsnog die eiwitten waar haar buikje voor aan het werk moet. Dat moet afgebroken worden en dus moet er ook zuur aangemaakt worden en als ze dat opspuugt en ze verslikt zich erin doordat het dun is, dan is dat kwalijker dan water. Maar het kan zijn dat het mijn logica is hoor, dat hoeft niet persé zo te zijn. Het ging hier in ieder geval gewoon alleen water tussen de flessen door wel goed.

Ik heb haar tussen de flessen door water gegeven gisteren, ruim een uur voor de volgende fles. Het heeft ook geen invloed gehad op de cc's die ze later dronk.

9. binnabinna

binnabinna VIP lid

19 dec 2007
    10.027
    1
    0
    kinderopvang
    krommenie
    Hè meiden

@vica. Sterkte meis hoe is het nu??

Hier was het gisteren niet uit te houden het was zo warm in de caravan ik denk wel een graat of 30 Sky lag in haar romper en nog was de plek waar ze lag helemaal nat. Ze sliep onrustig en ik lag bij haar en voelde me zelf ook gewoon steeds weg dommelen van de warmte

Ik geef het water gewoon er los bij met een 's speen van difrax

De medc gaan hier nu goed geef ze in de eerst ochtend fles in een apart flesje dat als eerst en dat gaat nu steeds op. De gewone fles was over dag steeds klooien eerst geprobeerd met een L speen maar die is de groot de M pakt ze niet dus nu een 3 standen gekocht en de eerst fles ging nu erg goed. Dus nog even af wachten hoe het gaat

Morgen gaan we naar huis dan zit de vakantie er weer op.

10. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Nou ik ben weer thuis :(. Protocol huilbaby is gestart. 5 dagen moet hij blijven en ik mag er maar 2 keer per dag heen.
    Komt ook nog bij dat vrijdag mijn dochter jarig is en wij dit dus zaterdag moeten vieren zonder hem erbij.. Op dit moment voel ik me niet erg goed erbij want ik vond het heeeel moeilijk om hem achter te laten.
    Maar het is voor mij ook wel goed om even flink bij te slapen zonder dat Vince steeds wakker wordt naast me.

11. Meijke

Meijke Niet meer actief

Wat vinden jullie kindjes eigenlijk van de Zantac? Sterk die pepermuntsmaak...ze stikt er bijna in...steeds hiiiiiieeeep... De Motilium gaat er zo in. Mixen jullie het met de fles? Ik geef het los. Misschien met een klein beetje melk in een kopje en dan dat met het spuitje geven?

12. Meijke

Meijke Niet meer actief

Vica, waarom mag je maar 2x per dag heen? Heftig zeg...sterkte!

13. beagle78

beagle78 Bekend lid

7 feb 2008
    720
    1
    0
    #933 beagle78, 29 jun 2011
    Laatst bewerkt: 29 jun 2011
    hier geef ik het direct voor de fles aan. ik spuit het in het speentje met een beetje melk erbij en als die leeg is draai ik hem op de fles en krijgt ze de rest van de melk.

@Vica...waarom nu ineens protocol huilbaby? En 2 keer per dag? wat een raar gedoe zeg! Sterkte ermee.

14. Kwekijzer

ooo meid wat moeilijk zeg! Dat je er ook maar 2 keer bij mag.... Dat is dus ook erg verschillend per ziekenhuis. Lijkt me heel naar. De eerste nacht vond ik het moeilijkste, daarna kwam ik wel tot rust. Probeer die rust maar te pakken, jullie kunnen zo beide op adem komen. Ik hoop voor jullie dat het goed gaat helpen!

Sterkte

15. Stefanie78

Stefanie78 Fanatiek lid

7 jul 2010
    3.744
    1
    36
    Friesland
    jeetje vica; lijkt me heel zwaar ineens gescheiden te zijn van je kleintje. gaan ze nu ook verdere onderzoeken doen dan?

Meijke; ik kreeg het advies van de apotheek om het niet met de voeding te doen want sommige kindjes gaan dan hun voeding weigeren. Ik meng hier 1 ml zantac met 0,5 ml infacol. die zoete sinasapsmaak heft de bitterheid van de zantac wat op en nu gaat het prima met een spuitje als ik maar niet te snel ga en haar de kans geef goed door te sliken.;)

JBPM; zit nu 5 dagen aan de friso comfort met JBPM maar haar rode plekken en puistjes trekken alweer wat weg. ze is nog niet helemala over (3 schepjes friso en 2 nutrilon) maar kennelijk went ze eraan :D

16. beagle78

beagle78 Bekend lid

7 feb 2008
    720
    1
    0
    Je hebt wel gehoord dat de infacol mogelijk niet zo goed is voor reflux kindjes? Dit omdat sinaasappel vrij zuur is en het zo in de hand kan werken?

En over de rode plekken....het kan ook babyacne zijn he? Dat trekt ook rond de 5/6 weken vaak weg. Ik het het vermoeden dat dat hier misschien ook het geval geweest is.

17. Stefanie78

Stefanie78 Fanatiek lid

7 jul 2010
    3.744
    1
    36
    Friesland
    Nu google ik zantac en infacol en krijg wel resultaten van fora waarop mensen zeggen dat het niet samen mag maar niks officieels. Mijn apotheek zei dat het mocht, morgen maar effe weer bellen

18. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Ik deed bij mijn dochter de zantac gewoon door de fles. Dan wou ze het wel.

En het protocol huilbaby wordt dus niet alleen ingezet bij huilbaby's maar ook bij onrustige baby's. Volgens mij gaan ze wel onderzoeken doen en ze gaan alles richten op de 3 RRR. Rust, Reinheid en Regelmaat. Kijken of dat werkt bij hem. Ik vind het heel moeilijk dat ik maar 2 keer per dga bij hem kan. Dit heeft 2 redenen. Ze willen hem ook heel goed observeren als wij er niet bij zijn. En ook om de routine te breken voor hem maar ook voor ons. Wij moeten vooral veel rusten anders is de kans groter dat de situatie zich gaat herhalen als hij weer terug is. Wellicht dat hij namelijk niet uit zijn onrust komt omdat wij ook oververmoeid zijn op dit moment.
    Maar wat ik begrepen heb van de artsen is dat ze gaan kijken waar het vandaan komt (dmv onderzoeken neem ik aan) en ook krijgen we een dubbelblinde provocatietest binnenkort. Om zeker te weten dat het KMA is. Dit omdat de klachten wel wat verbeteren, maar nog lang niet verdwijnen..

19. mel78

mel78 VIP lid

12 feb 2008
    8.320
    242
    63
    Vica: hoe moeilijk het ook is, hopelijk heeft het een doel. Maar ik zou het ook vreselijk vinden als ik maar 2x per dag bij mijn kindje mocht. Maar ik denk wel dat het even patronen doorbreekt voor alle partijen.

20. Meijke

Meijke Niet meer actief

Vica, nogmaals sterkte! Het klinkt in elk geval als een doordacht plan vanuit het zkh, ik hoop dat het oplevert wat het bij Suenne opgeleverd heeft!!

Stefanie, fijn dat ze minder sterk op de JPBM begint te reageren! Het werkt wel echt, we hebben hier eens een dagje wat minder JPBM gegeven om te kijken hoe het ging en gelijk zat alles onder de melk...

Binna, goeie tip! Ik wilde de Zantac inderdaad ook niet door de hele fles doen, omdat ik bang ben dat ze m dan niet meer lust. Maar zo in het speentje met een beetje melk ging super. Geen hiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiep gehoord ;). Dat beetje melk erdoor verzacht het natuurlijk. Echt hoor, pepermuntsmaak voor baby's???? Wie verzint dat...:(

Deel Deze Pagina