Het grote Reflux topic

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door smartie1980, 11 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Meijke

Meijke Niet meer actief

Hier gaat het nog altijd goed. Ze slaapt iets beter en dat hele ontroostbare hebben we steeds minder. Vanochtend van 6 tot 6.45 even, maar dat waren volgens mij darmkrampen. Wat ze wel blijft doen is na elke fles heel lang haar "keel schrapen", ik kan het niet anders omschrijven, dan weten jullie hopelijk wat ik bedoel. Alsof het blijft steken in haar keel. Op zich doet dat haar geen pijn, want ze kijkt er niet ongelukkig bij :), maar het houdt haar wel uit haar slaap. De huisarts zei een keer dat als ze goed groeit het niet erg is dat ze nog steeds niet heel veel slaapt. Nou...ik vind het wel erg, want ze is veel vrolijker en gezelliger als ze goed geslapen heeft! Die prachtige vette lach die ze al doet, zien we vooral op een uitgerust bekkie :D.

2. Kwekijzer

Kwekijzer Niet meer actief

@ Vica, Is ook heel moeilijk als je je kindje maar 2x per dag mag zien en dat 5 dagen lang. Vind het heel knap dat jullie dit doen. Ik hoop dat je herkenning gaat vinden. Hoe lang mag je bij hem? Ik mag aannemen dat je daar wel gewoon de tijd voor krijgt. Mag je hem wel een flesje geven ofzo? Dikke knuffel, zet hem op. Hou je ons op de hoogte hoe het gaat?

3. Jasminum

Jasminum Fanatiek lid

16 feb 2011
    1.088
    0
    0
    Sterkte Vica!! Probeer zoveel mogelijk te genieten van de momenten samen...

Suenne, gaat het nog steeds beter bij jullie?

Meijke, slapen is inderdaad best belangrijk voor die kleintjes. Slapen=groeien. Zowel lichamelijk als geestelijk...

4. Kwekijzer

Het gaat hier echt nog steeds goed. Aan die terugkomende voeding kunnen ze niet veel doen en ze ergerd zich er volgens mij aan dat het haar soms hoog staat, maar ze heeft geen pijn. Ze heeft nog steeds haar gepikeerde uurtjes, maar dat heeft denk ik ook te maken gehad met het weer. Zoals het nu gaat, teken ik ervoor. Ze is goed gehumeurd en ze drinkt, niet te geloven, ze drinkt ook zo 180cc op het moment. Ik dacht eens kijken wat ze doet. Alleen geeft ze daar meer op terug, dus ik doe er voorzichtig mee.

5. Kwekijzer

Het valt mij echt op dat groeien een indicatie is in de mate waarin de kwaal in de ogen van deskundigen acceptabel is.... Dat was het hier ook steeds, ze groeit goed, dus niets aan de hand....

Een baby die waakt is niet normaal, babys horen gewoon lekker te slapen. De ene misschien wat meer dan de andere, maar ze hebben gewoon rust nodig.

Hopelijk komt dat steeds meer die vette lach:)

6. Meijke

Meijke Niet meer actief

Suenne, wat fijn zeg :D!!!

Wij zitten nu op 5 x 120/4, maar het gaat altijd schoon op. De laatste keer dat ze gewogen is, is 2 weken geleden, dus ben zo benieuwd hoe ze gegroeid is.

Denk dat ze vanavond wel even gewogen wordt. Vanavond naar de kindercardioloog voor hartfilmpje en hartecho, hoop dat alles goed is... Ik weet dat bij 1 op de 3 baby's een ruisje wordt gehoord en ze daar bijna allemaal overheen groeien, dus maken ons eigenlijk hier geen zorgen om, vooral met de Reflux bezig, maar toch....

7. Meijke

Meijke Niet meer actief

Ja inderdaad Suenne, dat "ze groeit goed, dus doet het prima", ben ik ook wel een beetje zat inderdaad.

En de tekst, "het is allemaal rijping", ook die nog wel eens volgt als ik vertel dat Nienke meds krijgt. Tuurlijk is er in de eerste 3 maanden nog veel sprake van rijping van van alles en nog wat...maar ik zag echt wel goed dat er wat aan de hand was met ons meisje. Moeten we ze dan laten lijden omdat het "rijping" is???

O ja en last but zeker not least, de vraag van tot dusver elke deskundige "is het uw eerste kindje"... Ja dat is het en nee ik ben geen overbezorgde moeder!!!!

8. trishka

trishka Fanatiek lid

6 mrt 2009
    4.621
    0
    36
    pfff vica wat moeilijk zeg, ik zou ook verdrietig worden bij t idee je kleine maar 2 keer per dag te kunnen zien en m niet bij de verjaardag van dochter te kunnen hebben..

hier zijn de krampen wel iets minder lijkt maar goed hij drinkt nu ook weer minder dus denk dat de krampen niet veroorzaakt worden door de meds maar door als ie veel drinkt.. net dronk ie nog maar 60, ik zie t weer terug gaan zoals eerst, voelt echt niet fijn zo... toch maar kijken of ik vandaag nog bij een kinderarts terecht kan.. hij begint weer zn hoofd na een tijdje weg te draaien bij de fles terwijl ie nog wel dorst heeft, als ik dan doorga is t krijsen net als in t begin...

pfff geklooi ook af en toe van verschillende artsen...

9. Meijke

Meijke Niet meer actief

Oh Trishka...wat naar! Je was er al bang voor... Alleen Enfamil is dus duidelijk niet voldoende voor de kleine. Ik zou idd kijken of je een KA kunt zien, voor alles ontstoken en geirriteerd raakt. Hij deed het beter op Nexium toch? Misschien andere meds icm Enfamil?

10. trishka

trishka Fanatiek lid

6 mrt 2009
    4.621
    0
    36
    ja hij had dan wel wat meer krampen, maar dronk tenminste wel normaal.. wordt nu teruggebeld door een arts vandaag ergens..

11. Kruimel2010

Kruimel2010 Bekend lid

8 okt 2010
    825
    1
    0
    NULL
    NULL
    Ons meisje heeft ook (verborgen) reflux. Eerder kreeg ze Motilium, maar daar krijgt ze echt vreselijke krampjes van. Nu dus overgestapt op Nexium, maar hoe geef je dat als je borstvoeding geeft?! Is er iemand die borstvoeding geeft waarvan de kleine ook Nexium krijgt? En een goeie tip heeft?

Volgens de apotheek moest ik het oplossen in een beetje water, even laten staan en dan via een spuitje geven, maar het wordt een kleverig papje wat ze zo weer uitspuugt (en mengen met meer water heeft ook geen zin, kan moeilijk 10cc water via een spuitje gaan geven)...

12. Stefanie78

Stefanie78 Fanatiek lid

7 jul 2010
    3.744
    1
    36
    Friesland
    Kruimel; nexium is toch een zuurremmer? Wij kregen motilium en zatnac en idd ook krampjes van de motilium. maar ik dacht dat nexium hetzelfde effect had als de zantac :(

Hier hebben we een vaag CB; ze belde effe op hoe het ging. Zeggen ze dat inabkeren een contra indicatie is bij reflux..:$ hoor het hier anders vaak zat, dus raar hoor. Ze slaapt diep, heeft veeeeel minder oprispingen en slaapt langer en is gelukkiger. Ook de zantac en friso comfort zullen ook wel helpen maar toch ;)

Huisarts gaat voor me uitzoeken of Zantac en infacol gemegd mogen worden en anders doe ik het met wat suikerwater (advies CB).

Trishka wat balen van de meds in combinatie met de voeding. Jij zat toch ook met een streke reactie op JBPM?? Dus Nutrilon AR is geen optie??

13. Stefanie78

Stefanie78 Fanatiek lid

7 jul 2010
    3.744
    1
    36
    Friesland
    herkenbaar :D:D:D

14. Vica86

Vica86 Niet meer actief

@Kruimel, de manier van geven is met bv niet anders als met fv. Ongeveer een half uur voor de voeding is het beste. Ik geef het zelf met een flesspeentje. Vanuit het spuitje doe ik het in het speentje terwijl hij het opdrinkt.

Hier, hij is vannacht ingebakerd omdat ze hem niet op de buik wouden laten slapen. Het inbakeren werkt in zoverre dat hij goed op zijn rug slaapt. Ik heb dus net gelijk een pacco doek gehaald en zit nu in de wasmachine. Hopelijk is hij vanavond droog en kan ik hem meenemen.
    Verder proberen ze hem nu echt in een schema te duwen. Dat betekend dus echt rekken als hij eerder honger heeft enzo. Ook gaan ze wellicht iets anders proberen met de medicijnen of de voeding. En hij krijgt minder drinken. Ze willen hem in 1e instantie 6 keer 120+4 gaan geven (hij slaapt normaal 11 uur zeker). Als hij in de nacht niet wakker wordt gaan ze over op 5 keer 150+5.
    1 ding is zeker. Ze hebben heeeeel duidelijk opgemerkt dat hij buikpijn heeft.

15. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Ik heb net de contra indicaties gelezen van de pacco doek en daar staat zeker geen reflux bij. Zolang het kindje behandeld wordt voor de reflux kan je zeker wel inbakeren erbij. Wat wel zo is is dat je wellicht de medische problemen minder snel oppakt als je bij voorbaad probeert in te bakeren ofzo.

16. mel78

mel78 VIP lid

12 feb 2008
    8.320
    242
    63
    Vica: fijn dat er al wel direct aktie wordt ondernomen!

Meijke: waarom ligt het toch altijd aan de ouders als een kindje onrustig is? krijg er wat van, wij kregen dat ook in onze schoenen geschoven door de VK in mijn kraambed, terwijl ik zei: "mijn kindje is ziek!" 4 Weken later lag meneertje aan de hartmonitor, extreme reflux, en daarom gestopt met ademhalen.

Nexium: ik geef het wel in een spuitje. Dat sabbelt N. gewoon op. Je moet dan wel een spuitje hebben met een tuutje, dan kun je het zo in de wangzak spuiten.

17. smartie1980

smartie1980 Niet meer actief

vica dat is ook niet luek... veel succes.

18. smartie1980

smartie1980 Niet meer actief

Thriska heb je al iets gehoord van de arts?

19. Meijke

Meijke Niet meer actief

Hmm, vandaag niet zo'n blije dag...ik was te vroeg met mijn comment van vanmorgen :). Ze slaapt wel goed vandaag, dat dan weer wel, maar ze is erg onrustig na de fles en tussendoor ook huilerig. Even in de gaten houden maar de komende dagen. Als het erger wordt trek ik eerder aan de bel en anders bespreek ik het woensdag met de KA.

Misschien toch KMA uitsluiten. Maar om haar voor niets een andere voeding te geven vind ik ook vervelend. Ze had eerst Nutrilon HA en nu Nutrilon Omneo en van die overstap had ze geen last, maar koemelkvrij is een grotere stap denk ik... Zouden jullie dan eerst Pepti proberen of gelijk Nutramigen of Neocate?

20. Vica86

Vica86 Niet meer actief

als je heel zeker wilt weten dat het KMA is kan dat enkel door Neocate te geven en daarna een dubbelblinde provocatietest. Er wordt veel vaker een diagnose KMA gegeven dan daadwerkelijk het geval is. Dit omdat provoceren zowiezo al extra krampen enzo kan geven door de voedingswissel. Neocate zit 0,0 van koemelk in. Pepti en nutramigen (en vergelijkbare) hebben wel koemelkeitwitten alleen verder verknipt. Pepti heeft wei-eiwitten, nutramigen casseine-eiwitten en Neocate of nutramigen AA zijn beide volledig koemelkvrij.

Maar ik weet niet of zomaar elke arts gelijk neocate voorschrijft. Meestal beginnen ze bij nutramigen. Als je het zelf moet betalen de 1e 4 weken dan kom je al gauw op pepti uit omdat de anderen gewoon erg prijzig zijn. Ik heb zelf toen friso allergy care gehaald en ik was voor 4 weken 240 euro kwijt.
    Friso Allergy Care en nutramigen zijn vergelijkbaar.

Ik zou zeggen, kijk waar je arts mee komt. Als deze neocate aanbied tot aan de provocatie zou ik daar zeker weten voor gaan.

Deel Deze Pagina