Het grote Reflux topic

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door smartie1980, 11 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. beagle78

beagle78 Bekend lid

7 feb 2008
    720
    1
    0
    Oke dat geeft een mens moed :)
    Ik ga er zeker naar vragen bij de KA.

2. beagle78

beagle78 Bekend lid

7 feb 2008
    720
    1
    0
    @vica...alsnog van harte met je dochter.

Vervelend zeg dat je dan ook nog met oppas voor haar zit. Het is voor het meisje natuurlijk ook niet leuk,al die aandacht voor haar broertje. Dat merk ik hier in ieder geval wel heel sterk. Quinten vind het echt niet leuk dat ik heel de dag met z'n zusje loopt te zeulen.

Wat ken je je kind dan eigenlijk al goed he dat je tijdens de fles al ongeveer weet hoe het erna zal gaan.
    Wel balen dat ie nog niet mee naar huis mag,maar aan de andere kant wil je ook dat er nu echt goed gekeken wordt. Ik vraag me wel af in hoeverre drinktechniek van invloed kan zijn als de klachten zo heftig zijn. Zeker als het je tweede is weet je toch zelf ook wel hoe het er uit hoort te zien?

Sterkte ermee!

3. Kwekijzer

Kwekijzer Niet meer actief

Jammer dat het zo lastig is betreft de oppas. Willen opa en oma ook niet ofzo? Ooms, tantes, vriendinnen? Ik zou bijna zeggen, vraag anders om overplaatsing naar dit ziekenhuis, waar wel opvang geregeld is. Het is natuurlijk niet leuk voor jullie meisje om steeds naar de oppas te moeten, maar dit is niet leuk voor geen van jullie allen en is even niet anders.

Ik ben heel benieuwd hoe het vandaag met Vince gaat.

4. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Ze maken gelukkig wel uitzonderingen voor mij dat ik haar mee mag nemen ookal is het geen bezoekuur. Ik ga vandaag eerst maar even kijken hoe het loopt en dan kijk ik wat ik verder kan en moet regelen.

Nu eerst maar even bellen hoe laat hij zijn voeding nodig heeft.

5. Stefanie78

Stefanie78 Fanatiek lid

7 jul 2010
    3.744
    1
    36
    Friesland
    Hey meiden,

Hier gaat het effe wat minder. We zijn behoorlijk aan het zoeken met onze kleine meid. Inbakeren werkt toch niet echt, ze blijft maar worstelen waardoor er eten opkomt. Het slapen 's nachts gaat met zoveel lawaai gepaard dat ik geen oog dichtdoe maar ik wil haar nog wel bij me hebben. Ik hoor de hele nacht eten opkomen :( Echt ze blijft maar wurmen, ze heeft geen ruimte maar is net een rupsje. We hebben nu een snug 'n tug, het is wel een goeie maar misschien toch een andere bakerdoekproberen?? Dames hoe gaat dat bij jullie?

Overdag ligt ze op haar buik maar wordt ze vaak na 50 minuten al wakker en wil dan niet meer slapen...erg vermoeiend voor ons allebei.

Baal wel dat de motiluim hier niet ging vanwege de darmkrampjes want ik denk dat dat wel zou helpen. pff het ging beter maar heb nu het gevoel dat we weer bij het begin zijn. Ze heeft dus geen zuur meer maar alle problemen lijken gewoon terug te zijn

6. Stefanie78

Stefanie78 Fanatiek lid

7 jul 2010
    3.744
    1
    36
    Friesland
    Vica; sterkte hoor, hoop dat hoe dan ook jullie wat meer bij elkaar mogen zijn

7. Jasminum

Jasminum Fanatiek lid

16 feb 2011
    1.088
    0
    0
    Wellicht heb je het al in dit topic benoemd, maar welke voeding gebruiken jullie? En heb je haar bedje schuin staan? Erg vervelend dat het weer minder gaat... Mag ik vragen wat de reden is dat ze bij jou slaapt? Jij moet ook goed op je eigen rust letten he... Ik weet hoe moeilijk het is, maar aan een oververmoeide moeder heeft ze ook niet genoeg..

8. Kruimel2010

Kruimel2010 Bekend lid

8 okt 2010
    825
    1
    0
    NULL
    NULL
    Gisteren was het nog huilen met de pet op... ze was even bij mijn zusje omdat ik zou helpen met een verhuizing, maar het was echt drama. Erg veel last van de (verborgen) reflux, erg veel pijn. Ben dus direct teruggegaan en heb haar een slokje borstvoeding gegeven tegen het ergste branden en dat helpt gelukkig!

Gisteravond had ik het idee dat de zantac wel ging helpen, even afwachten dus... dat gewissel ook steeds tussen medicijnen.. het zou fijn zijn als dit goed gaat!

9. Meijke

Meijke Niet meer actief

Hier is het helemaal mis. Vanmiddag naar de KA. Ze gilt het uit van de pijn, blijft voeding terugkomen, van voeding tot voeding. Op het laatst puur zuur! Motilium, maximale dosis Zantac, Nutriton, niets helpt! We hebben om 14.00 een afspraak bij de KA. We willen dat ze onderzoeken gaan doen, zo kan het niet langer...

10. Jasminum

Jasminum Fanatiek lid

16 feb 2011
    1.088
    0
    0
    Als het zo erg is en zelfs medicatie etc niet lijkt te helpen dan zou ik een echo van haar slokdarm eisen! Hebben wij al heel vroeg in het traject gehad en gelukkig was er niets aan de hand met haar maagklepje. Mocht er met jullie meisje wel iets mis zijn, dan is dit heel simpel te verhelpen met uitstekend resultaat! Succes!

11. Stefanie78

Stefanie78 Fanatiek lid

7 jul 2010
    3.744
    1
    36
    Friesland
    Ze krijgt nu friso comfort en 2 keer 1 ml zantac. Wiegje beneden en bedje boven staan al schuin...Ze slaap bij ons omdat we nog niet zover zijn om haar alleen op haar eigen kamer te leggen, vooral niet nu haar eten 's nachts telkens omhoog kotm. maar idd hier redelijk op ondertussen..:(

12. Kwekijzer

Inbakeren moet je echt goed strak doen als je een onrustig kindje hebt, want als je het maar half doet en je kindje voelt dat het met een beetje spartelen los kan komen, dan werkt het averechts. Wat ik doe, ik heb ook zo'n snug ding achtig iets, het lijkt er wel op. Ik pak een hydorfielluier en die vouw ik door het midden. Dan leg ik die aan de ene kant onder het ruggetje en trek hem over Veerle haar bovenlijfje en leg zo de andere kant strak onder haar. Wikkel haar als ware een keer extra in. Dan ligt ze gewoon goed vast en merk ik ook gelijk dat ze snapt hoe het zit.

Het is heel vermoeiend, wij hebben Veerle om die reden dus wel eerder op een eigen kamertje gelegd. Simpelweg, het schijnt echt geen kwaad te kunnen dat die voeding omhoog komt (ze stikken er niet in). En doordat ik geen slaap meer kreeg kon ik overdag het nóg slechter opbrengen om er steeds voor haar te zijn, terwijl Veerle ook maar even sliep en veel huilde. Op een gegeven moment moest ik gewoon keuzes maken om van iets wat toch al van kwaad naar erger ging, de minste kwaaie te kiezen. Dat was om onszelf uiteindelijk te beschermen en het vol te kunnen houden. Eerst was ik bang dat ik Veerle daarmee te kort zou doen, maar inmiddels lijkt het meeste leed geleden en zie ik gewoon een heel vrolijk en blij meisje. Dus je beschadigd je kindje er niet mee door ook voor je eigen rust te kiezen. Ik geloof dat echt niet.

13. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Vince mag naar huis!!!!

Tot aan de dubbelblinde provocatietest gebeurd er niks. Ze willen 1 ding tegelijk aanpakken om het zo rustig mogelijk te houden voor hem. Om 15.00 uur een aflsuitgesprek.
    Dan hoor ik alles.

Wel mag hij volledig van de nexium af. De voeding komt erg makkelijk omhoog, maar hij heeft er geen last van.

De krampen blijven. Maar om hier wat mee te doen moet KMA 100% zeker zijn. En wat ze dan nog kunnen doen is onduidelijk aangezien zijn voeding de meest hypo allergene voeding is die er te krijgen is.

14. Meijke

Meijke Niet meer actief

Vica, wat fijn dat Vince naar huis mag! Maar hebben ze nu iets gevonden? Of aangepast?

Wij zijn weer terug van de KA. Neocate voorgeschreven gekregen, aangezien ze nauwelijks reageert op de meds tegen de Reflux. De eerste fles zit er net in. De KA zei dat als ze het niet lekker vond we eerst konden mengen...nou dat kleine melkmonstertje van ons lust het prima :). Niet normaal duur zeg! Nutrilon Omneo is voor 900 gram 16 Euro, dit is omgerekend voor 900 gram 120 Euro :$. Het witte goud ;). Gelukkig wordt het vergoedt door de verzekering.

De slokdarm is waarschijnlijk inderdaad geirriteerd/ontstoken, maar dat zou met de verhoging van de Zantac beter moeten worden, kan even duren...:(. Ik hoop zo dat Neocate de oplossing is en het inderdaad KMA is... Anders moet ze opgenomen worden, voor maximaal 1 week, waarin ze gaan observeren zodat ze de juiste onderzoeken kunnen gaan doen. PH Metrie doen ze bij ons niet meer, omdat de uitkomst toch wel duidelijk is, ja het is zuur en ja dat is inderdaad naar voor de baby.

Stefanie, hoe gaat het nu?

Suenne, is het bij jou alweer wat rustiger?

En Siepie en Beagle?

15. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Neocate omgerekend 120 euro voor 900 gram??
    Waar ik het bestel kost het bijna 73 euro voor 400 gram!

Hopelijk werkt het, het hele verhaal komt op mij over als KMA.

Vince is thuis. Conclusie was geen reflux. Dit is de 3e dag zonder nexium en hij heeft er (nog) geen last van. Alles wat hun probeerde (niet medisch) had geen effect dus hun conclusie is dat het allemaal maar gewoon bij hem hoort. De eczeem is normaal, de krampen zijn normaal, de vele boeren die hij laat is normaal. De verplegers merken het allemaal goed op maar de kinderartsen wuiven alles weg. Het is gewoon een kind dat snel overprikkeld is en veel last heeft van lucht.
    Ze beweren dat hij veel lucht naar binnen drinkt tijdens de voeding. Toch laat hij de speen niet los en zijn lippen zijn goed om de speen gesloten tijdens het drinken. Lijkt mij dus vrij onmogelijk dat hij veel lucht naar binnen drinkt.

PH meting wordt ook niet gedaan hier. In een allergie geloven ze ook niet omdat hij, naar hun mening, niet reageert op Neocate (positief reageren). Ik heb al meerdere keer duidelijk gemaakt dat het hiervoor nog vele vele vele malen erger was maar dat lijkt niet over te komen. De provocatietest die gaat volgens is volgens hun alleen om KMA uit te sluiten. Het zou al anders zijn als ze het wouden bevestigen met een provocatietest maar ze vinden het blijkbaar maar onzin en de reacties die hij tot nu toe heeft gehad met koemelk (ook bewezen KMA volgens het cb) is blijkbaar allemaal onzin ;).

Op zijn elleboog (binnenkant) zit sinds een paar dagen een rode plek die steeds groter wordt. Krijg ik te horen dat ik hem beter af moet drogen. Ik droog hem goed af. Het kan komen door de inbakerdoek (sommige verpleegsters legde hem er met kleding en al in) of beginnend eczeem, waar ik eerder aan denk.

Andere allergietesten doen ze niet.

Al met al geen reet opgeschoten behalve dat de simpele oplossingen als kleinere voedingen enzo geen reet helpen. Alsof ik dat zelf nog niet geprobeerd had zeg ;).

16. Kwekijzer

Bizar hoor... En een andere ka zoeken? Ik heb eerst een beetje geïnformeerd naar een ka die redelijk veel van reflux ect af weet.

Betreft de kleine beetje, hier werkte dat juist erg tegen achteraf gezien. Doordat ik iedere aan Veerle haar 'blusbehoefte' toe gaf, zat ze eigenlijk continu met zuur bovenin haar keel. Nu moet ze meer in één keer, maar ze krijgt er wel meer rust door, dat zie ik aan alles.

17. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Tja ik wordt gewoon doorverwezen naar het ziekenhuis hier. Voor allergie en er zit een allergoloog, maar die heb ik nooit gezien. Ze plannen je zomaar bij iemand, zonder naar de klacht te kijken.

Ik heb voor volgende week donderdag een second opinion staan bij een ander ziekenhuis een stad verderop. Daar is de afspraak wel bij een allergologe. Reflux is toch een meer algemene klacht dan allergieen, ook gaan reflux en KMA vaak hand in hand, dus ik vertrouw de allergoloog er op dat ze daar ook genoeg vanaf weet.
    Ik weet dat Vince geen enorme reflux heeft. Dus hopelijk red hij het zonder de nexium, maar aan de andere kant is het nog niet mogelijk om de voeding in te dikken.

18. Kwekijzer

Jemig ja, ik had het ook al gehoord dat neocate zo duur is. Onwijs he, en dan staat het nog bekend als gore melk ook nog hahahaha. Meestal met de delicatesse onder de voeding zo, je betaald je scheel, maar echt smaken doet het dan niet. Gelukkig heeft jullie kindje een neus voor wat delicatesse is!;) Hopelijk vaart ze er heel erg wel bij.

Hier ging het gelukkig om een paar dipjes. Achteraf kwam het door hoe ik haar dr pil gaf, ik denk dat op die manier te veel verloren ging. Nu doe ik het dus weer op een lepeltje met een druppel water laten oplossen en geef het haar bijna puur. Dan krijgt ze het wel helemaal weg, of beter gezegd, dan lukt het haar niet om het dr mond uit te werken. Beetje zielig, maar effectief. Verder is het duidelijk dat ze echt een flinke krijstante kan zijn, sjonge, ze kan écht drukte maken. Echt dwingend krijsen kan ze, van die meidenkreten. Soms heel grappig, maar ook wel eens pittig;)

19. Myrthe

Myrthe Niet meer actief

Jeetje Vica daar schiet je dus ook niks mee op. Hebben ze nog wel de biobim zoals je aangaf geprobeert? En waar haal je die? Ik heb vandaag een pittig gesprek gehad met mijn huisarts en ook aangegeven dat de KA je gauw afdoet als een zeur maar dat mijn gevoel anders roept. Thijmen heeft nu al drie dagen lichte verhoging en zit helemaal onder de uitslag nu ook in zijn gezicht....

De ha was wel serieus en vroeg me eens te achterhalen wat er nou precies werd bedoeld met Biobim zodat hij het kon uitzoeken of het wat is.... Verder zei hij dat moedergevoel altijd de belangrijkste graadmeter is en dat we vanaf nu even dagelijks telefonisch contact hebben tot het weer lekker loopt.

20. Vica86

Vica86 Niet meer actief

@Myrthe, nee indikken is niet geprobeerd. Ze wouden eerst de provocatietest afwachten. En die mag pas na 6 weken neocate (normaal na 4 weken, maar hier blijkbaar na 6 weken pas). Tot die tijd gebeurd er niks meer.

Biobim is een merknaam. De rijstebloem van dat merk is volledig allergeen vrij.
    www.biobim.nl

Deel Deze Pagina