Fijn trouwens dat de huisarts je wel serieus neemt zeg! Is bij mijn huisarts wel anders . Hopelijk gaat hij je helpen.
Heb wel eerst even moeten steigeren hoor maar hij begrijpt het nu en zegt ook heel duidelijk baby niet lekker in zijn vel dan moeder ook niet. Maar goed hij zegt ook eerlijk het is soms onmogelijk voor de artsen om alle ontwikkelingen van de voedingen bij te houden. Hij wordt maandelijks dood gegooid met folders aldus de HA en de KA zal waarschijnlijk niet anders zijn. Maar goed je moet in dat wereldje schijnbaar een grote bek hebben wil je enigzinds effect hebben en goed geholpen worden.... Maar vind het rot voor je hoe je nu weggestuurd wordt en hoop dat het met second opinie wat beter gaat. Een tip, ik hou alle veranderingen reacties en adviezen bij in een word document. Van week tot week... Print dit in tweevoud uit en neem het mee... Zo wordt je niet overvallen en kun je iedere keer terugvallen op het papier. Dus een voor de arts en een voor jezelf. Dat advies wil ik trouwens iedereen hier wel meegeven hou alles bij in een schema. Zowel de goede als de slechte dagen en print dit uit bij een eventuele bezoek aan een arts. Dus ook alle telefoontjes met HA en HAP en eventueel CB noteren in het doc. Zet alles erin wat je hebt geprobeerd, alle adviezen die je hebt opgevolgt ook alle medicatie die je hebt gehad en eventueel zijn gewijzigd.
vica, fijn dat hij thuis is maar wat rot dat je eigenlijk nog niet veel weet. Voor het lucht zuigen wat hun denken, vraag eens een afspraak bij logopedie aan, dit kan evt via je ha en anders via de ka. Hebben wij heel veel tips van gekregen en werkt echt super! Kleine deed eerst ook lucht zuigen, dit zag en hoorden we niet en ze hield ook goed de speen in haar mond maar logo kon het toch ergens aan zien.... Neocate is echt duur zeg! Maar goed dat de verzekering het vergoed want het is echt niet te betalen! Nutramigen hebben wij en dat is 22,95 per blik. Gebruik er 2 a 3 per week.. Stephanie, ik ken die inbakerdoek niet die je hebt. Wij hebben de Pacco, echt een geweldig ding! En je kan er heel strak mee inbakeren. Dat is wel echt aan te raden, dan is je kindje echt veel rustiger! Sterkte!!! @hier, vandaag 1e werkdag gehad, was wel weer even wennen. Kleine voor het eerst naar kdv geweest, hadden ze bed plat eerst maar was niet zo'n succes dus toch maar wat omhoog gedaan. Ze heeft er erg weinig geslapen, 2 keer 45 minuten maar ach.. Het zijn oud collega's van mij, ga het even aankijken hoe het morgen gaat maar anders ga ik er toch wel wat van zeggen hoe het anders kan Verder vond ze het geweldig, veel afleiding! Flessen gaan nog niet helemaal op, ze blaast veel bellen en spuugt nog regelmatig... Ga het inbakeren nu proberen af te bouwen, ze kan niet lang meer in die pacco piccolo, iemand ervaring met pacco plus??? Had ergens adners ook al topic geopend maar geen reacties dus dacht vraag het hier ook even, ookal is het off topic.... Liefs
Dit gevoel is dus heel erg herkenbaar, ik moet mijn best doen om enerhgiek en vrolijk tegen mijn meisje te zijn dat terwijl het toch echt een heel lief ding is Vannacht probveren we nog die hydrofiel en morgen kan ik een pacco via Mp kopen en kijken we nog of dat dan beter werkt. We moeten wel iets verzinnen wat dat opkomende eten wordt wel erger. Ik zie geen vieze gezichten meer dus ik heb het idee dat de zatnac zijn werk wel doet. De zantac neemt ze nu na anderhalve week gewoon puur uit het spuitje, iemand zei hier al dat ze wennen en dat klopt dus. verder blij dat de oorzaak van de dipjes gevonden is en ik hoop dat het snel beter gaat. Vica; blij dat Vince weer thuis is maar alle conclusies komen toch behoorlijk teleurstellend over. Goed dat je voor een second opinion gaat maar ik zou me behoorlijk onbegerpen voelen als hulpverleners om me heen zo zouden reageren. meijke; ik hoop dat jullie snel verschil gaan merken en dat er ook voor jullie duidelijkheid komt. jeetje wat een prijs voor die voeding dan kan idd maar beter vergoed worden Hier had Elise een "ik wil alleen op mama slapen" dagje, dus behoorlijk vermoeiend. Ik was tegen beter weten weer met Nutriton begonnen toe te voegen aan de Friso comfort om het wat extra in te dikken want ze reageerde verder goed op de friso comfort dus dacht dat de reactie op JBPM wel over was...dus niet. Mevrouw zit binnen 3 voedingen weer onder de pukkels en rode plekjes....bizar hoor. Misschien kan ze wel tegen JBPM maar niet tegen de toevoegingen in nutriton is er trouwens ook een andere optie voor motilium want daar reageert Elise heel sterk op terwijl ik denk dat een maagje wat wat sneller leeg gaat best fijn voor haar zou zijn (en 's nachts ook voor mama )
@Siepie, er zou vandaag een logopedist komen kijken maar dat hebben ze ook vooruit geschoven tot na de provocatietest (over minimaal 3 weken). Ik heb de pacco van 7-zoveel kg.. Vince is bijna 7kg en het past allemaal pas net, maar liever dat in het begin dan na 2 weken weer een nieuwe kopen. Vince is dan ook een slanke jongen, dus met een beetje een buikje past het al een stuk beter. Maar zelfs nu werkt het perfect! Alleen wou Vince gisteren proberen te draaien van rug naar buik.. Het lukte hem bijna! Mag hij er niet meer in als hij draait? Of pas als hij kan draaien met de pacco aan?
Siepie..we hebben bijna tegelijk gereageerd maar ik ga idd morgen een pacco halen heftig hoor een eerste werkdag, moet er nog effe niet aan denken. Hoop dat ze daar de gebruiksaanwijzing voor jouw kleine snel in de vingers hebben
nog effe een vraagje dames. Wat hebben jullie kids aan in de inbakerdoek en wart heebben ze over (lakentje, dekentje) ik ben bang dat ze het koud krijgt dus volgens mij trek ik haar teveel aan (romper lange mouw en haar sokken en een enkel dekentje tot aan haar middel).
Laten we hopen dat je meissie er snel vanaf is! Mees heeft vandaag ook weer heel veel last gehad. Zelfs 2 uur na de voeding geeft hij gewoon doorzichtig sap terug. De hele dag drinkt hij zijn fles al niet leeg en is het huilen na de fles. Woensdag bij het cb maar vragen wat nu te doen, want van jbpm krijgt hij verstoppingen, zelfs in combinatie met Omneo.....
hallo allemaal,alweer een dag voorbij! @stefanie....heel herkenbaar hoor. Ik heb Sidney ook in een wiegje naast me liggen. Ik v ind het ook griezelig dat gerochel en geslik. Hier komt het af en toe zelfs haar neusje uit en dan wil ze toch wel graag even opgepakt worden. Als ik dat niet doe zal ze er ook wel niet in stikken maar ik vind het toch eng. @vica....fijn dat hij weer thuis is maar wat een waardeloze hulpverlening zeg! Ik deunk dat je er goed aan doet met die second opinion. Ik hoop voor je dat het thuis nu ook wat beter gaat dan. @suenne...bijzonder toch hoeveel onrust je direct weer krijgt als ze iets te weinig medicatie krijgen. Ik merk het hier ook echt als ik wat te laat met de zantac ben. Dus liever een uur te vroeg dan een uur later @meijke...heb nog wel aan je gedacht vannacht. Fijn dat er nu weer iets geprobeerd wordt. ben benieuwd of dat het probleem is. Wel pokkeduur zeg! Hier lijkt het met het zuur weer iets beter te gaan. We zitten vanaf vrijdag op 2 keer 1 ml. Duurt het dan echt een dag of 3,4 voordat het dan weer werkt? Je zou toch denken dat het direct op de plek komt waar het z'n werk moet doen? Kan toch niet zo zijn dat je met iedere ophoging weer een week met een krijsend kind zit? Nu had ze vannacht en vandaag overdag weer zo'n last van krampjes. Ze heeft gisteravond nog een luier gehad en daarna nog niet weer. Vanochtend 4 ml lactulose gehad maar tot nog toe geen resultaat. Ze perst steeds maar het komt niet. Wat denken jullie. Straks om 12 uur nog 2 ml geven? ik mag 4-8ml per dag geven dus het zou gewoon kunnen. Hoe snel na toediening hoort dat spul te werken? Door dat persen steeds merk ik ook dat er weer meer voeding omhoog komt,is dat bij jullie ook zo? Ik vind het maar lastig hoor. Is het de maag niet dan zijn het de darmen wel weer.
Ja, ik merk het denk ik heel goed als het met de medicijnen niet gaat zoals het moet. Ik geef haar nu ook nog alleen maar de grotere helft van de pil (ik moet ze door midden breken), die kleine gooi ik weg. Wist je dat je van te veel en te lang gebruik van lactulose luie darmen krijgt? Dat kan er ook voor zorgen dat het steeds moeilijker gaat. Veerle heeft dat ook als ze moet persen dat er voeding omhoog komt. Is ook wel logisch denk ik. Maag/darmstelsel hoort ook bij elkaar. Irritant he, als het van onderen prutteld, dan ook van boven en andersom... Ik weet niet of je iedere keer weer een nieuwe tijd nodig hebt om te wennen aan de ophoging. Ik zou zeggen, als ze eenmaal gewend zijn is het enkel een toevoeging, dan hoef je niet meer te wennen.
Vraag eens om importal ipv lactulose, lactulose veel lucht, kan krampen veroorzaken, Importal werkt direct na de fles Pacco kopen: misschien kan je er eerst 1 bij het cb lenen voordat je iets gaat kopen? Wie weet vind je kindje het niet prettig en ze zijn toch wel prijzig! Pacco: ze mogen er niet meer in als het draaien lukt, ook zonder pacco want de kans is dan groot dat ze ook met pacco draaien. Ik probeer nu al 1 arm los te laten in de zak... Vandaar ook mn vraag voor pacco plus. In de pacco: mouwloze romper en evt sokken, bij temp van rond de 25+ dan alleen een luier aan. Snikheet anders in dat ding! Wij deden er eerst nog wel strak een lakentje overheen (alleen over haar benen) maar ze wurmt nu net zolang tot het los is. Logo; kan je niet zelf zorgen voor een nieuwe afspraak? Rilana drinkt hier nog steeds in zijligging zoals blz. terug staat en uit een difrax s fles. speen 1! ookal is ze 3+maand. Nou ik ga weer werken... Liefs
@Siepie, Vince drinkt hier ook in zijligging met difrax s speen. Heeft hij ook gewoon nodig, de m is met 5 minuten leeg. @Pacco, Vince begint dus echt te willen draaien. En ik heb net een week geleden dat stomme ding aangeschaft! Gisteren draaide hij bijna met pacco aan!!! Hier was lenen geen optie. @Lactulose, volgens mijn artsen/cb is het onzin dat je er luie darmen van krijgt. Het werkt niet op je darmen maar op de ontlasting. Je darmen werken nog altijd helemaal zelf. Het is dan een natuurlijk proces dat de darmen minder doen omdat de otlasting zachter is. Mijn dochter krijgt nu Forlax ofzo. Bij haar begon de verstopping pas nadat ze gestopt was met de nutrilon AR en is nu echt bang om te poepen (zelfs al is het dun). Lactulose werkt ook niet meer, houdt ze het ruim een week mee op. Hier heeft Vince naar mijn mening overduidelijke reflux klachten. Hij heeft er nog geen pijn van, maar blijkbaar moet je volgens de artsen hier eerst een ontstoken slokdarm hebben voordat je de stempel reflux krijgt. Hij drinkt onrustiger, de fles wilt hij niet leeg drinken, slikt heel veel terug.
Weetje...als ik jou was zou ik op hoge poten terug gaan naar die ka, afspraak of niet en dit net zo tegen hem daar zeggen als hoe je het hier zegt. Kom zeg, ze hebben hem een week in het ziekenhuis, stoppen de nexium waarbij je weet dat het pas duidelijk is of hij dat nodig heeft als je minimaal 1 weken zonder zit. Want aan het begin kan zo'n slokdarm dat nog wel even hebben zonder die bescherming. Sturen hem met jou naar huis en laten je alsnog in de kou zitten. Word je daar nou niet heel boos om? Ik zou echt boos worden als ik jou was...Sterkte.
Ja ik ben heeeeel boos. Maar ik kan niet terug gaan. Ze hebben namelijk gezegd dat hij vast onrustiger is nou omdat hij nu het ziekenhuis gewend is. Daar zullen ze het ook gewoon op gooien. Net had hij de hik en spuugde gewoon steeds. Om 6 uur heeft hij de voeding gehad.
@ Vica; hoe sta je tegenover een second opinion in een ander ziekenhuis? Daar heb je áltijd recht op...
Haha de afspraak stond al voor deze opname. Daarom ben ik extra boos. Als ze gewoon vanaf het begin eerlijk hadden gezegd dat ze niet van plan waren om medische onderzoeken te doen dan had ik hem gewoon weer mee naar huis genomen. Al die dingen die hun riepen had ik al uitgeprobeerd. Het begon met 'hij krijgt veel te grote flessen, vind je het gek dat hij krampen heeft!' Toen kleinere flessen niet leken te werken kwam het door de speen. Andere spenen en flessen geprobeerd maar werkte ook niet. Tja dat had ik allemaal geprobeerd. Ik heb net het andere ziekenhuis opgebeld waar de second opinion staat en daar doen ze wel degelijk bloedtesten en huidpriktesten (op allergieen) bij baby's! Ik wil ook vragen voor een PH meting.
Zou je me even per pb willen laten weten welke ziekenhuis het is. Je kent inmiddels mijn verhaal wel, maar ik ben o zo bang dat de honden hier in huis ook niet bevordelijk werken...