Het grote Reflux topic

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door smartie1980, 11 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Meijke

Meijke Niet meer actief

Siepie, mag je niet inbakeren met koorts dan? Krijgen ze het dan te warm ofzo?

2. Stefanie78

Stefanie78 Fanatiek lid

7 jul 2010
    3.744
    1
    36
    Friesland
    meiden, ik heb effe hulp nodig. gaat hier lang niet goed. Elise verzet zich heel heftig tegen inbakeren dus hulit alleen maar terwijl ze in de pacco ligt (had eerst snug en tug nmu pacco maar dat maakt dus niets uit). Er blijft maar zoveel voeding opkomen. Ze kan niet tegen nutriton maar friso comfort gaat goed (zit ook JBPM in maar schijnbaar in een vorm waardoo ze niet onder de uitslag zit)

Ik wil de voeding dikker maken maar wat zijn mijn opties, ik weet dat er veel langs is gekomen hier. Enfamil lijkt me geen optie omdat ze aan de zantac zit. ideeen??

Ik leg haar nu op haar kamer maar ze huilt alleen maar en slaapt helemala niet. Ik leg haar af en toe bij mij en dan slaapt ze. Schijnbaar is ze zo beroerd dat ze alleen bij mama kan slapen :)

3. Meijke

Meijke Niet meer actief

Aah Stefanie, wat zielig voor je meisje en moeilijk voor jou!! Enfamil heeft inderdaad maagzuur nodig om in te dikken, dus dat kan denk ik niet icm Zantac. Loop je bij een KA of bij de huisarts? Misschien even overleg?

Vica had nog wat tips genoemd om mee in te dikken, ik dacht Biobim en Tapioca o.i.d., maar dat zou ik wel in overleg doen. Als je huisarts hier geen ervaring mee heeft, misschien kan je doorverwezen worden naar een kinderarts?

Dat is bij mij ook gebeurd, de huisarts gaf toe dat ze er niet zoveel van wist en verwees me door. Prima huisarts dus :)

4. Stefanie78

Stefanie78 Fanatiek lid

7 jul 2010
    3.744
    1
    36
    Friesland
    Ik loop bij de huisarts, die heeft de vorige keer met KA overlegd. Heb net gebeld, ze gaat me terugbellen. Ga advies vragen en een verwijzing aangezien ik het ook niet vertrouw nmet dat slapen. Ze is in haar hele leven van bijna 8 weken nog nooit "zomaar" in bed in slaap gevallen.

5. mel78

mel78 VIP lid

12 feb 2008
    8.320
    242
    63
    Stefanie: ik denk echt dat jullie er even doorheen moeten. Hoe lullig het ook is, maar je kindje is denk ik een beetje gewend om bij jou te zijn. Het inbakeren kan eerst een hoop tegenwerking van je kindje opleveren, maar na een paar slaapjes is dat echt over. Met reflux is het eng om je kindje te laten huilen, ik weet het, maar alleen zo kom je er doorheen.

Vica: ik was op vakantie en kan niet alles terug lezen, maar hoe is het nu bij jullie? Heeft de opname wat opgeleverd?

All: in de ouders van nu staat een stuk over reflux. Kreeg em net binnen, en het is echt de moeite waard om eens te lezen. En misschien het boek aanschaffen, ik zit er in ieder geval nu over te denken.

6. Stefanie78

Stefanie78 Fanatiek lid

7 jul 2010
    3.744
    1
    36
    Friesland
    Melisa; We zijn 2 weken geleden al met inbakeren begonnen en even verzetten is prima maar als ze 3 uur lang huilt in haar pacco....

7. siepie

siepie Fanatiek lid

28 apr 2010
    3.424
    3
    38
    Meerdere redenen:
    Ik heb een keer gehad dat een kindje op mn groep een koortsstuip kreeg.
    Had thuis paracetamol gekregen maar die was uitgewerkt en schoot toen erg hard omhoog.

Ze mag ook wel hangerig zijn hiervan want ze is antistoffen aan het maken, laat het er maar uitkomen.

Ze krijgt al medicijnen genoeg..

Maar goed, is mijn mening he ;)

8. siepie

siepie Fanatiek lid

28 apr 2010
    3.424
    3
    38
    Klopt, met inbakeren pak je je kind strak in, het kan de warmte dan niet goed meer kwijt, alleen maar aan het hoofd.
    Daarom mag je ook nooit meer aan doen als een romper en een paar sokken in een inbakerding.
    Het wordt dan veel te warm voor je kindje.

Na inenten krijgen ze wel eens koorts of verhoging dus dan mag het 24 uur niet.

9. Kwekijzer

Kwekijzer Niet meer actief

Ja, maakt niet uit dat je aan de zantac zit. Er staat ergens verdwaald op een forum dat het niet zou kunnen. Maar Veerle heeft ook Enfamil en gebruikt ook een maagzuurremmer, namelijk Losec. Voeding dikt gewoon in hoor. Ik moest wel bijverdikken, half schepje JBPM was voldoende, ging ze vrij goed op. Veerle reageerde de eerste 2 weken ook heftig op de JBPM, maar na 2 weken ging dat wel beter. Nu is ze 4 maanden en begin ik te verdikken met rijstebloem, blijft nog beter liggen.

Het zuur wordt dan misschien wel minder zuur, maar het blijft zuur, Enfamil verdikt gewoon. Als er nog wel eens wat verdwaald omhoog komt, kan ik dat ook zien. Alleen is de vraag denk ik wel, verdikt Enfamil voldoende om niet te hoeven bij verdikken.

10. siepie

siepie Fanatiek lid

28 apr 2010
    3.424
    3
    38
    Wij zijn in het ziekenhuis begonnen met inbakeren.
    Rilana is ook nog nooit 'zomaar' in bed in slaap gevallen dus snap wel wat je bedoelt.
    Bij ons waren ze erg 'hard', ik moest haar inbakeren, weltrusten zeggen, evt muziekje aan en dan laten.
    Ze mocht iig 10 minuten huilen zonder dat je iets mocht doen, niet in de buurt of iets.
    Huilde ze dan nog dan mocht ik even naar dr toe, moest haar laten liggen maar mocht dan bijv. even kus geven of tegen haar praten en dan weer 10 minuten.
    Dit is niet makkelijk maar heeft wel gewerkt!
    Misschien heb jje het al geprobeerd hoor maar probeer even mee te denken.

Het bedje staat al schuin?
    Heeft ze een knuffel?
    Hangt er iets bovenj haar waar ze naar kan kijken?

Liefs

11. Kwekijzer

ja, nee, geeft ook niet, maar was ik gewoon benieuwd naar. Ik vind paracetamol zelf vrij onschuldig, maar misschien denk ik dan te makkelijk. Ik denk dus, ze heeft al genoeg pijn en last, waarom zou je haar voor het één wel wat geven, maar voor het ander moet ze er maar cold turkey doorheen. Vind het soms ook wel lastig hoor om te bepalen wanneer dat dus moet en wanneer je dan wel met medicijnen iets gaat verzachten/behandelen.

Van die koortsstuip is eng, maar dat hoeft niet persé aan de paracetamol te liggen hoor. Mijn zus haar dochter kreeg dat ook en die had geen paracetamol gebruikt. Trouwens ook wel een beetje raar dat je een koortsig kind naar de opvang brengt, maar dat vergeet te melden, toch? Maar dat terzijde...

12. Vica86

Vica86 Niet meer actief

@Melisa, nee helemaal niks. Achteraf vertelde ze ook dat ze niet van plan waren geweest om onderzoeken te doen. Aan het begin lieten ze dit onduidelijk. Ze stopten de nexium, hij was een volledig gezonde jongen volgens hun, alleen 1 die veel spuugt en veel krampen heeft.
    Zonder 1 test uit te voeren. En al die 5 dagen mocht ik maar 2 keer per dag naar het ziekenhuis.

@All, niet echt bijgelezen sorry.. Behoorlijk drukke dag gehad, maar het werken was wel weer even fijn.

13. mel78

mel78 VIP lid

12 feb 2008
    8.320
    242
    63
    Siepie: ik denk wel dat dat de enige manier is als je wilt dat je kindje zelf in slaap valt.
    Maar Stefanie: ik begrijp dat het tegen je gevoel in gaat!

14. siepie

siepie Fanatiek lid

28 apr 2010
    3.424
    3
    38
    @hier, nou hadden om 14u een afspraak, kregen eerst weer een meting van gewicht en lengte ( zo stom dat daar veel verschil in zit met cb maar goed).
    Toen kwam er een assistent, helemaal onderzoeken en hjj vond haar huilen 'extreem' (vond het wel meevallen)
    Maar ze heeft zich iig goed laten zien zoals ze thuis ook is.
    Toen moesten we heeeeeeeeel lang wachten maar toen kwam ook de ka erbij en we krijgen nu losec.
    Mocht ze koorts krijgen van het weekend dan moeten we gelijk het zh bellen.
    Woensdag een belafspraak om te vragen hoe het gaat, wel netjes.

Al met al ruim 5 kwartier in dat kamertje gezeten maar goed ging er ook niets van zeggen want was allang blij dat we mochten komen!

Alleen hoe lossen jullie die Losec op? Of geven jullie het zo?
    Liefs

15. siepie

siepie Fanatiek lid

28 apr 2010
    3.424
    3
    38

Tja er gebeuren zoveel rare dingen ;)
    Klopt hoor hoeft er ook niet aan te liggen maar is wel een achterliggende gedachte.

16. Kwekijzer

Sorry, ik denk hier anders over. Laten huilen wordt nou al aan meer kanten aangetoond dat het stresshormonen aanmaakt waardoor kinderen op latere leeftijd slechter slapen, sociaal meer problemen op kunnen lopen, angsten kunnen ontwikkelen. Het is investeren en heel vermoeiend, maar in die eerste maanden moet je je kindje vertrouwen geven. Daar verwen je ze echt niet mee, daar maak je ze sterk mee, ook voor later. Dat in een eigen bedje slapen, komt echt vanzelf en gaat niet minder goed als je die eerste maanden dat vertrouwen gewoon geeft. Ik heb dat zelf nu ervaren, maar ik ken genoeg andere voorbeelden, daarnaast is er wetenschappelijk genoeg over te vinden en begint het zelfs in de meer reguliere zorg door te dringen. In het ziekenhuis waar Veerle lag hadden ze net een bijscholing daarover gehad. Je kunt je kind eigenlijk dus niet verwennen in die eerste maanden. Het is vermoeiend, maar dus de investering waard om je kindje vertrouwen te geven.

Ik heb Veerle best wel eens laten huilen, soms zelfs langer dan een half uur, omdat ik zelf gewoon radeloos en kapot moe was. Veerle is heel veel gedragen, heeft heel veel bij ons geslapen als dat wel lukte en is heel vaak weer gewoon uit haar bedje gehaald en gewiegd. Nu Veerle goede medicijnen heeft die aanslaan is er geen vuiltje meer aan de lucht. Ze slaapt gewoon in haar bedje, ze vecht niet meer tegen inbakeren. Huilen is het enige wat ze kunnen en een baby die vecht en huilt, laat weten dat er iets niet in de haak is. Het ene kind zal alleen de strijd tegen de ouder eerder opgeven dan de andere.

Ik weet dat iedereen hier evengoed anders over denkt. Dat mag ook. Je kindje even laten huilen vind ik persoonlijk niet erg. En dat het wel eens voorkomt dat je zelf gewoon wegloopt, is denk ik alleen verstandig. Maar het is in mijn ogen dus niet gewoon 'ok', ik denk juist dat het heel goed is om er te zijn voor je kindje als je weet dat het ergens pijn heeft of zich niet prettig voelt.

17. siepie

siepie Fanatiek lid

28 apr 2010
    3.424
    3
    38
    Het gaat ook zeker tegen je gevoel in!
    Ze hebben mij toen gewoon die kamer uitgestuurd..
    Achteraf ben ik er blij om want het heeft geholpen!

18. Kwekijzer

Ja, maar ik heb hier zeker 3 dagen hetzelfde vol weten te houden omdat ik van gekkeheid niet meer wist wat ik nog moest doen. Het hielp echt niet hoor. En geloof me dat ik echt door kan pakken als ik mijn kop eenmaal zo heb staan. Dan geef ik dus echt geen millimeter meer toe. Ik denk juist doordat ik dat zo heb gedaan dat Veerle savonds nog wel eens de neiging heeft om in paniek te raken als ik haar dan in bedje leg. Omdat ze dat namelijk op de rest van haar slaapmomenten helemaal niet meer heeft.

Het is natuurlijk ook weer per kindje verschillend wat werkt. Maar geloof me, je hebt dat moedergevoel echt niet voor niets. De natuur regeld het zo dat dit tegen je gevoel ingaat. Een dier laat zijn jongen ook niet in de steek, dat is tegennatuurlijk.

Wat ik wel denk dat heel onrustig werkt is dat je bij iedere kik je kind gelijk uit de box/bedje/wipstoel of wat dan ook pakt. Dan krijg je een hele onrustige situatie.

Wat ik hiermee wil aangeven is dat of iets werkt niet altijd wil zeggen dat het echt goed is. En dat ook weer ieder kind anders is, er is dus ook niet één gouden regel denk ik.

19. siepie

siepie Fanatiek lid

28 apr 2010
    3.424
    3
    38
    Nee dat is ook zo hoor!
    Snap je verhaal ;)

20. mel78

mel78 VIP lid

12 feb 2008
    8.320
    242
    63
    Kijk ieder zijn mening en ervaring: MAAR JE MOEDERHART MOET JE ALTIJD VOLGEN.

Deel Deze Pagina