Ja ik heb er heel veel aan gehad. Had moeite met een stukje van de bevalling, dit hebben we nu met emdr 'aangepakt', hier had ik het meeste last van. Gister een behandeling gehad en het beeld is weg. Zie het nog wel maar dan ver weg en een positief gevoel erbij. Kan het echt iedereen aanraden om hulp te zoeken. Even aankijken of het nodig is om nog meer behandelingen te krijgen. Heb wel veel moeite met het feit dat ik haar niet gelijk bij me heb gehad en niet echt kon genieten door alle toestanden...
@Suenne: hij wil niet slapen na 16.00 uur, anders zou ik dat ZEKER wel doen ja. Ik krijg dat niet voor elkaar, elke keer als ik hem na 16.00 uur nog op bed leg is het krijsen geblazen en ook gewoon niet in slaap vallen. Vandaar dat hij tegenwoordig in de wipper erbij zit vanaf die tijd tot bedtijd. En dan is hij ook gewoon vrolijk en goedlachs. Maar om 18.30 begint hij wel te jengelen en dan is hij echt halfgaar. Het is dat ik dan ga masseren en fles geven, en daarna op bed, want iets anders valt niet meer met hem aan te vangen dan. Dat is dus het hele probleem, dat hij gewoon niet slaapt in de avond. En hem zonder fles op bed leggen resulteert in óf een nachtvoeding, óf dat hij maar 720 cc zal krijgen op een dag (dus 3 voedingen. Het cb ziet me al aankomen, haha). Tja, of dus wakker maken, maar dat ligt te ver van m'n gevoel vandaan. Dan nog liever hoe het nu is. Maar misschien is het groentegebeuren een goed idee. Als hij lijkt op zijn zus zal hij ook meteen wel 100 gram groente naar binnen bunkeren bij zijn 'eerste keer'.
Hoi, Kom ik weer met mn houding en ritme drinken maar het kan echt helpen! Een heel stuk terug staat een foto van een houding om in te laten drinken en uitleg over in ritme laten drinken. Zo kan ze evt rustiger drinken, alles rustig doorslikken en hopelijk minder last. Wij gebruiken een drifrax s fles met een s speen ookal is ze nu ruim 3 maanden. @hier, nog steeds wel rommelig, ze kan ineens vanuit het niks echt keihard huilen! Ze zit nu ineens weer aan 6 flessen ipv 5 maar net met de fles van 20.00 had ze nog niet genoeg na 150 dus toen nog wat gegeven wat ook zonder moeite op ging. Snap er echt even niks van! Vandaag op kdv niet gespuugd, hier wel een klein beetje. Losec gieten we nu zo naar binnen. Zelf alleen erg moe!!!
@Jessmin: bedankt voor de info, ik ga zeker wat uitproberen. Ik woon zelf in het Gooi dus niet echt naast de deur, haha. Maar idd zijn ze allemaal niet zo duur, zeker niet als je bedenkt dat het je kindje kan helpen zich prettiger te voelen. Overigens heb ik liever een goeie fles dan dat ik meer JBPM ga geven gezien de kans op verstopping daardoor. We zullen zien wat het best werkt!
Ben je al gestopt met de motilium?? Weet je al wanneer ze opgenomen gaat worden? Vreselijk he als je niks kan doen en wat je doet niet helpt! *knuf* Sterkte, zo'n opname is 'prettig' (in mijn ervaring dan he!!) omdat er wat aan gedaan wordt maar ow wat voelde ik me rot zeg.... ---------------------- Ik ben weer aan het werk dus minder tijd om eens te kijken op zp maar denk wel aan jullie hoor!
@siepie: ik heb je uitleg even opgezocht (mooie foto!) en ga het zeker proberen. Ik begrijp alleen niet zo goed wat je bedoelt met het afbuigen van de fles; moet je het vacuum verbreken? Wil het wel graag goed doen
Siepie: werkse maar weer! Ik mag over 2 weken weer aan de slag. Brrr. Jessmin: zowel mijn dochter als mijn zoontje nu, sliep/slaapt eind van de middag niet meer met 2 a 3 maanden. N. laat ik nu maar in de box liggen, en regelmatig valt hij daar een half uurtje in slaap. Prima. Deed mijn dochter ook. Zo worden ze lekker moe voor de nacht.
Hmm.. EMDR therapie. Wel eens van gehoord inderdaad. Ik zal eens wat opzoeken en kijken of onze verzekering het vergoedt. Bedankt!
De breastflow-bottle is 2 keer zo langzaam als de dr. Brown. Ik zou daarom echt met die fles beginnen. Doordat er namelijk een binnenspeen in de buitenste speen zit, moet de baby ook actief de speen 'masseren' (zoals aan de borst ook gebeurt) om de melk er goed uit te laten komen. Daardoor gaat die heel langzaam; eerst wordt de melk vanuit de fles de binnenspeen in gezogen en daarna nog door de buitenspeen.
@Jessmin: heb je enig idee waar deze flessen te koop zijn, of kun je ze alleen maar online bestellen. Volgens mij zijn ze niet bij de Etos ed te koop?
Bij Firma Vos online bestellen zijn ze heel snel in huis. Dat is een soort thuiszorgorganisatie. Breastflow flessen
Dank je Ja het is een beetje lastig uit te leggen maar je houdt de speen van de fles in de mond. Kindje drinkt dan hou je de fles omhoog zodat de speen vol loopt, na een paar slokken beweeg jij de fles naar beneden, de speen blijft in de mond en je hoort dan alsof je lucht zuigt (dit gebeurt echt niet!), dan een paar keer laten slikken en dan de fles weer omhoog. Hoop dat je het zo snapt?? Wij hebben het via een logopediste, misschien kan je daar evt een doorverwijzing voor vragen??
Vaak wordt een (groot ) deel / het meeste wel vergoedt door de verzekering. Je hebt wel een doorverwijzing nodig via de ha. Bij onze ha zit 1 keer in de week een tussenpersoon, naar hem ga je eerst met je probleem en hij bekijkt dan wat het beste bij jou zou passen en evt welk persoon. Hij raadde mij emdr aan en de vrouw bij wie ik zit. Moest alleen wel 4 maanden wachten voordat ik uberhaupt kon bellen voor een afspraak, patientenstop... Maar ben er helemaal blij mee! Zou er zeker achteraan gaan meid!
Hoihoi, hoe is het met de opgenomen kindjes? Al wat meer duidelijkheid?? Ik hoop het zo voor jullie! @hier, vannacht heel goed geslapen en kleine vanmorgen pas om 9u wakker. Toen naar mn moeder gegaan want ik moest smiddags werken Daar is het dus drama geweest, 2,5u huilen en niks willen Had ook een bel afspraak met de ka assistent. Geven nu Losec maar sinds we dat geven poept Rilana erg veel en erg dun, wel 6/10 luiers per dag. Dit moeten we aan blijven kijken tot iig nog volgende week maar heel haar billen zijn rood, echt zo zielig!!!! Overstrekken doet ze ook nog veel en soms nog wat spugen maar het is wel duidelijk aan heel haar doen en laten dat het haar allemaal nog niet lekker zit. Weet niet zo goed wat ik nu nog kan doen?? Importal zijn we mee gestopt aangezien ze zoveel poept. Geven nu 180cc, van ka assistent moeten we daar 2 schepjes nutriton bij doen en mocht dit niet goed gaan dan de fles delen. Dan 2 keer 90 cc maken. Vandaag gewerkt en dan ga je dr halen en hoor je dat het niet zo lekker is gegaan dan vind ik dat al rot. Nu vanavond ook nog visite gehad, ben echt gesloopt! Mis wel gewoon eens iemand die ik even kan bellen om het er even over te hebben en erkenning te krijgen, of dat je eens een berichtje kan sturen van "he, ze is heel de middag van slag geweest, baal ervan..." Trusten
ik ontdek dit topic nu eigenlijk pas en heb weinig meer te melden. maar wil even tegen de meiden met jonge kindjes zeggen; het wordt echt beter! onze elize is nu bijna 7 maanden en we kunnen nu toch echt wel zeggen dat ze zelf weinig last meer heeft van de reflux! het spugen is bijna weg en met de medicatie zijn de pijnklachten ook zo goed als weg. we hebben net nog een keer extra opgehoogd en nu is ze ook 's nachts weer rustig. wie had dit kunnen denken... eindelijk een vrolijk, gezellig en ontspannen meisje! succes dames en vooral kindjes, het wordt dus echt beter! (ps draagdoek is een hit hier!)
Ik ben het er niet mee eens dat de breastflow een borst na bootst. Jemig de pemig, als het ergens met bakken tegelijk uit komt zetten, dan is het wel aan je borst....hahahahaha Ik geloof dat het wel van 5 kanten tegelijk geleverd wordt die melk. En zo heftig hoeven ze daar helemaal niet hun best voor te doen, soms was kijken al genoeg Dus het enige waar zo'n breast flow in mijn ogen dan goed voor is, is dat het kleintje niet alles tegelijk in haar mond krijgt aan kv en zo minder last kan hebben van krampjes. Maar vind het totaal dus niet in vergelijking te stellen met een borst. Ik heb trouwens zo'n breast flow en een dokter brow en nog veel meer aan flessen...alles uitgeprobeerd. Ik vind de breastflow echt een afschuwelijke knoei fles
Je mag ze van mij zo overnemen, kan je ze uit proberen. Ik heb de dr brown tot 130 cc en de breastflow, voor alleen de verzendkosten, kun je ze beide proberen. Bij de dr Brown zitten nieuwe spenen, difrax spenen vond ik er trouwen ook prima op passen.
@Suenne: nou graag wil ik ze van je overnemen! Ik zal je een berichtje sturen met mijn gegevens. Bedankt! Geweldig hoor, al die tips en het meedenken. Ik heb hier meer aan dan het hele CB bij elkaar, haha. Hebben jullie trouwens ook nog tips voor boertjes laten? Onze dochter laat slecht boeren met alle gevolgen van dien. Heb al een aantal houdingen geprobeerd en ook weer neerliggen en optillen werkt niet. Iemand nog goeie ideeen?