Armen omhoog over je schouder. Wrijven over de rug. Op je been laten zitten en je hand op borst zodat je kind blijft zitten en met andere hand op rug kloppen. Verder geen ideeën. Wij laten wel ook boeren na een halve fles, na een hele fles boert ze niet goed namelijk!!! Ik heb hier ook meer aan als aan het cb hoor haha
onze zoon deed dat ook heel erg en wij zijn met hem naar een chriopractor gegaan. deze merkte dat hij blokkades in zijn rug en nek had. na 4 behandelingen ging het een stuk beter en we zitten nu al op 6 weken tussen de behandelingen. hij overstrekt niet meer en is ook een stuk rustiger. over die hoeveelheid zantac (0,8 ml) die onze zoon krijgt.. dit is voor geschreven door de kinderarts. maar ik moet volgende week weer voor controle met hem en ga zeker het hebben over het rare overgeven.
Hi ladies, even een vraagje aan jullie als experts want heb zwaar het vermoeden dat onze kleine man (verborgen) reflux heeft... Hij is nu 4 weken en is vanaf het begin al heel onrustig, met uitzondering van 3 dagen ofzo waar hij wel veel sliep. Eigenlijk slaapt hij bijna niet overdag, soms even een half uurtje, uurtje maar eigenlijk dus nooit meer tenzij ik heb op mn borst houd dan kan hij wel 2-3 tukken achter elkaar. Heb dus het vermoeden dat hij plat niet wil slapen dus houd hem al meer omhoog na de voeding en dan is hij soms wel wat rustiger, maar echt veel slapen is er nog steeds niet bij. Verder hikt hij veel, boert eigenlijk nooit, heeft ontzettende last van krampen (waar ik al verschillende dingen voor geprobeerd heb maar niet echt met veel resultaat) en hij zit af en toe echt te kokhalzen na de fles waarbij hij niet spuugt maar er wel wat omhoog komt. Als hij overstuur is overstrekt hij ook heel erg en ik krijg hem dan eigenlijk heel moeilijk rustig, alleen met een speentje lukt dat wel eens maar die valt er natuurlijk om de haverklap weer uit. Vind het zo vermoeiend! Heb ook nog een peutermeisje rondlopen die ik de nodige aandacht moet geven en dat lukt nu aan beiden niet echt heb ik het idee... Oh ja, zijn al 1x bij osteopaat geweest die wel een paar kleine blokkades zag dus gaan volgende week nog een keer terug, ging wel even iets beter daarna maar nu is het alweer zoals vanouds. Twijfel dus heel erg of hij nu zo onrustig is door de krampen, of het reflux is, of KMA (maar geen uitslag ofzo), of ik Omneo moet gaan proberen ofzo, of indikken met Nutriton. Wat denken jullie als je dit zo leest? Moet morgen naar cb (arts) dus even overleggen daar, ben bang dat ha me niet serieus gaat nemen of zou ik dan meteen doorverwijzing naar ka moeten vragen. Weet niet meer wat nu 'normaal' is voor een baby maar zo weinig slapen en onrust is toch nooit goed lijkt me? Thx!
Oh ja, gisteren huilde hij de hele tijd al meteen na de fles, terwijl hij normaal dan wel redelijk bij mij in slaap viel (totdat ik hem dan weer neerlegde), lijkt vandaag wel beter te gaan maar gisteren was echt apart, meteen helemaal over de rooie...
Welkom Meril, hoeveel voeding krijgt jullie kleintje? Wellicht dat dit iets teveel is? Heb je al geprobeerd wat kleinere voedingen te geven?
Aan de losec gebruikers Rilana heeft steeds heel veel luiers sinds we losec gebruiken. Ze poept echt enorm veel en het is vaak dun, diarree. Nu hadden we de ka aan de lijn en die zijn dat dat nog wel een week mag duren!!! Heel dr billen zijn knalrood en een luier om haar billen kan ze amper verdragen! Heb al sudo gesmeerd en zinkzal van zwitsall maar het verbeterd niet. Jullie nog tips? Naast bepanthen, die is mijn man als het goed is wezen kopen want ik ga niet naar buiten met dit ....weer!
@siepie: wat sneu dat ze er zo'n last van heeft zeg... Mijn neefje had ook periodes dat 'ie zoveel luiers op een dag had en bij hem werkte de zinkzalf van Weleda heel goed. Bepanthen heb ik mijn oudste veel gebruikt; is ook goed! Misschien eens bij de apotheek informeren of ze nog iets hebben?
Meril: zie je ook dat je kindje veel voeding terug geeft, of steeds iets lijkt weg te slikken? Kindjes met reflux blazen ook wel eens belletjes, en hebben soms opgeblazen wangetjes. Heb je ook wel eens aan inbakenen gedacht of geprobeert? Want dat kan het slapen ook bevorderen. Je moet het zeker met het CB bespreken, en niet zomaar andere voeding gaan proberen hoor. Als ik je verhaal lees denk ik eerlijk gezegd toch iets meer aan KMA? Kapotte billetjes: inderdaad maizena! (maar wat is het zielig he)
Even een vraag aan alle meiden hier: ik zit er over te denken een hyves te maken over reflux. Volgens mij is dat er nog niet, en wellicht is er best wel belangstelling voor. Graag jullie mening, mag ook via PB!
hyves, leuk, altijd veel op te vinden @hier, 1 groot drama, na een half uur slapen krijsen krijsen, weer een poepluier... Kan zelf ook zowat alleen nog maar janken van ellende. Valt me allemaal zwaar, steeds nog aan het rommelen, niks loopt lekker en gewoon werken, volgende week weer hele dagen.. Maar weer naar het ziekenhuis gebeld en wordt vanavond weer terug gebeld. De assistente; dan kan de dokter e.e.a. uitleggen... Ik heb alleen maar zoiets van mensen dit is toch niet normaal?! Een week diarree!!! De flessen gaan niet op ook weer dus ze drinkt heel weinig. Zag wel wat van verbetering maar is weer blijven hangen. Ze is ook weer aan het hiepen, heel veel hoesten en verslikken.. Kind is hartstikke moe maar kan nu ook niet slapen meer. Ben er zo verdrietig van weer, sorry hoor..
Dankje! Ben net al terug gebeld door een ka en moet per direct stoppen met losec. Blijkbaar kan ze daar echt niet tegen. Nu weer teruggaan naar de zantac. Moeten 1,5 a 2 schepjes nutriton door dr voeding doen en dat dan vlak voordat ze gaat drinken. Morgen bellen ze weer en als het dan nog niet gaat evt weer andere medicijnen en volgende week afspraak zh. Wel fijn ook dat er gezegd werd dat het niet erg is als ik bel maar dat ze juist laagdrempelig contact willen houden en ik altijd mag bellen. Lucht wel op zo! Voel me ook zo'n zeikerd steeds als je elke dag ad lijn hangt anders!
dames, even een kort vraagje voor de motilium gebruikers? wat is jullie dosering bij welk gewicht? vanavond hopelijk even bijlezen
wij hadden 0,9 bij 3600 gram, met 4600 gram gelukkig gestopt, rampenplan was het! dosering al die tijd 0,9
Ik weet niet wat ik tegen je zeggen kan. Het is ook zo ontzettend vermoeiend en je weet misschien wel in je achterhood dat het over gaat, maar daar heb je nu niets aan. Misschien is het goed om haar af en toe een middagje/dagje uit te besteden, zodat je zelf op adem kan komen. Sterkte en hopelijk gaat het snel beter nu je gestopt bent met de losec.