Het grote Reflux topic

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door smartie1980, 11 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sietske

sietske Bekend lid

26 mei 2006
    552
    1
    0
    siepie, wat fijn dat de medicijnen zo snel werken! ik hoop echt dat het zo blijft! wat moet dat een heerlijk gevoel geven toen ze weer lekker aan het kletsen en lachen was!

2. siepie

siepie Fanatiek lid

28 apr 2010
    3.424
    3
    38
    dank je ;)

3. siepie

siepie Fanatiek lid

28 apr 2010
    3.424
    3
    38
    Ja echt geweldig!
    Rilana was vanmorgen ook helemaal gezellig aan het kletsen en lachen :D
    Nu zo aan het hopen dat het zo blijft gaan!
    Ze slaapt nu sinds gister ook in een puckababy, ze is zo'n stuk rustiger dat die pacco niet meer hoeft.
    Heb er alleen 1 te leen dus moet nog f op zoek naar een eigen maar pff wat zijn die dingen duur ook weer..

Hoe is het met Veerle en Aron? En natuurlijk alle andere kindjes??

4. siepie

siepie Fanatiek lid

28 apr 2010
    3.424
    3
    38
    Hoe is het met iedereen???

5. Meijke

Meijke Niet meer actief

Goed! Nienke is sinds vandaag weer thuis. Er is niets ernstigs aan de hand verder, het is echt de Reflux waar ze zo'n last van heeft. Maar ze hebben in het zkh er een goed ritme ingekregen, en de combi van juiste voeding (Neocate) en Zantac lijkt ook beter te gaan werken! Ze slaapt meer, lacht meer en groeit als een dolle :D!

Blij dat ze weer thuis is!

Hoe is het met Rilana?

6. siepie

siepie Fanatiek lid

28 apr 2010
    3.424
    3
    38
    Super zeg! Wat fijn dat het zo goed gaat met dr!
    Lekker he, zo'n ritme, hadden wij ook zo goed toen we toen thuis kwamen!

Rilana is nog niet helemaal top helaas.
    Drinkt nog steeds niet dr flessen leeg.
    Diarree luiers lijken wel te minderen (roep ik niet te enthousiast) vrijdag 9x, zaterdag 6x en vandaag tot nu toe 3x.
    Omdat het zo mindert heb ik vandaag ook niet naar het zh gebeld.
    Zou alleen wel fijn zijn als ze nu eens zou gaan eten...

Iemand nog tips?! ;)

7. mel78

mel78 VIP lid

12 feb 2008
    8.320
    242
    63
    Siepie: ligt ze in een puckababy mini of piep? ik heb hier nog wel een mini die je voor weinig mag overnemen. Doe me maar een pb.

8. siepie

siepie Fanatiek lid

28 apr 2010
    3.424
    3
    38
    Ze ligt in 3-6 maanden.
    Bedankt voor je aanbod maar heb net een nieuwe gekocht en net 1 geld overgemaakt via mp....

9. siepie

siepie Fanatiek lid

28 apr 2010
    3.424
    3
    38
    Nou inmiddels dus wel naar het zh gebeld..
    Moeten nu gaan proberen of ze wel dr fles op gaat drinken als we een paracetamol geven.
    Dus gaan we dat maar weer proberen.
    Ze heeft nu 370 cc binnen gekregen.
    Volgens de ka is dit niet zorgwekkend, wel opletten ivm uitdrogingsverschijnselen (nog steeds!)
    Ze hoefde nog niet opgenomen te worden.

Wat als ze nou wel een fles leegdrinkt met paracetamol???
    Kan dat dan toch moeilijk blijven geven?
    (ben geen voorstander van medicijnen, ook voor mezelf niet, wat moet moet hoor maar heb nu al 9!!! dingen aan dr gegeven!)
    Op het kdv geven ze het sowieso niet..

10. siepie

siepie Fanatiek lid

28 apr 2010
    3.424
    3
    38
    Oké, paracetamol gegeven, wat één gedoe trouwens maar het resultaat mag et zijn!
    Fles van 180+6+2=OP!!!!

11. siepie

siepie Fanatiek lid

28 apr 2010
    3.424
    3
    38
    Ben ik weer,...
    Pff wat een nacht!!
    Hoe lang werken die dingen? 3,5 a 4 uur??
    Dan was het goed te merken wanneer het uitgewerkt was, om 3 uur kwam ze namelijk weer, krijsend!!!
    Uiteindelijk toch maar een flesje aangeboden want dat moest van zh maar liet ze 90 staan.
    Toen even slapen en weer krijsen!
    Toen maar even bij me in bed genomen.
    Toen weer even slapen lekker en weer krijsen!
    Dus ben nu vanaf 5.15 met dr beneden..krijsenkrijsenkrijsen
    Toen tegen 6en weer paracetamol gegeven en nu zit ze ineens na 5 min. vrolijk te kleten te spelen en te lachen!
    Zal mn meisje dan echt zo'n pijn hebben de hele dag???

Moet om 9 uur beginnen vandaag, gaan met mn kdv kids naar de dierentuin..heb zo geen zin!
    Weet het gewoon echt niet meer, steeds als ik denk nou we hebben het gevonden hoor is het het toch weer niet.

12. Kruimel2010

Kruimel2010 Bekend lid

8 okt 2010
    825
    1
    0
    NULL
    NULL
    Dat zou zomaar heel goed kunnen.... ik ben der ook niet voor, maar ook wij hebben ons meisje een tijdje lang (vooral 's avonds, dan had ze het meeste last) paracetamol gegeven. Wel lage dosering omdat ze nog zo klein was, maar alleen dan had ze niet zo'n pijn... echt vreselijk om je kindje zo te zien... Ik had zoiets van: bij alles wat ze krijgt kan dat paracetamolletje er ook nog wel bij!
    Misschien moet je eens gaan overleggen met je bedrijfsarts? Het is niet handig als jij als mama er straks onderdoor gaat omdat je de zorg voor je dochtertje en je werk niet kunt combineren... wellicht dat je nog een tijdje thuis kunt blijven voor je dochter?! Voor de kindjes op het kdv lijkt het me ook niet verstandig om een leidster te hebben die er niet helemaal bij is met haar hoofd...

Hoop dat het snel beter gaat bij jullie!

13. Meijke

Meijke Niet meer actief

Siepie, wat naar zeg! Maar doet de Zantac zijn werk niet dan? Het zou zo toch geen pijn moeten doen? Of kan dat zelfs met meds zo blijven?

14. Jasminum

Jasminum Fanatiek lid

16 feb 2011
    1.088
    0
    0
    Lang niet meegepraat hier...

@ Siepie: pffff... daar word je toch moedeloos van of niet? Zielig ook om je meisje zo te zien. Ik sluit me aan bij Kruimel. Ik zou goed uitkijken voor jezelf. Jij moet er niet aan onderdoor gaan. Heeft je dochter straks ook niets meer aan je... En wellicht is een ziekenhuisopname toch noodzakelijk?

Sterkte!!

15. sietske

sietske Bekend lid

26 mei 2006
    552
    1
    0
    siepie, jeetje heftig hoor, dat ze na de paracetamol wel lekker vrolijk is! zou er dan niet nog iets anders zijn?

16. siepie

siepie Fanatiek lid

28 apr 2010
    3.424
    3
    38
    Ja ik weet het niet...
    Wordt vandaag teruggebeld maar ga nu gewoon zelf weer bellen...

17. Jessmin

Jessmin Fanatiek lid

2 aug 2009
    1.758
    0
    0
    thuisblijfmama
    @Siepie: en wat verwachten ze nu dan? Dat je vóór elke fles paracetamol gaat geven? Dat kan toch niet?? Zou het niet kunnen dat haar slokdarm ontstoken is en dat daar wat aan gedaan moet gaan worden? Had begrepen dat dat best gevaarlijk kon zijn...

18. siepie

siepie Fanatiek lid

28 apr 2010
    3.424
    3
    38
    Hoi,
    Nou heb weer contact gehad met het zh, met een ka in opleiding, krijg nu donderdag weer een afspraak. (de 3e week opvolgend)
    We hoeven ons niet druk te maken over die flessen want ze kan het qua gewicht makkelijk hebben, ze zit nog boven het gemiddelde al maakt de curve nu wel een daling.
    Vandaag heeft ze nog geen 1 fles op.

Ik voel me ook door zo weinig mensen begrepen, hebben jullie dat nou ook??

19. Meijke

Meijke Niet meer actief

Jeetje Siepie, niet normaal! Als ze zoveel pijn heeft dat ze paracetamol nodig heeft om te drinken, dan kunnen ze toch niet zeggen dat je je niet druk moet maken!! Sterkte! Misschien een second opinion?

Hoe is het met Stefanie78, Trishka, Suenne (mooi topic trouwens, ben het met je eens, soms kan het nou eenmaal niet anders en idd je bent er zelf ook nog!) en Smartie?

20. mel78

mel78 VIP lid

12 feb 2008
    8.320
    242
    63
    Siepie: ik voel me al onbegrepen sinds de geboorte van N. De verloskundige, HA en CB zagen niet dat het reflux was, terwijl ik het toch vanaf dag 2 riep (ervaring met dochter). Gelukkig had ik de verpleging in het ziekenhuis die het zag....

Deel Deze Pagina