Het grote Reflux topic

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door smartie1980, 11 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. siepie

siepie Fanatiek lid

28 apr 2010
    3.424
    3
    38
    Jep ;)

2. siepie

siepie Fanatiek lid

28 apr 2010
    3.424
    3
    38
    Hoi meiden,
    Hoe is het met jullie en met jullie kleintjes?

Hier een goede nacht achter de rug en ook wel een goede dag.
    1 x 20 en 1 x 60 over.
    Nu ligt ze LOS te slapen :D al 3 uur....
    Ben benieuwd, hard aan het hopen dat het op deze koers verder mag gaan.

Liefs

3. Meijke

Meijke Niet meer actief

Hoi Siepie, los slapen wat goed! En goed gedronken dus. Hier gaat het ook best prima! Slapen in de Swaddleme bevalt top. De pucka is te los voor haar. Nog wel erg veel last van haar darmen paar uur per dag en zuur spugen paar keer per dag. Maar dat ontroostbare krijsen niet meer elke dag :D.

4. siepie

siepie Fanatiek lid

28 apr 2010
    3.424
    3
    38
    Wat fijn meijke, toch vooruitgang!!!
    Puckababy was eerst ook veel te los, herken ik wel.
    Maar puckababy ging toen ineens, vorige wk was mn man puckababy vergeten en toen had ze ook los geslapen.
    Maar nu haalde ik haar uit kdv, f spelen en dacht f los proberen en het ging!! Nu weer los.
    Ben benieuwd wat ze doet, half negen fles 180op..

Hoe gaat het eten bij jullie meijke?

5. Meijke

Meijke Niet meer actief

Eten is altijd goed gegaan, nooit zorgen om hoeven maken gelukkig :). Flessen schoon leeg, ze zit nu op 5 x 150 cc (150/5 en dan beetje weggooien tot 150 ml is).

Lijkt me heel frustrerend als het drinken niet lukt. Gelukkig heeft Rilana op deze warme dag goed gedronken.

6. siepie

siepie Fanatiek lid

28 apr 2010
    3.424
    3
    38
    Lekker zeg!
    Rilana hadden we niet wakker gemaakt voor nog een fles dus kwam ze om 0100...
    Om 0400 was het krijsen. Dus even gekoeld en toen in puckababy gedaan, nu slaapt ze nog heerlijk.
    Fles vannacht liet ze weer veel staan
    Ben nu zelf een beetje gaar, deze week ook voor de derde keer zelf vroege dienst dus Pfff...
    Groetjes

7. Meijke

Meijke Niet meer actief

Hoe lossen jullie trouwens de voeding op? Wij schudden de fles, anders lost het niet op, maar daardoor schuim. Verergert dat krampjes? In de fles past geen vork, misschien ergens anders in klaar maken?

Ik las ook wel eens dat iemand in de ochtend water kookte, voeding maken en dan in de koelkast en per keer de hoeveelheid opwarmen, wat vinden jullie daarvan? En zou dat werken met Nutriton?

8. Meijke

Meijke Niet meer actief

Succes vandaag Siepie, dat hakt erin die vroege diensten! N kwam om 4.30 en weer om 8.15. Ze heeft geslapen vanaf 22.00. De nachten gaan hier goed nu gelukkig!

9. Kwekijzer

Kwekijzer Niet meer actief

Enfamil klonterd snel vind ik, vooral samen met jbpm, dus ik maak het klaar in een grote maatbeker met een grote klopper. Dan klonterd het nooit, ik mix na met een melkopschuimertje omdat dan de jbpm vanzelf ietsje dikker wordt en ik er dan dus minder in hoef te doen. Daarna giet ik het over in de fles en ik heb nooit schuim (ondanks dat kloppertje).

10. sietske

sietske Bekend lid

26 mei 2006
    552
    1
    0
    wat goed om te horen dat het hier allemaal beter gaat!

yannick is super verkouden door zijn prikken dus hij slaapt niet echt goed 's nachts.

gisteren wel bij de KA geweest en hoef pas over 2 maanden terug te komen! gewoon zo door gaan met de nexium en de neocate :) wij zijn zeer tervreden!
    Yannick slaapt nu sinds maandag zonder puckababy omdat hij zijn prikjes gehad heeft, mocht dat 24 uur niet. Gisteren avond had hij nog verhoging dus de PB weg gelaten... benbenieuwd of hij nu ook zonder kan... hij is door de medicijnen en speciale melk zoveel rustiger!

11. Kwekijzer

Vica, hoe is het met jou/jullie? Lang niets gehoord.

12. siepie

siepie Fanatiek lid

28 apr 2010
    3.424
    3
    38
    Over voeding klaar maken zijn volgens mij verschillende meningen, van de één mag het wel al vooraf klaar gemaakt worden en van de ander weer niet.
    Als je alles van te voren maakt zou ik denk ook een mixer gebruiken.

13. Kwekijzer

In het ziekenhuis maken ze vooraf klaar. Het is toen uit het protocol van de kraamverzorging gegaan omdat niet iedereen een hygienische koelkast heeft die goed genoeg koelt (zegt mijn schoonmama en die coördineerd kraamzorg, is zelf verpleegkundige van oorsprong). Dus volgens mij, kan het geen kwaad als je een goede koelkast hebt. Zelf vind ik het per flesje net zo makkelijk ben ik achter...het is dus ook maar net wat je fijn vind.

Ik ga trouwens van de Enfamil afstappen. Veerle is stabiel, zit al volop aan de bijvoeding en Enfamil opzich heeft hier geen toegevoegde waarde meer. Ik kan nu net zo goed gaan verdikken met jbpm, doe ik deels ook al met de Enfamil. Volgens mij zou ze er ook niet meer zo heftig op reageren zo'n verandering. Ik wil gewoon overstappen op een kruidvatmerk. Wat zeggen jullie, is het dom van mij? Ik wil het graag om de reden dan Enfamil lastig te mengen is en daardoor bewerkelijker. Veerle gaat nu vaker naar andere mensen en die moet ik dan gaan staan uitleggen hoe ze het moeten doen. Ik merk dat ze dat nogal als omslachtig zien en dat het dus ook niet altijd goed gaat. Daarbij zit ik altijd aan het bestellen vast, nu ook, is het weer niet op voorraad en dan duurt het gewoon lang voordat ze het weer kunnen leveren.

14. Jessmin

Jessmin Fanatiek lid

2 aug 2009
    1.758
    0
    0
    thuisblijfmama
    @Suenne: Ik zou iig geen kruidvatmerk doen, want ik las laatst weer dat toch bewezen was dat nutrilon met dat prebiotische vezelmix (hoe heet het ook weer, oja, immunofortis) toch wel de weerstand van baby's aanzienlijk verbetert (benaderde in behoorlijke mate de moedermelk zelfs ofzo). Het was zogenaamd wel een onafhankelijk onderzoek geloof ik, maar ja, tegenwoordig weet je maar nooit of de fabrikant er gewoon achter zit, zeg ik er wel bij. Maar iig zou ik wel voor hypoallergeen gaan, want reflux- en eczeemneiginghebbende (hahaha wat een woord zeg!) kindjes hebben meer aanleg voor allergieën en zo kun je wel het beste voorkomen dat ze dat krijgen en stel dat ze toch een overgevoeligheid heeft, al is het maar een beetje, voor koemelk dan zit je met die hypo nog steeds best 'veilig', als in je krijgt niet weer al dat gerommel, althans in mindere mate, met huilen en slecht slapen enzo. De kans daarop maak je wel kleiner iig. Ik zou zelf als iets werkt niet gauw overstappen op iets anders (don't try to fix someting that ain't broken --> errug toepasbaar op mezelf, wahahaha, herhaal dit ook vaak tegen mezelf om niet alles te willen gaan perfectioneren zeg maar), maar de argumenten die je geeft vind ik wel goeie, want daar zou ik zelf ook een pokkehekel aan hebben; dat het erg veel moeite kost op meerdere vlakken. Nah jah, misschien heb je iets aan deze overwegingen :)

15. siepie

siepie Fanatiek lid

28 apr 2010
    3.424
    3
    38
    @suenne, bij ons werd het niet vooraf gemaakt.

Rilana graait nog steeds naar haar oren, weten jullie hoe snel het over moet zijn? (als het oorontsteking is geweest?)
    Gister middag laatste antibiotica gehad...
    Liefs

16. Kwekijzer

naar de oren grijpen schijnen ze ook te doen als ze tanden krijgen. Het kan evengoed nog wel even duren voordat ze door zijn.

17. Meijke

Meijke Niet meer actief

Suenne, je kunt het proberen? Je merkt gauw genoeg of Veerle er klaar voor is. Enige is wel dat ze misschien ff van slag raakt als ze dat nog niet is?

Hier trouwens gisteren en vandaag meer verdrietig, meer spugen en korte slaapjes. Door de warmte?

18. siepie

siepie Fanatiek lid

28 apr 2010
    3.424
    3
    38
    TNx suenne, hoop zo op een stijgende lijn!!!!

@meijke, hoop dat het door de warmte komt en dat het verder maar stabiel mag blijven!

19. Meijke

Meijke Niet meer actief

Hoi Siepie, Rilana goed gedronken vandaag?

20. siepie

siepie Fanatiek lid

28 apr 2010
    3.424
    3
    38
    Hm drie keer zeventig over..
    Ben weer in de weer geweest vannacht, veel huilen weer en onrustig slapen.
    Ze lugt wel in puckababy maar toch.
    Ze krijst gewoon weer ineens vanuit het niks!
    Het is 1/2 dagen goed gegaan.
    Wat zal het nou zijn, reflux of oren of?
    Pff sorry voor mn geklaag, gezeur

Deel Deze Pagina