Het grote Reflux topic

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door smartie1980, 11 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. siepie

siepie Fanatiek lid

28 apr 2010
    3.424
    3
    38
    Hoi,
    Hoe is het met jullie?

Was er vandaag weer helemaal klaar mee.
    Hoorde veel positieve verhalen over een osteophaat maar die waren op vakantie.. was eigenlijk wel zover om dat maar eens te proberen.
    Maar helaas.

Toen toch maar weer de ka gebeld en mochten toch nog even langskomen vanmiddag.
    Ze was 90gram aangekomen in een week.
    Ze kon niet goed in haar oren kijken dus moeten we morgen naar een kno arts, of in het sfg (waar we altijd zitten) of in het havenziekenhuis, we moeten echt voor het weekend zodat dat duidelijk is.
    Morgen krijgen we ook een belafsrpaak met een ped.med. van het ziekenhuis om een ritme te bespreken waar we ons aan moeten gaan houden.
    Ka hoopt dat het beter gaat als ze in een heel strak schema gaat dus morgen even overleggen hoe of wat.
    Slapen en eten is onrustig nu.
    Volgende week dan weer een belafspraak met de ka.
    Week erna een echo laten maken van dr buik om daar dingen uit te sluiten.
    Week daarna weer een afspraak bij de ka.
    En dan zijn we 8 weken verder ;)

Ben benieuwd!

2. Meijke

Meijke Niet meer actief

Siepie, dat is geen gezeur hoor!! Jij hebt het echt zwaar. Ik zou me ook zorgen maken als ze 3x70 liet staan!

Fijn dat de KA verder met jullie gaat in elk geval. Hoop dat het gaat helpen.

Tja, hier hebben we een "ritme", maar nogal raar sinds anderhalve week. Of we nu wel of niet om 23.00 nog een flesje doen, ze komt midden in de nacht!

Nu is het zo:
    Tussen 3.00 en 4.00 fles
    Slapen
    Tussen 7.00 en 8.00 fles
    Uurtje slapen daarna wakker en huilen (krampjes/reflux?) tot de volgende fles en niet meer slapen...
    Tussen 11.00 en 12.00 fles
    SlaPen van 13.00-16.00 (meestal)
    Tussen 16.00 en 17.00 fles
    Uurtje slapen daarna wakker en huilen (krampjes/reflux?) tot de volgende fles en niet meer slapen...
    Tussen 20.00 en 21.00 fles
    Slapen

Na de tweede en vierde fles is het hier mis, maar verder gaat het steeds beter!

3. siepie

siepie Fanatiek lid

28 apr 2010
    3.424
    3
    38
    Geef je toevallig medicijnen bij de 2e en 4e fles?
    Wij hadden hetzelfde probleem namelijk toen we motilium gaven.

Ze heeft nu net dr 1e fles van vandaag helemaal op! :D

4. Kwekijzer

Kwekijzer Niet meer actief

Je moet er tegen kunnen. Ik heb Veerle toen ze steeds tussen 3 en 4 kwam 10 min laten jammeren/huilen. Dat is maar 1 nacht nodig geweest. De nacht erop snapte ze het blijkbaar al. Mijn slaap is me echt heilig (tenzij er natuurlijk echt iets is) anders kan ik niet meer goed voor haar zorgen. Veerle ging toe ook iets beter drinken overdag.

5. Meijke

Meijke Niet meer actief

Siepie, hoe ging het vannacht?

Zantac is hier bij de eerste en vierde fles, dus daar zit het verband denk ik niet. Ze slikt en spuugt wel wat meer ook, maar het is goed te doen voor haar en voor ons.

Suenne, we kijken even of ze haar oude ritme van tussen 5.00 en 6.00 weer terugvindt, maar anders idd jouw methode maar eens toepassen.

Ze heeft het heel goed gedaan. Gisteravond eerst weer verdrietig zoals elke dag, maar van 21.00-4.45 geslapen! Dus weer wat later gelukkig! Daarna nog weer van 5.30-7.45 geslapen. Nu ligt ze sinds een uur weer in bed. Ik zit er naast, want zonder warme hand op haar buik blijft ze kronkelen en huilen. Ik sneak zo weer weg. Ze maakt steeds korte tukjes van 20 minuten ongeveer. Ik gok dus echt op darmkrampen na de 2e en 4e fles. Als ze daar overheen groeit binnenkort, wauw dan is het heerlijk hier!

6. siepie

siepie Fanatiek lid

28 apr 2010
    3.424
    3
    38
    Hoihoi,
    Het is gelukkig goed gegaan!
    Om 2100 had ze een fles op :D, om 00.00 wou ze niet, oom 430 fles op :D en toen weer gaan slapen tot 1020!!! :D
    Ondertussen had ik het zh ad tel.
    Vanmiddag een afspraak bij een kno arts, ben erg benieuwd.
    De pm'er gesproken en we krijgen een strak schema waar ook het kdv zich aan moet houden.
    Komen er wel een beetje achter dat het daar steeds fout gaat ook en dat dan alles in de war raakt..
    ze mag sochtends om 7.00 een fles, moeten haar dan idd laten huilen Suenne... owjee.., dan om 830 naar bed, 11.00 fles, 1230 naar bed, etc.
    Om 23.00 de laatste fles en dan moet ze de nacht doorhalen is de bedoeling.
    PM'er gaat wel vragen aan de ka of er pap door haar laatste fles mag zodat ze wat voller zit.

Terwijl ik aan het bellen ben draait madame ineens van haar rug naar haar buik!
    Dus de puckababy kunnen we alleen nog maar in slaapzakvorm gebruiken!
    Heerlijk sliep ze in die zak en in de pacco toen, dat tijdperk is voorbij!
    Nu op slaapzakkenjacht!

Nu om 11.00 weer haar fles op :D dus ben benieuwd hoe het zal gaan allemaal!

7. Kwekijzer

8. siepie

siepie Fanatiek lid

28 apr 2010
    3.424
    3
    38

9. Kwekijzer

10. siepie

siepie Fanatiek lid

28 apr 2010
    3.424
    3
    38

11. Meijke

Meijke Niet meer actief

Dat boek heb ik positieve verhalen over gehoord, ben benieuwd!
    Drinkt ze goed haar flesjes vandaag?

Nienke begint sinds een paar dagen meer te spugen. Maar das toch raar? Meer dan heeft gedaan, meer slikken ook. Reflux kan toch niet slechter worden?

Vanavond waren we bij vrienden bbqen en we hoopten dat het hoed zou gaan... Maar ze was vreselijk verdrietig en niet slapen, spugen en slikken... Om de beurt met haar gewandeld en om de beurt gegeten, toen maar weer naar huis. Zielig voor haar!!! En voor ons... We doen nu vaak apart leuke dingen zodat de ander thuis is, maar hadden zin weer eens samen ergens heen te gaan. Geen succes dus...

Ze heeft om 19.45 al de laatste fles gehad, ze is de hele dag al vroeg... Dus dat wordt midden in de nacht zo.

We gaan proberen het oude ritme terug te krijgen door indien nodig (afhankelijk van tijdstip fles 5) een zesde flesje aan te bieden morgen, zodat ze die dag erna langer slaapt. Daarna weer vaste tijden.

Het ritme was 5.00-6.00, 9.00-10.00, 13.00-14.00, 17.00-18.00, 21.00-22,00. En het liefst schuiven we dat nog een uurtje op natuurlijk...

Nu naar bed, welterusten!

12. siepie

siepie Fanatiek lid

28 apr 2010
    3.424
    3
    38
    Hoi meijke,
    Bij ons werden de klachten ook ineens erger...
    Vervelend dat het zp loopt!!

Hier is het de hele dag goed gegaan.
    Alleen nu moeilijk even in slaap te komen.
    Ze heeft alles op behalve nu net 20cc van haar eerste papfles.
    Ben benieuwd hoe de nacht zal gaan.

X

13. siepie

siepie Fanatiek lid

28 apr 2010
    3.424
    3
    38
    Ok. Best lastig als ze gaat huilen midden in de nacht. Ze mept zichzelf steeds in haar gezicht nu ze los ligt.

14. siepie

siepie Fanatiek lid

28 apr 2010
    3.424
    3
    38
    Goedemorgen,
    Ben ik weer ;)
    Het viel niet helemaal mee vannacht hoor!
    Ze was een aantal keer wakker en dan aan het jammeren en huilen.
    1x zat er nog een boer dwars...
    En toen was het ineens 6.50 en mocht ze bijna de fles.
    Mn man heeft er geloof ik weinig van meegekregen want die slaapt overal gewoon doorheen... :(
    Vanmorgen een grotere fles gegeven van 180cc, die is helemaal op gegaan :D
    Merk alleen wel dat ze niet heel erg hongerig is nog, zelfs niet na zo'n lange tijd.
    Ben benieuwd hoe het verder zal gaan vandaag.
    Mn man en ik gaan vanavond samen uit eten dus mn ouders gaan even oppassen.
    Liefs

15. Meijke

Meijke Niet meer actief

Siepie, best moeilijk dus zo...hoe ging het verder vandaag? Veel plezier vanavond, geniet ervan :D!

16. siepie

siepie Fanatiek lid

28 apr 2010
    3.424
    3
    38
    Hey,
    Ja best moeilijk even zo die nacht!
    De dag verder is echter super goed gegaan :D
    Goed drinken :D Goed slapen :D Goed spelen :D Goed kletsen :D
    Goed lachen :D
    Hopelijk morgen weer zo positief :D
    Ben nu begonnen met flessen van 180 aan te bieden, nu ongeveer 20cc over dus erg netjes.

Vanmiddag even een fles erbij gekocht en een grotere speen voor de papfles, ben benieuwd.

17. Jitske1

Jitske1 Lid

6 aug 2011
    68
    0
    0
    Beste allemaal,

Ik ben de afgelopen periode een meelezer geweest maar vond het nu tijd om ook even een reactie te plaatsen. Ik heb al veel gelezen en begrepen dat het allemaal nog veel erger kan dan bij ons maar wilde nu toch ook graag mijn ervaringen delen en hopelijk nog goede tips en trucs krijgen. Daarnaast is het fijn om af en toe ff te spuien en te delen want mannen snapper er toch niet zoveel van ;)

Op 17 mei ben ik bevallen van en prachtige dochter. Al snel werd te onrustiger, huilde en krijste veel en sliep bijna niet meer behalve in mijn draagzak. Al gauw duidelijk dat ze verborgen reflux had Ik zal jullie het hele verhaal besparen maar inmiddels zitten we aan de nexium plus motilium, jbpm en aan de nutramigan, ben ik bij Chiropractor geweest en loop ik nu nog bij de osteopaat. Hierdoor is ze zeker rustiger geworden maar je ziet en hoort aan haar dat ze nog steeds last heeft. De scherpe ransjes zijn er vanaf maar ze heeft nog steeds veel last Je merkt dit zeker door het slechte slapen, het vele slikken, op haar handjes sabbelen, boeren.... . Gelukkig gaan de nachten redelijk nadat ze eerst bij ons op de buik in slaap is gevallen. Afgelopen week ging ze steeds meer voorruit. Heel vrolijk en ook overdag steeds beter slapen. Maar sinds 3 dagen lijkt het wel of we weer terug bij af zijn. :(. Hee
    Erg veel last, meer huilen, maar 20 minuutjes slapen overdag, enz....

Ze krijgt 1 x daags 5 mg nexium en 3 x daags 1,5 ml motilium. Ik ben erg benieuwd hoeveel jullie je kindje gaven op de leeftijd van 2,5 maand en met een gewicht van ongeveer 5500 gram? En hoe de reflux zich bij hun ontwikkeld?

Het is zo naar om te zien en te horen dat je kindje last heeft. Daarnaast is het dodelijk vermoeiend en voor de andere meid in het gezin niet zo gezellig!

Iedereen sterkte met de kleine moppies !

18. siepie

siepie Fanatiek lid

28 apr 2010
    3.424
    3
    38
    @jitske1, ik zag al een paar keer dat je aan het lezen was ;)
    Wat vervelend ook zeg!
    Zit je al lang op deze hoeveelheid qua medicatie?
    Ik weet niet of je dochter hard gegroeid is in de tussentijd?
    Anders zou het evt. zo kunnen zijn dat de medicijnen opgehoogd moeten worden.

Nexium hebben wij nog nooit gegeven en op de motilium hadden wij een hele heftige reactie.
    Van motilium hadden wij bij 7 weken, gewicht van zo'n 4400gram 2x p dag 0,9 ml.

Wij geven zantac en erythromycine.

Is inbakeren een optie voor je mbt het slapen? Heeft hier echt supergoed geholpen!
    Wij gebruikten de Pacco, deze zit vrij strak, later over naar de puckababy maar sinds deze week draait ze dus nu in slaapzak...

Heerlijk he even je verhaal kwijt te kunnen ;)

Liefs

19. Kwekijzer

ehum, nou gelukkig hebben we geen weegschaal voor ellende, maar als ik het zo lees, hebben jullie toch een aardige gradatie in 'erg' bij elkaar gewerkt hoor...

Maar het klinkt nu wel aardig stabiel? Hoeveel mg per ml zit er in de motilium? Onze dochter krijgt 5 mg losec en is nu zeker 6 kilo, bij ons wilde ze niet echt aan de motilium. Vind ik ook niet zo erg omdat ik zo vaak over nare bijwerkingen lees. Hebben jullie daar geen last van? En drinkt jullie kleintje wel een beetje lekker?

Het is een heel gedoe, dat kan iedereen hier wel beamen denk ik.. Volgens mij wil ook menig mama hier de tijd vooruit duwen, erg veel lol is er zo niet aan. Al moet ik zeggen dat wij inmiddels ook heel erg veel leuke momenten beginnen te krijgen, gelukkig! Alleen onze dochter blijft zo eigenwijs verschillend drinken. Daar baal ik wel eens van. Ze doet het verder goed, maar een echte goede drinker is ze niet. Ik ben nu wel aan het bijvoeden, gisteren heeft ze een kwart necatrine opgegeten, daar ben ik blij om, dat dat wel redelijk gaat.

20. Kwekijzer

Ik ben overgestapt op nutrilon ar. Deze is makkelijker te mengen, maar ook hiermee krijg ik klontjes, zou het aan die kronkel in de difraxfles liggen? Nu vanmorgen maar eens weer op helemaal koud water geprobeerd, dan met het melkkloppertje en dan goed verwarmen en dat ging wel goed. Wat doe ik toch verkeerd, ik hoor jullie hier nooit over dat je allemaal rare dingen uit moet proberen om die fles goed gemengt te krijgen. Als er een klont in zit, moet Veerle meer moeite doen om te drinken, dan wordt ze zó boos! Dan drinkt ze gewoon niet meer. Tante tempramentje ga ik haar maar noemen denk ik, duim voor me dat ik haar aan kan als ze haar peutertijd tegemoed gaat:D

Trouwens toch voor de nutrilon AR gekozen. HA heeft hier geen toegevoede waarde meer hoor Jesmin, Enfamil is dat ook niet. Dan had ze daar al wel op gereageerd. Nutrilon gekozen ondanks veel positieve resenties over de kruitvat, toch omdat ik ergens las dat kruitvat niet zo lekker is en chemisch rook. En omdat nutrilon er iets in heeft zitten waar ze patent op hebben en de andere niet mogen hebben wat de weerstand verhoogd. Misschien is het een verkooppraatje, dus ik zal gedeeltelijk ook wel gaan voor het vertrouwde gevoel erbij. Ik geef het eerlijk toe, ik wil gewoon het beste voor Veerle dan moet ik maar een keer extra voor mezelf een dubbeltje omdraaien. Vind ik niet zo erg.

Deel Deze Pagina