@brigit, Jeetje zeg! Waarom hebben ze haar daar in gedaan? Mijn dochter is met 40.5 geboren en heeft toen op de neo gelegen. Zij zag ook blauw rond haar mond, niet continu maar wel regelmatig. Haar hebben ze in een warmte bed gelegd voor het geval dat ze haar temp niet goed kon houden. Deze werd de volgende dag al afgebouwd.. ben benieuwd naar de rest van je verhaal! Groetjes
Goedemorgen allemaal! Hier een goede nacht gehad nadat ze om 10 uur uitgeput bij mij in slaap is gevallen. Is om half 5 gekomen voor een fles en daarna tot half 8 geslapen Helaas heeft mijn andere dochter zich vanachter 4 keer gemeld ( plassen, dromen enz...) Maar ach.... Je kan niet alles hebben. Heb vanochtend de kinderarts gebeld maar die is morgen pas te bereiken. Zijn inmiddels zelf wel aan het dokteren geweest en de medicatie een beetje opgehoogd. Vanochtend leek ze een heel stuk beter. Dus... Goede hoop. Siepie: wat vervelend dat de nacht niet goed is gegaan. Hoe kan dat nou toch?! Leek zo goed te gaan. Er is echt geen pijl op te trekken. Hoe is het nu? Het inbakeren moeten we misschien nogmaals proberen maar 's nachts slaapt onze kleine op haar buik. En dan slaapt ze goed. Maar als ik haar overdag op haar buik probeer weg te keggen dan is het een drama!! Stefanie: bedankt voor de reactie. Je kan inmiddels zelf wel een apotheek beginnen . Al die middeltjes. Maar net lijkt te helpen. Waar haal je die allemaal vandaan? En Is het homeopathisch? Brigitte: ten eerste welkom en wat een verhaal. Het is allemaal wat met die kleintjes. Hoop dat het snel beter gaat. Hou ons op de hoogte. Suenne; Jip zit op dit moment aan de nutramigan. En dit doet haar ook goed. Ze is minder onrustig. Hetgeen wat er nu met name dwars zit is de verborgen reflux. Ze heeft gelukkig niet zoveel pijn meer dankzij de medicijnen ( al wordt dat de laaste dagen dus weer erger) maar heeft vooral veel ongemak. Volgens mij is ze veel misselijk, hikt veel, zware ademhaling, kreunen en steunen, veel slikken en boeren. En dit plaagt haar voornamelijk als ze slaapt. Hoe is het nu met Veerle?
Even kort hoor, ben op mn werk, we moeten stoppen met pap, waarschijnlijk daar reactie op.. Rustig afwachten, do prikken en dan evt volg wk do beginnen met wortels..
Ik zal mijn verhaal even kort nog een keer vertellen en dan afmaken anders moet je steeds terug lezen en dat is best lastig. Mijn dochtertje is met 40.5 weken geboren. Alles leek goed, omdat ik koorts had tijdens bevalling moesten we beide 24uur ter observatie blijven. De volgende dag zag ik steeds dat het blauw werd rond haar mond en dat ze soms een ademhaling oversloeg. Na 3 keer aangegeven dat ik het niet vertrouwde hebben ze KA erbij gehaald. Die vond het ook vreemd en wou haar goed in de gaten houden voor 24uur. Dus naar couveuse afdeling. Ze legden haar gelijk in couveuse en daardoor kreeg ze verhoging wat als gevolg had dat ze uitdroogde. Zonder mijn toestemming gingen ze haar bijvoeden met Hypo-allergeen volgens hun omdat ik nog te weinig melk had, want ik wou borstvoeding geven. Met mijn stomme kop heb ik het uiteindelijk toe gestaan maar wel ervoor gezorgd dat mijn productie heel snel op peil was zodat ze niet meer hoefde. Omdat ze uitgedroogd was ben ik gaan afkolven zodat we precies wisten wat ze dronk. Na 4 dagen daar op die afdeling gelegen te hebben en steeds hoop en teleurstelling te hebben gehad mochten we eindelijk met ons 5 dagen oude meisje naar huis. Vond ik erg eng want we wisten niet wat er nou aan de hand was. Kraamverzorgster vertelde mij dat het vaker voorkomt dat kindje blauw zijn rond hun mond, dit heet maskering en soms geeft het aan dat er een boertje dwars zit. Over de ademhaling heb ik op internet opgezocht en veel babys ademen in het begin onregelmatig en slaan zelfs een ademhaling over. Waardeloos ziekenhuis!! Hebben ze ons voor niks zo in de zenuwen laten zitten en dan ook nog eens ons kind laten uitdrogen!!! Maar goed omdat ze nooit goed aan de borst had gedronken lukte het thuis ook niet en omdat ik bang was dat ze weer uit zou drogen bleef ik afkolven. Ze dronk goed maar door alle stress kwam de productie niet goed op gang dus ook bijvoeden met H-A. Uiteindelijk werd ik steeds om de paar dagen ziek met hoge koorts en heeft de huisarts na een maand mij geadviseerd om toch te stoppen met BV, vond ik heel erg ik wou zo graag maar idd ik ging er aan onder door en kon niet van mijn kindje genieten. Dus langzaam afbouwen en volledig H-A gegeven. Ze had al steeds krampjes maar toen we helemaal over waren was het een drama. Ze had hele dag krampjes en voelde zich zwaar ellendig. Huisarts heeft ons direct door gestuurd naar KA en die vertelde ons dat we een mooi meisje hebben en die geven we geen medicijnen en alle babys huilen. Toen doorgestuurd naar diëtiste en daar mochten we met spoed naartoe, die zag het hoopje ellende en zei gelijk overduidelijk KMA. Die avond gaven we haar Nutramigen AA. Dat ging al stukken beter maar ze kreeg wel eczeem. Nu blijkt er in Nutramigen wel soya te zitten, daar kan ze dus ook niet tegen. In neocate zit dat niet en die gekregen. Ze bleef heel veel spugen dus op aanraden diëtiste Nutriton gaan geven, dat ging stukken beter. Nog paar x bij KA geweest maar was waardeloos, uiteindelijk na mijn aandringen zantac gekregen, toen ik bij apotheek was bleek er conserveermiddel in te zitten, ik kan daar niet tegen dus wil het mijn kind ook niet geven. Zeker niet nu ze zich niet goed voelt, later kunnen we het altijd nog uitproberen. Paar dagen later midden in de nacht gillend kind en koorts. We mochten gelijk naar kinderziekenhuis en daar uren gezeten en ze hebben heel veel onderzoeken gedaan. Ze dachten zelfs aan hersenvliesontsteking. Alles was goed en we mochten de volgende dag met een koortsvrij kind weer naar huis. Ze vonden niet dat ze reflux had en dachten niet dat haar slokdarm verbrand was (tenslotte was ze daarvoor ook niet in het ziekenhuis dus vonden ze het onnodig om daar onderzoek naar te doen) maar ze gaven wel een recept mee voor losec. Dit gelijk gegeven en we merkten na paar dagen verschil, alleen kreeg ze wel erge buikpijn. Gillen van de pijn. Op mijn werk second opinion aangevraagd bij de KA daar (telefonisch gesproken en toen in paar minuten al heel veel info en hulp gekregen) en wat een verademing was dat, alles werd uitgelegd en er werd echt naar mijn meisje gekeken!! Na een maand zijn we de losec gaan afbouwen en buikpijn was over, alleen kreeg ze wel weer last van de reflux. KA gebeld en uurtje later lag er recept voor nexium klaar. Dit geven we nu een week en merk nog niet veel verschil. Het lijkt zelfs wel alsof het erger geworden is, nou ja met de losec ging het geloof ik ook zo de eerste weken, na 2 weken ging het pas de goede kant op. Ze heeft nu geen buikpijn, wel rommelende darmen en soms een paar krampjes (helaas vaak snachts) heb hier wel beter gevoel over. Ik hoop echt dat het nu de goede kant op gaat. Het is zon heerlijk vrolijk meisje. Sorry is toch weer erg lang verhaal geworden maar nu weten jullie iig ons verhaal
Hallo moeders (en vaders...?), ik heb deze topic al vaak zien staan, maar het had tot nu toe nog niet mijn belangstelling. Tot ik net bij de huisarts vandaan kwam. Ik lees dat heel veel kindjes wel vanaf de geboorte al reflux hebben, bij sommigen zijn jullie er iets later achter gekomen. Nu het volgende: Mijn dochtertje was in het begin (de eerste paar dagen) erg misselijk, bedje thuis lag ook schuin e.d., huilde ook erg veel, maar is nooit echt iets gevonden. Na 2/2,5 maanden ging het erg goed met haar. Goed slapen, goed drinken, minder verdrietig. Heerlijk! Dan kun je nog eens genieten van je meisje! Maar nu heeft ze vanaf woensdag dat ze weer heel veel huilt (bijna hele dagen). Ze drinkt slechter, begint soms ineens tijdens het drinken enorm te huilen. (ze krijgt bv). En vaak wilt ze daarna ook niet meer verder drinken. Ze geeft de laatste week wat meer melk terug dan dat ze deed en laat vaak boeren waarvan ik het idee heb dat de hele inhoud mee naar buiten komt. Slapen is een drama. In haar eigen bedje slaapt ze overdag ineens niet meer, deed ze voorheen prima. Lopen, dat lijkt het enige te zijn wat haar rustig houd. Als ze slaapt, zijn het korte slaapjes van 20-30 minuten. Gisteravond had ze een temperatuur van 36,4, niet vreselijk laag, maar voor haar doen wel aan de lage kant (en dat in een kamertje waar het nog steeds 25 graden is!). Vandaag heb ik even contact gehad met de huisarts en zij noemde dat het misschien iets van reflux kon zijn. Zijn er ouders die dit herkennen of hebben deze klachten er toch verder weinig mee te maken? Ik heb nl. niet de hele topic doorgelezen, maar wat ik heb gelezen was toch wel voor een deel herkenbaar... Het is zo sneu om haar steeds zo verdrietig te zien!
Rond de 3 maanden was hier het dieptepunt. Maar het is hier vanaf het begin een gedoe geweest tot en met. Zit je kindje niet toevallig in een sprongetje? Of dat er het er toch op lijkt dat er iets van tandjes komen ofzo?
Ik heb er inderdaad ook aan zitten denken dat ze nu kwa ontwikkeling misschien een grote sprong maakt, dat het daardoor even niet zo lekker loopt. En tandjes, t zou kunnen, maar ik zie/voel nog niks. Zou wel mooi zijn als ze straks ineens een tandje heeft, dan weet ik in ieder geval wat er met haar aan de hand is!
Trouwens, kma kan je wel ontwikkelen, dat hoeft niet gelijk er dik bovenop te liggen. Het is misschien het proberen waard om pepti eens te proberen. Dat is niet km vrij, maar volgens de ka moet je er verschil op kunnen zien als het kma is. Bij ons zeiden ze dat het een goede manier was om het uit te proberen. Na 3 dagen gebruik moet je al een positief verschil zien.
t niet slapen is hier nog wel herkenbaar voor nu, overdag is een ramp!verder heeft hier de kleine ook die huilbuien gehad tijdens t drinken, gelukkig is dit minder geworden..
Suenne, dank je voor het meedenken! Mijn dochtertje krijgt alleen bv. Via mij krijgt ze wel km binnen dan natuurlijk...
Beste eeksie, Mijn dochter heeft verborgen reflux en slaapt ook verschikkelijk slecht overdag. Max 3 kwartier. Ze smakt veel, boert veel, drinkt regelmatig erg onrustig en gulzig. Huilde de eerste maanden ook veel maar na de medicijnen ging het beter. Bij mij de laatste dagen ook weer tobben! Zie en hoor je haar veel slikken en moeite hebben met boeren ? Bij mij trekt ze ook hele pijnlijke en vieze gezichten wanneer haar voeding incl. Zuur omhoog komt. Ze gilde er dan ook vaak bij. Dat was voor mij de herkenning dat ze last moest hebben van verborgen reflux. Misschien heb je hier wat aan! Siepie: waarom zou ze slecht reageren op de pap? Zijn het haar darmen of de reflux? Hebben ze daar iets over gezegd? Sterkte!
Wat ik trouwens ook heel opvallend vindt bij kindjes met reflux, is de frons op hun hoofd. Jip fronst al vanaf haar geboorte! En als ze zich beter voelt is deze frons weg. Ik weet niet of iemand anders dit ook herkent....??!??
Dan zou je dus zelf alle melkproducten moeten laten staan om het uit te proberen, als je het ziet zitten zou je dat kunnen proberen. Misschien eet je iets waar je kindje sterk op reageerd? Kan je iets herleiden?
Dankje voor het delen, ook een heel verhaal. Het is een schrale troost, in het ziekenhuis vertelde ze ons dat refluxkindjes heel vaak hele pittige kindjes zijn. Veerle is ook heel levendig en vrolijke geaard. Dat is dan weer de positieve kant wat we met elkaar delen
Volgens de apotheek (was ik om voeding en med. te halen) zitten er veel zemelen in de pap. Waarschijnlijk kunnen haar darmen dit nog niet aan... Ben erg benieuwd hoe het vannacht zal gaan! Het kdv heeft ons schema niet goed aangehouden. Ze heeft een keer 90 en 50 cc laten staan. Ik was om half 6 met dr thuis, heb dr gelijk weer op bed gelegd en toen om 19u wakker gemaakt voor een fles. Die fles ging in no time helemaal op, daarna heel even gezellig en toen weer huilen (moe), snel douchen, boekje lezen en gaan slapen. We zullen zien. Het vele huilen en het korte slapen van max 45 min. herken ik wel van 'in het begin'.. Ik kan echt het boek; baby reflux of darmkrampjes aanraden! Is van Stephanie Lampe Wou dat ik m eerder had gehad! Liefs
Er heerst ook buikgriep zou dat het niet kunnen zijn!! Reflux is echt iets waarmee je vanaf het begin tegen de dingen aanloopt spugen huilen overstrekken en nog eens huilen! Wel wordt de diagnose later gesteld.
Het vele huilen en korte slapen is hier ook al veel minder! Vandaag heeft ze zelfs super geslapen! Van 0.00-6.15, van 7.00-10.00, van 12.00-13.30, van 15.00-17.15 en van 19.00-19.30. Dat laatste slaapje hield op door gillen... Dus nu is het ff mis, maar de rest van de dag heel fijn. Pfff kan niet wachten tot die darmkrampjes minder worden, daar heeft ze zo veel last van. En obstipatie. Gestopt dus met olijfolie, want het hielp niet en krampjes werden erger. Nu dus om de dag Lactulose, zonder lukt het haar niet . het schijnt dat Lactulose ondanks de zoetheid toch niet heel veel suikers bevat, want suikerpatiënten mogen het ook gebruiken. Morgen hebben we controle bij de KA. Benieuwd hoe ze gegroeid is!