Heerlijk zo'n avondje sauna! Moet ik ook maar snel weer eens doen! Wat vervelend dat Rilana weer zo onrustig is! Kan goed zijn dat ze kast heeft van de prikken! Hopelijk is dat het en is het gauw weer over. Je hebt het over een echo. Wat voor een echo krijgt ze dan?! Wij hebben de 25 ste ook weer een afspraak met de KA! Toevallig hè! Hier weer een beroerde nacht. Niet eens zozeer door de kleinste maar wel door de oudste. Die is wel 4 keer wakker geweest. Daarnaast komt de kleine op eens elke nacht om 1 uur ipv om ongeveer 3 uur en is daarna vanaf een uur of 5 aan het spoken. Schema is dus nu echt ver te zoeken en loop al de hele dag achter de feiten aan!!! Hoe kan dit ou toch?? En wat moeten we er mee! Moet nu even naar de dansshow van mijn oudste dochter kijken! Tot gauw!
Hallo dames, Wat opvallend dat er zoveel kindjes last van reflux hebben. Onze KA vond dat de laatste jaren het percentage met snel tempo omhoog ging. En waar het dan aan ligt, weten ze nog niet. Wel is het zo dat er structureel iets fout gaat. Ik heb hier een tijdje geleden ons verhaal gepost. Ons meisje is een maand geleden begonnen met steeds vaker voeding weigeren. Ze had veel symptomen van verborgen reflux zoals terugslikken uren na na de voeding, veel hikken, zuur ruiken, fles weigeren, overstrekken. Echter buiten de voedingen om was het een ideale baby. Ze sliep supergoed, was heel rustig en tevreden, dus toch geen reflux dachten wij en de huisarts. Ze is van top tot teen onderzocht bij onze huisarts en iedereen stond voor een raadsel wat er nou met haar aan de hand is. Ondertussen modderden wel maar door (hadden inmiddels wel een afspraak staan bij de kinderarts) tot afgelopen maandag. Ze is toen helemaal gestopt met drinken. Toen ze 16 uur lang niets meer gedronken heeft is ze met spoed opgenomen in het ziekenhuis. Om een lang verhaal kort te maken. Ze is binnenste buiten gekeerd, alle disciplines zijn bij elkaar gekomen en de definitieve diagnose was verborgen reflux, echter niet zodanig vergevorderd dat ze daar buiten de voedingen om last van kreeg. Nog niet! Doordat ze pijn had tijdens het drinken is haar drinktechniek achteruit gegaan waardoor ze zich veel ging verslikken. Combinatie van dit alles heeft er voor gezorgd dat ze een aversie kreeg voor de fles. Ze ligt nu 4 dagen in het ziekenhuis, krijgt motilium en zantac, haar voeding wordt dik verdikt. De eerste dag heeft de logopediste haar flessen geprobeerd te geven. Met tranen in mijn ogen zat ik toe te kijken hoe ons meisje vocht om maar geen melk binnen te krijgen. Hoe ze worstelde, wurmde overstrekte zich, ze leek wel een banaan. Het was echt een drama. Er werd zelfs al gesproken over sondevoeding. Maar na een dag merkten we al een groot verschil. Ze durft nog steeds niet aan te happen en als ze dat uiteindelijk doet is ze de eerst 10 slokken onrustig maar verder drinkt ze haar flesje heel rustig helemaal leeg. Haar medicijnen beginnen langzaam aan te slaan, echter de aversie voor de voedingen is het grootste probleem. Ze moet er weer vertrouwen in krijgen dat voedingen ook fijn zouden kunnen gaan en je ziet er heel langzaam verbetering in. Het komt goed, maar ze heeft emotioneel een klap gehad (dat het al kan he bij zulke kleintjes). We moeten nog een paar weken geduld hebben, denk ik. Ze krijgt daarnaast logopedie om haar drinktechniek weer beter te krijgen en fysiotherapie. Bizar om te zien wat reflux met die kleintjes kan doen. Alles is ontregeld. Het feit dat ze het zo goed doet in het ziekenhuis heeft er ook voor gezorgd dat wij weer rustig zijn en er weer positief tegenover kunnen staan. Omdat ze niet dronk, raakten wij in de stress. Dat voelde ze feilloos aan en werd nog onrustiger. Het is een wisselwerking. Inmiddels heb ik haar een paar voedingen zelf gegeven en het gaat weer goede kant op. Heel misschien mogen wij haar dit weekend mee naar huis nemen. Ik lees dat sommige dames al een doorverwijzing naar de KA hebben. Diegene die nog niet zover zijn: dwing een doorverwijzing af. Mijn huisarts was heel welwillend maar erkende geen verborgen reflux bij haar omdat ze verder zo rustig en tevreden was (volgens de KA kan dit ook heel goed met reflux) dus hebben wij te lang doorgemodderd! Je ziet wat het met de kleintjes kan doen.
Brigit: Siepie: heerlijk even zo'n avondje relaxen, heb je ook nodig op z'n tijd. Kan inderdaad van de prikken afkomen die onrust, laten we het maar hopen . Jitske: slopen zo'n nacht he.. probeer je rust te nemen waneer het even gaat. Kiwi: jee, wat een verhaal. Lijkt me zo moeilijk om je kleintje in het ziekenhuis te moeten laten.., natuurlijk wel het beste voor haar, maar toch.. gelukkig dat ze nu toch weer langzaam aan gaat drinken en weer vertrouwen erin krijgt. Ik hoop vor jullie dat ze het weekend weer lekker naar huis mag! sterkte en beterschap voor je meisje!
Ik heb gisteren de drinktechniek op de zij uitgeprobeerd, werkt perfect inderdaad! Bedankt voor de tip! Ook zijn we weer terug bij de difraxflessen.. de dr browm speen pakte lotte ineens niet meer goed vast, waardoor ze haar flesje niet leegdronk.. de difrax gaat wel goed nu, die zijn kleiner en pakt ze beter. Ik heb wel het idee dat we de voeding wat meer moeten indikken in deze flessen, omdat de gaatjes in de speen iets groter zijn. Ik lees veel over voeding van tevoren al klaarmaken, waarom doen jullie dat? Is dit beter? Lotte krijgt nutrilon HA en nutriton erin trouwens. Nu ik jullie verhalen over KMA les, begin ik toch ook te twijfelen hier... ze heeft wel erg veel kenmerken. Sinds 2 dagen ook uitslag op haar wangen en in haar hals ineens. Slikken, spugen, kreunen, niezen, tong uitsteken, handjes sabbelen, overstrekken, voelt niet echt ontspannen aan, lijkt soms wel een plank!
Advies over een schema kan ik niet geven Vind mn eigen schema al heel wat hahaha. Wel vervelend dat het niet loopt! Denk dat het door de prikken komt hoor, nu ook ietsje verhoging. Maar goed, normaal heb ik het altijd en nu was mn man thuis gister toen ze onrustig was dus dan weet hij ook weer even hoe het voelt. Echo; van haar buik, kijken of ze daar iets afwijkends zien.. Toevallig van die afspraak, woon je ook omg. rdam? Zou dan helemaal toevallig zijn
Wij gebruikten de s speen ook op die fles. Je kan ook afbuigen, staat er ook in, dan gaat het een stuk rustiger met de fles! Ik maak de voeding niet van te voren aan, ik krijg het goed geschud. Zou met uitslag en je vragen over evt. kma even naar de ha / ka gaan. Wij hebben een machtiging gekregen voor nutramigen (al moeten we binnenkort weer gaan mengen met ha voeding).
@hier, een heerlijke dag tot nu toe! Vannacht wel een keer wakker geweest maar even goed gelegd en toen ging ze door , vanaf 630 naast me gelegen tot dr fles van 7uur. Ze heeft wel wat verhoging door dr prikken en ook wat dunnere luiers maar verder is het op en top gezelligheid Druk met lachen en kletsen. Vanmorgen op visite geweest bij de 'babyclub' van zwangerschapsyoga en dat ging ook goed. Heb haar daar wel voor wakker gemaakt, wilde wandelen maar toen ging het regenen, dacht dan kan ze verder slapen onderweg.. dus toen in de auto gaat de zon schijnen?! Pfff Verder wel aan haar schema gehouden. Ze slaapt nu zelfs f zonder slaapzak, helemaal trots
Kan het zijn dat Lotte die uitslag van de nutriton krijgt...dat ze de uitslag heeft sinds jij het opgehoogd hebt? Hoor je vrij vaak over nutriton. Elise kreeg er ook heel erg uitslag van op haar gezicht hals en zelfs op haar rug. De reactie kwam binnen een paar uur. We gebruiken nu JBPM van natufood (verkrijgbaar via elke natuurwinkel) en geen uitslag meer. de rest de verschijnselen past namenlijk ook wel bij reflux. Misschien gerusstellend dat het ook zoiets kan zijn ipv KMA
Isabella zit idd ook helemaal onder de pukkeltjes, ik heb ook het idee dat het dor nutriton komt. We gaan dit weekend over op jbpm, dan is de nutriton op. Ben benieuwd hoe snel je verschil ziet
Bij ons was het met een dag of 2 helemaal weg, je merkt wel dat het huidje een beetje moet herstellen dus misschien effe insmeren met een goede billencrme (wij gebruiken vsm calendulan billenzalf ook soms voor haar gezichtje ) Hier gaat het nog steeds goed, reflux lijkt goed onder controle. Ik durf dan ook niets te veranderen en ze krijgt nog steeds mijn hele vsm thuisapotheek Ze reageert alleen heel sterk op de lactulose dus nu elke dag 2,5 ml ook al is ze al 6,5 kg. Als het poepen nu ook goed is ben ik echt een heel blije mama Volgende week weer werken dus ik ben blij dat ik nog even hebben kunnen genieten van mijn verlof. Weer een paar pittige verhalen erbij..dames ik hoop dat jullie ook snel het evenwicht vinden waar jullie kindjes het goed op doen.
Nou op zich ben ik er wel aan toe om wat buitenhuis te doen. Heb vanaf 20 weken thuis gezeten..maar ik ben leidinggevende bij defensie (gewoon als burger) en er is niemand geweest die mij vervangen heeft dus ik weet dat het een redelijk zootje is. Daarbij neem ik 9 uur ouderschapsverlof maar moet ik hetzelfde werk doen alleen in 9 uur minder..weet dat het niet hoort maar defensie is niet echt ingesteld op burgervrouwen Dus het zal eerst wel effe pitiig worden
He Meiden, Zie dat jullie al even kletsen, heb wat pagina's gelezen maar kom er niet doorheen haha Ik heb een zoontje van 5 maanden en vanaf 7 weken weten we dat hij (verborgen) reflux heeft en kma. Hij krijgt 1x perdag 12 ml nexium en voeding nutramigen aa en daar nutriton door. Vorige week en afgelopen week hebben we een provocatietest in het ziekenhuis gehad en idd hij heeft echt kma. Nu gaat het eigenlijk best goed met hem in het begin huilde hij bijna de hele dag gelukkig werd dat na de juiste medicatie beter. Maar nu heeft hij ongeveer 1 keer perdag nog een echt huil/schreeuw moment zo rond 17.00/17.30 hij is dan helemaal overstuur wil niks herkennen jullie dit? Ook slaapt hij alleen in bed hij kan nooit zelf in de box ofzo in slaap vallen snap ook niet goed waar dit vandaan komt dacht misschien herkent iemand dit van jullie ook? Wel merk ik dat het het beste gaat bij veel rust en regelmaat, maar goed soms gaat het weleens anders he.
hier ook een meisje dat alleen in haar bedje slaapt. In de box nooit, tijdens het wandelen soms en ik de auto valt ze ook wel vaak in slaap. Wat fijn dat jullie in ieder geval redelijk op regel zijn
@ stefanie, oke Luuk is dus niet de enige idd in de kinderwagen kan hij ook wel slapen en in de auto ook. Maar valt jou kindje makkelijk in slaap in bed? Overdag moet ik vaak wel een paar keer naar hem toe maar savonds gaat hij altijd zo slapen
Ey meiden!! Heb niet alles terug gelezen wil toch even mn verhaaltje kwijt ter ondersteuning van jullie!! Ons oudste dochtertje huilde vanaf de geboorte al extreem...dokter cb overal kreeg ik te horen tja baby's huilen nou eenmaal....toch zei mijn gevoel dit is niet goed?!Uiteindelijk geeist dat ik naar de kinderarts mocht en ja hoor ons meiske bleek ook reflux te hebben...na eerst 3/4 maanden met een krijsend meiske hebben gezeten was dit zo'n opluchting voor ons!! Ze kreeg medicijntjes en ja hoor daar kwam ineens een hele lieve vrolijke baby te voorschijn!!!! Gelukkig wordt t wel steeds meer bekent en zijn ze er sneller bij...ben nu pas moeder van een tweeling en wat een verschil hey!!!!... Dames succes toi toi en echt het komt goed!! X
Fijn dat het nu bevestigd is en het goed gaat met de juiste voeding en medicatie. Mijn dochter valt ook nooit in slaap in de box, het best inderdaad in bed. Maar bij ons is het juist andersom, overdag prima, 's avonds duurt het even. In de kinderwagen of maxicosi valt ze ook in slaap, maar wel heel licht. ze wordt dan snel wakker van alles. En inderdaad is ze er ook het beste aanthuis, in haar regelmaat. Best lastig soms he als je vanalles hebt op een dag?
Hoihoi, Mijn dochter slaapt ook alleen maar in bed Soms in de wandelwagen maar dan alleen met haar vaste knuffel. Hebben sinds kort een schema en als ik me daaraan houdt dan gaat het top! Overdag nu zelfs slapen zonder te huilen! Maar leg ik haar iets te laat in bed dan is het krijsen geblazen! Liefs
Ja dat is echt lastig! Hier gaat het nu echt supergoed (niet te hard zeggen want we moeten de nacht nog in ) maar wil me dan ook echt aan het ritme houden. Vandaag op visite bij de 'babyclub' maar dan ga ik wel weer snel naar huis omdat ik wil dat ze in het ritme blijft en lekker thuis gaat slapen. Vanmiddag na dr fles even gaan wandelen, madame dacht alleen dat ze moest slapen dus was het even huilen maar toen ze doorhad dat ik gewoon terug ging lachen en kletsen was er niks meer aan de hand Moet wel beter plannen anders is het onrust, even lastig!