Het grote Reflux topic

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door smartie1980, 11 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Meijke

Meijke Niet meer actief

Siepie, wat fijn om te lezen dat het beter gaat :D!

Hier een erg onrustig dagje. Wij doen ook wakker worden, verschonen, voeden, spelen met papa/mama, zelf spelen in de box, 3 geeuwen (of na maximaal anderhalf uur) en hop hop naar bed. Maar vandaag sliep ze elke keer maar een uurtje...om dan huilend wakker te worden en dan was het nog lang geen flesjestijd. Dus rekken, rekken en nog eens rekken. Met als gevolg een overmoeide (en verdrietige...) dame. We hebben het elke keer gerekt tot in elk geval 3 uur na de voeding, maar langer lukte vaak niet. De laatste fles is er hier dan ook om 20.30 al ingegaan...ben benieuwd hoe laat ze komt morgenvroeg.

Verder was het ook al weer 2 dagen geleden dat ze ontlasting had, dus ook veel persen en kramp. Zielig!!! De lactulose doet hier weinig...

De KA adviseerde ons om dan toch maar met 4 maanden met groente introductie te gaan beginnen, om hopelijk haar ontlastingspatroon te veranderen. Nu ff uitdokteren welke groente daar goed voor kan werken. Ik ga de groentes uit Siepie haar lijst eens googlen op spijsvertering :).

Wat veel nieuwe dames trouwens! Welkom helaas. Ik probeer vanaf nu weer vaker mee te schrijven!

2. Meijke

Meijke Niet meer actief

Ik word wel echt moedeloos van die darmkrampjes trouwens. Ongeveer anderhalf a 2 uur na ELKE fles nog steeds! Ze is al 14 weken! Ik had zo gehoopt dat dat minder zou zijn nu!

Als ik zou overstappen op JPBM van Natufood ipv Nutriton, zou dat ook nog nadelige effecten kunnen hebben? Of is dat echt in de categorie "baat het niet, het schaadt ook niet"? Ik wil haar darmen niet nog meer overstuur maken. Maar ook zij heeft naast de krampjes vaak pukkeltjes in haar gezicht, dus wie weet is de Nutriton de boosdoener van zowel de krampjes als de pukkeltjes!

3. Stefanie78

Stefanie78 Fanatiek lid

7 jul 2010
    3.744
    1
    36
    Friesland
    Wat herkenbaar..overdag gaat moelijk, dan slaapt ze op haar rug, niet ingebakerd want dat werkt niet bij haar. dan duurt effe, moet vaak treug voor de speen en altijd maar een slaapje van 45 minuten. na de laatse fles valt ze standaard op de arm in slaap en kunnen we haar op haar buik wegleggen en dan slaapt ze ongeveer 8 uur. De laatse twee uur wel heel onrustig veel lawaai en begwegen. We geven vaak dan nog effe de speen en dan wordt ze rustig. het is geen honger want als ze wakker is kan ze zo nog 45 minuten wachten...heb het maar gehouden op een moeilijke slaper en niet zozeer een reflux probleem. ga morgen nog een s de pauckababy mini proberen, misschien dat ze het nu accepteert

4. Meijke

Meijke Niet meer actief

Stefanie, jouw dame dus ook een moeilijke slaper! Hier werkten de Swaddle me en de Puckababy wel goed, maar ze begint steeds meer te protesteren. Nu ze meer controle over haar armen heeft, wil ze niet meer ingebakerd. Af en toe doen we een "los slaapje" om te kijken hoe dat gaat. Nog niet super, dus toch de Puckababy nu maar weer, ondanks de hevige protesten...

5. Meijke

Meijke Niet meer actief

Sjaantje, bedankt voor jouw hart onder de riem! Dat geeft ons moed :)

6. Stefanie78

Stefanie78 Fanatiek lid

7 jul 2010
    3.744
    1
    36
    Friesland
    Ik denk echt niet dat het kwaad kan, je gaat alleen over na een zuiverder product zonder bijstoffen. Ik geloof dat het alleen maar goed kan doen omdat je de bijstoffen weghaalt, gebruik je al kindicol en cinababy?? Ik zweer ook bij homeopathie ;)

Hier trouwens een gek meisje dat eigenlijk weining intresse heeft in haar fles. Ze drinkt hem wel leeg maar huilt/jenegelt nooit om de fles. Als ik haar om 11:00 de fles geef en ze slaapt van 12:30 tot 13:30, dan kan ze nog best 90 minuten wachten op haar volgende fles. In de tussentijd spelen en knuffelen, ook alleen. Als ze wel weer gaapt leg ik haar weer terug in bed maar dat gebeurt zelden.

7. siepie

siepie Fanatiek lid

28 apr 2010
    3.424
    3
    38
    Geweldige foto heb je!!!!!!

Vraag eens om importal ipv lactulose, van lactulose kunnen ze ook last krijgen!

8. Meijke

Meijke Niet meer actief

Smartie, gelukkig dat het wat beter gaat en ze zo goed drinkt!!!

9. siepie

siepie Fanatiek lid

28 apr 2010
    3.424
    3
    38
    Kom ik weer met mn handdoekrol maar probeer het eens...
    Als het 2 uur na de fles is is het slaaptijd.
    Waarschijnlijk wordt ze daar dan wakker van.
    Rilana is ruim 19 weken en heeft er ook nog last van.
    Als ze snachts wakker wordt ligt ze echt te trappelen met dr beentjes en heeft ze een harde buik.
    Als ik dan dr beentjes ga draaien/optrek dan ontspant ze en is ze gelijk een stuk rustiger.
    Dan pak ik gauw met mn andere hand een grote handdoek en rol m op, doe m onder dr beentjes en laken eroverheen en slapen!
    Wie weet... t kost niks en is geen dusdanige verandering ;)

10. Meijke

Meijke Niet meer actief

Ja wij ook! Een oom van mijn vriend is homeopathisch arts, dus ook hier Cinubaby! Daarnaast Nux Vomica op aanraden van de arts. Dat is tegen de onrust en wordt voorgeschreven bij maag/darm problemen. En het helpt allemaal, de scherpe randjes zijn eraf. De hele dag of avond krijsen doet ze niet meer. Maar het is gewoon nog geen feest hier.

11. siepie

siepie Fanatiek lid

28 apr 2010
    3.424
    3
    38
    Je kan ook 1 armpje eruit doen uit de puckababy, misschien is dat nog een optie?
    Rilana kan nu goed los slapen maar ze sliep wel echt heerlijk toen in de pacco en puckababy

12. Meijke

Meijke Niet meer actief

Ik had sinds een paar dagen een opgerolde keukenhanddoek n.a.v. jouw tip. Maar dat is dus te klein begrijp ik :).

13. siepie

siepie Fanatiek lid

28 apr 2010
    3.424
    3
    38
    Hier ook, ze taalt er echt niet naar, zelfs niet als ze om 23u heeft laten staan en dan pas om 7u weer krijgt..

14. siepie

siepie Fanatiek lid

28 apr 2010
    3.424
    3
    38
    Ik gebruik nu een badlaken/strandlaken waar ik zelf bijna helemaal op pas ;) Ben 1,82 ;)
    Haar benen liggen echt hoog.
    Net alsof je zelf gaat liggen en je benen optrekt, soort 90 graden houding,

15. Meijke

Meijke Niet meer actief

Heb even gezocht naar Natufood. Maar het verschil is dat Nutriton geschikt is voor een koemelk/gluten/lactosevrij dieet (aldus de site van Nutricia) en dat de JPBM van Natufood sporen kan bevatten van deze allergenen (aldus de site van Natufood).

Begin oktober gaan we provoceren en weten we zeker of ze KMA heeft, maar tot die tijd wil ik dan het risico maar niet nemen iets te gaan gebruiken waar wellicht Koemelk in zit.

Balen, want ik heb niet zoveel met die Nutriton, vind het maar rommel...

16. Meijke

Meijke Niet meer actief

Oh dat is wel veel hoger ja ;). Ze slaapt nu net en hopelijk tot morgenvroeg, maar dan ga ik het meteen doen!

17. siepie

siepie Fanatiek lid

28 apr 2010
    3.424
    3
    38

Hoop ik ook voor je!!!
    Zou ook niet nu overgaan dan hoor!
    Ik zie nu al op tegen het provoceren, ka gaat dat voorstellen bij ons de volgende afspraak (over 2 weken):x:$:(:(

18. Meijke

Meijke Niet meer actief

Ja ik zie er ook tegenop...we worden binnenkort gebeld voor een afspraak begin oktober. Kijk op zich is het voor een goed doel. Want ik hoop natuurlijk dat ze het niet heeft. Dat al haar klachten door de Reflux komen. Want dat is veel makkelijker dan als ze wel allergieen heeft... Maar als ze het wel heeft en ze raakt van slag door de provocatie..bah...dat lijkt me vreselijk.

19. siepie

siepie Fanatiek lid

28 apr 2010
    3.424
    3
    38
    Ja tuurlijk, ik heb ook liever dat ze geen kma heeft!
    Maar om erdoor te moeten voor het geval ze het wel heeft....

Als het bij ons nu stabiel blijft wil ik volgende week met worteltjes gaan beginnen.

20. Jeanetjuh

Jeanetjuh Fanatiek lid

30 okt 2009
    2.149
    0
    36
    Zeeland
    @ Meijke, wij hebben de provocatietest net achter de rug vorige week donderdag de 1e het was een ramp Luuk wilde absoluut niet drinken daar dus we moesten dwangvoeren in het z'huis had hij geen klachten maar snachts thuis werd hij onrustig (krampen, kreunen en huilen) dus voor ons was het wel duidelijk. Nu hadden we afgelopen donderdag de 2e test en hij weigerde weer te drinken in overleg met de ka heeft ze de envelop open gemaakt en blijkt dat er idd vorige week koemelk inzat en Luuk dus echt kma heeft. De test opzich valt normaal wel erg mee alleen de reactie erop he.

Deel Deze Pagina