Goed idee, zal ik doen! Dan heb ik ook een beter verhaal naar de HA of CB. Lees dat jouw kleine meid in het zkh ligt, wat heftig, sterkte!
Je zou misschien ook eerst eens kunnen proberen om haar goed in te bakeren of een matrozenbedje te maken. Veerle slaapt daar in ieder geval echt rustiger op en ook slaapt ze langer door. Ze heeft er even tegen geprotesteerd, maar daarna was het helemaal goed. Als ik het nét te los deed, werkte het tegenovergesteld, je moet het dus wel goed doen, je kan via google daar ook filmpjes van vinden. Als het goed bevalt kan je ook over gaan op een bakerzak of iets dergelijks. Die heb ik inmiddels voor Veerle. Succes, vervelend is het als je kindje niet rustig ligt. Ze hebben hun slaap ook echt nodig, als ze die te weinig krijgen groeien ze ook minder goed.
He dames, kom er ineens achter dat er een reflux topic is! Ken al een paar van jullie van een topic dat ik zelf had geopend (kma, reflux en heeeeeel weinig drinken), maar ik herken hier zoooooo veel, dat ik hoop dat ik hier mee mag kletsen. Mijn zoontje is 5 januari geboren, en voeding is vanaf dag 1 een probleem geweest. Hij was 51cm en 2785gr, lang en dun dus - dus hij had erg honger. bv begreep hij alleen niks van,en het heeft ons 6 weken gesoebat gekost om te besluiten er mee te stoppen (met pijn in mijn hart). Omdat hij in de eerste dagen te snel afviel (en al niks had om te verliezen) moesten we op dag 3 al gaan bijvoeden met kv en gekolfde melk (via vingervoeden en later in een flesje omdat hij uit de borst niet genoeg kreeg). Met 10 dagen belandde hij in het ziekenhuis, omdat de kraamverzorgster en de vk hadden aangeraden hem om de drie uur 100ml te geven (bv aangevuld met kv, zij zeiden dat hij echt niet meer zou drinken dan hij nodig had) maar vanwege zijn late geboortegewicht hadden we hem daarmee totaal overvoerd, en daar was hij heel ziek van. Na dat debakel hebben we hem gereguleerd, en dag ging goed al dronk hij onwijs snel (100ml in 3 minuten, ondanks nutriton en s-speen). Tot hij met 7 weken in het ziekenhuis belandde met een ernstige urineweginfectie. Vanaf toen begon hij steeds vaker flessen te weigeren. Hij had al vaker dat hij enorm lag te kreunen en te steunen, niesen en hikken na de fles, maar volgens de ka waren dat krampjes. Hij poepte ook ontzettend slecht (of diarree of rustig een week niks), dus dat klonk aannemelijk. Uiteindelijk op zaterdagavond een keer op de eerste hulp beland (meneer werd helemaal grijs en krijste zijn longen uit zijn lijf bij het plassen en vanwege de urineweginfectie moesten we daar erg alert op zijn), daar dachten ze kma, dus nutramigen. Dat lustte hij niet en daar dronk hij vanaf toen met moeite 600ml van, en bovendien begon hij ineens erg zuur ruikend doorzichtig spul te spugen zo'n twee a 3 uur na een voeding en daar soms heel hard bij te huilen. De ka nam het niet serieus, want hij sliep 's nachts toch nog, en was over het algemeen toch ook vrolijk dus reflux kon het niet zijn... dus weer een aantal weken doorgemodderd. Vervolgens groeide hij nauwelijks meer op de nutramigen (volgens mij omdat hij het gewoon niet dronk, maar goed), dus kregen we neocate. Inmiddels zag de ka ook dat er toch misschien echt een reflux probleem zat (hij spuugde daar even een hele lading maagsap), en kregen we zantac en motilium. De neocate was een drama, daar dronk hij nog minder van dan van de nutramigen - 550ml was een goede dag. De zantac en motilium leken eerst wel te werken, maar na een week kwamen de oprispingen, hikken, slikken, en af en toe het huilen uit het niets weer terug. Bovendien kreeg hij buikpijn van de motilium. Nu heeft meneer van de week ook nog een buikgriep gehad - heel veel diarree - en toen wilde hij dus helemaal niet meer drinken - 240ml was veel. ORS bij moeten geven (ging erin als limonade), en eindeloos kleine beetjes aangeboden en gelukkig hebben we kunnen voorkomen dat hij uitdroogde. Hij is door al dit gedoe nu in 3 weken tijd maar 30gram (3 weken geleden was hij 5480gr, gisteren 5510) aangekomen, terwijl hij wel weer 2cm in de lengte is gegroeid - hij wordt dus steeds langer en dunner. Van de ka moet hij nu gaan drinken, anders wordt hij opgenomen voor sondevoeding, en ze heeft hem nu terug gezet op de gewone friso met nutriton (omdat de neocate geen effect leek te hebben). Omdat ze nu ook zag dat hij af en toe helemaal grijs wordt, heeft ze ook losec voorgeschreven voor de reflux (dat grijs worden schijnt te kunnen komen door de reflux, omdat er dan een zenuw in de knel komt te zitten zei ze). De voeding gaat tot nu toe lijkt het goed (en hij drinkt er veel meer van, we zitten nu sinds donderdag rond de 700ml!!), al is het wat moeilijk in te schatten, omdat hij nog steeds diarree heeft van de buikgriep. Maar zijn eczeem is niet erger, en hij lijkt ook geen buikpijn te hebben, dus dat is positief. De losec daarentegen is een drama. De apotheek hier had het slimme idee om er een drankje van te maken, en dat smaakt zo ontzettend smerig dat meneer het pertinent weigert - geprobeerd met melk, suiker, zijn ORS, via een spuitje, in een flesje, in zijn slaap...niets werkt. Ga maandag even bellen om alsnog tabletjes te krijgen die we dan kunnen oplossen... Als ik zie hoe moeilijk hij nu doet over zijn flesjes en terugdenk aan de eerste weken, toen hij veel te veel dronk en veel te snel, dan denk ik echt: jeetje wat kan het gek lopen... Nou, sorry, het is een enorm lang verhaal geworden, het zit me echt hoog, wil gewoon zo graag dat het goed gaat met m'n mannetje!!
Meid wat vervelend dat hij de medicatie niet "drinkt" . Qua dat hebben we geluk gehad ons mannetje dronk alles, Zantac, Losec, omeprasol alles. En wat goed dat hij nu meer drinkt
Nu over het snelle drinken in het begin. Ons ventje was nooit een goede drinker ook niet in het begin ( te vroeg geboren 4 weken en behoorlijke geelzucht) Maar van de reflux ga je idd ook pas na een paar weken iets merken.
kan het niet zijn dat ze een te vol gevoel heeft omdat ze zo snel drinkt en de kans ook erg groot is dat ze veel lucht mee neemt. kan me voorstellen dat je daarvan ook begint te slikken, hikken, kokhakzen enzo. ook zeg je dat je nog nooit zo'n geluidje gehoord heb als je haar rechtop houd. neem aan dat je een boertje bedoelt. het zou dan dus ook inhouden dat ze het eventueel meegenomen lucht niet uit boert. al het lucht wat er boven niet uitkomt moet door de darmen en dat kan wel eens krampjes geven. laat ze ook veel windjes?? denk zelf dat verstandig is om te kijken naar een speen of fles waarbij ze minder snel der fles leeg heeft. 15-20 min moesten wij aanhouden. we zijn over gegaan op avent flessen. deze beginnen bij speen 1 en gaan door tot speen 4. speen 1 is 1 klein gaatje en daar ging het bij ons langzaam genoeg mee. het kan ook best iets anders zijn zoals een reflux hoor kan ik vanaf hier niet beoordelen maar denk dat het wel zou kunnen helpen om der langzamer te laten drinken.
liam drinkt de zantac hier gewoon zo op lijkt wel alsof hij het lekker vind als het te lang duurt gaat hij huilen en als ik begin met inspuiten begint hij met grote ogen aan zijn lekkere zantac. hihihih. toen hij het nog maar net kreeg trekte hij ook een vies gezicht maar ik gaf hem dan al de fles en mijn vriend stak het spuitje dan naast de fles in zijn mond en spoten we het in zijn mond en dronk hij daarna gelijk verder.
Meijke die geluidjes maakte ons ventje ook telkens, eerst het schrapen en hiervan kreeg hij de hik.... dan hoorde je de voeding in de keel omhoog komen.
Veel herkenbaar en jeetje wat raar dat er zoveel verschillende richtlijnen zijn mbt artsen en behandelingen. Ventje hier is met 3 weken opgenomen met RS virus. Hij had HA voeding ivm mijn longaandoening. Hij was erg onrustig na de voedingen en gaf ook mondjes terug. Dit was voor ons niet zorgelijk. Toch heeft de KA hem overgezet op Friso Comfort... Na de herstel periode van RS (dit was behoorlijk heftig) Kreeg onze zoon steeds meer pijn veel huilen zeg maar krijsen, voeding die omhoog kwam. Hiervoor hebben we Nexium gekregen en moesten extra schepje nutriton doorheen doen... Helaas werd hij weer benauwd verkouden. Continu spuitluiers dikke en vieze oogjes en ook uitslag in gezicht en nekje... We hebben daarvoor nu sinds 3 dagen ALLERGY CARE omdat ze denken dat hij toch KMA heeft. Nu momenteel heeft hij nog spuitluiers en uitslag in zijn gezicht... Maandag moeten we terug naar de KA en dan zullen we het verder wel horen.... Keel schrapen niet plat willen liggen is zo herkenbaar voor ons. Bedjes staat schuin zelfs met verschonen moeten we hem schuin zetten wil hij niet er alles uitgooien.
@meyke, wat ik hierboven bij iemand las over teveel lucht zuigen, misschien kan je tips krijgen van een logopedist. Dit kan heel veel helpen!!! Hier dronk de kleine 'verkeerd' waardoor ze zich ook niet lekker voelde. Toen naar een ander fles, andere houding, drinken in ritme en het ging een stuk beter! Dit doen we nog steeds want anders is het drama..
Vervelend myrthe! Hoop voor je dat er snel verbetering komt! Komende week is het trouwens week van de allergie, tenminste hier in het zh. donderdag hebben ze hier een avond over kma/eiwit allergie. We hebben donderdag eigenlijk een gesprek mbt dopen van de kleine maar mocht ze hier nog liggen dan ga ik er zeker naar toe!!!!
Jeetje, wat een verhaal. Jullie hebben ook al genoeg ellende zo gehad he. Wij hebben pilletjes en lossen dit op in melk (eerst water, dan schepje.) Kan je iets meer vertellen over dat grijs worden? Lynn ziet ook soms grijs...
Ja, het is hier inderdaad wel een beetje genoeg geweest zo. We hebben gisteren geprobeerd of hij de friso standaard misschien nog beter dronk, nou, het ging erin alsof het milkshake was haha! Dus nu gaan we daar maar op over (mocht van de ka ook, ha was niet meer nodig zei ze omdat er eigenlijk niet echt risico factoren in de familie zitten). En hij dronk vanmorgen bij zijn eerste fles zo maar 180cc met smaak leeg (met de nutramigen en neocate waren we blij als we er 80cc in kregen 's morgens)! Kon er wel van janken haha... Over het grijs worden: ja het is dan eigenlijk vrij letterlijk dat - hij wordt helemaal grijs. Niet gewoon bleek, echt grijs, en je ziet dan ook alle bloedvaten in zijn hoofdje heel erg afsteken bijvoorbeeld. Hij voelt zich dan ook duidelijk niet lekker. Duurt vaak een uurtje of zo, en dan wordt het vaak weer wat beter. Volgens de ka kan dat komen doordat er dan een zenuw te veel geprikkeld wordt door het zuur. Bij volwassenen kan dat leiden tot flauw vallen zei ze, bij babytjes uit het zich in grijs zien. Heb je daar wat aan? Laat maar weten als je nog andere vragen hebt.
Bij Lynn gebeurt dat ook.... Meestal is ze dan ook niet lekker en moe. Wij leggen haar vaak dan te slapen en daar knapt ze wel van op. Wij hebben ook Friso, maar dan de comfort. Is hetzelfde als standaard, alleen jbpm aan toegevoegd. Gaat hier goed.
ff snel voor t slapen gaan: hier een heeeele goeie dag! proberen nu 4 uur tussen de voedingen te laten en dat lijkt te werken, darmen en maag hebben dan wat langer rust denk ik ofzo. Hij heeft alle keren minstens 90 gedronken en zit vandaag bijna aan de 700 ml!!! dat minstens 200 meer als anders, ben trots op m en geeft me weer goeie moed.
Het wordt erger . Sinds zaterdag slaapt ze bijna alleen nog maar rechtop tegen onze borst. Ook 's nachts. In haar wiegje leggen, betekent kokhalzen, slikken, een van pijn vertrokken gezichtje en huilen. De HA belt me om 12.00, ik hoop zo dat ze me serieus neemt...
heb je haar wiegje al schuin staan? kan eventueel helpen.. vervelend meid, weet nog dat ik zo zat, hoop idd dat de ha je verder gaat helpen, knuf!
jeeeej aplausje voor onze kids, tot nu toe de ochtend ook goed doorgebracht , aaron heeft van 22.00 tot 5.30 geslapen en heeft toen 160 gedronken, en net nog een keer 100, dus ik hoop dat dat de hele dag zo zal blijven .