Het grote Reflux topic

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door smartie1980, 11 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jeanetjuh

Jeanetjuh Fanatiek lid

30 okt 2009
    2.149
    0
    36
    Zeeland
    @ Heide, idd erg lastig soms kan je je gewoon even niet aan een ritme houden doe het wel zoveel mogelijk maar je moet ook welleens weg.

2. Jeanetjuh

Jeanetjuh Fanatiek lid

30 okt 2009
    2.149
    0
    36
    Zeeland
    @ Siepie, ja hier gaat dat ook zo als we hem op tijd in bed leggen gaat het wel maar als we net iets te laat zijn is het echt gillen en schreeuwen

3. Jeanetjuh

Jeanetjuh Fanatiek lid

30 okt 2009
    2.149
    0
    36
    Zeeland
    Meiden, hier ook de puckababy gebruikt moet zeggen dat dat wel heel erg veel onrust bij ons mannetje heeft weggenomen. toen hij 4 maanden was was hij er wel klaar mee kon echt boos/driftig worden als ik hem er in deed maar had gewoon geen keus. Vanaf toen ben ik langzaam af gaan bouwen door idd 1 armpje eruit te laten eerst snachts omdat hij super slaapt snachts en later ook zijn 1e slaapjes sochtends en zo opgebouwd toen dat goed ging allebei de armpjes eruit het heeft ongeveer 3 weken geduurd toen was hij helemaal puckababy vrij:) nu heb ik een puckababy maxi gewone slaapzak gekocht die zit toch wat geborgen maar wel lekker de armpjes vrij ook dit gaat prima

4. Jitske1

Jitske1 Lid

6 aug 2011
    68
    0
    0
    Goedemorgen allemaal,

Wat een verhalen allemaal weer. En ik begrijp dat iedereen moet provoceren ! Daar hebben ze bij ons nog niet over gesproken.

Hier inmiddels een week bezig met de verhoogde dosis nexium maar dochter blijft last houden. Begint tijdens het drinken onrustig te worden en daarna ook veel krampen, oversteek en piepen. Nu heb ik het idee dat dit niet zozeer de reflux is. Dan zou de nexium nu toch wel beteer zijn werk moeten doen.

Kan het ook zijn dat mijn dochter toch nog reageert op de nutramigan? De eerste weken dat ze dit kreeg knapte ze wel op maar de laatste tijd is ze weer zo onrustig ondanks de verhoogde dosis nexium! Ze heeft verder niet hele duidelijke symptomen, behalve een beetje dunne poep broeken en wat pukkeltjes op haar hoofd. En ook wel veel niezen en een snotneus! En dan natuurlijk haar onrust! Herkent iemand dit? En
    heeft iemand ervaring met met de overstap van nutramigan naar neocate?

5. Meijke

Meijke Niet meer actief

Hoi Jitske, hier gelijk Neocate gekregen, onze KA vond het niet nodig eerst andere soorten te proberen. Dus helaas geen tips. Ik vermoed zelf dat ze geen KMA heeft, maar dat de symptomen allemaal van de Reflux komen. Maar we gaan het zien in oktober...

Vervelend dat ze nog zo onrustig is, ondanks de verhoging van de meds!

6. Meijke

Meijke Niet meer actief

Ons meisje zit nog in de puckababy piep. Zit te twijfelen of ik nog een mini aan zal schaffen of haar ga laten wennen aan los slapen...zijn toch best prijzig en zo lang mag ze er niet meer in toch? De swaddle me hoef ik echt niet meer mee aan te komen, dan wordt ze helemaal wild. Puckababy accepteert ze nog wel...

7. Meijke

Meijke Niet meer actief

Even spammen hoor :D

8. Meijke

Meijke Niet meer actief

Jeanetjuh, fijn dat het nu duidelijk is van de KMA! Tuurlijk had je het liever niet gehad, maar het is goed te weten wat Luuk heeft lijkt me. Hoop dat hij er gauw overheen groeit.

9. Meijke

Meijke Niet meer actief

10. Jessmin

Jessmin Fanatiek lid

2 aug 2009
    1.758
    0
    0
    thuisblijfmama
    #1590 Jessmin, 13 aug 2011
    Laatst bewerkt: 13 aug 2011
    @Meijke: Prachtige foto! Die romper hebben wij hier ook! Als je besluit door te gaan met pucka dan heb ik hier nog twee puckababy's mini in lichtblauw en beige liggen. Ze zijn qua uiterlijk wel duidelijk gebruikt, maar verder gewoon pirma. Voor 40 euro in totaal mag je ze beide komen ophalen :) Heb je er nog één voor als de ander in de was is. Normaal zijn ze 54,95 per stuk. Woon in Den Haag, dus als het te ver weg is dan houdt het natuurlijk op, maar ben niet zo'n held met pakketjes maken voor op de post en administratie in de gaten houden, dus vandaar :D

Had trouwens ook nog net de hot summer variant aangeschaft in mini, maar die heb ik maar drie keer gebruikt en één keer gewassen, maar door dat wassen vind ik 'm soort van gaan pillen (van die bolletjes op de stof), dus ziet er ook gebruikt uit. Die doe ik zelf weg voor 25 euro. Wou ze ook op marktplaats gaan zetten, maar moet nog foto's maken dus gaat nog even duren.:) Alles gaat hier traag met twee kindjes, hihi.

11. Meijke

Meijke Niet meer actief

Jessmin, dank je voor het aanbod! Het is niet te ver! Ik probeer het even een dagje, maar mocht het niet gaan, kom ik ze bij je halen! Woon ook in Den Haag :)

12. heide

heide Fanatiek lid

8 okt 2008
    2.043
    0
    0
    begeleidster gehandicaptenzorg
    noord-limburg
    Meijke: heb je sab-siplex als eens geprobeerd voor de darmkrampjes? Is een duits middel, werkte bij mijn andere dochter heel goed. Zij had er ook zoveel last van.

Meijke: mooi meisje hoor!!

Jessmin: wij hebben inderdaad ook de zomervariant en die gaat ook zo pluizen, ik dacht al dat het aan het mijn dochter lag :D.
    Maar als het bij jou ook zal zo snel is... wel jammer van de stof vind ik want verder is hij heel fijn.

Hier gaat het eigenlijk heel goed, ik heb het idee dat Lotte echt wel rustiger geworden is van de osteopaat al. Ze is veel tevredener en rustig. Echt genieten zo! Uitslag op de wangen lijkt ook minder lijkt wel, dus wij houden het ook nog even bij de nutriton.

13. Meijke

Meijke Niet meer actief

Sab Simplex, nee heb ik niet geprobeerd. Zal eens even gaan zoeken :).

Goed om te lezen dat het met Lotte beter gaat!

En inderdaad Heide, wat hebben onze meiden een mooie naam :D.

14. siepie

siepie Fanatiek lid

28 apr 2010
    3.424
    3
    38
    Wij hebben die romper ook ;) Wat een schatje!
    Ik zou het gaan proberen met een armpje los te doen.
    Wij hebben ook een grotere puckababy gekocht om mee af te wennen.
    Had 1 nieuwe gekocht (pff duur!!) en 1 reserve op mp, die heb ik ook weer verkocht op mp, die nieuwe bewaar ik nog, je weet maar nooit of je er nog eens 1 nodig hebt bij een tweede/derde kindje ;)

Wij wonen in Bleiswijk, wel grappig, niet eens zo ver uit de buurt!

De nacht ging goed :D 2300 de laatste fles, toen om tegen 6en wakker ivm luier. Lekker hoor! Dat slapen dan ;)
    Verder lijken de klachten ook stabiel, alleen wel dunne luiers :(

15. Meijke

Meijke Niet meer actief

Haha ja want vandaag los...dat gaat nog niet echt goed... Ze slaapt heel slecht. Gisteren ook al want toen had ze veel last. Maar vandaag dus omdat ze los lag. De puckababy wordt ze boos van omdat die niet past (nee dat is ook niet fijn) en dus heb ik haar nu net onder luid protest in de Swaddle me gedaan. Het huilen is nu gestopt, maar nu ligt ze te mopperen (net alsof ze me roept). Ik ga er maar even niet naar toe. Ze is bekaf...dus valt vast zo wel in slaap...

Eerst hadden we hier zo ongeveer maar 1 standje huilen, standje geluidsoverlast :D. Maar nu heeft ze inmiddels veel meer variatie. En die ik nu hoor, daar hoef ik niets mee ;). Ik heb wel de babyfoon aan, want ik laat haar niet overstuur raken ofzo. Dit is meer klagelijk kletsen, soort roepen, grappig!

16. Meijke

Meijke Niet meer actief

Wat fijn dat de klachten stabiel lijken Siepie! Dunne luiers... hier geen luiers, ook niet fijn... Wat is dat toch met onze meiden, zielig hoor! Gisteravond had ze trouwens weer ontlasting, heel stroperig, net teer!

17. siepie

siepie Fanatiek lid

28 apr 2010
    3.424
    3
    38
    Vorige keer ooka rond prikkenl

18. Meijke

Meijke Niet meer actief

Oh ze heeft prikjes gehad? Is ze er ziek van?

Heb je trouwens het KDV nog gesproken over hoe ze omgaan met het schema?

19. siepie

siepie Fanatiek lid

28 apr 2010
    3.424
    3
    38
    Nee, behalve dunne luiers is het één en al gezelligheid!!! Dat was de andere keren wel anders, toen was ze sago!
    Maandag gaat ze weer naar het kdv, man gaat dr brengen dus hij zal het eerst bespreekbaar maken.
    Ben benieuwd.

Gaat jouw dochter nou ook naar kdv of juist niet? Weet het even niet meer..

20. Meijke

Meijke Niet meer actief

Vanaf 6 september gaat ze naar het KDV. 2 dagen. 1 dag ben ik thuis, 1 dag mijn vriend en ze gaat 1 dag naar opa en oma.

Deel Deze Pagina