Het grote Reflux topic

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door smartie1980, 11 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Meijke

Meijke Niet meer actief

Missie mislukt...niet weer in slaap gevallen dus een flesje. Nu ff tijdje rechtop en dan hopelijk slapen.

Ze heeft de laatste paar weken echt meer last van haar buik dan van de reflux geloof ik. Tot hoe lang kunnen de krampen eigenlijk aanhouden?? Ik had echt gehoopt dat ze daar al overheen zou groeien :(.

Over 3 weken weer werken, hoop dat het dan voorbij is...

2. Kwekijzer

Kwekijzer Niet meer actief

Succes!!

3. Kwekijzer

Pas wel goed op jezelf hoor! Dit is echt slopend! Dus als je het niet trekt, dan zou ik me wel ziek melden... Niet dat ik voor ziekmelden ben, maar het is echt zwaar. Ik ben zelf heel erg blij dat ik nog zoveel extra verlof had. Ik had het persoonlijk anders niet allemaal getrokken, ik was echt gek geworden denk ik:p

Veerle had ook nog wel krampen rond de 3 maanden, toen was het trouwens echt op zijn ergste, maar was wel combi met de reflux, daarna ging het bergopwaards. Dus wie weet!

4. mel78

mel78 VIP lid

12 feb 2008
    8.320
    242
    63
    Zo kom weer even spieken hoe het met iedereen is.

Met N. gaat het echt super. Hij geeft nog wel terug maar heeft er geen last meer van.
    En krampjes: met 3 maanden was hier ook de piek (zo'n 3 weken geleden). En nu is het over.

5. Meijke

Meijke Niet meer actief

Thanks Suenne en Melisa, voor het steuntje in de rug :D

6. Tokkel

Tokkel Niet meer actief

Hallo allemaal,
    hier een redelijk nacht gehad, wel weer krampen, maar hij sliep wel door de krampen heen. Alleen zo'n naar gehoor dat gekreun in zijn bedje. Wij bakeren Jesse trouwens in de Paccodoeken in. Hij is hier wel rustiger van geworden.

Grappig hè, dat het ziekenhuis de RRR-en adviseert, maar dat het gewoon moeilijk is.
    Over drie weken gaat mijn dochtertje voor het eerst naar school en zal Jesse dus ook in ons ritme mee moeten gaan. Hij doet nu nog gemiddels 30 minuten over een voeding en heeft nog 7 voedingen (6 op de dag). Ben dus wel een beetje bang hoe dat straks gaat lopen.

Jesse drinkt hier sinds zijn ziekenhuisopname een stuk minder. Tussen de 80 en 100 cc per voeding. Gemiddeld zit hij op 600/ 650 cc per dag. Meer krijgt hij er echt niet in, dus zie ons voorlopig nog niet naar 6 voedingen gaan. Aan de andere kant heb ik wel eens gehoord dat je bij reflux beter vaker en kleine beetjes kan voeden.
    Donderdag weer wegen bij de KA. Ik hoop dat hij is gegroeid (denk het wel, want hij voelt zwaarder aan)

7. Meril

Meril Bekend lid

3 mei 2008
    671
    0
    0
    Ja sneu is het voor de kleintjes!
    Hier was de nacht wel OK, werd om 5uur wakker voor de fles...had nog overlegd met de Nutricia helpdesk en ze zeiden dat we de laatste fles ook gewoon standaard Nutrilon konden geven (ipv Omneo) zodat hij hopelijk net iets langer doorslaapt...tot op heden echter geen succes en ook wel meer krampjes lijkt dus misschien toch maar weer mee ophouden.

Na de nachtfles heeft hij trouwens ook veel kramp lijkt het, om 630 leek hij alweer klaarwakker en een kussen onder zn kontje gelegd in het grote bed en na een paar windjes sliep hij wel weer eventjes. Om 8 uur was hij alleen weer klaarwakker en huilerig dus maar een fles geprobeerd te geven die heeeel moeizaam ging. Denk door de kramp want was net een aal, pffff, half uur over gedaan en krap 120 erin, nou ja...moet maar, daarna wel gepoept.
    Net op bed 45 min geslapen, even huilen en vanzelf weer in slaap gevallen en nu meld hij zich wat luider, weer tijd voor een volgende fles dan maar! Dochterlief kijkt even rustig tv dus hopelijk houdt ze dat even vol.

Suc6 allemaal vandaag!

8. Meijke

Meijke Niet meer actief

Hier is wat anders aan de hand, ik zie een wit puntje! Ze is ontroostbaar al de hele ochtend (nog niet geslapen!) en ze zat op allebei haar handjes te knagen dus ff kijken en ja hoor. Wel wat vroeg? Heb de prikjes afgebeld, alleen consult straks, geen prikken. Geen zin in nog een zieker meisje.

9. siepie

siepie Fanatiek lid

28 apr 2010
    3.424
    3
    38
    Dankje... Zie dat nijn bericht van vannacht niet gelukt ja met mijn tel... Vind het fijn te lezen dat het goed is als ze bij mij wel zijn! Maar vannacht wou ze dat ook, vanaf 4.15.. dus was weer prettig...
    Nu zit ze op kdv en ik aan het werk..

10. siepie

siepie Fanatiek lid

28 apr 2010
    3.424
    3
    38
    Werken en een kleine wat niet loopt is erg zwaar ja... Nog 2,5 dag ;)

11. heide

heide Fanatiek lid

8 okt 2008
    2.043
    0
    0
    begeleidster gehandicaptenzorg
    noord-limburg
    Jitske: ben benieuwd wat de ka gezegd heeft.

Meijke: tandjes al? Geen wonder dat huilt...

Suenne: ik doe het huilen laten inderdaad ook liever op mijn gevoel, soms huilen ze namelijk niet voor niets. En ik denk dat je als moeder inderdaad wel ziet/aanvoelt wanneer het moeheid is en wanneer niet.

Siepie: ppff lijkt me inderdaad wel zwaar ja. En zo te lezen mis je ook nogal wat nachtrust...succes vandaag!

12. Kwekijzer

Onze kinderarts zei juist, doordat je vaak kleine beetje geeft, moet het maagjes steeds zuur aanmaken en is dus continu aan het werk. Daardoor komt het niet tot rust. Bij Veerle dacht ik ook echt dat ze niet meer kon drinken, maar toen het doorgevoerd werdt van 6 naar 5 voedingen, toen ging ze na 3 dagen ineens "zuipen":D Blijkbaar pakt een kindje uiteindelijk wel wat het nodig heeft (mits er niet iets is wat dat echt dwars ligt hoor). Ik denk alleen niet dat Veerle dat was gaan drinken, zonder goede medicatie om haar slokdarm te beschermen, dus dat heeft wel mee geholpen.

Die 3 r's zijn ook moeilijk, volgens mij mag je dat ook best een beetje ruimer bekijken hoor. Als je maar ongeveer altijd dezelfde volgorde aanhoudt, dat ze gaan voelen wat er komt. Anders is alles zo onverwachts lijkt me..

13. Kwekijzer

Veerle ligt nog te maffen... Stom he, eerst wilde ik juist dat ze sliep en nu denk ik 'wordt wakker, want we moeten nog naar de winkel:D

Vanmorgen liet Veerle trouwens ook weer superveel staan in haar flesje, meer dan 100cc. Ik laat dat nu gewoon, komt ook wel omdat ik al bijvoed hoor dat ik me er niet meer zo druk om maak. Het zal wel goed komen. Volgens mij zit haar een flinke luier dwars, dan drinkt ze ook altijd ff wat minder. Maar ze is wel vrolijk, gelukkig...

En, we hebben een hele fijne gastouder gevonden waar ik ook echt SUPERblij mee ben!:) Ik moet al om 6:00 uur de deur uit straks. Kdv gaan pas om 7 open en Hans moet koeien melken, dus dat was even lastig. Maar nu hebben we iemand, echt zo'n vlotte jonge oma type mens.

14. Tokkel

Tokkel Niet meer actief

Hoi Suenne,
    Hoe hebben jullie dat doorbroken??
    Moet wel zeggen, Jesse is net 6 weken hoor, dus nog een uk. Maar wel al 5 kilo.
    Zelf had ik bedacht om te proberen om de half 12 voeding op te hogen, kijken of dat lukt en dan afwachten hoe hij de nacht pakt.
    Dan zit hij overdag op 6, maar komt hij 'snachts tot rust.
    Hij haalt nu vaak al half 5, dus denk dat hij wel richting langere nacht kan gaan.

Hij doet nu bijna 30 minuten over 80 tot 100 cc. Ben vandaag voorzichtig aan het kijken wat er gebeurd als ik de voeding iets minder indik. Hij drinkt het dan makkelijker weg en volgens mij zit je met dikkere voeding ook sneller vol.

En ik hoop dat ik over een maand of drie ook op Jesse moet wachten, hahaha. Wel lekker hoor. Zeg nu al vaak tegen mijn man, volgend jaar zeggen we tegen elkaar "weet je nog!"

15. siepie

siepie Fanatiek lid

28 apr 2010
    3.424
    3
    38
    Hoihoi,
    Ik reageer even zonder quote hoor, dus sorry als ik iets vergeet!!!

Snel zeg die tandjes! Bij Rilana zag ik een tijd terug ook een puntje maar was denk iets anders ;)
    Hoe was het verder op het CB?

Dat van het slapen vind ik ook heel herkenbaar, soms dan wou je gewoon dat ze ging slapen en het volgende moment lag ze heerlijk te slapen als ik ergens heen wou/moest... hihi, het is ook nooit goed ;)

Fles van 30 minuten vind ik wel heel lang, hoop dat het beter gaat als het minder dik is!
    Veel voeding aanbieden geeft meer last zei ka tegen ons.

Laten huilen, nou die 10 min. regel die doe ik ook niet altijd hoor ;) hoor inmiddels wel aan dr huilen hoe het ervoor staat.
    Is meer voor kdv bedoelt van joehoe, ze mag nog wel even blijven liggen hoor.

@vandaag; het is heel goed gegaan op het kdv, ze hebben zowaar haar schema aangehouden :D En dat ging super!!!
    Om 19u wel thuis 90 van de fles laten staan en vanmorgen vroeg 60 maar ook 2 van 180 helemaal op :D
    Ze is super gezellig :D
    Nu hopen op een goede nacht want mijn nieuwe naam is inderdaad slaaptekort ;)
    Ga er zo ook maar in alvast, werk op kdv en daar veel kids verkouden, voelde me al niet top maar nu ook snotterig en hoofdpijn en zoooo moe..

Hoop voor jullie ook op een goede nacht!!!!

Liefs Siepie

Ow en wil jullie ook nog even bedanken voor alle verhalen, de gezelligheid tussen alle ellende door, de herkenning en het begrip en alle tips en adviezen!
    XXX

16. Tokkel

Tokkel Niet meer actief

Nou, iets minder indikken leverde meteen weer een hoop gehik en onrust op.
    Net weer de 123 speen van difrax gebruikt en nu ging de voeding een stuk sneller, 20 minuten en er ging meer in.
    Van de week ging het met dezelfde dikte veeeeel te snel, maar toen hielden we hem nog in onze armen.

Een goede nachtrust gewenst allemaal! Ik duik ook lekker mijn bed in!

17. heide

heide Fanatiek lid

8 okt 2008
    2.043
    0
    0
    begeleidster gehandicaptenzorg
    noord-limburg
    Siepie: wat fijn dat het zo goed ging vandaag en zelfst op het kdv!
    Nou ook nog hopen op een goede nacht en jouw dag kan niet meer stuk :).

Hier vandaag een wat mindere dag, veel teruggegeven en korte slaapjes gehad. Slaapt nu ook erg onrustig, veel woelen en tussendoor eventjes wakker zijn..
    Het ging zo goed de laatste dagen... Maar ik lees dat dit hier heel herkenbaar is.
    Morgen weer naar de osteopaat, zij wil ook op de voeding gaan testen dus ben benieuwd. Vraag me niet hoe ze dat gaat doen, dat zullen we morgen zien :(.

Fijne nacht allemaal!

18. siepie

siepie Fanatiek lid

28 apr 2010
    3.424
    3
    38
    Daar ben ik ook benieuwd naar hoe ze dat.doen!!!! Lees het graag ;)
    Trust

19. Kwekijzer

Veerle heeft 3 dagen in het ziekenhuis gelegen, toen moest ze gewoon naar 5 flessen. Ik weet niet of ik dat thuis had gekunt hoor, ze kan het zo op een gillen zetten.... Daar krijg je het benauwd van. In die tijd huilde ze ook nog eens onwijs veel, dus ik was allang blij als ze stil was met een flesje. s Nachts ben ik er vanaf dat ik de fles gaf wel consequent in geweest, als ze dan kwam liet ik hier sowieso eerst een poos zeuren. En later ben ik gewoon niet meer gegaan, toen is ze ermee gestopt en sinds dien hoeft ze snacht ook niet meer. Maar ze was al wel zeker 2 maanden hoor.

Veerle dronk ook niet lekker van haar flesjes, ik ben toen over gegaan op speen L van difrax. Eigenlijk een papspeen, maar daar krijgt ze haar voeding tenminste goed doorheen. Ik heb wel alle spenen uitgeprobeerd, dus een 3 fase speen en een speen M heb ik ook geprobeerd. Speen L gaat gewoon het beste met een beetje verdikking.

Ophogen lukte hier pas toen ze niet meer iets extras kreeg aangeboden, dus toen die 6e fles in ons geval gewoon verviel. Ze ging toen vanzelf grotere hoeveelheden drinken.

Ik hoop dat je er wat aan hebt. Ieder kindje is anders, dus je moet het toch bekijken wat het beste voor jullie werkt.

20. Tokkel

Tokkel Niet meer actief

Goedemorgen allemaal,

hier een rommelig laatste deel van de nacht. Wat blijft het een rot gehoor dat gekreun in bed, bah.

Heide, volgens mij testen ze KMA door een paar oefeningen te doen en dan kunnen ze aan de reactie van de spieren zien of het KMA is of niet. Jesse zou volgende week ook zo'n test krijgen, maar is nu niet meer nodig omdat hij al aan de pepti zit.
    Ben wel benieuwd hoor!

Suenne, hoe erg dikte jij de voeding in bij 120/4? Wij doen er nu 1 schepje in, maar hoor het sinds gisteren toch weer vaker omhoog komen.
    Het stomme is dat Jesse voor de ziekenhuisopname op 6 flessen zat. 5 op de dag en nummer 6 'snachts. Hij redt het nu gewoon niet.
    Vanmorgen voor het eerst 110 cc gedronken. Ben benieuwd hoe hij er op slaapt.

Deel Deze Pagina