o, ja ik weet niet of hier nog iemand enfamil AR 1 gebruikt maar ik heb hier een blik staan wat nog niet aangebroken is. We zouden het gaan gebruiken maar hebben toen eerst de meds verandert en dat bleek het te zijn. Ik hoef alleen maar de verzendkosten (6,75) Ik heb ook nog een pacco piccolo en puckababy mini voor de liefhebber. Die gaan niet gratis weg maar hoef echt geen hoofdprijs..
stefanie: lijkt me inderdaad wel effe moeilijk om je kindje bij een "vreemde"achter te laten. Wat is het rustig hier?? Hoop dat dit een goed teken is en jullie gewoon aan het genieten zijn van het mooie weer en jullie kindjes! Hier ook weinig te melden, loopt wel lekker eigenlijk. Lijkt erop dat we een ritme hebben, jippie! 9:00-13:00-17:00-20:30-2:30 mooi toch?
Hoihoi, De visite is gister best goed gegaan Rilana heeft zich ook goed gedragen dus dat was ook erg prettig. Gister was ze van haar schema af en zat ze echt niet lekker in dr vel,, ook amper gedronken gister. Ze was toen om 1930 naar bed gegaan, om 2300 een fles helemaal op en toen gaan slapen, vanmorgen wel een keer wakker geworden omdat ze achterstevoren in bed lag maar om 7uur heeft mn man haar wakker moeten maken dus ben best trots!!! Vandaag ook erg goed gegaan met dr, erg vrolijk en gezellig. Geen worteltjes vandaag en niks geen onrust, dan maar even niet. @Heide; is mn envelop al aangekomen? @tokkel; hoe is het nu? Liefs
Hoi, Jesse ligt nog steeds in het ziekenhuis. Krijgt nu 90 cc met 4 schepjes pepti en dan een klein schepje nutriton. Zo drinkt hij nog steeds dezelfde fles en krijgt hij extra voeding binnen. Hopen dat het gaat lukken. Hij drinkt trouwens wel rustig en de verpleegkundigen vonden de drinkhouding een goede tip! Sinds gisteren over op nexium. Hij ruikt al minder zuur, maar heeft nog steeds veel last van het terug slikken. Verder maken ze zich toch zorgen om zijn hartje, dus maandag weer overleg met de cardioloog. Manlief is nu een nachtje daar, dus ik kan even lekker bijslapen (als het lukt, korte slaapjes zitten inmiddels in mijn systeem) Ik ga binnenkort alle berichten weer lezen, ben nu erg moe.
Siepie: Yep! Bedankt voor je hulp! Dinsdag moet ik weer terug naar de osteopaat, ze zal wel opkijken dat ik zoveel soorten heb om te testen . Ik zal jullie dan zeker laten weten hoe het is gegaan. Fijn dat het zo goed gaat nu, dan maar even geen worteltjes inderdaad. Tokkel: slaap ze! Maak je niet druk om het bijlezen, je hebt wel wat anders aan je hoofd! Heel veel sterkte ermee!
Nou meiden, I'm back Haha, het gaat op zich nog steeds prima hoor, maar nu ik echt met bijvoeden ben begonnen (deden al 100 ml groente en dat ging prima) merk ik dat ik toch weer met vragen zit. En zag hier ook iets over wortels en obstipatie langskomen en toen dacht ik 'hee, dat is hier ook!', dus tja, ik blijf toch maar weer even plakken Maar goed, nu waren we dus over op fruithapje. Ik had besloten 100 ml peer uit potje te gaan geven en daarna de helft van zijn reguliere fles (120/4 zo ongeveer) als toetje. De maand erna wil ik dan eigenlijk 200 ml fruit geven zodat de hele fles eraf is. Maar ja, nou had ik precies die dagen dat ik hem 100 ml peer gaf om 15.30(ja hij hoeft dus niet te proeven ofzo, hij eet het allemaal meteen in één keer op, deed hij met groente ook, maar daar gaf ik de eerste dag wel een half potje en dat deed ik nu niet), dat hij ineens bij de laatste fles om 18.30 weer heel erg verschijnselen had van zijn reflux. Je hoorde tijdens het drinken continu omhoog komen, en dat geluidje weer 'hiiieeeep', en heel schrokkerige drinken (weet niet goed uit te leggen), veel verslikken in de fles, en de hele dag kucht hij (niet hoeste met veel slijm maar zo'n droog kuchje). En dan na de avondfles doet hij één keer 'hiiiieeep' nog en dan klotst hij over de rand zeg maar, terwijl hij op zijn rug ligt. Zou dat het uitgestelde effect van het fruithapje kunnen zijn? En hoe komt dat dan? Na het fruithapje spuugt hij niet en is hij niet huileriger. Hij is sowieso niet huileriger en slaapt nog als voorheen, maar dat gekuch, geklots, gehiep en dat geluid dat de boel voortdurend omhoog komt liegt er niet om. Kan dat 3 uur later echt nog van het fruithapje komen? Iemand ook ervaring met dat de reflux terugkwam bij het fruithapje en waarom dat kan? Met groente was hier dus geen probleem, krijgt hij al een maand. En de reflux is toch eigenlijk al wel weg sinds dat hij 3 maanden oud is en maximaal jbpm door alle flessen krijgt... Zou het ook kunnen duiden op een allergie en kan ik er nu beter even mee stoppen? Of is het wennen? Nou ja, allemaal vragen weer Had kennelijk moeten afkloppen toen ik zei dat ik niet meer zou meelezen
@heide, fijn!!! Ja ben benieuwd wat ze zegt haha! Ik had bij de apotheek nog gevraagd of ze proefverpakkingen hebben van verschillende voedingen. Omdat de ka waarschijnlijk gaat beginnen over het provoceren dacht ik nou als er dan proefverpakkingen zijn dan is dat misschien wel makkelijk maar helaas. Eerst hadden ze dat wel zeiden ze. Nu heb ik de vorige keer welgeteld 9 schepjes uit een blik gehaald en kon de rest weggooien, ook zo zonde.
@Siepie: Bizar hè?? Maar bij groente heeft hij dus geen last,, alleen wel verstopping, maar daar schijnt hij geen probleem mee te hebben. Misschien duidt het dan op een allergie ofzo? Dat zat ik ook te denken... Denk maar dat ik ermee moet stoppen iig, maar wanneer moet ik het dan proberen?? En waardoor komt het, want ik vind het raar dat ze dan aanbevelen dat je vroeg met hapjes zou moeten beginnen als er sprake van reflux is...
hier hetzelfde meegemaakt, half 4 fruit en daarna alle klachten die bij reflux horen. dag erna moest ik naar KA en die vertelde dat veel babys de suikers in fruit nog niet aan kunnen. hij heeft ons geadviseerd voorlopig alle groente te proberen en fruit pas met 6/7 maanden
Ja vind het ook erg apart.. even vragen maar weer nog bij Ka. Heeft reflux nog iets met erfelijkheid te maken? Betekent 1e kindje reflux (+evt kma) dat een volgend kindje dat ook krijgt of een grote kans heeft tot??
heeeeeeel typisch dit.. het klinkt herkenbaar.... en de ka vond het heel bijzonder nog nooit van gehoord en was vast toeval!!! (2 keer enorm gespuugd nadat hij verse banaan had gehad. uit een potje ging t wel goed)
Siepie: ik geloof niet dat het erfelijk is. Maar zeker weten doe ik het niet. Welke voeding heb je nodig voor het provoceren? Misschien kan ik je terug helpen.
Ik weet niet of jullie dat doen en bij banaan kan dat natuurlijk niet, maar ze zeggen dat als je fruit eerst kookt ze er minder last van hebben. Wij hadden een lijstje gekregen en daar stond abrikoos als eerst en ja de reactie was behoorlijk heftig. De KA zei dat je het beste met banaan en peer kan beginnen, daarna appel. Al reageren er veel kinderen op peer. Ik heb een schema gemaakt met welke groente en wanneer gaan introduceren (is met boodschappen doen erg handig) en hou dan ook daar bij of ze reageert. Als ze 7 maanden is gaan we met fruit beginnen. Ik ben zo blij dat ik een second opinion heb aangevraagd en naar een andere KA ben gegaan. Deze man legt alles uit en steld je gerust. De 1e kinderarts in het jkz die zei: je hebt een mooi meisje die geven we geen medicijnen. Nou echt wit heet was ik!! Paar weken later lag ze in het ziekenhuis. Ik weet zeker dat als ze medicijnen had gehad dan was ze daar niet beland. Daarmee wil ik zeggen, als je geen goed gevoel hebt bij de ka ga dan naar een andere! Je moederinstinct heeft het 99% van de tijd goed
Weet je waar ik wel eens aan heb zitten denken, ik weet niet of het bij jullie het geval is bij jullie zwangerschap. Maar ik heb erge last gehad van maagzuur en heb veel rennies gegeten. Volgens huisarts is dat volkomen veilig. Maar toch heb ik daar wel eens mijn twijfels over, zou het niet daardoor komen dat ze nu zo erge last heeft? Ze zeggen dat er steeds meer kinderen komen met reflux en ze kunnen niet verklaren waar het door komt. Maar ja vroeger mocht je volgens mij helemaal geen medicijnen, ik weet nog dat ik een rennie nam bij mijn moeder. Nou alsof ik mijn kind vermoorde was echt uit den boze om iets te nemen. Ik ben heel benieuwd hoe jullie hierover denken en of jullie dus ook iets hebben genomen tegen maagzuur of juist helemaal niet.
Op deze pagina onderaan -> http://www.zwangerschapspagina.nl/de-mamas/267501-maart-mamas-2011-a-166.html en op de pagina erna staan foto's met instructies hoe je je kindje veilig kan inbakeren als het zich al kan draaien. Simpel en goedkoop ook nog. De berichten zijn van Imsala
Ja hier iemand die 'schuldig' is. Ik had heel erg last van maagzuur en heb er losec voor gebruikt. Die heb ik sowieso zn omdat ik maagproblemen heb.
jup! rennies gebruikt. niet dat er pakken doorheen gingen. maar denk wel 1 doosje. Ik moest hier t eerst met Peer beginnen dat was het minst allergeen. Op zich gaat het wel redelijk hier. Meneer zit nu te stuiteren in zijn kinderstoel
Hier ook rennies, maar ook gebruikt bij mijn zwangerschap van mijn dochter en die had een voortreffelijke slokdarm/sfincter (maag'klep'), dus denk dat dat het echt niet is. Die relatie van maagzuurmedicijnen, dus afwijking bij het kindje op precies hetzelfde gebied, die kun je volgens mij niet zo zien.. Maar ik heb dan weer de malle theorie dat het komt door hoe gezond je at tijdens de zwangerschap bijvoorbeed. haha. Want bij mijn dochter supergezond, veel groente en fruit gegeten. Bij mijn jongentje dus heel ongezond, geen fruit, amper groente en sowieso eigenlijk gewoon erg weinig...