Het grote Reflux topic

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door smartie1980, 11 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. siepie

siepie Fanatiek lid

28 apr 2010
    3.424
    3
    38
    Hoihoi,
    Rilana is ook niet altijd zo'n fanatieke drinker, volgens ka niet zorgwekkend als je maar boven het minimale zat en ze geen uitdrogingsverschijnselen had.
    @heide, nee 1 schepje is niet genoeg ;)

Donderdag hebben we de afspraak.

Vandaag weer een hele goede dag gehad.
    Op het kdv is het weer goed gegaan, we hebben dr samen opgehaald, daarna ging ze alleen niet meer slapen dus ze is eerder naar bed gegaan.
    Vanmorgen om kwart over 6 ging de wekker, ik schrok helemaal! Ik was er niet uit geweest vannacht :D

Wel heb ik die ery... naar 3cc gedaan ipv 2,5; geen idee of het effect heeft maar het lijkt wel zo te zijn.
    Mochten evt naar 3,5 maar dan zat ze echt echt op dr max van med.

Liefs

2. Kwekijzer

Kwekijzer Niet meer actief

Veerle drinkt ook wisselend haar flessen leeg. Ze heeft ook verschillende cc's op het moment. Ze begint met 150 dan 2x 90 en 2x180. Komt wel door de bijvoeding, maar als ik dat niet zou doen, dan rommeld ze ook met de hoeveelheden. Ik voel het meestal aan waar ze behoefte aan heeft. Vorige week dronk ze ook 4 dagen slecht en ineens is dat dan weer over. Ze is toen ook gaan draaien, dus misschien had het daarmee te maken. Ik hou ook altijd in de gaten dat ze minimaal 450 drinkt . Verder krijgt ze de kans om haar fles te drinken, doet ze dat niet, dan mag dat en vind ik dat niet erg, maar als ze vervolgens weer eerder trek heeft, dan heeft ze pech en is ze over minmaal 3,5 uur weer aan de beurt, al zet ze de hele tent op zn kop. Dat werkt hier tot nu toe nog het allerbeste, meestal drinkt ze dan een fles later wel goed. Maar als ze echt van die dagen heeft, dan heeft ze gewoon geen trek en maakt het haar niet uit. Soms wacht ik dan ook langer met geven.

3. Meijke

Meijke Niet meer actief

Haha suenne, moet altijd zo lachen om jouw teksten ;).

Hier kwam ze vannacht om 2.15, maar dat komt omdat ze gisteravond niet wilde drinken, zo'n last en verdrietig van die stomme prikjes. Gelukkig ging die nachtfles helemaal op, maar die van 7.00 net liet ze weer 65 cc van staan. Ik gooi het nog maar even op de prikjes. Ze is wel gezellig weer, maar nog erg moe.

4. Meijke

Meijke Niet meer actief

Nienke krijgt elke ochtend 5 ml Lactulose. Dat gaat goed, elke dag een luier, dus de boel is "los". Maar is wel vrij dun. Zal ik dan 4 ml proberen, kijken of ze met minder het ook doet? Want dat dunner worden komt van de Lactulose neem ik aan?

En goed nieuws, het lijkt alsof hier de krampjes ineens als sneeuw voor de zon zijn verdwenen sinds afgelopen vrijdag!!! Toen was ze 15 weken, vond het ook wel lang genoeg geduurd hebben!

5. Meijke

Meijke Niet meer actief

Super, lekker door kunnen slapen keertje dus! Hoe ging het vannacht?

6. Meijke

Meijke Niet meer actief

Brigit, onze KA (Bronovo) adviseert ook te starten met groente en met fruit te wachten. Welke groenten staan er op het lijstje wat jij hebt gekregen?

Aangezien het nu vrij goed gaat en ze nog prima groeit op melk (5 x 150/5, dus de flessen kunnen nog groter) wachten we nog wel even denk ik. Of zou het de refluxklachten nog verder kunnen verminderen als we gaan starten met groente?

Agnes, hoe gaat het nu met drinken?

7. This is me

This is me Fanatiek lid

15 okt 2010
    3.149
    0
    0
    Gelukkig herkenen jullie dit dus ook :D
    Ons zoontje is altijd een hele gulzige drinker geweest dus was even wennen dat hij nu ineens zoveel reste.
    Ben wel weer blij als hij weer z'n gewone patroon terug krijgt en snacht's weer slaapt.
    Zo echt niet meer gewend voel me helemaal gesloopt :p
    Hoop dat zijn daagjes dus snel voorbij zijn haha.

@meike heerlijk he als ze geen last meer van krampjes hebben.

@sieppie dat is zeker wakker schrikken haha.
    op het moment dat je het niet verwacht dan slapen ze haha

@suenne ja dat dacht ik vanochtend dus ook.
    hij had om 5 uur z'n flesje gehad en om half 7 begon hij weer,toen dacht ik ook jij wacht maar ff :p
    uiteindelijk is hij slaap gevallen en begon hij pas weer om 9 uur.

8. heide

heide Fanatiek lid

8 okt 2008
    2.043
    0
    0
    begeleidster gehandicaptenzorg
    noord-limburg
    Meijke: ik zou het gewoon evenuitproberen met de lactulose. Als ze dan ineens slechter kan poepen kun je het altijd weer terugdraaien.
    Fijn dat de krampjes over lijken te zijn. Is inderdaad lang genoeg geweest nu.

9. This is me

This is me Fanatiek lid

15 okt 2010
    3.149
    0
    0
    Hey dames.

Er schoot mij net ineens iets te binnen.
    Ons zoontje vindt (zoals heel veel baby's) zantac ontzettend vies,en als hij de kans krijgt dan spuugt hij het meteen uit.
    Voorheen deden we het spuitje in zijn mond en spoten dat dan langzaam leeg.
    Maar omdat hij het iedere keer liet lopen of uit spuugde waren we gaan kijken of het ook anders kon.
    Nu sinds (toevallig) vorige week doen we zantac in zijn speen van zijn fles en laten we het opzuigen en daarna melk erachter.
    Nu vroeg ik me ineens af kan dit meschien ook zijn drink gedrag beinvloed hebben??
    Vindt het namelijk best toevallig en ga nu sowieso even een paar dagen weer op de oude manier proberen.

10. Kwekijzer

Haha, das mooi:), de meeste mensen vinden mij ongenuanceerd en direct... Ik ben in mijn handelen wel genuanceerder dan in mijn praten/schrijven hoor;)

11. Kwekijzer

Hoe heeft hij toen gedronken? Ik doe het bij Veerle alleen als ik weet dat ze de zaak gewoon op zn kop zet en het er beter van gaat doen als ik dat niet toe laat hoor. Als ik het gevoel heb dat er wat met Veerle is of dat ze echt te weinig binnen krijgt, dan veranderd dat wel de zaak.

12. Meril

Meril Bekend lid

3 mei 2008
    671
    0
    0
    Hi girls,
    waren even een weekendje weg dus kon even niets posten...het gaat weer wisselend met de kindjes zie ik al wel...

De eczeem is hier zo goed als weg, heb goed gesmeerd dus even in de gaten houden of het terugkomt...
    Het wkndje ging op zich best goed maar wel lastig met de rust en regelmaat, meestal gingen we 1x per dag iets doen zodat hij niet in bed sliep maar in de kinderwagen en dat ging wisselend, hield het meestal niet heel lang vol.
    Als we hem dan in het huisje op bed legden sliep hij soms wel weer 3uur achter elkaar dus denk dat hij idd gewoon wel behoefte heeft aan rust.

Morgen moeten we weer naar de ka, twijfel heel erg of hij wel reflux heeft omdat hij het op zich met die rust en regelmaat al veel beter doet. Zijn alleen tegelijkertijd daarmee begonnen en met de medicatie dus tja, wat slaat er dan aan...misschien kunnen we langzaam afbouwen en kijken hoe het dan gaat.

Merk ook dat hij niet alle flessen meer leeg drinkt en soms ook wel 50 tot 60 laat staan, lastig is dat ja! Hij kokhalst soms nog wel dus dan zou je denken dat hij toch nog last heeft van de reflux of zou dat door iets anders kunnen komen?

Siepie, deze week moet je weer naar de ka toch? Suc6!

13. MamavanJordy

MamavanJordy Fanatiek lid

14 aug 2006
    4.408
    0
    36
    Kraamverzorgende
    Helmond
    Even een abbo nemen. Straks even terug lezen.

Hier hebben alle kids reflux gehad. De oudste had gewone reflux en die spuugde alles uit, viel erbij af en krijste alles bij elkaar. Uiteindelijk onderzoeken gehad, een kinderarts die ontzettend meeleefde en ook pro borstvoeding was en me op het hart drukte niet te stoppen met de borstvoeding want dat hoefde niet. Met medicatie en op haar advies met 3,5 maand al begonnen met bijvoeding is het uiteindelijk helemaal goed gekomen.

De oudste spuugde veel maar groeide verder goed. Met hem zijn we ook eerder begonnen met bijvoeding en dat ging verder goed.

De jongste had verborgen reflux. En uiteindelijk ook medicatie gekregen en eerder begonnen met bijvoeding en daar is het ook goed gekomen.

Ik deed met de bijvoeding altijd eerst een paar lepeltjes fruit of groente, dan aanleggen en daarna evt. als ze nog wilde nog een lepeltje fruit of groente. En dit hielp al echt veel beter. Zo bleef de voeding beter in de maag omdat het beter bleef plakken.

14. siepie

siepie Fanatiek lid

28 apr 2010
    3.424
    3
    38
    Suennne, moet ook lachen om je uitspraken, hou er wel van :)

Vannacht om vier uur eruit geweest om een knuffel te geven die kwijt was en verder oké.

Pauze weer om...

15. heide

heide Fanatiek lid

8 okt 2008
    2.043
    0
    0
    noord-limburg
    Agnes: hmm zou natuurlijk kunnen dat ie nu de speen met zantac associeert.. zit wat in...ben benieuwd!

Meril: lastig is dat dan he als je weggaat en de rust en regelmaat even niet zo kunnen.. ik vind dat hier ook altijd zo. Maar je kunt natuurlijk ook niet nergens meer naartoe gaan.
    Misschien dat de medicijnen juist wel goed hun werk doen, waardoor het nu ( in combinatie met rust en regelmaat) nu zo goed gaat. Ik zou zelf als ik jou was nu niets veranderen, maar over een paar maanden pas proberen.

Mamavanjordy: Jij al hebt heel wat ervaring met reflux zo te lezen :$, is dat toeval? of is er toch iets erfelijks dan? heb je 2 of 3 kindjes?
    Ik zal je tip over bijvoeding onthouden voor over een tijdje. Thankss!

16. heide

heide Fanatiek lid

8 okt 2008
    2.043
    0
    0
    noord-limburg
    Vanmorgen naar de osteopate geweest om de voeding te testen.
    Eerst testte ze de voeding op mij. Op een aantal voedingen reageerde ikzelf en dan kon zij deze voeding al niet testen op Lotte. (omdat dit via mij gaat, beetke wazig die kinesiologie ;)). Zelfst op de nutriton reageerde ik :(
    Maar toch een paar voedingen kunnen testen.
    Lotte deed het goed op de pepti én de standaard, dus geen kma.
    Had ikzelf ook al niet verwacht omdat het de afgelopen week juist al supergoed ging. Dus we houden het bij onze eigen hypo allergene voeding nu het zo lekker gaat.:) En weten dat we met de 6 maanden eventueel over kunnen op standaard.

Maar.. dames die zo lief waren om wat voeding te versturen:
    jullie helpen er héél veel baby's mee nu, ik heb de voeding namelijk daar gelaten zodat zij dit bij meerdere baby's kan testen nu!! Ze was er superblij mee.

17. MamavanJordy

14 aug 2006
    4.408
    0
    36
    Kraamverzorgende
    Helmond
    Heide: ik heb 3 kindjes (had per ongeluk 2x oudste getypt haha). 2 jongens en de laatste een meid. Of het toeval is of niet, vind het wel frapant. ML heeft als kind zijnde wel last gehad van allergieen enzo, dus of dit ook mee speelt? Maar afijn ze zijn er over heen en kunnen nu gelukkig zonder medicatie.

18. Meijke

Meijke Niet meer actief

Duurde het lang voor jouw kindjes er over heen groeiden MamavanJordy?

19. MamavanJordy

14 aug 2006
    4.408
    0
    36
    Kraamverzorgende
    Helmond
    Mmm even terug denken. Het duurde bij allemaal wel een maand of 6 a 8 voordat het echt helemaal over was. Bij de oudste en de jongste (middelste heeft nooit medicatie daarvoor gehad) wel proberen eerder te stoppen met de medicatie en dat leek even goed te gaan maar toen kwam het weer terug.

Maar met de medicatie en de hapjes fruit en groente erbij was het wel zover "over" dat ze er niet heel veel last meer van hadden.

Ik heb verschillende medicatie gehad voor hun: bij de oudste zantac voor het brandend maagzuur en motilium om het voedsel sneller door de maag en darmen te transporteren.

Bij de jongste hebben we alleen omeprazol gehad. De korreltjes variant die we dan haar met wat fruit erbij in moesten leten nemen.

20. Jitske1

Jitske1 Lid

6 aug 2011
    68
    0
    0
    Goedemorgen allemaal,

Heb ff een tijdje niks van me laten horen. Was zo bezig met de kleine en de reflux dat ik er ff een beetje afstand van genomen heb. Werd er helemaal gek van en moest het ff een beetje loslaten. Heb de verhalen stiekem nog wel gelezen hoor!!

Zie dat het overal nog erg wisselend is! Hier ook. De ene dag gaat het redelijk goed maar de andere dag weer drama. De nachten gaan helaas de laatste tijd ook erg slecht. Vanacht heeft ze om half 2 een fles gehad en vanaf 4 uur is het drama. Uiteindelijk om 6 uur maar weer een fles maar dat maakte het er niet veel beter op.

Is nu eindelijk in mijn draagzak weer in slaapgevallen.

Afgelopen vrijdag weer naar de KA geweest. Hebben afgesproken dat we 29 augustus een slikfoto laten maken om te kijken hoe het een en ander er van binnen uit ziet. Tijdens de afspraak met de KA ook een flesje gegeven maar dat zal je altijd zien, het kind gedroeg zich volledig. Ben benieuwd of er nog iets uit die foto komt.

Siepie: heb jij nog een echo gehad? En al uitslag?

Nu lees ik dat er mensen zijn die eerder zijn begonnen met bijvoeden, en dat als positief hebben ervaren. Ik heb dit ook nog aan de KA gevraagd maar zij zei dat dit niet nodig was. Misschien wel met 4 maanden beginnen met rijstebloem. Lastig dat je zoveel verschilende verhalen hoort. Weet dus niet zo goed wat wijsheid is.

Waarschijnlijk weer een dag om door te worstelen vandaag! hoop dat jullie wel goed hebben geslapen en dat de kleintjes het goed doen vandaag.

Liefs Jitske

Deel Deze Pagina