Ik zou dat gewoon uitproberen. Als ik Veerle graag goed moe wil hebben, ga ik eerst met haar naar buiten, de frisse lucht in, dat wil ook nog wel eens helpen. Maar hier gooit ze de zaak ook ff op dr kop. Ik ben over op 4 flessen, andere tijden, dus ze moet haar slaapjes verleggen. Ze is dus nu ook uit haar doen, ik moest er vannacht uit om de speen er weer in te werken rond 2 uur.
Ik herken dit echt heeeeeel erg. Alleen bij jullie blijft het zo lang door gaan. Ik weet hoe vermoeiend dit is. Er is maar één ding wat 'helpt' op dit soort momenten. Je weet dat je doet wat je kan, meer dan dat kan je niet. Ze is onder controle bij een ka, je geeft haar alles wat ze nodig heeft. Dus dan moet je los laten. Haar lekker in de doek tegen je aan en los laten, jij kunt haar huilen niet stoppen en zij heeft die uitlaatklep nodig. Het gaat over, echt, vroeg of laat, stopt ze met huilen. Nog even en dan verteld ze je gewoon wat ze wil. Heb jij niet het idee dat je kleintje die visite ook heel leuk vind? De visite waarbij wat te zien en te beleven is? Veerle vind dat reuze leuk, zij wil 'erbij' zijn. Veerle is een meisje wat prikkels nodig heeft om rustig te worden. Misschien werkt het bij jullie kleintje ook wel een beetje zo, moet je haar juist uitdaging bieden en de box ofzo? Siep hou je taai hoor, het komt echt een keer goed...hele dikke knuffel voor jou!
Ja visite vind ze geweldig, aandacht, lachen gillen, niks te gek. In de box moet ze veel.te doen hebben. Ja ik weet.het, doe wat ik .kan.. Uiteindelijk is ze nog f in draagdoek gaan slapen. Nou alarm gaat af dus ik ga weer, hopelijk kan ik straks ook f slapen nog..
Hoi dames. Wat balen om te lezen dat bij sommige van julllie weer z'n zware nacht is geweest. Vooral je nachtrust heb je zo hard nodig om er nog een beetje tegenaan te kunnen. Kan alleen maar hopen voor jullie dat iig de nachten snel goed zullen verlopen voor jullie. Hier gaan de nachten de laatste 4 dagen weer beter enn drinkt hij ook weer meer. Ik vroeg me trouwens af?? Moet een baby nou echt persee van voeding tot voeding blijven slapen?? Ik zou namelijk denken dat iedere kindje toch niet evenveel slaap nodig heeft. Bij ons is jack 1 uurtje met voeden wakker dan geeft hij slaap signalen en gaat hij na bed. Meestal na 2 uurtjes wordt hij wakker en dan is het krijssen (niet van pijn maar meer uit frustratie) Als ik die 5 min. regel doe dan valt hij nog wel een beetje in slaap maar blijft om de zoveel tijd mopperen. Haal ik hem eruit en zet hem in de wipstoel dan is hij hartstikke vrolijk en red het makkelijk tot zijn volgende voeding. Pfff soms weet ik het niet meer wat nu het beste is en wat niet. Wordt er soms zo onzeker van.
Hoop dat Veerle gauw weer op de rit is! Hier is ze net (na wakker te zijn geweest vanaf 4.00 ) van pure uitputting in slaap gevallen. Gelukkig heeft ze de fles van 7.00 wel op. Ben benieuwd wat de KA zegt vanmiddag. Heb het idee dat de Zantac zijn werk niet meer doet en daarnaast slikt ze zoveel terug dat lijkt me toch niet helemaal normaal. We gaan vanaf vandaag 2 scheppen Nutriton doen op 150/5, kijken of dat helpt. We gebruiken nu niets voor maaglediging, misschien dat dat toch weer moet. En ik ga vragen of we Nexium mogen proberen. Ik hoor daar bijna alleen maar goede verhalen over, dus wie weet is dat wat voor onze mooie meid.
Agnes, de "regel" om te slapen tot de volgende voeding is omdat ze anders te moe kunnen zijn om te drinken. Maar als Jack niet te moe is om te drinken, dan lijkt het me echt prima zoals jij het doet!
Mooi gezegd Suenne! Sluit ik me bij aan. Sterkte Siepie en alle andere meiden die het weer zwaar hebben...
Oke nu snap ik het haha. Nee te moe is hij gelukkig niet. Het rare is dat hij dan juist wel zijn flesjes leeg drinkt en als wij hem wakker moeten maken hij dan juist veel rest
Nou, na de kenmerken gelezen te hebben en er weer een gebroken nacht op hebben zitten, weet ik wel zeker dat onze kleine een verborgen reflux heeft... Wat hebben we opgemerkt? Zoals eerder beschreven het wild graaien met de handen, speen erin en eruit en weer vragen om de speen, rechtop bij moeders meteen in slaap vallen maar ook hoorbaar iets wegslikken, pijnlijke gezichten, oprispingen gevolgd door huilen en vaak de hik hebben. Ik heb voor vanmiddag een afspraak bij de HA staan. Als die me niet serieus neemt, zal ik wel even vragen of hij niet een nachtje op wil passen... Ik zat er zo doorheen vannacht, en nog. Na poging zoveel in zijn bedje (met verhoogd hoofdeinde, hij heeft er niet in geslapen...) pakte ik hem er weer uit en moest hij gapen. Meteen bedacht ik me hoe erg het voor zo'n kleintje is, en hoe moe ik zelf ben. Hij heeft voornamelijk tussen ons in geslapen, later zelfs in de wipstoel en vanmorgen toen mijn vriend te werk was, heb ik hem met zijn rug en hoofd op zijn kussen gelegd. Nu slaapt hij nog op ons bed maar ik laat hem maar liggen. Hij slaapt tenminste.
Hoi Meijke en Siepie, wat een een ellende zeg! Zag de tijden waarop jullie iets geplaatst hebben en dacht meteen Ah nee! Wat Suenne zegt is helemaal waar. Jullie doen alles voor die kleintjes! En huilen lucht op hè! Voor jou, maar ik denk dat je kleintje ook even die ontlading voelt. Laatst was Jesse zeer opstandig tijdens het drinken. Ik was het zo zat en heb even tien minuten flink gehuild. Hij keek me aan en daarna, huppa zo fles leeg. Alsof hij voelde dat ik na die bui er weer voor kon gaan. En Meijke, wij gebruiken nu ruim een week nexium en merk veel meer verschil dan bij Zantac. Jesse rook bij Zantac gewoon nog zuur, bij de Nexium niet meer. Hij irriteert zich nog wel aan het terugslikken, maar heeft er veel minder last van. Nexium zorgt er ook voor dat er minder maagzuur wordt aangemaakt. Zijn tong is voor het eerst sinds weken weer roze! We gebruiken trouwens ook motilium, 4 keer per dag. Denkt wel dat het z'n werk doet, want er komt minder omhoog dan een paar weken terug. Agnes, herkenbaar je verhaal. Wij waren in paniek als Jesse niet van voeding tot voeding ging slapen. Wat denk je, gisteren kwamen we er achter dat als we hem schuin in de box leggen hij heerlijk gaat spelen. Als ik hem dan 20 minuutjes later ga voeden is hij rustig genoeg om te drinken, maar nog niet te moe. We waren hier de laatste weken zo op het slapen gefocusd dat we even vergeten waren dat de kleine man inmiddels ook 8 weken oud is. Rond etenstijd was het slapen hier dramatisch. Van de week heb ik hem na de fles even tegen mij aan laten slapen. Manlief lekker laten koken en toen Jesse weer bijkwam van het voeden heeft hij tijdens het eten heerlijk in de box gespeeld. Daarna wordt hij echt moe en slaapt dan nog een klein uurtje tot de fles van half 8. Werkt nu al een paar dagen goed. Daarna badtijd, flesje en dan slaapt hij heerlijk tot de late voeding. In het ziekenhuis trouwens nog 2 tips gekregen, die hier werken: - Bij de voeding van half 12 's-avonds laten we Jesse ingebakerd in bed liggen. Ik leg hem dan op zijn linkerzij (met dank aan Siepie) en voed hem zo. Hij blijft heerlijk rustig slapen. - Wij liepen er bij Jesse tegen aan dat hij na zijn fles erg moe was, maar nog 30 minuten rechtop moest. In het ziekenhuis zeiden ze dat wij per fles moeten beoordelen hoe lang we dit doen. Als Jesse moe is, dan liever goed laten boeren en snel weer naar bed. Wij zijn er achter gekomen dat hij dan wel de eerste 15 minuten in zijn slaap veel weg slikt, maar hij slaapt wel beter dan als we hem lang omhoog hebben gehouden en hij zijn moeheid weer kwijt is. Nou, hier weer een nachtje doorgeslapen. Kon hem vanmorgen weer wakker maken. Flesjes drinken gaat sinds gisteren erg goed. We voedde Jesse in alle rust op zijn kamer, maar sinds gisteren ontdekt dat hij het super gezellig vindt om beneden gevoed te worden. Hahaha, dus hij kan blijkbaar meer prikkels hebben dat gedacht! Meiden, fijne dag vandaag. Hier komt het met bakken uit de lucht, dus wandelen wordt lastig vandaag. Siepie en Meijke, ik stuur jullie even via deze weg een extra dosis energie! Hopelijk hebben jullie een beter dagje vandaag!
O, en Rianne: klinkt inderdaad toch als verborgen reflux. Hopelijk neemt de huisarts je serieus! Sterkte.
Elise heeft hier nooit van voeding tot voeding geslapen. We beginnen ;s morgen goed. 8:00 wakker worden, wassen en aankleden 8:15 fles, 9:00 naar bed en 11:15 wakker (3 slaapjes van 45 min) 11:30 fles, 13:00 naar bed en 14:30 wakker (2 slaapjes van 45 min) 15:00 fles en 16:30 naar bed, 17:15 wakker (1 slaapje van 45 min) 18:00 fles en 19:15 naar bed, 20:15 wakker (1 slaapje van 45 min) dan badje en massage en om 21:00 laaste fles en ik laat haar in mijn armen in slaap vallen zodat ik haar 's nachts op haar buik kan wegleggen. En met dit schema ben ik dus al heel erg blij wnat het is tijden veel minder geweest. Maar dit is nu echt haaar structuur. Van voeding tot voeding doen ze volgens mij na 2 weken al niet meer, tenminste die van mij niet
Leoschepje: lekker toch dat je zo lang vrij hebt kunnen nemen! Tokkel; wel fijn dat je zoveel familie in de buurt hebt wonen dan. Ja waarom niet ingebakerd en al? Misschien werkt het wel.. Siepie: klinkt niet alsof ze erg veel prikkels heeft gehad inderdaad, kan het geen sprongetje of zo zijn nu? (ik gok ook maar wat hoor..) Wel echt kl*te zo'n dag dan he... Pas je wel ook een beetje op jezelf? Helpt je man je wel mee? WIl me nergens mee bemoeien hoor, maar niet dat je er aan onderdoor gaat he! Ess85:heb nog niet terug gelezen, ga het zo doen. Maar wel al heel fijn om te lezen dat je man ook zijn aandeel in de verzorging neemt, super! Meijke: bij jullie ook al mis.. wat zei de KA? Agnes: gewoon doen wat jij denkt dat goed is bij jouw kindje! Ieder kind is anders. Lotte slaapt soms ook veel en andere keren niet, ze gaan ook steeds langer wakker blijven nu he. willen ook wel een slekker spelen en alles zien, zolang ze tevreden zijn is het prima denk ik dan. Tokkel: fijn om wat positieve verhalen te lezen, mooi dat het zo goed gaat met Jesse! Rianne: klinkt bekend inderdaad, succes bij de huisarts! Stefanie: mooi schema!
Hier zijn de slaapjes overdag ook steeds vaker wat korter, maar zolang ze tevreden is en lekker wil spelen, vind ik het prima! Ze laat wel al 3 dagen erg veel staan in haar fles, drinkt hem zelden nog leeg eigenlijk.. donderdag moeten we naar het cb dus ben wel benieuwd of ze goed gegroeid is nu . Ze drinkt 5x 150 en laat soms wel 70cc staan.. hopelijk even een fase. Verder is ze er goed aan en mogen we niet klagen, ook de nachten gaan super, wel een nachtvoeding maar ze slaapt verder heel goed gelukkig!
Hoi, bedankt meiden. Rilana ligt nu weer in de draagdoek. Ze heeft weer erg weinig geslapen vandaag en laat veel staan van de flessen... Lijkt ook echt last te hebben van de voedingen. Vanmorgen naar de fysio geweest en is hard vooruit gegaan, van ontwikkeling 30/50 nu naar 80/90%! Fysio denkt dat ze misschien juist te weinig prikkels krijgt. Heb nu een lijst in moeten vullen, mn man móet het ook doen en aan de hand van de uitslag kijken hoe wat. Sprong 19 weken heeft ze al gehad. Morgen is ze 22weken, ze zal toch niet al last hebben vd 26 weken sprong??? Heeft 1 van jullie misschien de woezel en pip cd s? En of andere rustige leuke muziek/? Zal later weer reageren..
Dat van die flessen dat hadden wij vorige week ook. Heel veel resten,alleen daardoor kwam hij snacht's ook weer. Denk dat het een sprongetje is. Heeft bij ons een weekje geduurt maar nu drinkt hij weer bijna elke keer leeg en slaapt snacht's weer door. Dus wie weet meschien bij jullie ook een sprong??
Ik had een andere huisarts als verwacht maar deze nam mijn verhaal ook serieus, ze heeft medicijnen voorgeschreven... maar die zijn er morgen pas! Nog even een nachtje doorbijten dus, en alles uit de kast trekken om te zorgen dat onze baby zo schuin mogelijk komt te liggen. De medicijnen moeten ervoor zorgen dat er minder maagzuur wordt aangemaakt, maar ik weet niet hoe het heet.
Wat heerlijk dat ze zo goed slaapt en het goed doet! Het schijnt dat op een gegeven moment het drinken ook een beetje stabiliseert aangezien ze dan minder hard groeien en minder nodig hebben. Aldus het CB