Het grote schoonmaaktopic!

Discussie in 'De lounge' gestart door Pantoefje, 26 mrt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. corina83

corina83 VIP lid

10 sep 2009
    6.038
    0
    36
    Vrouw
    IT'er
    in een huis aan het water ;)
    hahaha charmant zegt ze dan:D
    Qua schoonmaken komt zowiezo alles al op mij neer, ook al werken we beide fulltime.
    Hij werkt in de beveiliging en ik weet nooit wanneer die precies thuis komt gezien er wel eens voorvallen gebeuren dat hij langer moet blijven.
    Laatste tijd schiet de grote schoonmaak er een beetje in omdat ik er gewoon de fut niet voor heb, hoe graag ik ook zou willen, ik word altijd chagerijnig van een rommelig huis.
    Met 2 honden gaat het hard ja, wij hebben 2 katten en 1 pup, dus ook veel haren lol.
    Dat L. zichzelf kan vermaken is heerlijk, dan verveelt hij zich ook niet en kan je tussendoor beetje schoonmaken.

2. corina83

corina83 VIP lid

10 sep 2009
    6.038
    0
    36
    Vrouw
    IT'er
    Hahaha dan moet die lieve behulpzame man van me wel thuis zijn :D
    Maar als hij er is helpt hij wel gelukkig :)

3. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    haha bereid je maar voor dat dat niet zo lang duurt:D
    Mijn man deed in het weekend best veel in huis.. stofzuigen mocht aan het eind niet meer boven i.v.m. zware Dyson en tapijt boven.. beneden op laminaat mocht wel, dweilen mocht ik niet meer (ach hij was gewoon bezorgd) Nu is L. er en hoef ik echt niet te verwachten dat hij lekker gaat stofzuigen boven haha.. hij doet het weleens hoor maar niet meer zo vaak als tijdens de zwangerschap:D

4. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Wauw, wil je niet bij mij langskomen? Haha... :) Ik heb echt een bloedhekel aan schoonmaken! Vind het wel heel fijn als mijn huis schoon is, maar blijkbaar niet genoeg om er echt veel tijd in te steken.

5. corina83

corina83 VIP lid

10 sep 2009
    6.038
    0
    36
    Vrouw
    IT'er

hahaha dat moet ik hier nog zien gebeuren, misschien over een paar maanden als ik loop te zuchten en te steunen met mn buik hahaha.
    Bij ons staat 1 stofzuiger beneden, 1 op de 1e verdieping en 1 op zolder.. *overschot aan stofzuigers haha 2 krijgertjes*
    Enige wat hij nu MOET doen is de kattenbak.

6. Pantoefje

Pantoefje Niet meer actief

Rosao: :D

Corina: ja, fijn om meerdere stofzuigers te hebben.had er eerst ook 1 boven staan maar die is kapot..dus moet een andere hebben. Die van beneden gaat dan naar boven en een nieuwe beneden..maarja, kost weer zoveel he.haha

7. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    haha wij hebben maar één stofzuiger maar komt een goedkope tweede bij omdat de zolder word verbouwd en ik niet twee trappen op ga sjouwen met dat klereding:D

oeh, ook zo irritant, nu is hij aan het verbouwen op zolder en overal ligt dan stof... *jeukende handen*

ooh, klink heel neurotisch met smetvrees maar valt best mee hoor haha.. toen ik fulltime werkte ging het precies zo trouwens..

8. Daan78

Daan78 VIP lid

25 jun 2008
    8.202
    1
    0
    Apeldoorn
    Ik vond schoonmaken tijdens mijn zwangerschap geweldig. Echt elke dag, tot aan de dag voor mijn bevalling het hele huis door. Heerlijk

Helaas ben ik nu weer op het punt aangekomen als voor de bevalling. Stofzuigen en dweilen doe ik elke dag ivm de kleine meid. Wc is schoon maar mijn aanrecht en keukentafel zijn een ramp en overal liggen 'troepjes'.

Overigens ben ik een fan van chloor (dat vind ik dus lekker ruiken haha), luchtverfrisser van National Geografics lijn van ambi pur en die speciale 'rolletjes' met een lekker luchtje voor in de stofzuiger.

Voor het dweilen gebruik ik gewoon een huismerk van de supermarkt.

Ik neem altijd wel alles nat af. Heb zat stofdoeken, maar die gebruik ik eigenlijk nooit. Altijd een sopje.

9. corina83

corina83 VIP lid

10 sep 2009
    6.038
    0
    36
    Vrouw
    IT'er
    Koste ons niks de nieuwe stofzuiger:D lang leven een spaarpunten systeem haha

10. Pantoefje

Roeltje: ja, hier hebben we beneden een uitbouw gedaan (laten doen) wordt momenteel nog gestuct..maar oh oh, wat een stof enzo zeg!hebben het afgezet voor de meiden zodat ze wel lekker kunnen spelen in schone ruimte. Maar nog even en het is helemaal klaar...volgende week wordt alles getext, en dan de vloer (parket) erin..heerlijk...dan ga ik alles schoonmaken, alles aan de kant (bank en kast) etc etc...flink poetsen wordt het dan weer...want door die verbouwing zit er overal stof tussen..heb het achter de banken bewust bniet gedaan omdat er pas na vandaag geen stof meer komt (als ze die zakken opentrekken om het aan te maken, als ze gaan stucen, komt daar een hoop stof vanaf!)

wij hebben ook een ruime zolder, wil die ook nog een keer mooi maken, laminaatr ofzo neerleggen (we wonen hier nu iets meer dan jaar)

11. Pantoefje

Daan: ik heb juist dat poetsen overgehouden vanaf de eerste zwangerschap,haha :) best handig maar ikj geef toe: vind mezelf soms best iritant hoor, haha

Corina: das handig gedaan!

12. mora27

mora27 VIP lid

25 nov 2009
    6.381
    0
    36
    webwinkel eigenaar
    in een huis
    ik ben denk ik ook zo'n poetsmiep:p

ik maak smorgens als de kinderen in bed liggen rond 12 uur alles even schoon met een sopje... en daarna stofzuigen dweilen, de wc en de keuken aan de kant... als ze dan wakker zijn kunnen we leuke dingen doen... en meestal helpt mn oudste me dan even mee met de was opvouwen.... of nouja opvouwen:D
    en dan savonds als ze weer gaan slapen dan ga ik weer met een heerlijk sopje het huis rond en doe de was enzo... meestal dweil ik 2x per dag en vooral wanneer het mooi weer is en er overal weer zand ligt.... ik hou van een schoon huis en vooral de vloeren...

ik gebruik altijd de witte reus allesreiniger en de spuitflacons daarvan... voor de vloeren gebruik ik bleu wonder die groene...

voor de grote klussen zoals de badkamer en de ramen heb ik een huishoudster die eens in de 2 weken komt...

verder doe ik zo af en toe de andere klusjes zoals alle deuren en kozijnen, kasten aan de kant, bank aan de kant en noem het maar op... vroeger toen ik nog geen kinderen had was ik niet zo'n poetserd maar sinds mijn eerste is geboren dus wel....:p het scheelt ook wel vind ik als je alles bijhoud... ben je met een uurtje weer klaar...

13. corina83

corina83 VIP lid

10 sep 2009
    6.038
    0
    36
    Vrouw
    IT'er
    Dus er is nog hoop voor me dat ik wel meer ga poetsen? hahaha
    manlief klaagt nu elke keer dat het een rommeltje is.. sja hij kan er zelf ook een stukje aan bijdragen dat het niet zo'n rommeltje wordt.

14. lentebloempje

lentebloempje Fanatiek lid

23 nov 2009
    1.411
    0
    0
    bejaardenverzorgende
    zuid holland
    Bij mij schiet het huishouden er altijd een beetje bij in. Ik werk alleen in het weekend , dus het meeste doe ik doorde weeks.
    Heb 2 kinderen waarvan de oudste zeer ondernemend is.
    Ben ik boven bezig dan gaat zij beneden klieren. Kasten leeg halen etc. Met stofzuigen de stofzuiger uitzetten is een leuk spelletje.
    Ik heb ook niet altijd zin als het zonnetje schijnt zit ik liever buiten.
    Boven doe ik 1 keer per week beneden probeer ik om de dag.
    W.c om de dag. Stofzuigen beneden iedere dag.
    Ik moet er ook eens wat meer structuur inbrengen.

15. mora27

mora27 VIP lid

25 nov 2009
    6.381
    0
    36
    webwinkel eigenaar
    in een huis
    ik vond het ook lastig om er stuctuur in te krijgen hoor... maar het gaat me nu redelijk goed af de laatste jaren.. wat ook helpt is alles wat je tegenkomt aan losse rommeltjes boven of beneden steeds mee te nemen en op zn plek te leggen... dus je gaat ffe naar boven om iets te pakken dan neem je gelijk de wasmand mee en nog wat spullen wat boven horen... scheelt heel wat traplopen hier haha..

en wat het poetsen betreft... ik doe het als de kinderen slapen dan kan je sneller werken en heb je daarna nog even tijd om te douchen en koffie te drinken voordat ze wakker worden... daarna heb je de hele middag vrij om wat leuks te doen met de kids.... en als je het savonds nog eens opruimd heb je de ochtend ook je handen vrij.... wel zo leuk voor de kids he.... ik ga niet lopen poetsen als hun wakker zijn dan ben ik er voor hun...

16. Pantoefje

ik besteed de tijd idd ook aan mn meiden als ze wakker zijn. Kinderboerderij, speeltuin, spelletjes, boekjes lezen etc :D samen met de duplo, heerlijk :)

Maar alleen incidenteel doe ik even met poetsdoekje even wat dingen af als ze wakker zijn en ik net met ze heb gespeeld. door de verbouwing is het nl snel stoffig, vandaar, dus dan doe ik ff het speelgoed af.

17. suikerboon

suikerboon Bekend lid

30 dec 2007
    924
    0
    0
    arbeidster
    menen
    Ik denk dat ik de enige hier ben die een hekel heeft aan poetsen?:)
    Ik doe het echt niet graag, dus als iemand vrijwilliger is... :D

Ik poets altijd de zaterdag. Stofzuigen, dweilen, alles eigenlijk.
    En de woensdag stofzuig en dweil ik... soms, als het vuil is8)

Ik weet het, maar ik doe het gewoon niet graag. Ik speel veel liever met mijn zoontje:D

Deel Deze Pagina